Loading...

Surat cabaran debat ANAK kepada Ahmad Maslan

DIFAHAMKAN satu surat cabaran debat kepada Datuk Ahmad Maslan, telah dihantar dan diterima oleh pejabat timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri di alamat Aras 4, Blok Barat Bangunan Perdana Putra Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan 62502 Putrajaya.

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan, ANAK menjemput Ahmad Maslan berdebat berhubung dakwaan beliau sebelum ini yang mengatakan Pengerusi ANAK, Mazlan Aliman sebagai pemfitnah bersiri serta memecah belahkan masyarakat. Berikut surat jemputan debat yang telah dihantar.



Kita lihat dengan jelas di sini daripada cop pejabat timbalan menteri menunjukkan bahawa surat ini telah diterima oleh pihak Ahmad Maslan. Maka tidak ada alasan untuk mengatakan beliau tidak mengetahui tentang jemputan debat ini.

Jika benar Ahmad Maslan berkata benar dan berpegang teguh kepada pendiriannya mengatakan Mazlan Aliman sebagai pemfitnah bersiri dan memecah belahkan peneroka, maka beliau wajar menyahut cabaran debat ini.

Jangan hanya pandai berkokok di depan kaca TV, tapi bacul bila diajak berdebat seperti Najib Razak yang hanya pandai menyorok di belakang Rosmah setiap kali Anwar Ibrahim menjemputnya berdebat.


ReJaM© "Hujah lawan hujah jangan menyorok belakang Rosmah..."

Post a Comment

74 Comments

  1. berani ke si ahmad tu??? kang nnt kuar la statement 'debat bkn budaya kita'.... wakakakak...
    puak2 dorang ni pandai bkokok kat tempat sendiri jerk.. upsss silap.. si fathul pun tarik diri dr bdepan dgn maza kat tempat sendiri aritu...
    kah kah kah...
    puak yg xde kelakian.. wakakakak... compare dgn lelaki lembut pun aku rase laki lembut lg brani dr puak2 ni...
    kah kah kah..
    sian caii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auw auw auw i anwar brahim ler hahaha can i help uuuuuuu

      Delete
    2. ABU.. X 100%
      Asal Bangang Umno!
      Asal Bengong Umno!
      Asal Bodek Umno!
      Asal Bodoh Umno!
      Asal Bengap Umno!
      Akhlak Burok Umno!
      Asal Bani UMNO?
      kamulah Umat Melayu Naif Otak nya!

      Delete
    3. Debat bkn budaya kita tp tabur fitnah tu budaya BN. Tgu kucing bertanduk lah baru si Ahmad Maslan tu brani.

      Delete
  2. Aljubor debat dengan umi hafilda belom setel lagi ! Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umi x ready ag nk debt sbb die gah layn
      owg pakstan,,nt dpt ank msti mke cam owg sane....hahahaha!!!

      Delete
    2. BN tu Bini Najib
      BN tu Beban Negara
      BN tu Barang Naik
      BN tu Banggang Nasional
      BN tu BN ko ko BN
      BN tu Be End....

      ABU.. X 100%
      Aku Bukan UMNO!!
      Asal Bangang Umno!
      Asal Bengong Umno!
      Asal Bodek Umno!
      Asal Bodoh Umno!
      Asal Bengap Umno!
      Akhlak Burok Umno!
      Asal Bani UMNO?
      kamulah Umat Melayu Naif Otak nya!

      Delete
  3. Aljubor belom sahut cabaran debat kairi jamaludin tidak lama dulu ! Dasar kote bengkok !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih elok diam dari mencarut

      Delete
    2. Nie lg sekor chaii UMGOK,,,Khri tue pon owg
      PR gak...

      Delete
    3. Kairi jamaludin ketua pemuda umno , siapa cakap kairi orang pr ? Buta politik betol kau ni !

      Delete
    4. Khairi jamaludin ahli parlimen rembau dari barisan nasional , kawasan parlimen saya !

      Delete
    5. Ko ni bodoh ke..anwar ajak najib..yg kj sebok2 nk ajak debat jgk knp?mmg ptt anwar ignore..sbb kalo kj kalah debat ia xberi ape2 makne

      Delete
    6. slm smua,tma ksh anon 5:44 ats komen anda.Klu khairi tue org BeyEnD knp smpai skg msh x dpt gelran @ pngkt ap2x pon dlm kerjn,org laen br msk UMNO br jg kwsn kecik dh dpt gelrn dato...Wat pengetahuan ko wahai anon Si Khairi nie jgk ad bbrape wah syrkt trmsk,syrkt rokok seludup tetapi smpai arinie x mndpt sebrg gelarn...Knp???Sy rspet kt KJ walaupn die tau dlm UmNo tp die x cm ahli UmGoK yg laen mngikt yg ikt telunjk bos.Die saje yg berni sahut cabaran tok Debat gan PR yg laen smua kecut telo...lg 1 ko kene tau Si KJ nie gak nah ngort ank Anwr si Izzh tue..tp si Izzah x
      layn pas tue die langgr kte ank pak Lah,pas langgr kte tue la KJ jd nantu Pak Lah,,,nie gua nk g tau lu wahai anon,,,dlm PR ad owg UMGOK & dlm UmGoK ad owg PR......

      Delete
    7. Kih..kih..penglipur lara baru nk hidup..

      Delete
  4. Hantar nalakarupan sahaja debat dengan anwar ! sama sama keling ! Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pon keling gak anon 3.20...

      Delete
    2. Melayu bodoh dalam umno bagi keling mamak jadi KP umno penang. Ape takde melayu ke dalam parti kebangsaan melayu bersatu nih? Selagi ada keling mamak dlm umno selagi tu aku tak sapot umno. MAMAK maju, MELAYU mundur!

      Delete
    3. I like your stamnt,,,

      Delete
    4. Maju mcm Mydin.

      Delete
  5. Tahon 1980 dulu kalau tak silap , masa itu umur saya 8 tahon , nak buat debat antara umno dengan pas ! tajok debat 'PAS TUDOH UMNO KAFIR' , debat itu pon tak menjadi , saya begitu optimis sekali ketika itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. tue makne nyer ko owg
      Bey END...

      Delete
  6. Nak tegak benang basah ..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg ko nk tgk kan
      haha chaiii,,,

      Delete
  7. Cai2 UBN nak tegakan ANU nye yg idup tu. Cian nye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu anu bengkok mcm mn nk tegak??? Heeee...

      Delete
  8. Kalau dengan khairi jamaludin pun takot debat apa lagi dengan najib !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ buat apa org buangan Najib. Dia ajak DSAI debat sebab nak bodek Najib. Org nak tengok ketua lwn ketua bukan lwn kaki bodek Najib. KJ buat malu je Ketua Pemuda tapi x jawatan dlm kabinet. Org yg kalah dgn KJ boleh jd tim. Menteri. Fikir2lah KJ engkau x diperlukan dlm kabinet Najib

      Delete
  9. masa anwar debat dengan seorang menteri bn tak lama dahulu tentang isu harga minyak tak silap saya , anwar punya hujah berbelit belit macam keling sahaja !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kau tu keling caii...kau cakap ler keling...heheh...ABU....

      Delete
    2. Btoi btoi anwar main blash je debat spatah hram aku xphm ape dia ckp.ktua pmuda pas pon same lntng pukang bdebt dgn ufb...ilmu cume dgor kabar2 angin jd bdbat pon mcm bersajk kahkahk xpyh lah maslan kau buang mase ng org pr ni baik kau kire duit buah sawit pas 2 bg kt pneroka.

      Delete
    3. Aii anon 618 mara nmpk hehehe cm btol je anon 627 ckp..cite scopene ler cite altatunya ler cite depak ler cite cincin ler mcn2 ler korg ni..baik kau jual cite ni smue kt stven spilberg bole gk dia wt filem,itu kalu nsib baik dia nk wt filem cite korg kalu cite cm sial da tntu dok dlm bakul sampah hahahaha huhuhu

      Delete
  10. Anwar bin ibrahim adalah orang yang tak laku didalam umno , sekarang menjadi penglipurlara pakatan rakyat .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno parti tak laku dah nakampos

      Delete
  11. Anwar belit kuat , permatang paoh apa kemajuan yang ada ? Kalau ada sila tunjok ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KP umno Penang melayu ke keling mamak? Muka tak macam melayu pon. Inike umno parti melayu? Kena bodohkan nasi kangkang kandaq mamak agaknya. Mamak dengan Melayu pon korang takleh beza. Selagi ada mamak dalam parti melayu kesayangan ku ini, selagi tu aku tak sokong umno. MAMAK maju, MELAYU mundur.

      Delete
    2. Melayu Penang

      Delete
  12. Mamak orang islam bro !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu biasa.. Cari ler berita2 menarik skit bro.. Ajak debat pon nak buat cerita.. Cari la cerita hit skit.. X syok la blog ni.. Cari cerita yg ada fact n bukti la.. Bye bro..

      Delete
  13. mana elaun ibu tunggal .....kekkekkek

    ReplyDelete
  14. Janji keling tu ! kahkahkah

    ReplyDelete
  15. ISU DEBAT INI TAK MENYENGAT LAGI , DAH BASI , CARILAH ISU LAIN YANG LEBIH RELEVAN , BANYAK ISU SKANDAL DALAM PAKATAN RAKYAT PERLU DIKETENGAHKAN , APA LAH MILO NI !

    ReplyDelete
  16. tapi orang umno macam saya pun follow juga blog milo suam ni , boleh juga layan blog milo suam , komen komen pro umno nampak ada meningkat sedikit , nak mengundi punya pasal agaknya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha,tol tue anon 9:30....

      Delete
    2. Btol tue Anon 9:30,kte sbg rakyt kne dgr cte dr 2x phk...pas tue kte fkr blk ner yg tol & tdk...

      Delete
  17. Skg ni isu deepak dan rosmah,wanita puaka tu...boleh kita debat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak lu ada bela saka ke heeee....

      Delete
  18. Gua ade p egi kedAi buku pg tadi n teiba ada nmpk naskah da black rose...hehehe....terus sambar wlpun aku tau leh dwload dr internet...tgh bace lg nih...huhu...xpe sesape nk mula dulu..sila...sila...

    ReplyDelete
  19. Tokey karpet tu ke ! Apa sinopsis cerita itu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cete peranan k.ros.ah jib gor.deepak dalam pembikinan sd 2 bala bg menafikan sd 1 bala...kalau aku la,mesti aku da sue deepak ni sebab die bg in details then siap ade resit n invois pembelian diamond lg...tp...ade ke org nk saman die..?hahaha! Cai cai ubn...ape lagi...kuarkan vocal anda...hahhaa

      Delete
  20. Tabong memali mana ....kekkekkek

    ReplyDelete
  21. Rosmah beli daimond ? Duit dia tu ! hehehe , kau ni anarkin suka buat bunga bunga fitnah ...hehehe

    ReplyDelete
  22. Al jubor dibelakang deepak ! Al jubor kemarok nak jadi pm ! sikitul aljubori !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABU...
      Aku Bukan UMNO.
      macai UMNO...
      Kau ni spesis Umat Melayu No Otak yg dok ampu parti Untok Mamak No Objection!

      Delete
  23. A,aa...die kumpul dr kecik...huhu...tapi nape aritu die aumpah diameond tu xde ngan die...mesti die beli mende lain kot?coklat ding dang x?hahaha

    ReplyDelete
  24. Siapa dah baca buku air mata dimemali angkat tangan ! Boleh tolong ulas tak !

    ReplyDelete
  25. Tabong memali kena kapor ! Zainon dah lapor polis dah ! ada lebai pas masok lokap ni , dah kebulor sangat terpaksa pakai duit tabong itu ! Pas perlu ingat duit tabong memali itu duit anak yatim ! kepada lebai pas yang bijak sana yang bijak sini apa hukomnya ambil duit anak yatim ? satu soalan cepu gangsa untok lebai pas . Sekarang kita tak kira siapa ! kalau agak agak tak kita balon sahaja !

    ReplyDelete
  26. Yang kohilal itu apa ceritanya , akar umbi nak tahu juga apa sebenarnya berlaku ??? poin aku banyak ni ! nak mengundi ni ! Nanti masak parti pas aku kerjakan !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa ni laaa klu ada kes2 melibatkn org2 PR especialy PAS memang KERAjaan akn bancuh mreka habis2an so kalau kohilal tu kau rasa tak betul & ada fakta, tungu apa lgi.....
      kau repot polis leee!
      kita tngok sape yg kenaaaaaeeeeee

      Delete
  27. Kohilal itu macam koperasi juga ! Kalau nak urus koperasi pun tak tahu macam mana nak urus malaysia nanti bila menang pru13 nanti , apa punya orang parti pas ini , nak tipu orang kampong sahaja !

    ReplyDelete
  28. Kalau betul ade kes ,lapor,siasat n hukum,xkira pembangkang ke kerajaan...jgn bias pulak...

    ReplyDelete
  29. Aku pasti simamat maslan terberak trkecing bila brdebat...juak2 ni mana berani brdebat akal lembu katakan.

    ReplyDelete
  30. Lombu mano ado akal , mano boleh debat ! Kihkihkih

    ReplyDelete
  31. Tompek den tinggal dokek rantau ado orang bolo banyak lombu untok ibadah korban ! Sapo sapo nak boli lombu boleh datang kampong den ! Ini untok iklan jo ! Boto tak tipu do !

    ReplyDelete
  32. Boli lombu dokek tompek ekau , bilo dah boli lombu tu boleh daftarkan sebagai ahli pas ....pocah porot den ...kikikikikiki

    ReplyDelete
  33. Pastikan pas kalah dalam pru13 nanti , pas dah lari dari perjuangan asal penubuhannya ! demi maruah umat islam malaysia !

    ReplyDelete
  34. Pas dah rosak , kalau ada pas macam zaman datok asri dulu lagi bagos .

    ReplyDelete
  35. Nkorg kalu dh jenis menolak pas,tetap akn tolak jugak...dulu,kini dan selamanya....xkira la sape pemimpinnya... Otak dh korup."jahanam style"

    ReplyDelete
  36. Esok akan ada ramai lagi akan istihar keluar pas dan akan menyertai umno termasok diriku ini , dalam anggaran 3,000 orang tak percaya , kau tunggu ! pas akar umbi dah berpaling tadah !

    ReplyDelete
  37. Ye ke?utk dakwah n tarbiah,elok la tu...kot2makin sesat lk...haha

    ReplyDelete
  38. Pas dan umno tak sesat , yang sesatkan pas dan umno politik sahaja , jangan serabotkan fikiran !

    ReplyDelete
  39. isu memali? siapa yang bunuh assyahid ustaz Ibrahim Libya? polis Be End rasanya. arahan siapa? musa black kan? .. siapa musa black.. ? dialah yg menjadi kambing black mamak al kutty.. siapa mamak al kutty? cai2 umno sila jawab dgn lembut dan sopan... puiihhh!!!"

    ReplyDelete
  40. Kita jgn la nk gaduh sesama sndri...
    Apa yang nak ditakutkan sangat...
    Tak salah kita bg peluang pada pakatan rakyat untuk memerintah...
    Kita cuba dulu satu penggal..
    Kalau x suka nanti kita tukar la pula..

    Dalam hal ni rakyat yang akan dapat untung sbb mana2 parti yang akan memerintah tdk akan berani nak buat silap atau penyelewengan atau kroni..
    Jangan terlalu fanatik pada satu2 parti sahaja..
    Jadilah rakyat yang bijak..

    Kali ni kita bg peluang pada pakatan rakyat..
    Kita tengok apa perubahan yang boleh mereka buat..
    Rakyat x rugi apa2 pn..
    Bagi menang mutlak...baru lah boleh tengok perubahan...

    -wak seman-

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda