Loading...

Bungalow Raja Nong Chik berharga lebih RM15 juta di TTDI Hill?

SALAH seorang sahabat pembaca MiLo SuaM mengirimkan gambar sebuah rumah bungalow paling besar di TTDI Hills Kuala Lumpur. Menurut pengirim, bungalow tersebut dimiliki oleh Raja Nong Chik Zainal Abidin bakal calon Parlimen Lembah Pantai.



Menurut pengirim lagi, bunglow yang lengkap dengan pondok pengawal, menempatkan anggota polis sebagai pengawal itu berharga lebih RM15 juta berdasarkan harga dua rumah lain berhampiran yang jauh lebih kecil namun mencecah harga RM8.1 juta dan RM10 juta.



Pengirim yang hairan bagaimana Raja Nong Chik, yang bakal bertanding menentang Nurul Izzah itu mampu tinggal di Bungalow mewah tersebut, meminta pimpinan Pakatan Rakyat menyiasat dari mana beliau memperolehi kemewahan.

Harga bungalow sahaja sudah RM15 juta, tidak termasuk perabot dan segala isi di dalamnya. Adakah ini satu-satunya bungalow milik Raja Nong Chik? Ini mukadimah awal sebelum lebih banyak rahsia lagi bakal didedahkan. Tunggu...

ReJaM© "Adakah Raja Nong Chik berani menafikan bahawa bungalow ini miliknya? "

Post a Comment

112 Comments

  1. Tu lah kerja nya, masuk politik, sengeh sana sengeh sini, tup tup banglow besar.. Hiduup????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kroni!!!!!

      Delete
    2. Apa ade kisah rumah 10 juta..nuar brhim ny rumah pon da 7 juta.itu yg kite tau..yg kite x tau.hohoho

      Delete
    3. Itu diaaaa...balaci pr mula buat serangan peribadi!!!

      Delete
    4. Ala. . Kau orang main congak congak ajer hargamah nong chik tuh..


      Sama macam perangai rafizi. Main congak jer semua benda. Harga keter turun. Harga minyak turun. Guna formula congak. Buleh pakai ka?


      Anwar ibrahim penasihat ekonomi selangor? Apa hasil yg gah anwar sebagai penasihat ekonomi? Kalau lah benar anwar penasihat ekonomi yang bijak sana, mengapa kedah dah kelantan tidak memujuk anwar menjadi penasihat ekonomi? Dan mengapa anwar tidak secara rendah diri memberi buah fikiran hal hal ekonomi kepada sahabat di kelantan dan kedah.


      Dan yang paling meresahkan, mengapa semasa anwar menteri kewangan kadar faedah OPR adalah paling tinggi dalam sejarah malaysia?

      Delete
    5. Jangan serang peribadi anwar buleh x. Itu kelemahan dia. Maafkan saja la.

      Delete
    6. anarkin skywalker4 April 2013 at 23:05

      cai2bn lupe ye laporan audit negara yg memuji pengurusan di keempat2negeri ditadbir pakatan sehingga mencatatkan lebiha..berbanding negeri bn yg defisit je memanjang...ni lam buku laporan audit nih bro... so xyah bg fact lebih2....situ dah terAng dan nyata...

      Delete
    7. Fakta audit mengenai kelantan taknk xplain ke anarkin???

      Delete
    8. Ape masalah ngan kelantan?sila lah usulkan?kmudian bila najib nak bg royalti rakyat kelantan?

      Delete
  2. Cite psal kroni ni pati pkr dr presiden smpai naib presiden smue ank branak..yg ranting n cabang hanya macai jer..brtahan dranting yg rapuh.huahuahua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro..hahahaha...

      Delete
    2. Pkr dah nazak la bang..


      Wan azizah bertanding di selangor? Maksudnya tiada calon calon yang layak dari selangor. Maksud, rakyat selangor x pandai tadbir dan bangunkan negeri sendiri.


      Tapi tak pa. Wan azizah mai sini. Kasi kalah, kita talqin kan terus kareer azizah.

      Apa taknya, azizah tiada kuasa. Yilek. Yg berkuasa ialah ketua umum. Ketua yang tidak di pertandingkan. Amalan demokrasikah itu? Kelas kau jah.

      Delete
    3. Kita tnggu dan tengok,puak bn x yah melalak melolong di sini

      Delete
    4. Dr tggu dan tengok baik tolong pasang bendera roket. ..Jijah owhhh.

      Delete
  3. Milo suam; sam ketot punya keta baru no plat PRU13 tak nk tanya ke berapa hargaa???
    Datuk fauzi bekas org kanan PDRM punya banglo berjuta2 tu dpt dr mana erk TAK NK tanya ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la dikatakan anjing bro. Tengok org lain dia melalak dgn tuan sendiri dia diam

      Delete
    2. anjing umno

      Delete
    3. Hihi.. Terkena batang hidung terus gelar org lain anjing.. Hihi...

      Delete
    4. bangkai..plet PRU13 gimmik laa mangkuk..masa tu dia launched jentera amk untuk pru13..baso jenis otak udang..tanah kor

      Delete
    5. penang plet PRU x keluar lg..skg PLA..mmg otak undang pon R dgn L,R dulu... cai hari ni check sini..esok check jadi lain pulak..ko ckp aku tipu pulak..dia generate sendiri ni dari jpj..sorry pjg xplain..ko otak udang yg aku kena xplain tu http://www.jpj.gov.my/transaksi-percuma-no.-pendaftaran-terkini

      Delete
    6. weiii jgn buat malu..fakta ko tu slh..buat homework dulu bro

      Delete
    7. cai umno ni mmg jenis kepala taik laa..otak letak kt jamban..

      Delete
    8. Orang lain semua rasuah yang kita mcm ner plak

      Delete
    9. no body perfect..

      Delete
    10. Kah..kah..kah..
      Keluar pn balaci pr 1 batalion, kwn2 tabur umpan lggg..

      Delete
    11. Eh...ade kamu. .si pencacai bn

      Delete
  4. tak tanye ke rumah. najib moden isham nazri botak zahi midi lagi terok rmah madey kutty 70 juta. tu belum lagi rmah daim dan rmah tamby chik 80 juta... cacai umnongok cer tengok rmah nik aziz haji adi nilai tak sampai 30 ribu hinggit je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah nik aziz tu wayang sajalah. Umah neighbour saja.


      Meh jenguk umah anwar ibrahim di segambut. Berapa juta? Mana dpt wang selepas di tendang keluar dari jawatan menteri? Guna duit sumbangan derma ceramah? Takkan lah ada dana asing biaya kut. X mungkin kann kann kann..

      Anwar anwar. Seribu wajah beb..

      Delete
    2. Lor,mu x pnah pegi umah nik aziz mu dok diam na...wayang,ko ingat nik aziz mcm rosmah ke?tibe2 pegang btang mop,nak nunjukkan rajin wat kerje,alahai,

      Delete
    3. Perrrhh rumah 30k je..agak2 lh bro, abis keta lampu belalang tu 3inggit je ke???

      Delete
    4. Haha . Melekat imej rosmah pgang mop kr kpla aku..

      Delete
    5. Pegang mop kmudian pakai glove,kononnye jijik sgt la btang mop tu

      Delete
  5. Pemimpin pr x mkn rasuah, BN tak tau la?

    ReplyDelete
  6. Tak tengok ke rumah jamil khir menteri agama..rumah die lg besar dari masjid depan rumah die tu

    ReplyDelete
  7. Macai umngok gak duk umh mesra rakyat ha haha. Dasar sengkek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rmh Mesra rakyat tu pun dh 50k..rumah nik aziz 30k..mana lg sengkek???

      Delete
    2. Biar sengkek di dunia asalkan x sengkek di akhirat kelak

      Delete
  8. Sampai kiamat nanti..umah2 tu sume runtuh..

    ReplyDelete
  9. Cuba ko berbaik sangka bila tengok orang berharta dan elak dari memfitnah sekiranya tiada bukti kukuh. Bukan semua orang Melayu tak berupaya memiliki rumah spt Orang Cina dan India sekiranya mereka berjaya.

    ReplyDelete
  10. Alaaa. . . At least dia menteri, ada keje tetap. Ada org tu, jadi banduan pun boleh beli bangalo besar. Tak de keje pun. Pas kluar, jadi punsisihat gaji rm1 je. Bole gak pakai audi a7, merc s class. Tapi kluar "jalan2" guna specktra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye le berapa sangatlah gaji menteri ye tak.. tak mcm parisporn jual jubor gaji banyak giler..

      Delete
    2. Mu ni x reti eje kan?bute pas tgk video2 papagmo?

      Delete
    3. Gaji nuar $1 je dh blh naik jet..banglo kat segambut..

      Delete
    4. Aik....tam abis2 pasei jet....

      Delete
    5. Mmg anwar mmpu bli umh tu coz always menang sman dgn utusex n tv3/4

      Delete
  11. Milo suam ni mmg sengal ler xkn ler nuar brahim nk dok rumah flat,nong cik dok rmah awam,kit siang dok rmah papan,kapal singh dok mah stinggan..zaman sekarg xd org yg mngikt sahabt nabi mnsedkhkn harta untuk ke jln allah..msing2 blasah harta dunia mncri kkayaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU SOKONG..JADI MARILAH KITE BRAMAI2 BLASAH HARTA DUNIA NI UNTUK MMBUAT RMAH BANGLO..tp bagaimane ek,pssstt ada lobang projek ker..pas ler skek kt aku whai kwn2.

      Delete
  12. sorry to say aku cai UBN..ko ni tak cerdik laa..numbering,fact...penting bro jgn buat malu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bjubo kau x malu,buat rumah bnglo kau malu plak kehkeh ape ler kau ni bro..

      Delete
    2. ko laa bjubo dgn kambing..babi..

      Delete
  13. DIDI KOTA BELUD3 April 2013 at 11:57

    Aku ramal 13.03.2013 bubar parlimen...eh eh...lebey 3 hari....hahhahqhaha....hari ni semua no hadiah jackport sudah boleh dimenangi.....hahhahahhahaha...mari kita lawan sampai mereka bisu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIDI KOTA BELUD3 April 2013 at 11:58

      Hhhehe.....31.3.2013...hheheheh...corry.....cai cai dapat duit lah hari ni....3.4.2013...bubar sudah.....

      Delete
    2. Didi bodoh piang

      Delete
    3. DIDI KOTA BELUD3 April 2013 at 16:31

      Piang tak piang...lagi 60 hari mu ke mana nenek hang...hehebhehebe....jangan jadi ular keluar lubang dah....cari makan ..minta simpati....pakatan rakyat gerenti menang.konfirm.

      Delete
    4. Didi kotey belut jual jubor lah lepas ni.. keh..keh..keh..

      Delete
    5. Teet,kalo x mencarut,x sah jadi ahli umno...

      Delete
  14. Kat sini ade sesiapa kenal menteri x.. aku nak mintak pojek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak kat bini nong chik raja menonong

      Delete
    2. Projek bapak ayam pondan nk x..aku ada cntct bisnes..aku kenal sorg taiko kt mlysia ni hehehe bole kaye pojek ni huhuhu

      Delete
    3. Projek main belakang nak x? Tanya milo suam dia bawak jumpa bg nua...

      Delete
  15. biarlah mereka kaye dsbbkn halal atau haram sbb ianya xkekal lama lah...

    ReplyDelete
  16. Ady
    Kekawan aku pun ramai dah yang jadi jutawan...
    Kami golongan peniaga...
    Bukan berapa banyak harta diperkatakan... Tapi yang akan memajukan atau menjahanamkan kita adalah bagaimana kita memperolehi kekayaan itu...
    Saya ulang... Ia akan memajukan atau menjahanamkan kita.
    Tahukah di zaman sekarang manusia sanggup menipu walaupun dia sendiri mengetahui orang tahu yang dia menipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. anarkin skywalker3 April 2013 at 21:21

      setuju statement lu bro....

      Delete
  17. Semuanya x kan kekal

    ReplyDelete
  18. Tu blm masuk take over kg baru....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ler kau ni,nama pon kg baru da tentu ler kg tu kena baru ny xkn nk wt stinggan lg...

      Delete
  19. Banglo anwar jubs bape juta lak?

    ReplyDelete
  20. Anuar ibrahim tu memang da kaya da..kaya masa jadi menteri umno dulu...

    ReplyDelete
  21. Jom tukar BN.... dah jemu la

    ReplyDelete
  22. Jika nong cik buat dri yg halal, kta doakn kebahagian..
    Jika ia dri yg haram, mohon kpd yg Esa beri ptunjuk kpdnya.
    Jka ada bukti dri hasil rasuah, pecah amanah atau sbgnya maka laporkn kpd SPRM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mkneny nuar brahimmm dpt dr bnda yg haram n trlmpau byk kene siksa d atas dnia ni...satu persatu rasia terbngkar

      Delete
    2. anarkin skywalker4 April 2013 at 14:29

      ye ke??macam cerita rekaan je nko ni..binyi cam byk rahsia terbongkar...last skali,habuk pun tadak..lu sembang..

      Delete
    3. Haha,pencacei umngok mule mereka crite

      Delete
  23. tapi lg mahal jet dan bas mewah anuwar kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bas mewah bwat loan la baghal,jet celah mane?

      Delete
    2. Bas tu ts khalid buat loan,kalo nak taw pasal jet tu,pegi la cek ngan DCA sape ownernye

      Delete
  24. tanak citer ferrari azmin skali ke? Mana dpt duit? Kaya jual aiskrim ke?

    ReplyDelete
  25. Fuhhh.. Dasyat betul bank boleh bg loan mewah2 pd anuwa ye.. Bank tu bodoh ek tak pikir masa nak beri loan pd anuwa nie, mampu ke tidak anuwa langsaikn hutang.. anuwa kn ahli parlimen je.. Berapa sen sgtlah elaun bulanan dia dpt kan.. Bodoh eh bank tu tak buat calculation dahulu masa anuwa nak buat loan.. Loan Bglow mewah anuwa.. Jet mewah anuwa.. Kereta2 mewah anuwa tu semua loan tu.. Tapi yg peliknya bank masih bg lg loan ye.. Bodoh betul bank tu ye tak bole pikir ke kalu dh bnyk sgt anuwa buat loan mewah2 mcm mana nak lgsaikn hutang dia yg mewah tu pd bank? Apasal ye bank baik ati ye pd anuwa? Rakyat biasa tak dpt keistimewaan mcm anuwa yg ada kuasa nie.. Hmm, Anuwa sgup buat loan utk membeli barangan mewah tapi dia tak sgup menyelesaikan manifesto janji2 mewah dia pd rakyat.. Mana pegi keadilan nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. X Pe lg,bini najib tu lg la,gelang ngan cincin je dah berape juta ada x kau kisah?

      Delete
    2. Lupe,rosmah menabung dr lahir

      Delete
    3. Lg la,rosmah tu xde keje lngsng

      Delete
  26. Jgn tuduh rosmah mcm tu. Dia pemimpin macai2 umno di akhirat nanti. X tahu la lepas ka tidak timbangan di mahsyar. Sama2 muhasabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha,dari segi jmbul di kepale x taw la teman nak ckp

      Delete
    2. Kwn lg terkedu bro..onani dpn laptop "MELANCAP tak SALAH.."

      Delete
    3. Mu pun kaki melancap,x yah nak kelentong la yeop

      Delete
  27. Bersangka baik.. Raja nong chik business man

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penghuni penjara yg terkaya d mlsia adlh nuar brahim...mnabung wang smnjak tin milo d ujudkn...psstt trigt mase kecik2 kalu xd duit aku slalu korek tabung.

      Delete
    2. Raja nong chik bisnes lembu,lupe la plak..hahaha,anon 628, mane mu taw nuar brahim?yg ak taw mama rosma lg kaye n dier x pnah huni penjare,tp bakal huni x lame lg

      Delete
    3. nuar brahim dok dlm penjara 5 taun bile kluar kaya lg,aku byk heran ler n ada hati nk jd PM..x pyah ler nk brangan2 nuar oi mmg tuhan x kn kabulny..amin

      Delete
    4. Wah,mengalahkan tuhan,mane kamu taw mase dpan?

      Delete
    5. Fareez ni budak izzah nie. Kah kah kah. Abesla yb hang. Nak tgk btg idung pun susah. Men tpt len. Kami warga permai xnak die msk bertanding

      Delete
    6. Nape plak nak abes,la,ang sorang je kot x nak dia brtanding

      Delete
    7. Patutlh fareez hentam sangat nong chik..balaci nurul izzah rupany!!!

      Delete
    8. La...patutla mu protect sangat nong chik...pencacai nong chik rupenye

      Delete
  28. Family raja nong chik dh memang kaya raya dr zaman den kecik lg. Antara yg kaya dlm tmn tpt tggl den

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pun mcm rosmah?dr kecik da menjage lembu ke?

      Delete
  29. Benci dgn umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hancur umno! !!!!!parti yg x didaftarkan,parti haram

      Delete

  30. Kkkkkk. Teruk betul la umooooon

    ReplyDelete
  31. MELAYU JGN DENGKI6 April 2013 at 05:00

    Dari wikipedia RAJA NONG CHIK - datuknya Penyimpan Mohor Besar Raja2, ayahnya bekas S/Usaha Parlimen Kem Kesihatan zaman Tun Razak, keluarganya berniaga sudah dua generasi ada kilang2 dan berbagai bisnes, RNC adalah akauntan bertauliah dan usahawan sejak muda dulu, malah pernah jadi Presiden Persatuan Pengilang Bumiputera. Sekarang umur 60 tahun masih kuat berkhidmat utk rakyat. Aku bangga ada keluarga bumiputera maju perniagaan dan inspirasi utk aku buka bisnes supaya diwarisi anak2 aku satu hari. Alhamdulillah. Semoga RNC juang dgn selamatnya di Lembah Pantai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong. cari apak heh.. masih hidup umur dah 90++
      beli kedai macam beli ikan.
      kayo...jang

      milo suam siasat dululah...

      Delete
  32. Bro.....jgn buang mase layan pecacai UMNONGOK....otak ada tapi akal mengalahkan haiwan!!
    Itu beza kita dgn diaorg....so don't waste your time....truth will prevail.
    To BN/UMNO....bring it on will see u in the 13th GE!!!
    ABU BIN ABCD

    ReplyDelete
  33. Apa nak heran...mak lampir dulu pakai wira jer jadi macai pr setahun dah tukar keta mewah sampai 3 biji.tu ko x nampak...dulu jual buah skrg jual duit rakyat...

    ReplyDelete
  34. Kena siasat dgn sprm mahu terkencing mak lampir dlm kain.....backgournd entah dari keturunan mana agak nyer nak jadi wakil rakyat...termasuk milo suam bodah nie

    ReplyDelete
  35. Bodoh nye admin ni..Nong chik tu b4 join politic mmg da kaya..cek la background dlu sebelum tulis bukan2..ape pr tu baik sgt ke..puihh

    ReplyDelete
  36. Dtuk fauzi bekas pegwai knn pdrm tuh bisnes oil and gas ke platform perairan klntn trengganu...compony sultan mizan..
    saya salah seorg tenaga kerja di syarikt itu.

    ReplyDelete
  37. Drnc mmg kaya harta keturunan.. keluarga bisnes jutaan ringgit turun temurun.. xmcm ketum anak beranak kaya hisap darah rakyat.. kencing rakyat.. sanggup gadai negara..xde modal lain nk fitnah org.. terbukti si izzah ketum yb chipsmore tu malu mohon maaf sb fitnah drnc.. aptb.. stupido milosuam..

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda