Jom "hangout" bersama Dato Seri Anwar malam ini

DATO' Seri Anwar Ibrahim akan menjadi ahli politik pertama di Malaysia serta Asia Tenggara untuk dipaparkan dalam acara "Google Hangout on Air".

Sebelum ini, Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dan juga Perdana Menteri Australia, Julia Gillard, telah pun menggunakan Google Hangout untuk berinteraksi bersama rakyat.

Acara julung kali ini akan diadakan pada hari Jumaat, 17 Ogos 2012 pada pukul 10:30 malam.

Ia boleh ditonton secara langsung di http://www.youtube.com/user/anwarhangout/featured.

Setakat ini, lebih daripada 700 orang telah pun menandakan kehadiran mereka di halaman Facebook dan dijangka akan meningkat semakin tinggi lagi.

Orang ramai boleh mengemukakan soalan-soalan mereka melalui Twitter dengan menggunakan hashtag #BorakAnwar atau secara bertulis di halaman Google Plus Events (http://is.gd/borakanwar) dan Facebook (http://tiny.cc/borakanwar,) .

Sekumpulan rakyat Malaysia akan muncul sebagai tetamu online melalui Google Hangout dari rumah masing-masing. 6 tetamu ini akan mengambil giliran untuk bertanya soalan dan masing-masing akan menjadi paparan utama apabila sedang berucap. 40% daripada soalan akan ditanya oleh ahli panel, 40% daripada soalan bertulis online manakala 20% selebihnya datang daripada  soalan yang dikemukakan semasa acara sedang berlangsung.

Pengarah Operasi di Pejabat Setiausaha Agung KEADILAN, Puan Sharifah Shahidah, akan menjadi moderator bagi Google Hangout kali ini. 

Acara Dato Seri Anwar Ibrahim ini akan disiarkan secara langsung dari studio di TV Selangor.
Sent from my BlackBerry®

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan