Cybertrooper Umno dapat peruntukan RM300,000 sebulan

DALAM sebuah artikel di blog Papa Gomo, blogger kaki lucah Barisan Nasional itu mendedahkan bahawa cybertroopers upahan di bawah Unit Media Baru, UMB mendapat peruntukan sebanyak RM300,000 sebulan.

Difahamkan, dalam artikel itu Papa Gomo menggesa agar peruntukan RM300,000 dikeluarkan kerajaan kepada Unit Media Baru Umno dinaikkan lagi bagi meningkatkan keberkesanan propaganda mereka di alam maya [Papa Gomo].



Sebulan RM300,000 kali 12 bulan setahun, maka RM3.6 juta diperuntukan oleh Umno setahun untuk mengupah cybertrooper mereka menyerang di internet.

Tidak hairanlah blog-blog pro Umno bercambah bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.

Apa yang menariknya, ada sebuah blog Umno melakukan fitnah kononnya Jingga 13 kelolaan Cikgu Fariz Musa membayar upah kepada cybertrooper Pakatan Rakyat.

Banner fitnah dibawah ini dicipta sebagai taktik "black operation".



Oleh kerana mereka dapat bayaran dan peruntukan, maka mereka sangka orang lain pun terima bayaran seperti mereka. Ternyata mereka silap.

Banner fitnah ini terkantoi apabila perkataan "Cybertroopers" digunakan. Buat pengetahuan anda Jingga 13 tidak menggelarkan ahli mereka sebagai "Cybertroopers" kerana tidak mahu menyerupai Umno.

Buat pengetahuan anda juga, Jingga 13 sendiri tidak mempunyai wang untuk bergerak, sebaliknya bergantung kepada inisiatif ahlinya sendiri.

Salah satu cara Jingga 13 mendapatkan dana ialah melalui penjualan "sticker" di dalam ceramah-ceramah dan sumbangan orang ramai.



Bagi mereka yang pernah ke program ceramah Jingga 13, tentu anda biasa mendengar promosi
jualan sticker untuk tabung Jingga 13.

Jingga 13 sendiri nak bergerak pun tak mampu, apa lagi nak upah that so called "cybertrooper"? Memang tak masuk akal.

ReJaM© sendiri adalah salah seorang yang terlibat mengasas dan menubuhkan Jingga 13. Di sini ReJaM© mengesahkan kami tidak mengupah mana-mana ahli untuk menyerang Umno dan Barisan Nasional.

Kami nak upah orang memang tak ada, tapi kalau orang nak bagi duit kepada kami, kami terima seadanya. Tugas kami mengumpulkan rakyat yang inginkan perubahan di dalam menolak Umno dan Barisan Nasional.



ReJaM© "Umno ni suruh buat banner fitnah pun kantoi kah kah kah... "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan