Loading...

24 petugas SPR dikurung untuk pangkah kertas undi - KEADILAN

KEADILAN mendedahkan satu lagi bukti penemuan terbaru berhubung penipuan pilihan raya melibatkan calon BN Parlimen Besut, Terengganu.

Menurut Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, bukti tersebut baru diterima Sekretariat Pakatan Rakyat pagi semalam dan ia dihantar oleh petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Besut.

 "Pagi tadi (semalam) satu laporan polis dibuat oleh petugas SPR di Besut yang mendedahkan pada hari mengundi, calon BN Parlimen itu telah mengurung 24  petugas termasuk beliau untuk memangkah kertas undi," jelas Saifuddin pada sidang media di ibu pejabat parti, petang semalam.

"Kini kita (Pakatan) ada 29 kawasan Parlimen yang mempunyai bukti kukuh menjelaskan dakwaan kita berhubung penyelewengan pilihan raya," kata Saifuddin yang enggan mendedahkan sebuah lagi kawasan lain.

Menurutnya lagi, salinan laporan polis tersebut diserahkan kepada pasukan penyiasat Pakatan Rakyat yang diketuai Rafizi Ramli.

"Kita ada bukti kukuh untuk menjelaskan kenapa kita menolak keputusan di sesetengah kawasan, dan proses pengumpulan bukti masih berjalan," katanya.

Pada pilihan raya umum 5 Mei lalu, calon BN Besut, Datuk Seri Idris Jusoh menang memperolehi 35,232 undi menewaskan calon PAS, Riduan Mohamad Nor 26,890 undi dengan majoriti 8,342.

Isnin lalu, Rafizi memberitahu, terdapat 27 kawasan Parlimen yang akan disiasat dan membuat petisyen bantahan berhubung penipuan pilihan raya.


Sumber: http://www.keadilandaily.com/?p=52096

Sent from my BlackBerry

Post a Comment

212 Comments

  1. Milo penipu ! kau tu dikurung dalam lokap lagi baik , spr telus tak pernah menipu , tak cerdik kau ni milo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita ni xde dalam utusan...so bile xde dalam utusan dan tv3 adakah dikire menipu?????

      Che'en punyer
      (blog)

      Delete
    2. Atau kalau keluar dalam haramkah ia semua nya betul bukan futnah.atau youtube come on lh bro

      Delete
    3. So...kamu lebih prcaye pade utusan yang berkali2 kalah dalam saman tu ke????

      Support my blog
      Che'en punyer

      Delete
    4. Hahahaha

      Kalau macai semua pun percaya.

      Depa ada bukti lah baru depa berani persoalkan spr, bukan depa tuduh membabi buta

      Kau tak bersama kami info kau dari mana info kami dari mana???

      Kalau nak baca lah dia belah sekali aku macam tu jugak.


      Kalau tak saman ajalah pakatan sebab fitnah spr.

      Paper luar negara pun asyik kutuk Malaysia aja hahahaha

      Ada masuk utusan tak???

      Lu kelakar lah sebab lu kata tipu jadi semua tu tipu lah????

      Aku jo
      Membacalah dan ambik tahu hal dijumpai pasal spr tu

      Delete
    5. Kalah dari segi teknikal jer bro tidak bermakna penipu macam haramkah ngn milo suam

      Delete
    6. Dalam artikle tu ada tulis laporan polis dah di buat apa lagi lu mau kecoh??/?

      Selalu tanya ada report tak
      Ni jelas dia tulis ada.

      Aku jo
      Menipu tu bab lain lah yang depa dok kumpul sekarang.
      Dah menang oklah tapi hakikatnya tanpa main kotor still pakatan majoriti di pilih majoriti rakyat malaysia hahahahaha

      Kenapa lu cuak ke bila bukti dah kumpul???

      Diam ajalah hak depa nak buat benda ni dibenarkan ma

      Delete
    7. Jgn dok layan macai umno ni...huhuhuhu...bg la fakta ikot mane pon...balik2 bab berjubo juga menjadi pujaan hati depa...

      Plz support my new blog
      Che'en punyer

      Delete
    8. Hoi.milo suam kedalam la ko.lebih baik.ko ingat ko tu badan bebas ker.menabur fitnah2 lepas satu2.satu pitnah ko buat.sedor la sikit kencing pun masih becabang.hingus pon meleleh x kering lagi.

      Delete
  2. MILO SUAM .AKU X KESAH APA KO NAK KATA ITU HAK KO NGN PUAK PAKATAN KO UNTUK MENYOKONG TUAN KO ITU PENDIRIAN DAN KEPERCAYAAN KO .AKU PULA BERPEGANG PADA PENDIRIAN DAN PRINSIP AKU.SEBENARNYA TAK ADA MASAALAH SIAPA PUN MENANG.TP BG AKULAH CUKUPLAH SAMPI DISINI SAJER.RAKYAT TELAH PILIH BN.TERIMA JERLAH SBB ITU KETENTUAN DARI ALLAH JUA.YANG TIMBUL MASAALH SEKARANG ADALAH KALAU KITA X PERCAYA PADA KETENTUAN DARI ALLAH INILAH JADINYA.X KAN KO DAN PUAK PAKATAN X PERCAYA PADA QADA DAN QADAR DARI ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn menang dgn undi kurang dr pr...haha..rekod dunia tu kerajaan pertama menang dgn kurang undi..pr 5.5 juta undi...bn 5.3 undi..dlm peratusan pr 53% n bn 47% dari jumlah yg mengundi..haha...maharajalawak...

      Delete
    2. Bro tulah lain kali jangan haramkah jer.hang x tahu kah presiden amerika goerge bush menang jadi presiden amerika dapat undi popular kurang dari lawannya .

      Delete
    3. Kalau lu tak kisah siapa menang diam ajalah.

      Lu sokong lagi mau pura2
      Agak2lah bro

      Macam ni lah depa ada hak yang undang2 sendiri bagi betul tak

      Kalau lu tak kisah aku rasa lu diamlah
      And terus tak kisah tgk aja sampai mana, benda ni prgi

      Aku jo

      Delete
    4. Bro ini lah ketentuan Allah apa yang pakatan buat pun ketentuan lah jugak.

      Cakap pasal ketentuan, ini pun ketentuan untuk,pakatan tegakkan apa yang dia percaya dah tertulis pun.

      Kau tak percaya ke ketentuan Allah????

      Aku jo,
      Aku bagi soalan sama yang kau bangkitkan

      Delete
    5. Payah layan puak pakatan bebal ni mmg kuat spin

      Delete
    6. Hahahaha lu tu bebal,
      Spin apa
      Pulak

      Benda memang boleh bantah apa yang ketentuan pulak.

      Kalau lu kene tipu orang kedai and lu ada bukti taknya lu duduk rumah cakap itu ketentuan lah bro jangan nak sembang lah.

      Ini soal negara bro bukan tipu beli gula.

      Satu Malaysia kene tipu kes dakwat kekal mula2 alasan tak goncang lepas tu
      Alasan dah lama tersimpan

      Lepas tu alasan redha apa punya benak lah benda ni pun lu buta ke???

      Aku jo
      Aku cakap fakta bukan main hentam

      Delete
    7. Fakta ko semuanya auta auta auta .kes besar tu bro kebanyakan yang bertugas adalah guru.bkn semua guru puak bn bro kenapa kes besar mcm ni baru semalam buat repot.dahlebih 10 hari tp x pa kalu benR ada rwpot biarkan polis buat siasatan setahu akulah polis akan panggil yang 23 0rang lagi untuk beri keterangan kita tunggu lah siasatan polis.

      Delete
    8. Anon 3:24

      Apa kau merepak ni???
      Apa yang aku komen sampai jawapan kau macam tu???/


      Dakwat kekal.???
      dakwat kene goncang???
      Dakwat terlalu lama di simpan/??

      Apa ni???
      Bull shit dakwt kat tangan,najib pun hilang bro hahahaha

      Biarlah dia siasat???

      Pr dah buat siasatan apa kaiatan ngan polis masing2 buat kerja masing2 lah

      Senang kan

      Aku jo

      Delete
    9. Aku merepek sbb ko lg banyak merepek

      Delete
    10. Kan laporan polis dah di buat apa yang lu nak persoal kan??

      Bila saiful kata kene liwat bila pulak dia laporkan???

      Berapa kali dia kata benda tu berlaku baru dia laporkan???

      Habis lu telan hidup2, lu mati2 pertahankan
      Ini masalah kau

      Kau memilih untuk percaya apa yang kau nak aja.

      Now laporan dah dibuat siasat ajalah,
      Bab mengaibkan orang laju aja kau percaya,
      Ada faham Ka???

      Aku jo
      Aku buat perbandingan

      Delete
    11. Selama ni aku nampak PKR rajin kencing rakyat. Pemimpin idola mereka terkenak dengan bapak segala spin.

      Pemimpin lain sudah pandang ke depan tapi PKR menyonsang arus. Pemikiran hanya terhad pada politik jalanraya.

      Delete
    12. Sayang nya kau tak nampak yang lain kencing sebab kau terus telan bulat2

      Aku jo

      Delete
    13. DIDI KG PIASAU17 May 2013 at 02:35

      Heheeee.....biar bangla jadi kuasa penentu bn 5 tahun akan datang....syabas bette...baik kau minum racunlah bagus....hidup mengusutkan fikiran........

      Delete
    14. Didi , ko jangan cuba memfitnah orang lain. Cubalah bersangka baik.

      Delete
    15. Dengan anuar kau rak sangka baik pulak

      Aduhhh
      Bn penuh bangla hahahaha

      Aku jo

      Delete
    16. Bangla mmg banyak tp bkn pengundi hanturp dalam pakatan pun ada banyak gak .banyak hanjing hurap.

      Delete
  3. Macam budak budak kau ni milo , bn dah menang itu pilihan rakyat , kita tak boleh paksa orang ikut kehendak kita , macam tak sekolah milo ni ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilihan rakyat ape nye..klu bn dpt undi kurang dr pr...pr undi sebanyak 5.5 juta bn undi sebyk 5.3 juta atau pr 53% n bn 47%..kelakar siot kerajaan bn....klakar2..

      Delete
    2. Presiden amerika goerge bush pon pernah dapat undi popular kurang dari lawanya tp jadi presiden amerika gak.lain kali jangan baca haramkah jer ngn milo suam

      Delete
    3. Kau tu tak sekolah dia petik article aja

      Bukan dia tulis pun.

      Sekarang pr nak bantah base on bukti yang dikumpul yang lu meroyan macam hilang puting ni apahal????

      Cuak ke sebab pakatan ada bukti????

      Aku jo

      Delete
    4. Sapa yang cuak bro yang gua cakap bawa jer bukti tu kt mahkamah jangan doj nak buat haramjadah kt jalan raya macam hishamudin rais cakap tu benging.apa masaalahnya

      Delete
    5. Bro nak cakap kat tv umno bacul nak bagi peluang

      Nak bertumbuk suruh lawan kene ikat tangan mana adil

      Ini mainan umno.
      So street fight lah hahahah

      Aku jo
      Negara lain bebas mana2 parti politik untuk ucap tapi umno bacul takde telur

      Delete
    6. Cuba lihat dalam haramkah ada dia beri peluang najib terangkan dan jelaskan semua fittnah yang di buat oleh puak pakatan

      Delete
    7. Anon 3:26

      Sebab dah ada utusan yang keluar setiap hari sebab ada TV 3 yang keluar setiap hari

      Aduh kata aku spin lu yang spin emmm

      Aku jo

      Delete
    8. Dalam haramkah swtiap hari ada kuar ada......obat kuat pasal tu banyak kuar kt hotel dlam k/api

      Delete
  4. Bagi akulah bukan semua puak bn itu syaitan dan bukan semuanya puak pakatan itu malaikat.tp ikut kata hati dan pandangan akulah yang banyak syaitan adalah dalam puak pakatan.betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandangan mu ni dikire pandangan tuhan ke?????

      Support my blog
      Che'en punyer

      Delete
    2. Awat lah hang ni dungu sangat tu kerap sangat jilat jubor nuar.aku ckap ikut kata hati dan pandangan aku.apalah bangsat sangat hang ni bebal tol

      Delete
    3. Aku dah agak dah confirm macai,bn bertindak hahahahaha.

      Macai2
      Wei depa tak lah masukkan dalam blog or depa nak report kalau depa takde bukti apa hang bodoh sangat ni
      Hahahhahaha

      Macaiiiii

      Aku jo

      Delete
    4. Kesian aku kat mak bapak ko yang melahirkan ko yang bodoh lagi dungu ni jo

      Delete
    5. Kalau tak cakap pasal jubo bukan umno lah tu.

      Lu kerap cakap pasal jubo ni apahal??

      Macam takde otak aja pelik aku

      Mahathir kata dalam umno tu syaitan kau tak baca paper utusan ke bro.
      Ni orang umno sendiri cakap.
      Dia cakap pakatan ialalh malaikat yang tak dikenali

      Ini pun kau nafi ke???

      Aku jo

      Delete
    6. Aku lagi kesian kat mak bapak yang jugak sama bodoh dengan kau didik konon anak jadi pandai rupanya dah besar dok cakap pasal jubo kekal lah keturunan bodoh kau

      Aku kata kau biadap aku pun biadap

      Kalau umno tu nak,mencarut aja kerja

      Aku jo

      Delete
    7. Wahhh.. dah ada satu lagi anak haram hasil hubungan luar tabie.. mesti adik beradik kan..kan..kan...

      Delete
    8. Tuduhan macam ni memang mainan kau ye???

      Cakap main sedap aja,
      Hahahahaha
      Ikut kau lah nak cakap apa dosa kau bukan dosa aku.

      Now tak kene akhirat kau tanggung

      Aku jo.
      Tulis lah dengan waras

      Delete
    9. Dulu ko kutuk Dr M dengan perbagai penghinaan tapi tak segan pula quote kata kata beliau diluar konteks.

      Delete
    10. Dulu aku kutuk m????

      Bila kah dulu itu????

      Anon 8:47

      Lu cakap apa ni pasal,siapa???

      Delete
    11. Ko x kutuk sesiapa rp ko fitnah banyak orang.nnt ko tanya sapa plak .itu ko kena tanya diri ko sendiri.swndei mau ingt.ko kan budak baik apa orang kata budak suruhan....

      Delete
  5. keadilan daily manyak tipu ooo.. ok tak pa la sbb dia buat repot polis itu celita...''SPR'... becut kene kulong..hihihi..., ptut ini cara la ada jugak betol, tak maacham dia punye ketua itu bishing sana shini maacham olang gila..hihihi...

    ReplyDelete
  6. NESTLE CARI MILO, HABIS LA KAU.

    ReplyDelete
  7. Pada bingai bingai pakatan saya nak tanya dalam perlawanan contoh badminton
    Najib menang dwnganNuar set pertama 21-20
    Najib kalah pada Nuar set kedua 15-21
    Najib menang dengan nuar set ketiga 21-19
    ________
    57-60
    Dalam sistem najib dikira menang

    Kenapa x cakap nuar menang sedNgkan
    Jumlah mata yang dia dapat 60 sedangkan najib dapat 57.
    Fikirkan pyak pakatan ada akal ke atau tidak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu mata lah bodoh

      Ini,kita kata majoriti mengundi apa benak sngat

      53 and 47 mana banyak

      Apa lagi mau pusing
      Pusing apa dah majoriti memang gitu hahahahaha

      Aku jo
      Pusing lah

      Delete
    2. klu mng majotiti 50k pon brapa kerusi dpt?? pndai sgt kau ni loserrr

      Delete
    3. Ala popular vote dkt selangor, penang, kl (tsunami) & kelantan jee...tak da 1 Malaysia punn... Kah..kah..kah... nenek jo

      Delete
    4. Dpa dh yerminum air spenda stopa ngn kote bengkok macam orang tua kata dh kena nasi kangkang dh x boleh kata apa lagi dah puak pakatan ni

      Delete
    5. Anon 2:23

      Bapak kau bodoh
      Kau biadap aku biadap

      Wei now depa fight lah ni lagi mau bising apa
      Depa fight dengan bukti
      Maybe pilihan semula
      Time tulah kerusi berubah hahahahaha

      Hahahaha

      Macai bertindak.

      Aku jo

      Delete
    6. Jo jo ini sistem lah bingai macam tu gak sistem p/raya kt malaysia ni.kenapa x kata nuar menang kiraan mata 60 tapi naji dapat 57.dalam sisten badminton dikira najib menang sebab najib menang 2 set lawan 1 bg bang nuar.inilah sistemnya dan yelah di amalkan swjak 1959 lagi.kenapa masa dia jadi t/pm dulu dia x kata kira jumlah undi popular kenapa baru sekarang.kepala kt atas dh bodoh yang di bawah lagilah piang

      Delete
    7. Apa yang kau nak kekal,bodoh aku dah cakap spr benarkan buat bantahan apa lagi kau nak bagi???

      Apa benak sangat ni???

      Spr benarkan ok sila fahan
      Spr benarkan,buat bantahan

      Delete
    8. Aku xbantah ko nak buat banttahan tp ko punya kepala taiko ko krt atas kata undi popular ni yg aku bg contoh ni orang ckap ko dh mkn bnasi kangkang ko nak marah

      Delete
    9. Dia kata undi popular pun dia mintak ke jawatan tu ada ke rampasan kuasa??

      Dia,info aja lah pakatan menang dan,disesetengah negara benda ni boleh ubah keputusan pilihan,raya
      Sebab kita perintah base on undi
      And majoriti rakyatnya pilih

      Ok tutup cerita.

      Now depa nak bantah
      Ada bukti
      And benda boleh di bantah

      So aku rasa kau patut respect benda ni
      Habis cerita
      Macam,kau menang kami diam aja

      Yang kami bantah ialah spr

      Ok

      Aku jo

      Delete
    10. Kaki putar alam undi popular pas tukita bagi contoh presiden amerika dia spin kot lain bg contoh sistem badminton dia koenerkot lain kita bg contoh sistemalaysia dua salahkan spr kata dh buat repot kena kurung biar polis siasat dia kata pr dh siasat yang 23 orang lg yg kena kurung mana dia pi.aku hormat hak kamu nak bantah tp hak kami macam mana

      Delete
    11. Bagi kau mudah faham

      Majoriti rakyat sokng pakatan lebih dari bn.

      2. Bn menang kerusi parlimen terbanyak

      3. Bantahan,akan di buat kerana ada bukti penipuan dan ketaktulusan spr

      Ok ini aja baca faham and hadam,maklumat ini

      Aku jo

      Delete
    12. Citerpasal telus ni aper citer kt selangor terlampau teluslah banyak tanah jerlus per citer bro

      Delete
    13. Hahahaha kau masuk apa ni anon 5:56

      Kau baru bangun tidur ke apa???

      Hahaha bab ni tanah jerlus tang mana???
      Mrr2
      Pkfz
      Stadium??? Oh tu terengganu

      Terang sikit cakap

      Ada aja benda kau nak cari meh bagi kat aku tak apa bagi aja.

      Aku jo

      Delete
    14. Jo ni budak tak cukup akal...

      Delete
    15. Kau tu sengal dari pilihan raya masuk tanah

      Kau nak cakap pasal pecah amanah
      Weiiiiiii jangan jadi buta sampai tak nampak apa bn buat lah.

      Tak cukup akal itu aja kau mampu tulis???

      Wei pkfz berapa banyak duit hilang wei
      Projek lembu,
      Ap berapa banyak kerajaan rugi
      Mrr2
      Stadium
      Buat hospital berapa banyak membazir berbanding kos sepatutnya

      Aduh kau melompat sini sana apahal???

      Aku jo
      Stick pada isu aja.

      Delete
    16. Sbb ko tu kayu

      Delete
    17. 9:10 itu aja ke???

      Salam

      Aku jo

      Delete
    18. Ya itu jer sbbb kkklllùuu nnnaaakkk cccckkkpppp ppnjjjjanggg leebbaaarrr kkooòo x pppHhhamm.ikit ckap khalid gagap

      Delete
    19. Mata apa jo ..yang aku tahu mata syaitan kt lmbng tu

      Delete
  8. Brape ptugas tu dpt upah? hehe.. Tak ingat ke cubaan beli ahli parlimen sabah, bapak saiful, pi bala, dn bnyak lg.. semua ada guna wang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat yang kat perak aja
      Awal ada kes rahsuah seks lah apalah
      lepas lompat terus diam hahahahaha itu semua pun ingat

      Cubaan???
      Ada bukti ke bro
      Oh dalam utusan ye???

      Hahahahaha macai

      Aku jo

      Delete
    2. Betul tu jo aku sokong pakatan semua nya betul dan halal bn tu semua salah dan haram ini sindiran buat penyokong totok macam ko

      Delete
    3. Ai kau cakap pasal cubaan membeli???

      Bukti kau mana???

      Aku bagi kes sahih itu pun kau nak marah???

      Aku jo
      Hehehehe siapa totok???
      Lu bangkit isu aku cakap fakta lu bagi khabar angin aja hahahaha

      Delete
    4. Bengongnya ko jo ko misti x percaya sbb ko totok

      Delete
    5. Ayat baru lah totok huhuhu

      Ayat kutuk tanpa fakta
      Bosan gila
      Jadi bila kau cakap gitu aku kene trus percaya lah???

      Sebab kau kata ada cubaan beli???
      Aku kene terus percaya

      Hahahaha
      Lu kelakar

      Aku jo.

      Delete
    6. Macam ko kata najib altatuya adakah kami nak peecaya tinjukkan bukti no avidence jadi no way lah jo.dengan bukti vedeo pon ko x caya atau biat buat tak caya.lantak ko lah malas nak layan budak hingusan ni

      Delete
  9. Bersumpah laknat je..setel, susah sgt ke nk bsumpah, klu btul hnya fitnah baik bsumpah, krana fitnah chinadoll ngn homoseks ni bkaitan maruah 7 keturunan, sampai cicit pada cicit pn akn ingat, brsumpah je la.. susah rakyat muslim nk amek dia jd pmimpin klu hal bsumpah pn buat bodo, ni bkaitan dgn soklan2 yg akan ditanya di Masyar nt, aku xnk nt kena tanya apasal pilih pmmpin yg x dingaku umat oleh nabi, jln tbaik ialah bsumpah, nk xnk tetap kena bsumpah, jgn pusing kiri pusing kanan, jam omega pn x nampak mna pegi.

    ReplyDelete
  10. Eleh wei tak habis2 jam

    Pd apa kes jangan buat lupa pulak,
    Najib pun disuruh sumpah laknat pasal antartuya
    Ada dia buat ke????

    Apa lu kecoh hahahahaha

    Macai macai aku dah agak lu orang confirm masuk

    Letak nama lah cai

    Aku jo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antatulya ke.. cincin rosmah ke... Skrang msuk kat tong sampah dah...kau masih mengenyam lagi cite tu kee ... Kah...Kah...Kah.. nenek jo

      Delete
    2. Ai masuk sampah kes pd masuk sampah jugak ke???

      Sedara aku tu polis adik beradik dia ada di Johor sana.

      Hahahahaha

      Salah sendiri tutup jawab macam tu aja ke hahahaha

      Loser

      Aku jo
      Jangan risau bro kalau nenek kau baca benda ni pun dia bangga dengan fakta aku bagi

      Delete
    3. Aku rasa sedare ko polis kt johor tu polis si gapork atau polis turki or polis amerika

      Delete
    4. 5:58 anon

      Itu aja kau mampu jawab???
      kau tahu kes pd ke tak???

      Hahahaha

      Diam and meroyan aja lah fakta kemana cuma melalut lebih.

      Aku jo

      Delete
  11. Pd makhluk pariz btopeng,
    kau ada buat kajian tntang nuar? Ke kau ikut bontot je jd pnyokong? Buat kajian dulu, bmula dari dia remaja smpai ke tua pangkat atok ni, kaji sifat dan kmungkinan2 yg akn dia buat, tntang peristiwa kebulur di baling, bantahan pnubuhan petronas, potong jalan jawatan timbalan PM dri ghafar baba, aku tau kau blum ujud lg time tu, tp baik kau buat kajian utk kenal sape nuar, tau sejarah carcosa seri negara? Guthrie? Sime darby? Bc sejarah, jgn ikut bontot org cucuk idung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahahaha
      Wow buat kajian hahahaha lu kelakar lah.

      Kaji jugak genting jangan lupa keturunan siapa punya alang2 lu suka kaji kan

      Kaji jugak judi Malaysia siapa punya

      Kaji jugak lah hahahaha

      Lu macai lu ingat umno mulia ke hahahahaha

      Wei bukak mata lah
      Stadium runtuh dua kali pasal apa???
      Mrr2 apa kes
      Lembu pkfz

      Semua ni lu ada kaji ke???

      Lu cakap macam cemerlang wei

      member2 aku semua kerja syarikat besar yang lu sebut

      I know so,many thing lah bro bab
      Pakatan tak tahu pun aku tahu.
      But itu hak aku and perbincangan kami aja.

      Kau ingat aku ni jenis macam lu ke???

      Aku jo

      Delete
    2. Walaupun aku ni penyokong pr, kau ni jo aku tengok saja nak bagi panas blog milosuam ni, berapa milosuam bayar dekat engkau.? kan kes2 berkaitan pru13 org ramai dah tahu, jadi elok kita tunggu di mahkamah nanti , ni aku tengok engkau ni kuat melalak2 lah.. rilekk.. pi kena milo ais ok,

      Delete
    3. Hahahahaha

      Wow
      Pelik penyokong pe wow

      Pelik,kau tak sentuh pasal bn,
      Kalau kau baca lah aku rasa kau faham teguran aku ni kenapa.

      Tak payah,pura2 lah macai

      Huhuhu

      Dah lah tu
      Aku bebas bro milo suam ni siapa pun aku tak kenal

      Kalau kau pakatan kau patut tahu aku tegur macai supaya diam and biar bantahan di buat

      Tak payah meroyan ketakutan.

      Dan kau patut tahu,bukan cara rakyat nak,main bayar2 ni

      Aku tegur sebab puak ni melampau.

      Benda dah panas dah pun

      Aku jo

      Delete
    4. Lg nak menipu cai ni ngaku penyokong pr...pirahhhhh...mana ada penyokong pr perangai cam kau...kepada jo...teruskan perjuangan anda..hehe..

      Delete
    5. Ada satu ceritera ada seorang hamba allah tu dok gian sangat nak jadi pm maka di hebahkan pada rakyat sekelian dia menang undi popular dan patut jadi pm.maka diajak lah orang beekumpul utk menceritakan kesah dongeng tersebut.maka rakyat yng pi terloponglah mulut mendengarnya tp dalam hati merwja berkata kesian....kesian ...kesian...

      Delete
    6. Thank bro,

      Aku bukan cyberrtrooper
      Aku bukan sesiapa yang terkenal
      Aku bukan ejen
      Aku bukan dibayar
      Dan aku cuma musafir lalu aja.

      Tak perlu aku bersumpah pun sebab pada Allah aku akan menjawab segalanya nanti.

      Bukan pada manusia,

      Aku jo
      Aku cuma ingin menyampaikan kebenaran mengikut pandangan aku.

      Delete
    7. Pandangan aku plak sebaliknya komen komen ko

      Delete
    8. U see kau pun tak berani tuduh kan??? Ini bab simple.
      Samada aku dibayar atau tak.
      Or aku cybertrooper hahahahaha

      Tak perlu aku sumpah pun kau dah tak berani kata.

      Bab liwat tak pulak kau nafikan berkeras sangat liwat tu berlaku.

      Sedarlah bro udah2lah tu

      Aku penyokong perubahan rakyat tu aja

      Aku jo

      Delete
    9. Anwar cuma pandai di jalanraya dan tak mampu uruskan perkara yang kompleks. Modal air liur dan hasut golongan belia untuk kucar kacirkan negara.

      Elok diberi peluang jadi Menteri demo jalanraya.

      Delete
    10. Aik jo bila plak aku x brani ruduk ko mmg ko di bayar untuk spin apa sajee sedar sedar lah jo.udah udah lah nak membongak.taubatlah jo.mmg bangsa ko kuat spin.

      Delete
    11. Anon 856
      Masa Anwar menteri kewangan negara tak pernah defisit,

      Pihak,luar jugak mintak nasihat ekonomi dari dia.

      Now negara defisit. Dah bertahun


      Fakta apa kau pakai ni bro???/

      Delete
    12. Anon 9:19

      Hahahahahaha spin tang mana???

      Dibayar???
      Fitnah tu dosa bro aku dah kata tak tu tak lah hahahahah

      Syukur lah besar nikmat and makbul doa orang teraniaya ni.

      Aku doa kau bersama,kami dalam pakatan and nampak jalan kami tu aja.

      Aku jo,

      Delete
    13. Ko tau dosa orang jer kununnya buat fitnah.yang puak pakatan buat finah tanpa bukti ada korang ingat dosa.come on lah jo.kalau bapa kencing berdiri anak kencing berlari habis satu malaysia bau hanching...

      Delete
    14. Hahahaha aku gelak sampai guling guling tp x guling atas jalan mcm penyokong torok pas masa kt perak dulu.hahhhh.aperrr... negara luar minta nasehat kewangan dari nuar juboq.hehehehe lawak giller der..negara mana tu... england jepun amerika.aduaiiii

      Delete
  12. Jo,
    hehe..sah kau xbc utusan, najib awal2 dh bsumpah xknal mongol tu, rosmah pn dh bsumpah kes cncin, jd manusia kna adil, bc smua bahan tulis utk buat pbandingan, ni hari2 mkn bangkai, aku smua aku bc, xde larangan, dri situ aku tau mana benar mana tipu dan siapa yg disperado.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan samakan makanan aku dengan kau, aku tak telan apa kau telah.

      Bro depa sumpah laknat ke bro???

      Macam yang kau mintak anuar buat.

      Dan lagi kenapa annuar kene sumpah laknat pada dakwaan video yang disangsikan kesahihah dan keasliannya

      Kau tak pelik ke tgk video tu???

      Nampak real ke depan mata kau???

      Aku jo

      Delete
    2. Vedeo nuar pelik??????? Isk.isk.isk

      Delete
    3. Video sumpah laknat saiful maaf

      Jika penulisan aku buat kau keliru

      Aku jo

      Delete
    4. Bab orang swmua pelik .aku lagi pelik tuduhan ko pada spr

      Delete
    5. Tuduhan aku ke or bukti yang dah berjaya dikumpul untuk 27 parlimen

      Bro lu pusing apa pulak ni???

      Rafizi dah kata ada bukti cukup. Tunggu aja lah apa susah lagi bising pun tak guna lah.

      Bosan lah layan lu

      Aku jo
      Reti sabar tak tunggu di warta

      Delete
    6. Rafizi gay

      Delete
    7. Aku semakin yakin golongan pengikut Anwar sudah jauh tersesat dari kebenaran melihat kepada cara mereka berhujah dan spin fakta mengikut nafsu mereka.

      Undang undang dipernainkan dan mereka kufur nikmat. Pegangan hidup mereka longgar dan hanya mewakili kehendak minoriti yang bertindak sealiran dengan mereka.

      Delete
    8. Anon 8:23

      Tuduhan seperti
      Anuar berzina, meliwat,
      Rafizi gay

      Ni membuat orang umno sebagai yang di jalan yang lurus ke???

      Undang2 mana di permainkan???

      Bila orang bagi dalil mengemukakan tuduhan zina apa semua korang diam aja,
      Apa dalil kau cuma mempercayai sumpah sahaja???

      So kau dijalan yang lurus ke???

      Bila video Anwar sibuk cari asli atau tak,
      Bila video sumpah laknat saiful yang tak pulak kau siasat sahih atau tak..

      Jadi kau panggil orang sesat semua boleh buat lah bro

      Bagi fakta lah, mana sesat bila ikut Quran yang kata jangan memfitnah, tuduhan harus bersaksi, harus jugak kau nampak.

      Aku dah bagi cerita pasal jabatan agama

      Jadi dengan dalil ini semua pakatan sesat????

      Bro hadith ni

      Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae'i dan Hakim.

      Bila hak kerajaan Kelantan akan royalti tak dibayar tak naya rakyat Kelantan ke???
      Kalau duit brim wang rakyat duit hak negara di bayar atas tiket parti tak berdusta ke tu bro????

      Jadi siapa yang sesat????
      Kemukan dalil kau kalau kau nak menuduh pakatan sesat.

      So istilah kau untuk jadi tak sesat ialah sokong umno,
      Percaya sumpah saiful yang Anwar meliwat.
      Percaya Anwar berzina base on video tu???
      Padahal eskay pun kata dia tak tuduh Anwar zina
      http://m.youtube.com/watch?v=NIbrlqG2-dI

      And biar keputusan pilihan raya tanpa dibantah walaupun depa dah jumpa bukti akan penipuan and spr benarkan bantahan di buat 21 hari lelas warta.

      So kalau buat semua ni tak sesatlah ye???

      Aku jo

      Delete
    9. Macam bukti klon gak sampai masa x dak gak mana? Nnt ko jawab pjs tangkap .akuplak jawab yg di tangkap tu bkn klon itu orang peeantara dia hanya bekas polis thai bersama isterinya bekas guru .penipuan tahap gampang

      Delete
  13. Klu aku nk bzina perlu ke aku bwk 4 saksi biar mudah didakwa? Bukak la pikiran korang, tperangkap dlm kurun yg lampau, kalau bukti video kes homoseks dn chinadoll korang rejek apasal bukti video pngundi hantu yg cina made korang pcaya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2.34 betul kata hang depa kalau bab bn depa punya spin cari fitnah fitnah bukti x dak cakap dalam haramkah milo suam yg terbaru farez punya blok.kalau kena batang hidung ketua peliwat pendubur dia cari ayat quran danhadis untuk membela peliwat dan penzina tp aku hairan dpa tau plak hukum hakam tp bila buat fitnah ddia x tahu plak hukum ni ak kata manusia ke binatang.kalau manusia dia tahu halal haram.tp x tahulah kalu jenis binatang mmg dia x tahu

      Delete
    2. Anon 2:34

      Kau bahasa ok biar aku jawab,
      Video cina tu siapa yang bagi eskay betul tak???
      Siapa yang sumpah laknat dia jugak betul,tak???

      Kau tahu tak bila wartawan tanya dia cakap dia tak tuduh Anwar berzina and dia tak pernah tuduh Anwar berzina.

      Kalau orang yang bersumpah laknat tu yang kata dia sumpah yang pelaku nya adalah Anwar bila di tanya tak berani kata Anwar berzina

      Apa cerita????

      Lu faham tak isu kat sini????

      Kalau yang cakap pun tarik balik apa pegangan kau pulak???
      Kalau yang bawak bukti pun tarik balik

      Ini link tgk sendiri
      http://m.youtube.com/watch?v=JgzzgChb8K0


      Bab saiful tu aku tunggu azhar Sulaiman bersumpah itu video asli sumpah laknat tu hahahaha

      Aku jo.

      Delete
    3. Azhar sulaiman hahaha ulamak politik

      Delete
    4. Anon 2.34pm....jgn pertikai apa yg telah disyariatkan olehNYA....bole jadi kapir tau tak...aku nasihat je...nak dengor sudah tak nak dengor aku dah lepas tanggungjawab aku

      Delete
    5. Anon 2:34 aku jawab soalan kau ye maaf aku Terlepas pandang akan persoalan kau timbulkan.

      Ye perlu 4 saksi ini hukum, sebab tu bila jabatan agama tangkap kesalahnya adalah khalwat bukan zina.
      Berkhalwat adalah berduaan tanpa ikatan syaraa.

      Kalau kau nak kata dia zina kau perlu lihat dia memasukkan kemaluan dia ke dalam faraj wanita itu.

      Lihat bersaksi dengan mata

      Dan ada pulak syarat jadi saksi iaitu kriteria saksi.

      Kau tanya mana aku tahu benda ni, aku tanya pada pegawai jais. Sebab aku tak faham akan prosedur kerja diorang

      Ini penerangan aku dapat, kesalahan nya kalau kau buat apa kau cakap kat atas tu cuma kesalahan berkhalwat.
      Bukan kesalahan zina.

      Melainkan dia nampak kau memasukkan zakar kau tu

      Sekian

      Aku jo
      Ini soal hukum

      Delete
    6. Hukum hukum gak jo ikut suka ko lah jo nak auta untuk menwgakkan apa yng tak tegak

      Delete
    7. Mana auta nya cuba cakap and bagi penjelasan????

      Itu ketetapan yang dah ditentukan.

      Allah Maha mengetahui, sebab tu Allah menetapkan ia seperti itu supaya tak berlaku fitnah.

      ALLAH maha adil lagi mengetahui tak di tentukan sesuatu itu sia2 tapi cuma kau aja tak puas hati.

      Kau nak jugak kata orang tu berzina, orang tu meliwat.
      Dah tu kau mengaibkan orang hina orang tu.

      Ajaran mana kau ikut???
      Ajaran pemimpin umno lah ni mana pergi pun dok heboh dan mengaibkan orang.

      aku jo

      Delete
    8. Amboi sedap nya mulut ko ckp ajaran mana and buat fitnah .yang ko biat finah kata rosmah beli cincin24 juta itu bkn fitnah ntunjukkan bukti nya syarikat tersebut telah jelaskan panjang lebar berkenaan cincin hanya pameran sajer.bertaubatlah jo sebelum ajal ko di cabut.masih smpat lagi.lain kalu jngn baca haramkah and milo suam jer.baca semua dan bandingkan mana yang betul dan salah .baru buat kesimpulan

      Delete
    9. Dh lah jo apa yg aku tengok dalam you tube hanya beruk beruk pakatan yang tiada adab sopan dalam masjid terjerit jerit macam beruk kena belacan macam gampang menghalang orang yang buat sumpah laknat.pas tu swing kata eskey batalkan sumpah tp dia buat sumpah gak kan

      Delete
  14. Sumpah laknat lah bro hahahaha
    Buat depan kaabah hahahaha

    Sebab puak kau kuat percaya benda macam tu hahahahaha

    Aku jo
    Cakap sumpah nenek budak bodoh atas tu pun boleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi jo ko x percaya pada allah ke lafaz sumpah laknat datang dari mana .amerika ker

      Delete
    2. Ustaz dan para ilmuan telah nasehatkan saiful tentang sumpah laknat dan akibat dari sumpah yng dibuat akan mendapat balasan yang setimpal dari allah.tp dia ttp bersumpah gak untuk menunjukkan kebenarannya .dia berani kerana benar

      Delete
    3. Aku tak diajar dalam agama aku percaya pada sumpah aja

      Itu agama islam yang aku anuti ajar.

      Takde pertuduhan dalam agama islam yang aku anuti untuk bagi bukti sumpah sahaja.

      Walau pun mahkamah kata tak ada bukti kau nak jugak percaya sumpah pelik.

      Sebab aku tahu dah di dah di ingatkan golongan munafik memainkan isu ini untuk gugat pegangan aku.

      Firman Allah Subhanahu Wata'ala dalam Surah Al Qalam ayat 10-11 tafsirnya :

      "Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan".

      Sumpah itu memang bisa melariskan dagangan akan tetapi menghapuskan berkahnya.” (HR. Al-Bukhari no. 1945)

      Sebab aki bukan yang menyaksikan so ye atau tidak bukan aku nak cakap

      Tapi mahkamah kata atas melihat bukti yang di serahkan bahawa tiada kes di situ

      So kira kau kata mahkamah dah buat silap sebab tak ambik kira sumpah yang mengatasi kepentingan bukti2 fizikal???

      Bahasa kau baik

      Aku jo

      Delete
    4. Kesilapan teknik jee bro cuba baca faktta kes apa hakim cakap bab kes yang pertama baca ro jngn x baca

      Delete
    5. Doktor yang check kata tak ada lepas tu terus dia pun kene tutp

      Teknikal,apa lagi.

      Kene liwat berapa kali?
      Kene liwat gi pejabat pm???
      Tak mampu lawan ke budak muda???

      Semua tak kene kan pelik benda ni, dah tu,mula cakap tak pernah jumpa pm dah tu tak

      Benda2 ni langsung tak dipersoal.

      Ini macam mana bro apa kes.

      Aku jo
      Gentel lah kalau dia nak liwat lu kan,lu rasa lu lawan tak????
      Ini teknikal
      Yang kau patut fikir.

      Delete
    6. Pujuk rayu jo meleleh

      Delete
    7. Aku tak pujuk
      Aku cetuskan benda kau patut lihat

      Baca komen aku pasal tangkapan jais kat atas nanti kau faham.

      Aku jo

      Delete
    8. A8k jo ko kena tangkap dwngan jais ke lah kesian dwngan sapa pasangan ko tu jo.aku nak tahu gak milo suam ke

      Delete

    9. Anon 9:23

      Bukan jais jaip silap.

      Apa lu kecoh ni,

      Hahahaha tal bolehbke kawab ngan pegawai jaip????

      Apa lah lu ni
      Patut lah umno,boleh tipu lu hahahaha
      Orang bodoh rupanya hahahahaha
      Serious kau melawak ke or memang kau bodoh???

      Bab lucah memang UMNO campion hahahaha

      Delete
    10. Anon 9:23

      Aku tulis punya panjang satu pun tak masuk kepala kau.

      Last2 kau amik ayat aku jumpa pegawai jais as aku ditangkap hahahahahahaha

      lu benak,lah serious kau kelakar,

      Bodoh,sengal bangang,,asyik cakap lucah, and ambik jalan mudah fitnah orang

      Lu memang UMNO sejati,
      Inilah contoh penyokong umno
      Yang membela melayu
      Akal pun tak ada nak bela apa???
      Jadi bijak lah dulu wei

      Aku jo

      Delete
    11. Sapa nak percaya cakap ko terutama ketua ko

      Delete
    12. Putaq alam no....

      Delete
  15. Ya, sebagai muslim kami pcaya bsumpah dgn nama Allah, biar Allah mjadi saksi dan tunjukkan kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dua2 bersumpah macamane?nak sabit pade org ke3 pulak ke?

      Delete
    2. Kalau dua2 sumpah, kita patut berhenti mempersoalkan mereka kerna itu urusan antara mereka dan Allah.

      Delete
    3. Tak perlu bersumpah pun, kau tuduh aku egen lah apa lah aku tak penat untuk sumpah.

      Sumpah bukan mainan politik.

      Percaya lah bila dia sumpah pun korang akan,cari isu lain.

      Rafizi pun dah kene dah pun kata gay ini aja main dia still kau tak nampak.

      Ikutlah kau nak kata apa

      Aku jo
      Lepas sorang2 kau reka keaiban nya

      Delete
    4. Ko x percaya terpulang lah pada ko tp aku 100% percaya

      Delete
    5. Percaya sebab apa???
      Kau tak percaya ke Quran???

      Allah Maha tahu dia yang menetapkan syarat menuduh orang berzina ke apa.
      Bukan aku.

      Kau persoal macam mana kau pusing pun Allah kata gitu dan itu lah syarat nya.

      Aku cuma nak info ketetapan Allah bukan aku, aku cuma menyampaikan.

      Ini syarat nya.

      Bukan kata aku, ini ketetapan dalam agama. Bukan aku suruh percaya kata aku, tapi yakin pada Dia yang meletakkan ketentuan kerana Dia lebih mengetahui

      Ini akidah.

      Ako jo

      Delete
    6. Bab akidah tu aku tahu x payah ko cakap tapi apakah akidah ko pula yang menggunakan ayat ayat quran dan hadis demi menyelamatkan maksiar yang di buat oleh pemimpin ko .sepatutnya ko yang sangat pandai berhujah dngn auta menasehatkan dia supaya jangan buat perkara mungkar

      Delete
  16. Wei kambing umno lucah tak abis2... nak bela hak orang melayu konon cakap lucah melayu tak mcm tu la umno baghal ja camtu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jp aljub berani ker bersumpah macam saiful buat .nak bg dna pon x berani

      Delete
    2. Ko ni bengap ler anon 3:34

      Delete
    3. Apaerlah ko jo kalau dia berani bersumpah esok gak aku pangkah dia hahahaha

      Delete
    4. Kalau si abg non ankat sumpah, nyah takkan undi si abg non lagi Sumpah nyah cakap nie nyah tak memain tauu..hahhh

      Delete
    5. jaagannn la gitu nyah ooii... abanggg.... kan ade... hahahaha....hahahaha....

      Delete
    6. Nyah jngnlah cam tu abg milo suam kan ada atau pun abng jo

      Delete
  17. dah la tu pakatan rakyat dah kalah terima sahajalah keputusan rakyat , hari ini anwar menyalak dekat mana pula ? polis dah petik nama anwar !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro cuba kau baca ikut flow sikit

      Aku jo

      Bantah tetap bantah hak membolehkan keputusan di bantah apa lu kecoh.

      Bantah pun belum,
      Cuak lebih
      Sabar bro tunggu bantah baru gelabah
      😊

      Aku jo

      Delete
    2. Kekekekeke.......... Jo sajo nak bagi komen ni sampai 200......kekekekekeke.............

      Delete
    3. Aku sokong kau jo...kasi cuci otak2 cai umporno....otak diaorang dah karat ngan blue porno...hehehe...

      Delete
    4. Kalau berani lu sumpah laknat dakwaan kau benar

      Aku jo

      Delete
    5. Aik....kenapa x suroh jer orang yang berjubo jer jo

      Delete
    6. Hahahaha 4:59

      Kalau kau tak cakap pasal jubur tak boleh ke???

      Cakap nak melayu maju
      Bahasa macam ni kekal lah menjadi diri kau

      Kata hikmah,
      Perbuatan kita akan jadi tabiat kita
      Tabiat kita akan jadi amalan kita
      Amalan kita akan menjadi diri kita.

      Aku jo

      Tak perlu suruh pun sumpah2 ni
      Ada orang kata aku cybrrtrop, siap dibayar
      Tak perlu aku sumpah pun
      Aku kata tidak aja.
      Selesai

      Mudah kan???

      Delete
    7. Berani kerana benar takut bermakna salah

      Delete
    8. Tak takut
      Tapi aku dah cakap aku cuma musafir
      Tapi korang degil masih nak buat dosa.

      Kalau nak tuduh bagi buktilah
      Cari bukti
      Baru tuduh okie.

      Aku jo musafir lalu

      Delete
    9. Aku bkn ckap kt ko lahjo aku ckp kt aljubs berani kerana benar takut bermakna salah.

      Peeibahasa baru RUSAK BUNGA SATU TAMAN DEK KERANA BEROK SEKOR NI

      Delete
  18. Aku x heran lah apa ko nak bantah ke apa ker tu ko punya pasal ada aky kesah.ubah peribahasa.kerana beruk makye sekor habis bunga satu taman..hehehehe

    ReplyDelete
  19. Baliklah mengadu kt opah huhuhuhu..opah ...opah huuuhuu kenapa aku x dapat jadi pm ni arghhhhhh

    ReplyDelete
  20. Anon 4:57 and 5:01

    Ini aja level minda korang ke????

    Banyak benda contoh fakta eskay tarik balik yang aku utarakan tu kau tak jawab. Kau pekak
    Bila aku timbulkan kesangsian pada saiful pun kau tak jawab

    Ikat hujung korang pun buat lawak yang mana aku rasa sangat sesuai dengan cara kau berfikir kelakar tanpa fakta.

    Bila cakap isu pd kata isu lama.

    Bila aku sebut fakta masing2 diam

    Lepas tu esok lusa kau ulang balik aduhhh bosan

    Aku nak tanyalah kau rasa2 lah video saiful sumpah tu asli ke hehehehe
    Tanya pendapat lah sebab banyak orang persoalkan dah pun.

    Aku jo

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16sept...tuanku tido..esok aje ler kita sign borg jd PM.Kata nuar pd mcai2ny...sabah ada 10 calon nk lompt,perak ada 30 nk lompat,johor ada 100 nk lompat...cite INILAH yg buat aku x pcaye pd PR..kaki temberang n kuat tipu huahua

      Delete
    2. Kalau x tipu bukan nama nya puak pr

      Delete
    3. hahahahahahahahahahahahaha..............

      Delete
    4. Mana yang bayar nya tu???

      Bro lu tahu ke kisah masa tu???

      Aku Tahu kisah apa nak jadi masa tu,
      Malas aku jelaskan

      Oh maklumat aku dari orang umno sendiri

      Tak semua boleh bocor.

      But apa yang menariknya selepas tu lompat parti berlaku di perak... Betul tak????

      Ada kaitan benda ni bro.. Related


      Bukan nuar tipu,
      Cuma nuar takde masa nak datng jumpa kau untuk jelaskan. Hahahahaha

      Aku jo

      Delete
    5. orang Umno bagi maklumat.? woww.. mmg 007 la ko ni hahahaha.. nuar tak tipu.. nuar cuma kelentong je mcm ko.. hahahaha..

      Delete
  21. Bn dah ada kabinet baru , gandingan mantap , kita jangan layan anwar bingai itu, tak lama lagi dia akan jadi orang gila , tanda tanda kearah itu semakin nyata .

    ReplyDelete
  22. Anwar punya sahsiah tak berapa baik , mula mula nak juga aku pangkah pkr masa pru hari itu , tetapi hati ini berkata lain kali lah ....majoriti senyap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pulak nampak aja roket aku terus pangkah

      Tak ada sangsi dalam diri aku,
      Aku tak nak,umno bodohkan aku dengan fakta mengelirukan
      Tentang hak melayu
      And jubo saiful
      Aku penat dengan kata poyo depa

      Aku benci melihat duit rakyat dia bagi atas platform parti umpama itu duit parti.
      Bagi aku ini kerja membodohkan rakyat umpama itu duit poket barisan nasional.
      Mengambil,kesempatan sedang kan itu adalah duit rakyat Malaysia bukan duit barisan.

      Yang kaya dalam umno kekal kaya
      Bila duit projek lembu bagi beli kondo susah payah kerajaan bela.

      Aku benci ketirisan
      Aku tertanya2 mana laporan audit petronas apa yang dibelanja mereka
      Aku tertanya-tanya kenapa royalti Kelantan dinafikan.

      Aku tanya,pendidikan percuma membazir hilang pendapatan projek lembu beli kondo tak apa???

      Dan aku harap masa tu semua bangkit.

      Aku kata aku nak rakyat bersatu tentang benda ni semua.

      Dalam,diri aku cakap harap rakyat nampak benda ni.

      Aku jo
      Aku dah bulat kan hati bukan barisan ini yang aku nak.

      Delete
    2. Aku nampak dacing aku terus pangkah aku nampak roket terus aku ludah.aku lonjongkan hati ku pakatan bukan pilihan aku.tp aku nak tanya hati ko bulat ye jo patutlah bingai.

      Delete
    3. Bila peribahasa pun tak faham.

      Aku tulis "aku dah bulat kan hati"

      Wei serious lah jangan tunjuk lah bodoh kau kat sini dalam,perhimpunan umno mungkin kau kelakar tapi bila kau cakap macam tu dalam ni menampakkan kau tu seorang bodoh

      Aku jo.
      Betul sangkaan aku depa ni bodoh

      Salam malas,aihhhhh layan
      Orang benak

      Delete
    4. Ko yng bebal lagi menyesatkan

      Delete
    5. Mana yang dikatakan menyesatkan tu???
      Sebab tak sokong UMNO

      Delete
  23. DEY MACHA, KASI SUMPAH LA MACHA, SUMUA PROBELEM ADA SETEL, MANYAK PINING LA INI ORAN, MAU KASI BIRSIH NAMA PON SUSAH, MANYAK PILIK.

    ReplyDelete
  24. Aku dah lama nampak kelengtong Anwar. Biarlah mereka yang taksub dengannya dijual hidup hidup. Aku cuma nasihatkan golongan ni jaga akhlak mereka dan elakkan memfitnah.

    ReplyDelete
  25. Kesimpulan aku

    1. Pakatan ada hak untuk bantah bukan,masalah korang, nak bukti ke apa tunggu aja bantahan tu

    2. Aku serious tak sangka korang bodoh sampai macam ni sekali, yang sorang tu masuk macam hero tapi mencarut-carut, sorang tu macam pandai macam ajalah still kategori bodoh

    3. Cakap takde fakta bila aku bagi fakta sentuh pun tak tapi dia pusing aku bulat lah, aku khalwat lah. Ada sorang aja macam aja komen kira sedap sikit membaca lah
    Inilah jenama UMNO

    4. Bagilah fakta,bosan serious bosan,asyik melalut aja cerita.
    Mula2 serang peribadi Anwar now aku pun kene serang aduh hahahahaha biasalah

    5. Mana yang baik dari aku tu fikir lah elok2
    Tapi jujur stop lah cakap pasal zina,and liwat

    Baca cerita aku pasal jaip tu. Berdosa bro jangan lah cakap lagi. Nak ngan umno gi lah peluk cium sekalipun tapi bab tuduhan ni jaga lah apa kau ucap.

    Aku jo salam

    ReplyDelete
  26. Itu lah politik di Malaysia dan ia sudah tentu ada sebab2 nya. wlapun kamu akan beri gelaran bodoh, benak atau apa shj ia tetap tidak akan mengubah pendirian, perjuangan dan pandangan mereka dan ia juga lebih besar dari keadilan semata2, itu lah Malaysia dgn keunikan politik yg akan terus sebegitu selamanya.

    ReplyDelete
  27. Betul, ini lah politik malaysia yang terarah pada bencana, hanya bencana yang akan menyatukan kita, bunga-bunga bencana dah mula kembang, tahniah pada mereka yang menyuburkan budaya menghasut, kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau menghasut untuk kebaikan x salah kan?

      Delete
    2. Menghasut untuk kebaikan kepala hoottaakkk ko

      Delete
    3. haah... tu gang ko haris & hisammudin rais nk hasut rakyat tumbang kan kerajaan dgn apa cara pun mcm kt arab tu depa nk tungu pru14 lmbat lg dn depa kata tak caya ngan demokrasi dh, jd cara yg sesuai buat huru-hara smpai kerajaan jatuh..

      Delete
  28. Kesimpulannya aku tengok si jo ni adalah manusia paling bodoh dan bangang yang pwrnah lahir kat malaysia ni sbb bermatian matian dia membela aljubs dengan segala ayat quran dan hadis dia keluarkan intuk menutup kesalahan ketuanya.ayat quran mmg benar hadis tu mmg benar tp yang x benarnya aljubs.mcm ko gak x percaya apa orang ckap aku pon mcm tu x percaya apa ko ckp.aku cuma layan jer syok tengok ko membela aljubs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi dalil dalam hukum,islam
      Yang kita boleh bersaksi sumpah aja

      Sila lah...

      Setakat cakap orang bodoh tak menjadikan kau pandai hahahaha.

      Tapi aku dah info aku bagi contoh bila pasangan ditangkap depa di tangkap khalwat bukan zina.

      Hang pulak dah lah tak nampak hang pakai hukum,hang sendiri

      Jadi siapa yang bodoh????

      Hang lah sebab hang takde asas,dan dalil pegangan

      Macam aku kata
      Aku nak sangat azhar sulaiman komen pasal,video saiful tu.

      Baru lah hang nilai sumpah tu benar or dia pendusta.

      Aku jo
      Aku bukan bela Anwar aku bela engkau orang semua aku tak nak orang buat dosa sia2.

      1.mengatakan zina tanpa bukti saksi sedangkan yang menuduh pun tak berani tuduh.
      2.mengaibkan orang
      3.terlalu taksub pada video sumpah yang diragui ketulenannya.
      4.mengatakan liwat sekadar bersaksi sumpah.

      Aku jo

      Delete
    2. Ini masaalh moral MORAL MORAL MORAL pemimpin ko lol

      Delete
    3. Tang nuar brahim n stopa ali BJUBO N BZINA xd plak nk igt dalil..tau nk sdap n nk bjubo...saksi2 eskay,rahim,sepol hdup lg smpai skrg xd pon dorg kene laknat tuhan...cume saksi yg da mati PL BALA....hehehe

      Delete
    4. Cabaran dunia akhir zaman menguji keimanan kita di mana syaitan bertopengkan manusia akan menghasut, menipu dan memutarbelitkan fakta serta agama hanya untuk mendapatkan kuasa dan pengaruh.

      Cacian sesama saudara seagama seperti lumrah kehidupan kerana nafsu jahat mengatasi aqal. Semoga mereka diberi petunjuk agar bermuhasabah.

      Delete
    5. Cacian ni smue d ajar oleh NIK AJIS..kalu x stuju kite bole ludah muke org tu...kite d bolehkn bkwn dgn setan..

      Delete
    6. Anon 8:38

      Aduh kau tunggu laknat yang macam mana??? Kau ke yang maha mengetahui??? Maha adil???

      Kita Esakan Allah, di mana berkehendak pada Dia lah nak membalas bukan di dunia diakhirat itu pasti... Insyallh

      Fakta tu dari quran
      Kalau bagi kau tak adil aku nak kata ala ini akidah kau.

      Anon 8:51
      Sila lah komen dengan bijak.

      Korang ni sekolah lagi ke???
      Macam budak sekolah aja aku tgk

      Aku jo
      Seorang peniaga

      Delete
    7. Aku,mintak dalil mana dalam ajaran islam boleh tuduh orang zina base on sumpah laknat sahaja????

      Bagi dalil lah baru orang faham.

      Aku cakap lain korang pusing lain, tak kene langsung ngan hujah yang aku bagi.

      Aku jo

      Delete
  29. aiii masih melalak lg si jo ni

    aku ulang semula kau ada pertimbangan yg buat ko pilih "pakej" PR kami lak ada pertimbangan yg buat kami pilih"pakej" BN

    masalah nyer skrg PRU13 dah lepas ko paham x jo dah abis apa yg bising2 lagi

    kalau ada bukti PRU13 ada penipuan bawa pi mahkamah kalau x puashati juga serah kat Agong kalau x puashati gak serah kat Allah yg tentukan kat akhirat

    ni tidak penyokong PR ni nak juga apa kemahuan mereka mudah faham camni la jo kau nak PR memerintah Anwar PM masalah nyer kami x nak! jo ko crite la apa2 itu pendapat ko jo kami x setuju dgn pendapat ko tu.

    aku din

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik punya din...
      Marilah kita bersama sama berdoa kpd allah supaya menyelamatkan negara malaysia kita yang tercinta ini daripada perosak perosak yang mahu menjahanamkan keamanan dan kestabilan yang kita kecapi selama ini.amin yarabbalalamin.

      Delete
    2. Hahahaha

      Din din kan dah buat pun apa lagi yang kau tak faham sekarang tunggu warta aja.

      Pendapat aku aku cuba bagi dalil bukan pendapat dari akal semata.
      Sebab kita kembali pada quran dalam permasalahan.

      Lagi satu din owner blog ni menyampaikan khabar apa yang pihak pakatan cuba lakukan, iaitu membuat bantahan base on bukti,
      Ianya sah dan takde masalah.

      Yang aku pelik apasal korang beria sangat masuk blog ni dan serang patut korang lah paling tenang bila dah menang.

      Kau tak nak anuar, itu atas kepercayaan kau dengan tomahan aku dah bagi berpuluh hujah, mengatakan walau dia buat sekalipun still kau perlu ikut landasan islam dalm membuat pertuduhan. Dan bukan hanya sekadar sumpah laknat.

      Ini wajib faham, bila kau tolak kau dah mempersoalkan Quran dah masuk bab akidah kau sebagai islam.

      Kenapa kau berkeras nak Anwar sumpah tak pulak kau kata serah pada mahkamah untuk lihat bukti, jika tak disabit jugak serah pada Allah di akhirat.

      Jelas lah kau berat sebelah

      Pendirian aku mudah aku pegang dalil,
      Dia buat atau tak aku tak boleh cakap pun sebab syarat menuduh tu ada dalam islam.

      So aku kene sangka baik.

      Aku jo
      Wahh din ada pom pom girl hahahahaha

      Untuk pom pom,girl din pulak

      Perosak wah dia nak jadi pm untuk rosak negara hhahahaha ini dakyah bn ni selalu main kat tv ni hahahaha

      Apakah

      Delete
    3. bnyk faktor yg diambil kira mengapa kami x nak pakej PR bukan sbb anwar jer jo hadi awang presiden pas sendiri ckp pkr letak calon tangkap muat ada yg jual pil kuda ada yg sokong komunis

      kami pun islam gak jo kami tolak PR atas beberapa faktor berlandaskan Al-quran gak
      sama mcm hujah Al-quran yg ko guna utk tolak BN

      sbb tu aku ckp PR dan BN hanya parti sahaja bukan bermakna kalau kita tolak mana2 parti kita tolak islam ko x paham ker jo baik PR atau BN dua2 tu hanya parti!

      hmm... tau lak marah penyokong BN kata PR bodoh la macai la.sama la kami pun x suka penyokong PR kata BN bodoh macai.nak failkan petisyen ker apa ker lantak la tapi jgn ganggu org lain bukan PR jer bayar cukai jln kami pun bayar gak la.

      kami tegaskan skali lagi ko nak sokong PR lantak kau la jo x yah paksa org kutuk org macai la pastu buat2 heran ehh!! apasal korang kutuk aku?dah ko kutuk org cer ko dok senyap jgn dok kutuk org.apa ingat kami sokong BN tolak islam ker ada gak yg sokong BN sbb asal bukan PR

      Delete
    4. Aik kenapa lu ni bro kalau kau sokong dah lah diam aja yang lu masuk bkog orang nak tibai kenapa???

      Tolak pe berlandaskan Quran???
      Mana????
      Asyik masuk bab jubo aja.

      Aku tak halang siapa kau nak sokong cuma aku pesan bab menuduh orang tanpa saksi sahih.

      Sokong lah masuk lah blog bn war war kan sokongan kau bukan masuk sini dan bising bab jubo.

      Kau islam ramai pun islam dan aku ingatkan kau aja tentang agama kita jangan melenting pulak

      Aku jelaskan bab menuduh tu aja ok

      So kau ngan jalan kau kau buatlah.
      Jangan masuk blog orang tak habis2 cakap pasal jubo.

      Aku jo
      Aku pun malas nak bertekak.
      Kau ngan aku Muslim,
      Aku kene jugak cakap pasal hukum dalam islam.

      Siapa kau nak sokong itu hak kau
      Tapi berhenti nak aibkan orang.

      Delete
    5. Jo kalau puak ko yak buat fitnah dulu pada pemimpin bn dengan segala tohmahan najib altantuya rosmah cincin berlian ko ada bukti kukuh ker .bawa ke mahkamah jangan buat firnah.bila orang tunjukkan vedeo nuar dan stopa ko kata bn fitnah tu bukti bergambar tu apa perasaab ko plak berapa banyak puak kerajaan kena dakwa di mahkamah ada ko kesah termasuk pkfz tp bila nak dakwa puak puak pakatan ko spin kata konspirasi inilah tahap mental ko orang.kalu nak dakwa spr dakwalah apa masaalahnya .yang dok nak buat bantahan kat jalan raya buat apa .nak mwnyusahkan orang tujuan nak bagi rakyat marah pada kerajaan.puak ko yang buat hal macam bersih yang merusoh bn juga yang ko salahkan.aku pon x nak susah terperangkap dalam trafik jem.kenapa nak buat haru hara .lawan jee lah kt mahkamah x kan ko x percaya kt mahkamah.bila bang non bebes ko percaya.apa lah punya manusia ko ni.terpulanglahpada ko nak puja sapa itu ko punya pasallah .

      Delete
    6. Bro kalau depa buat tomahan kau pun nak ikut sama ke?

      Kau pun cakap terpulang masing2 nak sokong siapa tapi korang masuk sini asyik isu seks.

      Biarkan lah pakatan nak sokong siapa.
      Kalau sokong annuar pun apa susah.

      Depa cakap,pasal,kes pemimpin tu sebab ada asas.
      Tapi itu pada dialah

      Oklah aku bagi hati kau senang dalam,umno langsung tak ada pemimpin yang teruk semua baik,amanah.

      Pemimpin pakatan semua teruk kan pemimpin teruk Selangor teruk, penang teruk.

      Umno aja baik. Itu aja kau nak cakap betul tak???

      Dalam umno mana ada ketirisan semua sah. Sebab pemimpin umno semua suci betul tak???

      Semua ada alasan sendiri.

      Pkfz salah,pakatan
      Mrr2 salah pakatan
      Beli,kapal,selam salah paktan

      Semua UMNO buat betul

      Umno suci dan,tak sesat,
      Percaya umno baru negara maju
      Nak aman sokong UMNO
      Nak makan sokong UMNO
      Nak hidup undi UMNO

      Itu aja yang kau nak betul tak.
      Dalam,pakatan
      Semua sesat
      Nuar kaki,liwat
      Rafizi,gay
      Nik Aziz,pun sesat
      Hadi semua sesat

      Ini kan fakta kau
      Dalam,pakatan semua,syaitan

      Pilihan raya mana ada tipu semua telus semua rekaan pakatan kan.

      Dap nak ambik,hak melayu betul,tak cuma UMNO benteng melayu kan???

      Dah lah bro
      Aku bukan hidup sehari dua untuk aku
      Mudah percaya benda ni.

      Aku bukan budak,kecik kau percaya apa kau nak.
      Kami percaya apa kami nak.

      Kalau pasal umno aku membesar kat Malaysia lah.
      55 tahun memerintah pun merayu suruh rakyat undi kempen tv setiap hari.
      Bosan tgk
      Umno mengemis mintak sokongan

      Kalau kau buat kerja elok tak perlu kempen pun rakyat nampak

      Ini tiap hari kempen buruk kan pembangkang hahahahahha

      Aku jo
      Kau sokong lah apa kau nak sokong,

      Kau dengan pegangan kau dan aku dengan kebangkitan rakyat

      Delete
    7. jo kalau kau penyokong pas mesti kau percaya ckp hadi awang kan dlm PRU lepas PKR letak calon tangkap muat ada yg jual pil kuda ada yg sokong komunis

      ya kau dgn pegangan kau dan aku akan mempertahankan kerajaan yg sudah mendapat perkenan dan diiktiraf oleh Agong apatah lagi Agong dan timbalan Agong skrg dilihat islamik dan beramanah oleh baik penyokong PR begitu juga penyokong BN

      aku din
      salah sorang pasukan keselamatan Malaysia

      berjuang menentang musuh luar dan dalaman


      Delete
    8. Bagus lah din, dah amanah kau itu

      Aku jo hanya musafir lalu

      Tapi tak,bermakna aku kene sokong kerajaan.

      Setiap orang ada view masing2 cukup,itu dan kurangkan mencaci

      Dan berkata benda yang tak nampak

      Delete
    9. Jo mungkin ko baik ngn ustaz azhar.cer tanya dia apa nama dia yang sebenar azhar ke zamarul sajer nak tahu.dah berapa kalu dia pi hj sajer nak tahu.x salahkan .

      Delete
  30. Dah lah tu, semua orang dah muak dan nyampah dengan drama king ni, KARPAL pun dah repot polis pasal taknak terlibat, orang lain semua dah sibuk melayan rakyat dan jalankan tanggungjawab sebagai pemimpin, balik rumah lah!

    ReplyDelete
  31. Pilihanraya pun dah habis, semua dah back to normal, tunggulah PR14 baru sambung, bro milo tolong buat 1 blog baru, dah berjela komen.

    ReplyDelete
  32. Malam ni anwar menyalak dekat seremban dua ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah dh keja dia mcm tu nak wat cam ner

      Delete
    2. Kat belah mna? nak jugk pi dngar..

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda