Loading...

Video orang ramai terbalikkan dan bakar kenderaan JPJ

SEBUAH kenderaan penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) diterbalikkan dan dibakar oleh orang ramai yang marah selepas kemalangan teruk yang membabitkan 10 kenderaan di Ayer Tawar, Perak petang tadi.




Kemalangan itu berlaku petang ini selepas sesi persekolah di Jalan Beruas-Ayer Tawar, yang melibatkan kenderaan penguatkuasa pacuan empat roda JPJ , dua bas sekolah, dua lori, sebuah motosikal dan empat buah kereta.

Seorang saksi telah memuat naik ke Facebook video selama lapan minit yang menunjukkan sekumpulan orang ramai marah dan menjerit serta membaling objek ke arah kenderaan pacuan empat roda itu.

Mereka kemudiannya menterbalikkan kenderaan itu sebelum dua anggota polis trafik tiba dan cuba untuk menghalang mereka.

Bagaimanapun, anggota polis trafik tersebut gagal untuk meredakan kemarahan orang ramai dan mereka bertindak memecahkan tingkap kenderaan, itu diiringi oleh teriakan marah "bakar!"

Selepas satu objek dibaling ke arah kenderaan pacuan empat roda yang terbalik itu, ia terbakar, memaksa orang ramai berundur.

Tidak lama kemudian, beberapa anggota bomba datang dan memadamkan api.

Saksi-saksi mendakwa kemalangan itu disebabkan oleh kereta peronda JPJ yang cuba memintas sebuah lori, tetapi ia dinafikan oleh Ahmad, yang berkata kereta peronda itu telah dilanggar oleh lori.

Beberapa jam selepas kejadian itu, sekurang-kurangnya tiga video dimuat naik di Facebook dan puluhan gambar dan komen tersebar di Internet. Orang ramai kelihatan mengambil gambar dan video dengan telefon bimbit mereka.


Cuba bayangkan kalau kejadian ni jadi esok. Bagaimana agaknya media arus perdana akan putar belitkan berita untuk kaitkan dengan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat?


ReJaM© "Kambeng mengamuk pun bersebab apatah lagi manusia... "

Peringatan Penting!

Jangan lupa Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 esok di Stadium Merdeka. Orang ramai dari seluruh pelusuk tanah air sudah mula memasukki Kuala Lumpur sejak petang tadi. Bapak Segala perhimpunan, bapak segala bantahan!

Post a Comment

40 Comments

  1. Replies
    1. Dalam malaysia ada 2 juta orang nama ahmad ! Ahmad mana satu ?

      Delete
  2. Puok bodo blake..org perak bodo blake..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap tu biar berlapik sikit.jgn d sebabkan owg lain bt salah owg xbersalah dapat bau.

      Delete
  3. tiba tiba Ahmad

    ReplyDelete
  4. Aku dengor dah dibatalkan.

    ReplyDelete
  5. budaya PR.... seronok bila rakyat buat mcam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xda telur.ni bkan masalah org PR KE UMNGOK. Ni perbuatan manusia yg ada perasaan!LEMBU MCM KO PUN AKAN MARAH,KALAU sang RIMAU DUK BAHAM kwn2 seLEMBU kau..kahkah.paham x ni. Owh.lembu.kahkah.

      Delete
  6. Ko ni bangga tak bertempat atau nak hasut orang dengan kenyataan ko berkenaan kenderaan JPJ diterbalikkan.
    Ada ko kisah apa yang berlaku kepada mereka yang terlibat dgn kemalangan tu atau ko suka tengok tindakan liar orangramai???

    ReplyDelete
  7. Hasil didikan pakatan , kita tengok himpunan itu nanti , mesti ada benda yang terbalik , aku ada kl sekarang ni , nak tengok telatah puak puak tu nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon Xda telur..perhmpunan ok je..pulis xprovok,cai umngok xprovok,smua aman beb..siap slm dgn puulis,ckp kt depa trima ksh,senyum2 kambeng pulis,siap jaga jln,lynan tiptop,punya brlainan pulis kali ni dgn hmpunan yg lpas2.dlm perasaan depa,menyesal jd barua umngok dlu,Elok je pr buat hmpunan..manusia tetap manusia,org buat baik,dbalas baik..Takpa,wa trima keadaan lu cai2 yg xleh trima knyataan..biasalah.. Wa nk tgok, cai2 umngok ni nk kutip point ape plak.

      Delete
  8. Ya ..la tebalik BN lerr.

    ReplyDelete
  9. Yg suke terbalikan kete tu provok dr bn ler,ko sniri pn tawu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu.hasil risikan.puak2 ni slalu kehadapan,buat provok..ada tnda gelang,geng bju brlesen jgk.-sumber bju brlesen gk.. Biasa dah. Kehkehkeh.

      Delete
  10. Wkakakak... Metro kata ni kerja tonto... Mcm lawak pun ada..

    http://www.hmetro.com.my/articles/Tontomengganas/Article/

    Spin jgn x spin metro.. Aku nak tgk utusan plak.. Ntah ape la plak dia nak spin...

    ReplyDelete
  11. Himpunan rakyat gagal capai matlamat 1 juta orang ! Apa yang saya perhatikan dalam anggaran 25,000 orang sahaja setelah dicampor bayang bayang cuma 50,000 ! , mat sabu tentu sakit jiwa punya , tak ada apa apa yang menarik yang saya lihat , cuma isu kitar semula sahaja !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak tak hadir dalam perhimpunan tu jgn byk ckp.. Lebih baik awak tanya pada yg menghadiri perhimpunan kl112.. itu cara sebenar nak mencari kebenaran.. baru tengok gambar dari sumber yg diketahui dah percaya 100%

      Delete
    2. Yg lu g layan cai xda telur kt ats ni wt apa.. Puak ni xbrani nk hmpun pun.. puak depa Bg beras pun xdtg,ni nk hmpun idup n mati.cai2 ni dlm tenet je brani..lu mcm xknal je cai umngok ni..kita tgok je tv3 suku tu..sumber yg tepat,padat,kahkahkah.

      Delete
    3. sillp tu anon.2000 jek kalu dikire btol2.kurang sket jek dr yg berimpun kat perhimpunan.rosmah tuh.isk

      Delete
    4. Bro mmg ramaiiiiii gilerrrre I ada masa tu menitis jap airmata tgk xkira agma wrna kulit kumpul reramaiAllahuakbar

      Delete
  12. 25000 k je... Wakakakka... Mesti blaja kira dgn rais yatim nie.. Wakakakakak...

    ReplyDelete
  13. Kalau nak kiraan yg betul pi suruh dap kira.

    ReplyDelete
  14. Aku dah suroh anak buah dap kira , selepas hasil pengiraan yang dibuat jumlah kehadiran keperhimpunan rakyat hanya 25,000 orang sahaja , kalau tak percaya cuba tanya lim guan eng bapak kamu itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2 mmg cuma 25k org je...tak yah tanya lim guan eng pun tak pe...lu punya testimoni dah perfect dah... Hahaha... Tak dpt sambutan... Tapi... Presiden UMNO lu punya majlis kat TESCO semenyih, dah up kow2 pun baru 15k je... Tu kalau nak buat perangai mcm budak2 la, main compare figures je...

      Delete
  15. HKR konon..fuyyo..takutnya..1 juta tu..piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirah. sembang..promosi bkn main lg..yg ramainya puak2 PAS ja..maklumlah..PARTI ANJING SURUHAN ..suruhan sapa???daPIGS &PARTI KENCING RAKYAT..kah kah kah kah kah kah kah kah..pinjam cr ketawa bodoh tukar tiub:-)..mlm ni tukar tiub & mat sabun tido x lena sbb kena marah dgn al juburi krn x capai sasaran 1 juta..kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon xda tlur.lu pun melalak sni jd anon xda telur.. Lu duk umah,diam2,main telur lu,smbil tgok muka rosmah kt tv3 suku..ok.. Kahkah.. Cai umngok ni,bkan masalah dia nk tahu cpai ke tak cpai, msalahnye cai umngok kt atas ni xbleh trima knyataan,sbb dia tahu xkn seramai ni UMngok bleh berhimpum.kahkahkah. Tak bg beras pun,leh brhmpun..kahkah.smua kaum sama rmai, kang bila ckp gini,dia xpcye.. Kahkah.tkpa,pmimpin depa da ajar main perkauman,lyn kan aje.. Tp 1malaysia. Cai umngok ngn pmimpin umngok ,dua2 pning.kahkahkah.

      Delete
    2. Ciri ciri khawarij diatas , saya bagi contoh !!!

      Delete
  16. Woi mangkok hayun kalau hang jemput orang makan kenduri takkan hang expect semua orang mai...1 juta tu hanya sasaran, kalau dah melimpah sampai luar stadium kira himpunan yg berjaya lah tu...awat bongok wal bengong sangat hangpa nie...

    Putra Bertam

    ReplyDelete
  17. Mangkuk bodo bertingkat.Apesal letak sasaran
    sampai 1 juta.
    Letak sasaran 50k sudahlah.Org bukan x tau
    kapasiti stad merdeka tu.Sekarang sapa yg malu.btw lu jgn sedih. Berita tv3 yg lu org benci
    tu sudah kasi up 45k woooh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lagi 1 anon xda telur.. Byk mkn kari mamak,24jam tgok tv3suku. Kahkah. Mls lyn..org mcmni,duk uma,main telur je,bukak intenet,kpala brdngung.. Kahkahkah.sian aku tgok cai2 umngok ni. Dahla,aku nk tgok tv3 suku jap.kehkehkeh.

      Delete
  18. tak ada maknanya perhimpunan itu , lebih baik bawak anak bini makan dekat mc donald , cukop lah semalam kita orang pergi , bn tetap dihati .

    ReplyDelete
  19. Dari mkn mcD Support pluru,baik lu mkn RR1M(ROTI ROSMAH 1M)kahkahkah.

    ReplyDelete
  20. Hasil didikan penganut pas , seperti diatas !

    ReplyDelete
  21. Matsaleh kt luar negeri pun boikot mcD.LU Ni plak,kata wa yg slh..ish2,ni la mslh.xdpt trima kbenaran.

    ReplyDelete
  22. Ustak mekdee pun makan mcd.ko plak pepandai
    x bagi org makan.toksah le ko nak keji rosmah
    tu,roti tu pun bukan utk ko dan anak bini ko.
    Roti tu utk rumah kebajikan.Korang punya
    muslimati ada inisiatif nak buat benda camtu?
    Poorahhhh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ko suke mlancap tgk gmbar rosmah kan? haha..

      Delete
    2. Muslimat kitorang tak de masa wat kijo bodoh gitu.muslimat kitorang bagi roti berkualiti dan berjenama mcm gardenia.bukan roti rosmah 1 malaysia (RR1M) yg dijual di KR1M (Kedai rosmah 1 malaysia).ROTI NAJIB SATU.TELUR WONNE

      Delete
    3. Ckuplah.. Kita bg crdit skit kt rosmah. Bgusla dia nk mmbntu buat kebajikan. Alhamdulillah. Tp bab songlap duit,bli brg juta2,brmewah2,kak mah jgn la buat lg.pliz kak mah.xmo nakal2,nnt duk dlm sangkar.. Kak mah simpan duit dr zman skolah kan bli cincin juta2.,bgus. Menabung bagus..jgn merembat.!!!

      Delete
  23. Asal ada orang pakatan ngok di panggil beri keterangan oleh polis...sebab dia dalang semua benda yang terjadi..memang setan betul puak puak..pr bull nie...aku dah bersyukur dok negara yang aman nie...

    ReplyDelete
  24. Biasalah puak2 PR dah sebati dengan rusuhan & keganasan

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda