Loading...

Minta Bantuan Askar Bukti Polis Panik

Kenyataan Terbuka

21 Jun 2013

Minta Bantuan Tentera Bukti Polis Panik

Cadangan pihak polis untuk meminta bantuan tentera bagi menghadapi kemaraan rakyat pada himpunan kemuncak Black505 cuba dilihat sebagai satu ugutan serius. Namun SAMM berpandangan sebaliknya setelah menghalusi polemik terbaru caturan regim pemerintah. 


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) percaya cadangan dari Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Datuk Seri Salleh Mat Rasid bukan sahaja satu usaha untuk menakutkan rakyat, tetapi juga kerana kedudukan pihak polis hari ini yang tidak lagi mendapat kepercayaan dan kepedulian daripada rakyat. 

Satu demi satu arahan polis dilanggar oleh rakyat kerana rakyat percaya arahan polis ini dilontarkan oleh mereka yang mendirikan sebuah kerajaan hasil dari penipuan pilihanraya. Buktinya, di Kelana Jaya ratusan ribu hadir walaupun diancam oleh pihak polis. Situasi sama juga berlaku di hampir seluruh negara apabila bermacam arahan polis untuk mengagalkan himpunan Black505 dilanggar oleh rakyat.

Juga, satu demi satu tindakan pihak polis dalam mengekang kebangkitan rakyat membuktikan pihak polis lebih mengutamakan 'kedudukkan' kerajaan 46% Barisan Nasional berbanding keselamatan dan aspirasi rakyat. Bermula dengan penangkapan beberapa pimpinan parti dan aktivis ketika menjelang perhimpunan aman #SuaraRakyat505 di Amcorp Mall 25 Mei lalu, kemudian sekali lagi pihak polis hilang pertimbangan apabila menangkap anak muda yang melakukan aksi spontan 'flashmob' di depan Sogo baru-baru ini. 

Dalam perkembangan sama, pihak polis juga muncul dengan begitu ramai anggota mengepung lokasi flashmob seluruh negara memperlihatkan betapa paniknya regim terhadap gerakan mobilisasi ke arah 22 Jun. Harus diingat, peserta flashmob tidak melakukan apa-apa kesalahan, hanya 'mencuri' perhatian dengan aksi spontan dan ia bukan satu jenayah.

Malah jumlah kematian dalam lokap yang tinggi dengan tiada penyelesaian yang konklusif juga telah memberi impak besar mencalarkan reputasi polis. Maka apabila semua permasalahan yang melibatkan institusi polis ini dicampur, rakyat hilang rasa hormat.

Di atas kelemahan ketara ini, maka timbullah idea mengarut untuk memanggil askar datang membantu. Idea menggunakan tentera ini mengimbau kembali peristiwa berdarah Lahad Datu beberapa bulan lalu. Maka jelaslah rakyat negara sendiri yang berhimpun menuntut demokrasi dikerah berdepan dengan askar sedangkan pengganas Suluk diberi layanan istimewa. Hanya selepas 3 minggu perkampungan di Lahad Datu 'ditawan' barulah askar diberi ruang untuk masuk campur. Ini hanya berlaku di Malaysia, rakyatnya yang ditipu terus ditindas penuh kezaliman.

SAMM yakin institusi ketenteraan negara punya kredibiliti yang cukup untuk tidak dicemari oleh arahan-arahan berkepentingan tertentu, berbeza dengan institusi polis. 

SAMM juga yakin walau apa pun terjadi, walau apa jua halangan, jutaan rakyat berani akan menuju ke Padang Merbuk Jalan Parlimen pada tanggal 22 Jun bagi merebut kembali demokrasi yang digelapkan dan seraya itu mengembalikan kemenangan rakyat yang dirampas. Semua sedia hadir dan tidak pulang sehingga dalang penipuan PRU13 iaitu SPR tidak meletak jawatan.

Ingat kita takut? jangan mengarut, kita tunjukkan RAKYAT KEDEPAN!

EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda 
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

209 Comments

  1. Ni lagi sekor mangkok ayun

    Fahamkan betul2 statement tu

    kalau berlaku huru hara

    Kalau tidak x payah minta bantuan

    Lagi tinggi ko belajar lagi bodo ko ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawatan penulis ni pun dah leh tau pengarah propaganda ni semua propaganda shj utk anwar angkat sumpah kat parlimen sbgi ketua pembangkang dan x nak bersara tu jer... hehehe nanti

      Delete
    2. x caya ko tgk banner tu 22-24 jun jer bukan smpi SPR letak jawatan smpi anwar angkat sumpah sbgi ketua pembangkang hehehe

      Delete
    3. sbgi bukti pada 23 jun pemimpin pakatan akan berada di hotel d'palma x caya rujuk ni

      http://www.keadilandaily.com/speaker-pilihan-pakatan-untuk-pulih-imej-parlimen-anwar/

      korang tido ler dlm khemah kat padang merbok tu yer hehehe smpi 24 jun jer pun bukan smpi SPR letak jawatan tapi smpi anwar angkat sumpah ketua pembangkang

      Delete
    4. Sungguh kasihan...

      Bos bos besar tidor hotel 5 bintang....

      Para macai dan pecacai tidur kt padang lihat ribu2 bintang di langit

      Sambil bercampur jantan betina sapa tahu dh malam gelap x siapa yang nampak

      Inilah yang mereka mahu

      Kebebasan mutlak yang songsang.

      Macai bengap ttp bangang.....

      Delete
    5. Bila aku tengok gambar kt atas tu lahaiii

      Cuma beberapa ekor mongkey jer yang dok kt trafik light.

      Alahai tp hantu lagi ramai

      Delete
    6. Komen tiada isu yg menerujakan.adyik asyik isu sama.tido hotel la dan bercampur la dan bla bla bla.tidur hotel betcampur maksiat brlaku dgn kadar tinggi bl ader PAU.

      Delete
    7. Apakah undang undang membenarkan nya.jika mcm tu senang je.tukar skop keja suka sama suka.tentera buat keja polis dan.polis buat keja tentera plak.

      Delete
    8. 1502 awat lah ko ni bengong sangat

      Lain kali baca statement sampai habis

      Polis minta bantuan bila jadi huru hara

      Kalau tidak tak panggil bantuan lah

      Hang jiwa kacau.pi lah berubat.

      Delete
    9. macai umporno bengong21 June 2013 at 15:18

      Hang lg bodo.sape nak buat huruhara.hoi bodo..tak pernah lg PR buat himpunan huruhara.yg menghuruharakan nye siapa.bodo punye macai.ape hal plak nak panggil tentera.PGA tu bawah siapa.ko ni betul le bodo piang.

      Delete
    10. Huru hara?ha.ha.ha.ha.bodo la ko ni.setahu aku yg suka buat hura hara ni perkasam je.NGO mesra umporno.

      Delete
    11. Aku tak cakap huru hara kalau ko faham maksud kalau

      Tu lah orang suruh belajar ko pi kt trafik light beekumpul

      Minta2 puak ko jadi pekasam nnt.aku doakan

      Nilah jiwa kacau .....sengal pun ada

      Delete
    12. ntah knape terasa org x ckp huru hara org ckp KALAU huru hara faham x KALAU....
      gi tgk kamus la jika x faham maksud KALAU!!!!

      ker anwar ni tuhan dah tau dah confirm aman? knape ler ngok puak pakatan ni

      Delete
    13. Tu pun KALAU ada yg provok...ang pesan la kt geng ang jgn sibuk masa org berhimpun....kot jadi apa2....ye la..tkt geng ang kena pukui ka..ha.....tu pun dgn manila kad....mst nangis....hahaha..kn rimau tido..puma tido..snga tido..ang jgn p usik mcm kucing....

      Delete
    14. Puma dan singa tido masa sidang akhbar

      Lawak derre

      Itu namanya puma dan singa boge (x dak gigi) hehehe

      Delete
    15. Wahai usop sontoloyo ko ade keje kosong x? Syok ar aku tgok org cm ko ni rilex je jdi batu api bulan2 duit masyuk.lau nk pakai org bgtau lh ye..cm ko bln 2 income mesti muai kn? jgn dilupa plk kt omak kau di kg ye..pru 14 nnti aku igt nk jdi calon ar lau kte combain pe mcm? ko nk x jdi macai aku..

      Delete
  2. Sebenarnya saya masih tak nampak siapa yang tipu siapa disini, SPR yang tipu atau Pakatan? Bukti-bukti penipuan masih belum kuat, bagaimana nak menyokong jika bukti masih tiada? Hanya bukti berbentuk video yang dianggap besi? Mohon diberi pencerahan dan abaikan bukti video dalam pencerahan nanti.

    -suparman-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya mereka yg jahil tentang bukti penipuan sahaja yg masih mempersoalkan bukti yg kabur.apatah malas mencari bukti.ataupun sengaja memperbodohkan diri.

      Delete
    2. Mik kamu yang bodoh
      Jangan lah kamu memperbodoh kan diri kamu lagi
      Belajarh menerima ketentuan allah
      Jangan buat fitnah lagi.azab dosa fitnah sangat dasyat.

      Delete
    3. Jika sesuatu penipuan itu berlaku dan kita nyata itu satu penipuan itu bukan fitnah.dan kita menentang pihak yang membuat penipuan itu wajib.ketentuan Allah kita terima dan adakah Allah menyuruh kita berdiam diri pada penipuan yg berlaku.jgn ckp bab fitnah jika sendiri menyokong pd pemfitnah.

      Delete
    4. Maka buktikan lah penipuan itu ini tidak

      Saru bukti pun x dak

      Habis nak kata tipu

      Apa benda lah ko ni mik.jiwa kacau kot atau pun sengal.

      Delete
    5. Bukti penipuan?bila dibuktikan apa kah macai macai akan percaya dan berkata....oooo penipu rupa nya spr ni.

      Delete
    6. Sbb penipuan tu ko sendiri yang ada2kan

      Pasal tu aku x percaya

      Dan puak ko dh tubuh kerajaan negeri dh pun

      Yang menang peecaya plak

      Yang kalah x percaya

      Manusia jenis apa agak nya puak ko ni????

      Delete
    7. Macai yg terserlah akan tahap kebangangan terlampau.aku sendiri yg adakan penipuan ini hingga satu malaya percaya?kah.kah.kah.macai cari mkn cara menyundalkan maruah mane nampak kebenaran.yg penting agenda membela umporno haprak.bro.tlg le cr mkn cara halal.bro. bro.

      Delete
    8. Aku dah bnyk kali jadi petugas sementara spr....tak nampak sebarang penipuan lah....malah petugas2 yg terdiri dpd plbagai fahaman politik telah menjalankan tugas dgn penuh amanah dan berintegriti....

      Delete
  3. Saya cadangkan agar Pakatan melepaskan semua kerusi Parlimen dan Dun terlebih dahulu sebelum berhimpun jika benar dan yakin ada penipuan dalam PRU13, tiada guna berjuang jika masih memegang kerusi yang dianggap tak sah, harap Pakatan tidak HIPOKRIT dalam hal ini, bagi saya inilah perkara paling lawak yang pernah berlaku dalam hidup saya.

    -suparman-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka x akan berani punyer

      Kali ni kalau undi semula kt 89 parlimen tu aku rasa dengan dia sekali lingkup.ader brani ker...

      Orang dh tahu semua tu tipu balaka.kata orang lain tipu.

      Padahal merekalah paling kuat menipu

      satu malaysia x dak repot hantu ke hantu bangla ke or black out.

      Yang ada hanya dakwat kwkal iti jer

      Hehehehehegehwhklaoshz diwodhxbbiqqb

      Delete
    2. He.he.he.he.undi semula.aku setuju sesangat tu.men kite lihat.gerenti ader OKB bila pengundian semula dilaksanakan.brapa.peruntukan satu bahagian dpt.dengar cite satu parlimen tu menteri berbelanja RM2.4 juta untuk.menang.

      Delete
    3. Anon 1458.
      Ni lagi satu kaki fitnah
      Aku cabar ko pi buat laporan polis dan sprm
      Kalau ko ada telur aku ulang kalau ko ada telur
      Tapi biasalah puak ko ni fitnah dulu
      Kalau ko x mahu gak buat laporan
      Ko sumpah laknat
      Aku ulang ko mana ada telur...
      Ader berani ....

      Delete
    4. Ang fitnah anuar tu awat xp smpah...p la mngaku yg anuar tu cmtu....selagi polis umno pegang....tlg la..nma ja d raja....kes altntuya tu sapa arah guna c4?ang ingat senang ke mcm main mercun bola?hahahaha......susah la ang ni....ang yg ftnah tuduh org......mst muka ang mcm saiful tu...hahaha...

      Delete
    5. Ni satu tuduhan

      Ko buat laporan polis dn sprm lah jangan buat fitnah

      Atau keturunan ko ni mmg kaki fitnah

      Ingat azab dosa amat dasyat

      Kan aku dh cakap ko berani buat tuduhan palsu jee

      Mana ada telur nak buat laporan.

      Delete
    6. Wow.wow.bila kena tang umno korup semua fitnah.kah.kah.lihat senarai petisyen maka ko akan paham ini bukan fitnah.senarai petisyen takde kat kitab umno dan tv umno.tu pasal ahli umno bute maklumat.

      Delete
    7. Mana ada telur nak buat laporan?kah.kah.kah.kah.nanti aku bawak telor buat laporan.

      Delete
    8. Kalau takat petisyen pengundi hantu apa barang??????

      Mana pengundi bangla nyerreee

      Mana black out nyerrrr..

      Buktikanlah tak dak yillekkk

      Sengal sama ko ngn ketua penipu ko tu

      Sumpah black out itu benar ko dh kecut telur

      Delete
    9. Woi bodo 1649
      Ang cita kt aku awat ang ckp anuar liwat..anuar cinadoll bleh plak..ang igt dgn smpah saipul tu dgn video tu gagah la nk bg rakyat pcya?oh no.....jgn jadi bodo la....nk frame anuar pun buat la dgn profesional......ni takat video lagu tu...hahaha...blajar dgn soi lek la...dia kn pelopor...

      Delete
    10. Ko ni tahu baca ke tidak ni.
      Orang cakap pasal black out ko melalut ke mana ni
      Sengal ko ni makan pil kuda kot
      Aku x sebut pasal cina doll pun
      Aku x sebut liwat pun
      Jiwa kacau ko ni sengal
      Black out lah
      Belajar membaca lah

      Delete
    11. Ang kot baca xpakai spek.......tgk la aku tuju kt sapa.........klau anon tu pun ang....jwb..bkn nk tunjuk ang ja reti marah....bodo la wei.....mmg la retarded stupid moron.....ang rasa bjak ka....msti bca yg tnb sahkn xde blackout...xtau la aku rmh ka bangunan skrg tnb yg jaga suis....tempat aku xdak blackout...so aku nk sahkn pun xdpt...tp klau xde..awat pr nk marah...hahahaha.....tp yg aku brani ckp..mmg dakwat tu xkekal pun......kt jari aku xsmpai pun 7hari

      Delete
    12. Klu bn belanja besar...pr pun belanja besar...utk gerakkan jentera parti dlm satu kerusi parlimen tidak kurang 1juta ringgit diperlukan...
      Jgn percaya sgt dgn wang tin milo atau derma online tu...kebanyakannya tajaan syarikat2 besar cina...
      Dan utk makluman...klu bn dpt 10...pr pun dpt 10...
      Jika salah satu menang....syarikat2 nie msh selamat jika mana2 parti jadi kerajaan....
      BETULKAN PARA2 YB PR N BN??!!

      Delete
  4. Pada hemat saya jika benar Barisan dan SPR menipu sudah tentu Penang, Selangor dan Kelantan akan dapat ditawan semula, dah tentu juga Osman Ghani dan Ali Rostam akan kekal, dan dah tentu Barisan akan menang majoriti besar, benarkah ada penipuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. org umnu buduh21 June 2013 at 14:53

      Penipuan tak dpt dilaksanakan secara menyeluruh.banyak juga penipuan yg kantoi.dan kenape ya bila wakil calon dan calon parlimen tapah tidak dibenarkan masuk sewaktu kertas undi dikira.kemana hilang nya 62k kertas undi.bagaimana 2 peti undi boleh jatuh dr heli.mcm mana teksi boleh bawa peti undi.mcm mana wakil spr bole ada kertas undi diluar kaw sek tempat pengundian.

      Delete
    2. Ni lagi sekor anon 1453 kaki putaq alam kaki fitnah
      Buatlah laporan polis dan sprm
      Jangan buat fitnah
      Agaknya .tp ko x akan berani punyerr sbb semua tu fitnah
      Ko mana ada telur
      Takat gebang jer buat fitnah puak ko nombor satu

      Delete
    3. umnu bodo piang21 June 2013 at 21:46

      Buat laporan polis dan sprm?kah.kah.kah.lawak bodo.mane pergi lapuran rasuah yg melibatkan mantan mb kedah.siap DSAI bangkitkan disidang parlimen semasa ucapan terima kasih pd DYMMYDPA.kah.kah.kah.siap dgn rakaman dan pegawai penyiasat sprm ditukarkan.aper citer bro.org bodo dr umno boleh le ko goreng.bangang tahap melampau.

      Delete
    4. Ko lagi bodo kalau takt finah bukti x dak sembang jer lebih apa barang
      Ni ko kara peti indi jatuh dari heli
      62 kertas undi hilang mana repot nya
      Aku pun boleh cakap telur ko dh hilang

      Delete
    5. umnu takder akai21 June 2013 at 22:10

      Takde bukti lg?ape ler masalah budak sekor ni.dan satu jika mare pun jgn le citer kisah dlm kelambu tu.tu la ko lain kali jgn le isap lebe.kan telo abg dah ilang.he.he.he.

      Delete
    6. macai umporno muflis maklumat21 June 2013 at 22:16

      Kah.kah kah.buduh nyer.bukan nye 62 undi sayang.62k.K tu maksud nye ribu sayang.aper le bodo sangat.dan report polis dah pun dibuat..cuma kitab ko je tak siarkan.begitu gak tb3/4.tu pasai ko orang ni bute info.cian nyer.nak debat dan komen tapi muflis maklumat.

      Delete
    7. Depa mana membaca si macai ni kalau kau nak tahu kau buat kajian macam,si azlan tu.

      Dia amik data dari apa yang spr keluarkan sendiri. Rekod pilihan raya spr.

      Puak umno baca utusan mana nak dapat maklumat semua depa akan spin confirm punya.

      Kecoh pasal report polis,
      Pasal azhar idrus tu berapa banyak report polis ada hahahaha.

      Dalam 50 patisyen awal umno kata tu berapa banyak report polis umno buat apa punya kecoh lah macai hahahaha.

      Spin spin spin sendiri tak cermin diri lagi kau tanya orang ka??

      Kalau macai umno balas ni korang tgk depa spin isu lain confirm punya,
      Macai tahap bangang.

      Delete
    8. Yang SEPATUT ada dlm pusat pgiraan undi ialah seorg wakil agen parti bertanding...kerani2 mengira undi dan ketua tempat mengundi...
      Yang tak berkenaan termasuk calon tidak dibenarkan sama sekali termasuk jurukamera..
      Sebaik keputusan bagi saluran tersebut siperolehi...wakil agen akan diberi setiap seorg borang yg mgandungi maklumat keputusan undi saluran tersebut...SETIAP WAKIL PARTI BERTANDING YG DITANDATNGAN OLEH SEMUA AGEN DAN KTM....

      KTM akan bawak keputusan ke pusat penjumlahan undi yg sedia menanti ialah agen2 tadi..tak mgkin jumlah undi berubah...

      Ketika itu....peti2 undi dah tak bermakna lagi krn keputusan bagi pusat/saluran telah dan sudah diketahui...nak jatuh dari heli..naik tongkang ker...tak bermakna KERANA setiap agen parti dan parti telah mengetahui keputusan undi di pusat mgundi tersebut..TUNGGU UNTUK DIJUMLAHKAN DI PUSAT PENJUMLAHAN UNDI SAHAJA..

      Delete
    9. Aik ni kemana pulak ni bro???
      Isu apa ni

      Delete
  5. Apapun saya cadangkan agar Pakatan melepaskan semua kerusi yang dimenangi terlebih dahulu, jika benar ada penipuan kenapa hanya disuruh pengerusi SPR meletak jawatan? Bukankah elok diadakan semula pilihanraya? Hantar petisyen bersama bukti kukuh, bukannya dengan cara berhimpun, harap pihak Pakatan dapat melepaskan semua kerusi dan tunjukkan kematangan.

    -suparman-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suparman

      Sebenaenay tidak ada pengundi hantu

      Tidak ada pengundi bangla

      Tidak ada black out

      Benda ini yg di heboh2kan tanpa bukti kukuh

      Dngr citer hanya ada 5 petisyen jer itu pun bkn pasal bnda di atas benar ker sya minta ustaz jo beei pencerahan

      sya minta mereka sumpah laknat semua benda itu benar sampai sekarang ustaz jo diam jer

      Apakah dia gak dh keba sindrom diam or x brani sumpah

      Delete
    2. 5 petisyen?sah ko ni jahil maklumat.nape.kitab utusan meloya dan tb 3/4 kata ada 5 petisyen.sian aku tengok ko ni.mudah diperbodohkan lagi walaupun ko tu sejak dilahir memang bodoh.nak tipu diri sendiripun agak agak ler.

      Delete
    3. Lor benda ni pun kene sumpah laknat pulak umno oh umno.
      Main2 aja dengan agama.

      Petisyen dah di buat lah bengong, nak sumpah laknat kejadah mana pulak kau ni.

      Kau keliru dengan tuduhan zina korang ni.

      Hang menipu lah kalau kata petisyen 5 aja hahahahaha

      Apa kata berhenti jadi macai jangan jadi barua UMNO hang tunggu and kami tunggu aja keputusan mahkamah.

      Semua report berkaitan dah dibuat so apa yang perlu bersumpah???

      John jo.
      Aku busy kerja bukan macam hang macai ini lah kerja hang.
      Aku kerja bagi income pada negara.

      Dan cabaran sumpah laknat aku yang cabar dulu,puak kau lari2.

      Dan permintaan aku atas balasan permintaan korang mintak Anwar sumpah laknat dan tuduhan zina berdasarkan video yang kau sendiri tak yakin.

      Aku rasa itu cukup adil,
      Membalas permintaan korang menyuruh Anwar sumpah dengan korang pun bersumpah dulu.

      Pasal blackout jawapan aku bukti laporan polis dah dibuat.

      Kau pusing mana pun jawapan aku laporan polis dah dibuat.

      John jo

      Perlu ke aku cabar kau sumpah laknat tak berlaku Blackout.

      Jangan jadi budak2 bawak bukti yang kau yakin. Bukan cabar sumpah.

      Cakap macam orang matang, mungkin kau masih budak.
      Cara kau perlu dan sebagainya.
      Atau kau dewasa tapi belum matang walau dah tua

      Delete
    4. Di gembar gembur kan satu dunia tapi habuk pun x dak.

      Delete
    5. Dah buat report polis dah apa yang kau tak puas hati???

      Bangla ada yang ditangkap pun apa kau tak puas hati.

      Dakwat memang padam apa yang kau tak puas hati???

      Kau bertanya bukan sekali dah banyak kali tapi kau still tak faham.

      Aku tahu kau kaki provoke berbanding membawa hujah yang bijak.
      Kebanyakan hujah kau bukan hujah fakta tapi provokasi.

      Bosan bro serious bubuh nama
      Berapa kali aku cakap still no bola lah

      John jo

      Delete
    6. Takat laporan polis pasal dakwat kekal jer

      Apa barang!!!!!!!!

      Delete
    7. suparman binti harun

      Delete
    8. Betul bro kalau nak hebat buat macam bn mula2 50 bila time bantahn 21 aja ini baru gempak.

      Alasan pulak hahahaha azhar idrus hahahaha pasal peritikan ayat Quran.
      Yang hang dok hasut perkauman tu tak fikir hahahaha.

      Apa barang hahahha kalau janji kekal kekal lah apa susah... Kalau tak kekal itu penipu jangan spin kata tak goncang lah simpan lama lah takut orang kene barah lah hahahaha

      Laporan polis pasal lampu padam pun ada lah bro apa lu pusing dalam utusan tak tulis ke???
      Hahahahaha

      http://www.sabahdaily.com/2013/05/rafizi-dedahkan-laporan-polis-kes-lampu.html?m=1

      Delete
    9. Aper citer jawatan tak ujud demi kroni diujudkan satu jawatan denbgan gaji rm15 ribu
      Wow...aku kaya...
      Wow....duit sapa bayar gaji hah
      Wow.....mb tidor ketika sidang akhbar berlangsung.
      Wow...hebat nyerrrr....
      Wow.....lena satu masia tonton

      Delete
    10. Lah kementerian pengajian tinggi dan pendidikan yang dulu digabungkan bawah satu kementerian.

      Satu kementerian
      Now ada dua menteri apa cerita bro??
      Nak bagi jawatan ke???
      Ke lu tak sedar

      Satu Malaysia tahu kalau yang pandai lah yang bodoh tak sedar.
      And kalau macai dia buat2 tak sedar

      Lor pm tidur apa cite???

      Wei hang tgk tak ribut 10 dosa besar???
      Hahahaha
      Ustaz ajar sampai melayang khemah.

      Bala pelawok pelawok pelawok

      Delete
    11. Ini tidor ketika sidang akhbar sedNg di jalankan poyo la ko ni sengal

      Delete
    12. Ye yang tidur dalam parlimen tu apa jawatan dia ye???

      Delete
    13. yg tu perdana menteri la....najib tu......ala.....pakwe tuya tu......

      Delete
  6. Maaf ya

    Saya nak tahu gak berapa tebal kulit muka si polan tu bila dia angkat sumpah nnt di hadapan dymm

    Ada sesiapa boleh jawab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setebal bibir bawah omak kauu

      Delete
    2. Jawapan aku tak tebal langsung dengan ketebalan pengerusi spr sekarang yang
      Keep on menafikan benda

      Tak goncang
      Simpan lama sangat
      And terbaru kurangkan kimia nak elak rakyat kene barah.

      Malu wei alasan aja

      Delete
    3. Bibir bawah mak ko lah yang rugi mekahirkan anak yag sengal macam ko ni
      Yang asyik minum air kencing
      Sengal jiwa kacau ko ni

      Delete
    4. 19:18
      Lawak cipan
      Lawak cipan
      Lawak cipan
      Lawak air kencing emak dia

      kelakar UMNO

      Delete
    5. UMNOUMNOUMNOUMNOUMBABINOUMNOUMOUMNOUMNOUMNOUMNOUMNOUM

      Delete
    6. Itu lah puak pakatan
      Cakap orang lain cakap kotor
      Pacah tembelang puak pakatan
      X boleh jawab
      Maka caci maki lah yang di jawab nya
      Dasar sengal

      Delete
    7. Macai kekinziran umno cawangan

      Delete
    8. aku risaulah takut tembelang pm kita pecah..
      macam mana ni..?!!
      eeeeee risaunye tahap macai $$$§§§$§§§©®

      Delete
    9. Tembelang sapa pecah sampai tidor ketika sidang akhbar
      Jawatan yang x ujud gaji rm 15 ribu fuyooooo
      Aku kaya aku kaya
      Duit sapa nak bayar gaji tu nanti hahhhh....

      Delete
    10. Kalau kita jimat tak terlepas duit lembu beli kondo

      Jimat pembinaan tak runtuh,

      Jimat beli senjata ikut harga asal bukan mark up harga guna syarikat kroni.

      And tak membazir projek gajah putih,
      Pkfz, perwaja steel and isu 3 billion tu.
      Ini tak termasuk royalti kapal selam lagi bro

      Insyallah kita mampu bro jangan risau.

      Jawapan semua pada UMNO.

      And,Selangor negeri kaya hutang bn banyak,kita dah Settle takde masalah punya hahahahaha.

      Delete
    11. Awat aa bila negeri yg d tadbir umno menang kt pr msti ada ja kes yg terbongkar kt tv..pastu negeri tu mcm diam ja..aktiviti perlncongan pun xpromo kt tv..aku bg cntoh aa...klntan..tahun 2012..tahun melawat depa..tp tv pun xpromo...pastu kedah...pas menang 2008..tiba2 kluaq isu org mskin...isu tu..isu ni...pastu p habaq kerajaan negeri x bntu..la..mcm la kwn tu mskin lpas pas ambk alih..kot kwn tu main projek umno kot..penang?bisu terus..aku igt lg lagu pakat mai sini tu..la ni kt tv diam...yg kluaq pun ada umno nk tolong..smbil nk pncing...la ni aku perhati treganu ja yg kluaq....x adil la....patut media xleh wat lagu ni...tp apa bleh buat slagi umno ada....ni macai2...kalau ampa jenis tgk tv....ampa prasan la..tu pun klau ampa jnis ksah..najib ampa ckp ja 1mlaysia...tp sedih la aku tgk...melayu sama melayu.......ntah la....kn aku nk komen kt saberi chik heboh.....sapa2 org media tu.....bkak la mata

      Delete
    12. Media pembangkang ada buat kiputan kt bn ker...x dak

      Kalau ada berita finah jerr

      Badigol ko ni

      Delete
    13. yg ni macai bodoh ya amat...woi...media pembnkang org mcm ang tgk ka.....ckp xprcya..blah ah wei..point aku...knpa tv boikot negeri yg pr tadbir......fhm x?tp klau dh retard ckp la apa pun....xtau....cmner la rupa ang....ftnah otak ang kot...woi bodo..2tahun tv3 suku tnjuk trngganu kita...awat xtukar negeri lain...penang kita ka...perlis kita ka..klntan ka...ang la macai kedua yg bodoh selepas yg mngaku kera baru ni.....

      Delete
  7. Blog ni statemen dri PENGARAH PROPAGANDA? PROPAGANDA? Lg skali PROPAGANDA? Mari reramai pulak..1,2,3 PROPAGANDA? Lg skali ya..PROPAGANDA?? Nk lg? Ok last..kuat2 ye dn pnuh smangat kali ni ya..PROPAGANDA????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pun propaganda

      Lagi semali

      Propaganda......

      Delete
    2. Mana mik senyap jer..

      Oh ya lupa lah pulak

      Si mik ni x dak brani

      Dia muncul bila ada ustaz flip flop jo

      Pas tu dia akan menempek tempek belakang komen jo

      Macai bangang dia kalau x percaya tengiklah nnnt.tingguuuuu.....

      Delete
    3. Lor tak semua macai macam hangpa kami semua bekerja kot.

      Ini just untuk perjuangan,
      Nak ekonomi baik,
      Kurang korupsi.

      Hangpa macai lain ini memang kerja hangpa

      Delete
    4. Cermin diri dulu bro korapsi kroni
      Beli cermin besar lihat puak ko dulu
      Demi nak jaga kroni jawatan yang x ujud akan diujdkan duit sapa yang nak bayar gaji kalau bukan duit rakyat bro

      Delete
    5. Sama macam bn lah bro dulu kementerian pengajian tinggi disatukan dengan satu menteri now pecah dengan dia menteri ni kau dah cermin ke belum agaknya

      Delete
    6. Masaalhnya jawatan x ujud di ujudkan

      Lawak der mb selangor tidor ketika sidang akhbar.bangun semula .tidor semula beberapa kali

      Satu malaysia lihat aduyaiiii
      Menteri besar yang hebat
      Belum lernah terjadi tidor ketika sidang akhbar berlangsung..........

      Delete
    7. Lah kementerian pengajian tinggi dan pendidikan yang dulu digabungkan bawah satu kementerian.

      Now ada dua menteri apa cerita bro??
      Nak bagi jawatan ke???
      Ke lu tak sedar

      Satu Malaysia tahu kalau yang pandai lah yang bodoh tak sedar.
      And kalau macai dia buat2 tak sedar

      Lor pm tidur apa cite???

      Wei hang tgk tak ribut 10 dosa besar???
      Hahahaha
      Ustaz ajar sampai melayang khemah.

      Delete
    8. Malunyerrrrrr...

      Delete
    9. Anon 1200.he.he.he.aku adalah aku.john jo adalah john jo.sori la.aku tadi tengah beri arahan kerja kat kuli kuli aku dr bebudak umporno tu..aper nak buat bila masuk keja jam 3.00 ptg.depa ni selalu kena tarbiah supaya jgn banyak mengulat bila keja.haram rezeki tu.tengok aku dr PR pun bole cari makan dgn keja sendiri dan mampu memanjangkan rezeki plak pd puak puak umno.sorang dua tu sekarang ni nampak dah mula sokong PR.so jgn cr makan dgn cara jd tentera cyber umporno.haram.

      Delete
    10. Banyak lah ko punya tarbiyah

      Dasar pecacai swngal ko ni

      Kalo ko jadi tntera cyber aku percayalah

      Sbb ko jiwa kacau sengal

      Delete
    11. Tentera cyber.sori la bro.aku tak dpt pun ipad 1malaysia.duit aku pun buat masa ni alhamdulillah.setakat gaji ko sebagai macai tu aku hengat la aku bole bayar le jika ko insaf dan kembali ke alam nyata.boring le layan macai umporno yg jelas jahil lg bodo.sat.nak pi layan baby sugar glider yg br lahir.jumpa lg nanti

      Delete
    12. Ai mik...tahniah la kt ang.....hahaha..anak sugar glider lg bijak berbanding macai umno......hahahahaha.....

      Delete
    13. Mik im with you,

      Aku pun senasib ngan kau aku tak dapat semua yang satu Malaysia punya.

      Syukur semua cukup.
      Tanpa aku jadi macai.

      John jo.
      Takkan sebab 500 aku nak gadai negara aku pada yang tak amanah.

      Padahal kalau pakatan perintah brribu aku jimat harga kereta turun.

      Yang betul punya tau bukan tipu dalam paper hahahahahah

      Loser punya UMNO semua nak menipu rakyat.

      John jo

      Delete
  8. Sbelom aku g mandi nk ke masjid ni apakata kita buat kempen tajuk "LEPASKAN JAWATAN DAN KERUSI DULU BARU BERHIMPUN!", selmt bejemaah semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong...

      Tp dpa x berani punyerrr...

      Takut hilang kelayakan

      Undi balik takut kalah

      Sbb rakyat dh tahu black out semua penipu

      Delete
    2. ~statement.... orang melepaskan nafsu..
      ketuanan Malai U

      Delete
    3. Aikkkkk....sapa yang melepaskan nafsu brooooo
      Aduyaiiiiiii
      Macai sengal
      Jiwa kacau
      Kaki tidor
      Kaki penipu

      Delete
    4. Macam macai umno kn...ala...yg bodo tu....yg bangang tu....slalu ckp xde point...dah la rasis....knal xg ni?ala...yg xcerdik tu....otak buruk....ckp pun slalu lucah........malu la...cmner la rupa macai tu....msti ada misai...xpun muka licin....

      Delete
    5. Inilah pemimpin yg ko agungkan kan

      Banggakan

      Delete
  9. Macai omni ni tau pula nak p msjid ye..tp tolak quran.tabur fitnah..mencarut da maki sntiasa di mulut...haha..bagus la p msjid muhasabah diritu..p smbahyang tu biar ikhlas bkn ikut org ja..fahami pengertian..pas lek solat nnti jgn la jd macai lg..moga2 insaf..puak omno pun tau p msjid woi..kahkahkah..tp tolah islam..x pa la..skurangnya brubah jd baik..jgn jd macai k..p msjid tu msuk dalam tau..dgr khutbah btul2.jgn lena atau duk isap rokok d luar..kahkahkah..time magrib nnti jgn pula duk kdai kopi tgk no.ekoq..trus kan p jemaah kat magrib..bkn hari jumaat saja..faham smua macai...kahkah

    STARWARS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni ler akibat solat jumaat asing2 dlm satu kariah rasa takbur ingat islam ni PAS punye hehehe harap encik starwars balik solat jumaat nanti insaf dan fikir semula perlu ker join himpunan hitam bakar lilin nak minta tlg obama adalah lebih baik gi masjid ramai2 buat solat hajat minta tlg Allah jika rasa teraniya

      DAP yg nampak nyer yg tarbiyah PAS huhuhu :)

      Delete
    2. PAS pun skrg dah tolak islam :)

      Delete
    3. 1221 ko pun sama gak
      Lpas solst jumaat nnt elok lah

      Nasehatkan pembesar ko dan macai jangan buat fitnah lagi

      Terlalu banyak fitnah puak ko buat.

      Delete
    4. Tak habis2 dap tarbiyah sah macai taraf paria ni kelas paling rendah punya.

      Nak tau tarbiyah tu siapa bila mca pun ikut umno tolak hudud siap hina negara islam lain tak maju.

      Umno diam dengar ceramah mca hahahaha.
      Ini baru macai sejati.

      Bila berkumpul Muslim yang ramai yang dapat dilaungkan cuma hidup umno hidup melayu.

      Bosan aku tgk melayu tak lah maju mana cuma kroni makin kaya oh asalkan melayu konsep bodoh nak kaya kan kroni

      Delete
  10. Eloklah askar ambil alih tu , aku nak tengok puak puak pr kena belasah macam mana , tinggi atau rendah langit ini ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Detected......Macai UMNOK......UMNOK......TROJAN UMNOK.....WORM UMNOK!!!

      Delete
    2. giler ape mesti lepas kena pil kuda yg calon PKR jual tu hehehe

      Delete
  11. DIDI KOTA BELUD21 June 2013 at 12:55

    Meke tentang spr bukan kerajaan...apa pasal polis dbkl dan tentera nak ssbok.....hai mcm toolong orang salah untuk lolos je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai lah didi kp ni dh macam belut dh aku tengok ko punya komen

      Jiwa kacau ko ni

      Ko ni baru lpas kena pil kuda kot

      Bak kata hj hadi lah bkn aku

      Delete
    2. Hehheeheh.....penyedap lagikan ku bom....inikanlah pulak macai macai ku....renungkanlah nasib mu disisi najib macai..semoga mahathir memberkati anda....sem0ga kau dirahmati rosmah..dan semoga spr mengaminkan doamu....

      Delete
    3. hehe ko baru lepas kena pil kuda yg calon PKR jual ker pi ler sembah karl mark,lenin stalin ko tu x pun gi la pesta seks anjuran ambiga ko tu x pun join ularmark ko pakai baju hitam bakar lilin kan ostaz husam musa fatwa mampos nanti syahid

      Delete
    4. Sapuabis dh sapu abis dh pil kuda tu

      Habis semua nya di sapu abis

      Satu pun tak tinggal lagi

      Jiwa kacau campur ckit sengal

      Delete
    5. Dia kene pil kuda ke, tapi cakap jauh lebih bijak dari lu bro hahahaha

      Cakap ala macai

      Delete
  12. Hallo ada sesiapa boleh bagi tahu

    Berapa inci tebal kulit muka bila nak angkat sumpah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk baru polis acah nak mntak tolong askar da gabra ke geng2 mob lantai ni..hero mane bole takut..hahaha huhuhuhu kehkehkeh

      Delete
    2. hero taik kucing bedegar ckp x mau ikat jamin nak tido dlm penjara x smpi 2 hari jilat balik ludah sendiri tu ketua safwan anang tu prebet dia lg la kecut x der kote kalau berani tido la smpi pilihanraya semula knape smpi 24 jun jer huhuhu just nak bg anwar angkat sumpah ketua pembakang keh keh keh

      Delete
    3. Tak setebal pengarah spr...

      Lah dia dah keluar kau bising dia masuk kau bising hahahahha macai2

      Jok keluar keris bila cina sound telur pun masuk dalam hahahahahaha

      Delete
  13. ADA SUMBER MENGATAKAN PERHIMPUNAN DIPADANG MERBOK TAK JADI , IA AKAN DIBATALKAN , KERANA ADA MASAALAH YANG TAK DAPAT DIELAKKAN , SUMBER INI AKU DAPAT DARI PAKATAN RAKYAT JUGA !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk askar punya lambang pon kite da gerun ni kan plak nak berhadapan ng askar..xpyah ler lebih baik korg MOB LANTAI msjid lg brfaedah dpt gk pahala..hohoho

      Delete
    2. Hoho..pala otak ang mereng kot...fru nk letak mana...awat xpnggil jet ja bom....kn senang...bodo la....nma lg perhmpunan aman.....klau xberhmpun pun dh tkt cmni..sah la tkut...xtmbang pun umno ampa tu..rsau sgt....kena tipu berkilo2 pun ttp sokong gak la..xsokong xleh mkn....phhuuiii....woi spr..ampa tnggu.....hahahaha......tnggu.....main dgn api sgt...

      Delete
    3. 1509 aku rasa puak ko yang tipu bkn takat kilo lagi ni dh boleh gunakan metrik tan dh ni

      Balik buat kajian.dulu
      Jangan pakai redah jer

      Atau pun ko khayal pil kuda kot

      Delete
    4. Xla....aku xrasa tertipu pun....klau dgn najib aku rsa tertipu....harga keta kn cmtu...awat p tulis salah dlm utusan tu.....vw mlysia tu dh bg pnjelasan..malu woi......proton plak mcm terpksa....patut la keta kurang barang...woi....malaysian deserved better than that......pastu nk bg proton laku...xtau la aku........geram sngguh la...

      Delete
    5. X payah spin lah

      Jadilah pecacai itu taraf ko

      Tukang spin

      Apa orang kata jadi barua

      Delete
    6. Hohoho.....pelaq xdak hujah..mula la buat bodoh.....mluat la aku jns macai cmni....mngaku ja la yg kita ni kena tipu....aku xkisah pun....

      Delete
  14. Macai2...nama pun prhimpunan aman..apa nak tkut dgn tntera..apa msalahnya..macai smua mana tau smua ni..tu la jgn jd bodo..nak join jom..x nak dok diam ja kat umah main kote..bacul la macai..x de telo..guna la bapak tntera pun.kan perhimpunan aman dijamin dlm prlembagaan..bkn nak p guling krajaan..mangkok la macai..sapa pun ada hak brhimpun..itu suara rkyat k..suara warga negara..bkn pati mcm pemimpin korang bg ic tu..pemimpin korang snang2 jual negara x sdar lg.dok kalut org nak brhimpun..jgn jd bodo la macai..hampa baca x RCI di sabah tu..bkn aku tduh..len kali jgn jd bodo.tau telan ja apa pemimpin korang kencing..

    STAR WARS..p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak tgk macai2 mob lantai d blasah askar special skali org cina..askar mlayu xkn blsah org mlayu..hahaha KOMANDO GERAK KHAS. .ada brani ker..almtny mcm KIRAM ler gng2 MOB LANTAI ni kene blasah kehkehkeh

      Delete
    2. Apa la sembang bodo nie.undang undang tubuh Malaysia membenarkan ke pihak tentera mengawal himpunan ni.agak agak ler.bodo nya macai macai umporno.

      Delete
    3. Kalau ko buat himpunan aman ko akn gagal.. hahahaha.. mcm mana ko org nk sruh SPR ltak jawatan, sbb jawatn tu di lantik oleh agung.. lg pn bukti ko org pn banyak ngarut dari benarnya ... hahahaha,. macai anwar bodo....trun la esok tp ingat kalu aman ko org akn gagal dn kalu ganas ko org pn akn gagal jugak... hahahahaha

      Delete
    4. Woi....bapak rasis ang ni..dasar apertheid........amerika..yahudi.....marah soi lek dulu ah wei......baru marah org dap.....aku bkn nk bela cina...tp ang ni bingai.....tau x ang mmburukkn askar....tugas askar pukul cina ka??? Agak2 la nk ckp pun...nnt gaduh besaq ang gak lari dulu.....ampa ni mmg la...bodo..rasis konon...p bli barang apa2 made in cina ma...

      Delete
    5. Udah2lah anon 1521

      Hang balik lah bg tau bos ko

      Pasal apa tak buat petisyen pasal black out..

      Terangkan pasal apa x dak pengundi bangla

      Jawab kt penyikong tegar yang jiwa kacau

      Sbb banyak dh x percaya dengan oropaganda hangpa.dh

      Delete
    6. Anon 1521 dh kena pil kuda kot

      Tu yang sasau semacam jer

      Sian ko buat hi.punan black out tp black out entah ke mana.balik kelaut kot.jadi hantu laut

      Delete
    7. Oi bodo....kalau nk rasis bkn kt sini....sapa yg merosakkn harmoni negara skrg?ampa ka pr?aku xsuka la bab hina2 kaum ni.....x elok la.......baik ampa rasis dgn bangla..warga asing yg dtg kt sini....kot la satu hari nnt depa tuntut hak..ampa xsakit ht tgk awek melayu bangla usung..nigeria usung....dah la ckp pasal cina2 ni..nnt ada yg salah fhm walaupun niat kita nk melawak....

      Delete
    8. Melawak kepala hotak ko

      Dh tengok apa khalid ismath cakap

      Dalam so..sial nya

      Nak kata aman lagi

      Apa kebenda nya ko ni

      Delete
    9. Habis klau ang serius awat xp maki cina masa depa ambk brim??ang klau nk tunjuk bodo ang..p tunjuk kt jenis mcm ang jgak....aku xkira khalid ka spa ka...aku xnk rasis...biar kena tmpat la bodo...aku xsuka soi lek bkn bermkna aku rasis...dn aku jga xsuka krpal sing...sbb apa diorg clp cmtu kt agama kita..sbb kita gak...xbg depa bukak mata..islam kn senang.......

      Delete
    10. Polis pun kata akan bagi kerja sama yang penting aman

      http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/20207-black505-penganjur-sambut-baik-kerjasama-polis

      Delete
    11. tipu polis x kata gitu pun PAS buat crite

      Delete
  15. Bagi aku lah...pendapat aku...himpun2 ni suam suam taik ayam je....sembang bukan main hebat....tp hakikatnya habuk pun tadak. Dah brp kali himpun dah sejak praya? Wuih byk dah....tp yg didendang lagu sama je....spr tipu la...blackout la....bangla la....tp dlm petisyen takda pulak....siapa yg tipu rakyat ni...?

    Tak nampak bodoh ke korg yg nak bhimpun ni....aku nampak korg bodoh la. Analisisnya cukup mudah :
    1. Korg kata spr tipu, tp keputusan menang setuju...
    2. Yg menang terima...yg kalah tolak....
    3. Korg kata spr tak boleh dipercayai tp yg menang di kelantan...penang dan selangor dah bentuk kjaan negeri
    4. Korg kata di peringkat dun spr x tipu...parlimen yg tipu...tp bukankah petugas yg sama yg handle dun dan parlimen
    5. Korg x setuju keputusan parlimen kata spr tipu...tapi nak pegi jg angkat sumpah jd yb....

    Tak salah kan aku nampak ada elemen bodoh kat situ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka yg cerdik dan terpelajar jg nampak elemen tu....hanya yg bodow je x nmpak sbb bodow. Ada jg yg nampak tp dah mmg spesis bodow suka pada kebodohan

      Delete
    2. Papan iklan yg bn bantah tu kat berapa tempat. Kenapa tak bantah satu Kelantan???
      Termasuk yang menang???

      Ceramah politik azhar idrus tolak umno satu Malaysia boleh tgk and ramai tgk,
      And ramai ikut sokong.

      Apasal tak bantah saatu Malaysia???

      Kecoh lah UMNO spin spin spin
      Spesis apa tadi???

      Delete
    3. Bro dh tengok sidang akhbar mentri besar selangor ketika beri sidang akhbar.lena bro gua cakp lu
      Satu malaysi tonton
      Tidor bangun tidor lagi bangun lagi aduyaiiiii
      Malu bro belum peenah jadi bro
      Rugi kalu lu x tengok bro

      Delete
    4. umporno memang bodopiang21 June 2013 at 22:05

      Aje nye sungguh anon 1823.mcm kata mantan piem tu...yg bijak pandai dah tolak umporno.makne nye hanye yg bodo piang ada dlm umporno.

      Delete
    5. Mac ko gak bodoh bos tido kt hotel 5 bintang
      Ko ngn pecacai tido tengik bintang ribu2 kt padang
      Itu ko kata pandai.sengal

      Delete
  16. Hoi belacan,
    kawan tak kesah kowang nk berhimpun tapi lepaskn le jawatan dan kerusi yg dimenangi tu, buat malu je 1 dunia dok pehati.

    ReplyDelete
  17. LEPASKAN KERUSI DAN JAWATAN DAN ADAKAN SEMULA PILIHANRAYA.

    ReplyDelete
  18. ULAMA HUSAM BERFATWA -

    mati dalam himpunan adalah mati syahid fisabilillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. jika mrk dianiaya

      Delete
    2. Hisam ni dh jatuh di timpa tangga
      Kalah di putra jaya
      Tak jadi mntri besar plak
      Exco pun tak dapat
      Jadi nak jadi glamor maka keluarkan lah fatwa songsang
      Macam macam ada.....
      Sapa yang dianiaya sapa yang menganiaya????
      1919 sengal....

      Delete
    3. betul..jika tak ada provokasi..perhimpunan tetap aman

      Delete
    4. Banyak lah ko punya aman

      Bersih tu aman ke

      Malaysia dh aman dh

      X payah ko nak buat himpun aman

      Himpun sengal adalah

      Himpun jiwa kacau adalah

      Delete
    5. Malaysia ni aman ka...hahahahahahaha....dadah...pusat judi tersergam indah...arak....disko....buang anak..zina....ragut.........woi.....ang fhm x apa aman?bala ni bkn perang dgn bencana alam ja........ang ni mmg la.....msti ang terharu masa najib ckp 1malaysia kn??hahahaha....

      Delete
    6. Buang anak.itu salah mak bapak macam ko tak tahu didik anak
      Zina salah mak bapak ko tak bg ilmu yang cukup
      Bencana alam dari allah.sbb orang macam ko yang tak tahu bweshukur
      Judi pelacuran kt negeri mana paling banyak benda ni cuba teka?

      Delete
    7. Hahahaha...ni la bangang xfhm.......sori ah wei..aku xde ank..klau ada nnt aku xnk bg jd bodoh mcm ang.....aku harap ang fhm la bala ni cmner...bencana alam jd pun sbb manusia gak....bodo......hahaha....awat la mcai mlm ni xde hujah....mluat la aku....

      Delete
    8. mmg ko x ade anak tapi ko tu yg anak haram cer tanya mak ko

      Delete
    9. Anon 2330

      Kau cakap macam takde otak kau baru aja buat qazaf tuduhan,dia anak haram kau faham maksud dia apa???

      Kalau tak datang saksi kau boleh disebat, baik kau taubat pesan aku as Muslim.

      Alam siber lu berani lah bro.

      Cakap macam takde otak langsung.
      Agak2 lah.

      Tak dapat bagi fakta jangan mengarut, kau nak umno kau pergi sokong tapi kalau kau masuk tempat orang kau melalak jangan fikir orang tak bertindak.

      Lesen judi di keluarkan kerajaan pusat yakni UMNO.
      Lesen arak pun sama jangan jadi bodoh.

      John jo...
      Ps cakap dengan fakta jangan jadi budak2 mengejek.
      Kurang2 buktikan korang ni bijak.

      Orang umno lain yang konon kalau kau nak tentang pakatan ikut korang tapi kebiadapan begini harus dihentikan. Sama2 tegur.

      Andai kata aku juga melampaui batas aku pun harus ditegur.

      Delete
    10. ceh kepala hotak ko lah jo berlambak komen ko fitnah dan maki org x per lak ko pun anak haram jugak kot

      Delete
    11. Hahahaha ikut kau lah bro amin.

      Aku ok aja,
      Kau cakap dalam alam cyber tak apa,
      Belum tentu depan2 kau brani.

      Amin kan aja

      Aku John jo
      Aku seorang yang biasa.

      Semoga kau,bertaubat sebelum akal tiba

      Delete
    12. Ajal tiba

      Delete
    13. hahaha...sedih la aku klau ampa sebut pasai mak ni......woi macai umno.....aku ada ckp kt mak ang ka....ang ni mmg la....aku xnk ckp byk...ang tnggung la.....aku ada ayah..aku ada mak....klau sakit ht kt aku..lepas kt aku la wei..jgn libat mak aku....ssh la ang ni....nk mlwak pun agak2..yg ni ang tnggung...aku xmaap dunia akhirat......

      Delete
  19. Berita yang belum pernah terjadi beh masuk guenes book of record

    Menteri besar sekangor tidor ketika beri sidang akhbar
    Bangun semula tidor semula tidir semula bangun lalagi

    Baru 1 minit bagi hannah yeoh buat sidang akhbar pak mentri besar lena lagi dan lagi

    Baru 4 minit hannah yeoh bagi sidang akhbar tiba2 mentri besar terjaga dari tidor terus tamatkan sidang akhbar

    Aduhhhh malunyerrrr

    Satu malaysia tengok malunyerrr tidor ketika sidang akhbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah cakap tak tgk orang,
      Aku bagi link gambar tau tgk ye jangan tak tgk tau.

      http://www.pencacai-semalaysia.com/2011/11/dulu-pak-lah-kini-najib.html?m=1

      Ini masa persidangan dihadiri negara2 lain....

      http://www.pencacai-semalaysia.com/2011/11/dulu-pak-lah-kini-najib.html?m=1

      Tgk tau hehehehe semua gambar UMNO tu.

      Suka bukak pekung orang kau aibkan orang tapi tak tgk apa jadi didalam kumpulan sendiri.

      Macai macai

      Delete
    2. Ai belum ada yang komen pasal apa,aku bagi,ke???

      Aku John jo

      Delete
  20. kenan pak lah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak lah ko pynya kenan

      Hari ni dalam sejarah ni...

      Delete
    2. NUAR BRHIM sedap2 tido umah banglo kite plak d suruh BERKEMAH CAM RED INDIAN..hahahaha sori xlayan..mmg sengal tahap CIPAN geng2 PR ni kehkeh

      Delete
    3. Mmg jenis tak bertemadun dpa ni

      Delete
    4. Berapa banyak negara yang ada bantahan pilihan raya bro???

      Bagi macai cuma umno yang ada tamadun ke???
      Hahahaha bila perangai suka makan duit cukai dari rakyat tamadun tang mana tu agaknya

      Ni gambar demonstrasi pihak pro kerajaan

      http://www.google.com/images?=client%3Dms-nokia-wp&q=demonstrasi+umno&hl=en&sa=X&oi=image_result_group&ei=NpHEUYarO8iHrgfw2oC4DQ&ved=0CAcQsAQ#i=13

      http://malaysiaaktif.my/v2/index.php/News/State/Demonstrasi-Sokong-Utusan-oleh-pemuda-UMNO-PERKASA-dan-GAPS.html

      http://kedah-online1.blogspot.com/2011/05/perkasa-sibuk-demonstrasi-agenda-nasoro.html?m=1

      Ini pas bantah soi lek hina hudud
      http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=32911:1000-sertai-demo-bantah-chua-soi-lek-hina-hudud&Itemid=2

      Ini demonstrasi bertamadun dari umno dari web umno sendiri

      http://www.umno-online.my/?p=50949

      Lagi demi di Penang, tgk simbol, provokasi pedang di lilitan kepala

      http://penagadaily.blogspot.com/2011/07/normal-0-21-false-false-false-ms-x-none.html?m=1

      Sama jugak berlaku keganasan

      http://m.malaysiakini.com/news/168704

      Ini pulak kes hina raja di terangganu
      Dan demi bentuk perkauman

      http://addin77.blogspot.com/2011/06/umno-sebati-dengan-demonstrasi-ganas.html?m=1

      Ini malas komen lah tgk sendiri
      http://bilahrotan.blogspot.com/2012/02/samseng-umnoapco-tunjuk-lagak-pulak.html?m=1

      Tamadun macam mana yang kau kata ni????

      Ada akai ka???

      Time ni pemimpin umno sedap tidur kat mana???
      Berapa ramai pemimpin umno turun???

      Delete
    5. http://umno-reform2.com/front/index.php?option=com_content&task=view&id=970&Itemid=58

      Dari link umno jangan lupa baca artikle sekali

      Ni link lain

      http://theunspinners.blogspot.com/2011/03/sana-sini-demo-tuntut-dna.html?m=1

      Bro semua ni tak ganggu ke bro???

      Komen sikit lah komen ye

      Banyak lagi ni

      http://amenoworld.blogspot.com/2013/03/gambar2-penyokong-umno-mengamok-kat.html?m=1

      http://manjongmari.blogspot.com/2012/09/edisi-18sx-ketua-menteri-umno-dah-jadi.html?m=1

      Siapa yang join tu???


      Ada lagi ni

      http://mafiaboss2u.blogspot.com/2011/07/ezam-kotak-buat-drama-lompat-sikatak.html?m=1

      Cakap pakai fakta lah tamadun apa bro

      Delete
    6. budak2 leh la ko kencing demo yg umno buat x der suruh tido kat tempat demo tu so apasal pemimpin umno nak kena tido kat situ

      demo yg korang buat ni libatkan peserta tido disitu so sepatut nyer pemimpin ko si anwar tu patut tido skali kat sane bukan tido kat rumah atau hotel

      tu simple punya logik pun puak ko x leh nak fikir patut ler bebal

      Delete
    7. Bodo lah ko jo.tukang backup jer ko

      Delete
    8. Kata demo,bukan,cara,umno???

      Siapa,kencing,ni,bro????

      Jom tgk macam mana mamat ni nak spin cerita.

      Confirm demo UMNO jauh lebih mulia dari demo2 yang lain spin lah bro

      Teruskan spin.

      Komen lah pasal gambar tidur kat atas tu pulak.

      Tgk macam mana macai nak spin

      Spin cepat lagi dan lagi.
      Pusing sini sana.

      Delete
    9. Simple punya logik hahahaha bebal ke kau kaki spin.

      Tadi cakap,pasal tamadun.

      Sekurang nya datang bukan nak gaduh tapi nak aman,
      Demo umno demi perkauman.

      Semua tu polis izinkan ke???

      Spin lah lu bro bosan gila

      By John jo madness

      Delete
    10. Lah tukang backup apa???
      Tak sedar ke berapa banyak aku tulis hahahaha

      Still tak dapat baca gaya bahasa aku ke???

      Hahahaha

      Delete
    11. Kita pusing lagi halim.

      Spin,aroun spin around spinning around hahahahah

      Kelakar macai UMNO ni now isu tidur pulak ke oklah tu spin belah lain pulak

      John jo.

      Delete
    12. klau mlm merdeka puak umngok tido smpai jdk baby...

      Delete
    13. mane ko tau puak umno dia org tu budak PKR yg telan pil kuda yg calon pkr bagi pastu tido mlm merdeka smpi jdk baby...

      Delete
    14. Melayu pandai perlu belum tentu berotak,

      Perlu kau tak kemana fakta tu penting bro.

      Nak perlu ni budak2 punya cara aja.

      Delete
  21. Kesimpulannya....macai pr makhluk terbodoh di dunia dan seantero alam semesta....bkn manusia je gelakkan mereka tp segala jin dan UFO pun gelak.....hahaha. makhluk asing predator, alien dan Boragos serta ahli keluarganya pun gelak tengok macai oh macai pr yg bodoh sebodoh bodohnya. Hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah bila dah hujah takde,
      Mula lah melalut,
      Aku tgk puak korang tgh malu sekarang,

      Gambar tidur Najib takde orang backup gambar tidur UMNO takde backup hahaha.

      Lepas tu isu demo konon pakatan aja ganggu aku bagi berapa banyak link untuk korang tgk and baca, rupanya umno pun buat.

      Last2 takde modal,
      Komen pun tak seindah hahahaha

      Biarlah bro jin ke ufo ke nak gelak,
      Kau tgk tak ustaz 10dosa besar???
      Yang kene ribut tu???
      Bukan sekali aja tau banyak tempat tau kene.
      Apa pendapat kau bro???

      John jo

      Delete
    2. Aku x kata penyokong pr bodoh. Yg aku kata bodoh tu macai pr. Tau tak macai tu apa. Yg lebih teruk dari hamba abdi. Yg ko john terasa pulak knp? Ko macai pr ke.....

      Daripada himpun2 susahkn org lain lbh baik korg pegi solat hajat mohon kpd Allah swt tunjuk kebenaran klu btl spr tipu...Allah blh bantu tunjuk kebenaran.....knp x percaya ke Keajaiban yg Allah swt pernah tunjukkan pd zaman dahulu....bknkah Allah swt yg dahulu tu Allah swt yg sekarang juga? Knp x yakin dgn Tuhan kita...mohonlah dgn ikhlas bukn dgn dendam dan hasad. Insyaallah kebenaran mengatasi kepalsuan.

      Tindakan himpun2 ganggu org lain dan klu menjejas ketenteraman awam blh mengundang kemurkaan Allah. Dan bila bala diturunkan semua akn kena....ada faham tak jo...

      Delete
    3. Kemurkaan itu terbit daripada tindakan kita yg TIDAK BERSYUKUR DGN NIKMAT yg telah diberikan selama ini. Kedamaian dan keamanan itu adalah satu nikmat yg amat besar yg patut disyukuri. Thank you Allah. Tak setuju ke john jo?

      Delete
    4. Jika benar ada pihak yg menipu dlm pru atau ada pmimpin yg korup, dosa mereka tanggung sendiri. Bknkah ada hakim agung di mahsyar nnti...ada malaikat yg mencatat segalanya. Malah anggota badan sendiri jadi saksi. Tak perlu sumpah2. Knp macai x nak serahkn kepadaNYA? Knp nak bertindak sendiri? Ini semua duniawi semata2. Sy tahu jawpannya....sebab korg jg mahu mmerintah. Mahu kuasa. Mahu kaya raya....dengki tgk org lain ada kuasa. Iri tgk org lain kaya raya.

      Soalan sy. Jika korg nafikan yg korg jg mahu kuasa dan harta...jd apa tujuan korg nak menang praya?

      Tak gitu jo?

      Delete
    5. Kemurkaan itu Dia aja yang tahu, dont play god lah bro.

      Tapi ada juga, gauide yang diberi.

      Nak cakap pasal bersyukur kau diberi akal fikiran...
      Kau bersyukur ke???

      Kalau kau tgk umno menipu kau bersyukur dan redha???

      Pkfz, kapal selam, buat bangunan runtuh, buat projek ada aja kroni kaya.

      Keselamatan negara di gadai demi kroni, harga berlipat kali ganda, nak kaya kan kroni boleh beli dua atau tiga last2 beli satu dengan harga 3 adakah ini pun kau bersyukur???

      Kau biar rakyat miskin susah harga kereta mahal tapi kroni dapat AP kaya raya..

      Ini semua kene syukur ke???
      Dan terima aja ke???

      Dah lah jangan jadi bangang.

      Dalam Quran surah al baqarah dah jelas terangkan ada dua jenis ayat dalam Quran.

      Satu yang terang nyata dan kedua samar2.
      Dan jangan kau jadi golongan yang guna ayat samar2 ini untuk kepentingan politik UMNO.

      Kalau harta kau dirompak adakah kau sujud dan syukur???
      Kalau harta negara pulak macam mana???

      Thank you Allah.
      Aku bersyukur atas semua kurniaan Allah menjadikan aku berjuang dilangkah kan aku untuk berjuang, bukan semua digerakkan
      Hidup dan mati aku milik Allah bukan milik aku segalanya milik Allah.
      Tiada satu pun milik aku, temasuk diri ku.

      Syukur ada semua kurnia yang ada, aku adalah seorang pejuang rakyat, dan bukan macai UMNO.

      John jo.
      Aku sangat bersyukur, atas kurniaan Allah menjadikan aku brrsyukur tanpa kurniaanNya mungkin aku boleh jadi orang tak bersyukur.

      Semoga kau juga melihat

      Delete
    6. Cara kau bckp x menunjukkn yg kau bersyukur...bala sdh datang....jerebu melanda teruk kali ini

      Delete
    7. Jo...jo...spesis tak berprinsip. Mulut longkang cakap semuanya milik Allah...tapi konon dia nak berjuang utk rampas semula harta yg kononnya dirampas oleh org lain....kalau kau dah pegang prinsip tu... (betul lah prinsip tu semuanya milik Allah) yakin lah. Biarlah DIA yg ambil balik bukan kamu macai pr....siapa kau jo nak jadi pejuang konon. Ada pelantikan dari mana2 ke....dari langit ke....dari alam ghaib ke...atau dari...israel?

      Kau ni syok sendiri jo....diri kau pun kau tipu.

      Delete
    8. Jelebu ujian bukan berlaku kat padang mrrbok aja aduh aiiii dont play god lah bro.

      Jangan kau istilahkan tujuan sesuatu.

      Berjuang dengan merampas ke or melalui undang2 bro???

      Pernah kau tgk pakatan merusuh tak menentang kami cukup bijak,
      And kami bukan amik upah macam umno.

      Kami berjuang kerana kami tak nak pemimpin umno korup terus berkuasa ada faham Ka???

      Kalau menentang korupsi salah korang tukang backup salah pemimpin ni wahhhhh sangat mulia lah kerja macai

      Choi
      By John jo

      Delete
    9. aku sokong john jo....100%
      skrg mmg d akui krajaan skrg sume...mcm2..tp d sebalik tu..ada pihak yg turut senang dgn cara salah....smpaikan xde krajaan skrg..rakyat yg sokong akn pk xde kmudahan..mcm skolah..jalan...dn mcm2..
      tp...smpai bila kita nk mnnggung hidden charge yg xmasuk akal....aku bkn pakar ekonomi..aku org kmpg ja....aku nk mcm john jo ckp..menuju ekonomi yg lbh baik...tnpa kroni tnpa ketirisan...pr mpjuangkn sume ni...so..aku org kmpg ni..xkn la nk p sound krajaan skrg...org akn ckp aku ni bkn2...sbb tu aku sokong pr...hahahaha....klau bn pun elok msti aku sokong gak....tp..as u can see..umno skrg dh mcm buat mlaysia ni hak dia smpai bla2...jd pakar pun ckp x elok..aku pun xsuka...byk dh contoh...bg yg nmpk...

      john jo..aku sokong ang...
      ang pejuang sejati....
      menuju malaysia yg lebih baik
      no more corruption

      Delete
  22. Jgn kufur nikmat jo. Kena syukur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si jo ni mulut ckp syukur tp perbuatan tidak. Siapa pl yg rompak harta kau......? Kau mana ada ap2 ..kau kata semua bkn kau yg punya....Semua Allah yg punya....tp marah pl bila org lain ambil....apa ni jo....jgn lah dedahkan kevangangan ko jo...lama2 kojol ko jo.

      Delete
    2. Syukur pada tuhan bukan pada umno

      Ada faham ke???

      Wah takde modal aku pun korang serang hahahahaha

      Syok ooooo jadi John jo
      Macai nak main peribadi ke hahahaha

      Delete
    3. hahahaha...lagu terima kasih tu pun dh tau ucap terima kasih kt gov skrg....xmalu......gila kot wat lagu cmtu....ckp sapa rmpak harta plak dh macai ni.....cai...xrasa terbeban ke dgn skrg..mst x kn..ang kaya.....sume d bayar....awat bila mnyak trun hrga ron97 je trun..95 x...xrasa bodo ka cai..xrasa berat sebelah ka....ka cai x kisah...hahahaha..mst ang ni pakai drebar..nk p mana2 polis escort..kn....

      Delete
  23. macai jo ni bnyk sgt baca harakah,tu la sbb fikiran dia dh di cuci smpai tak tau berita yg fitnah ,betul atau yg di lebih2 kan jd smua dia percaya bulat2 apa yg dismpai harakah smua suci belaka, mmg dia tak faham apa maksud bershukur yg sebenarnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa si jo penuh dgn hasad dan dendam. Ada jg haloba. Tamak kuasa. Pejuang rakyat konon.

      Delete
    2. Fuhhh gila lah aku tamak kuasa hahahaha.

      Aku orang2 awam yang tamak kuasa tu mahathir dah tulis pun siapa.

      Kau kan sokong mahathir baca lah blog dia.

      Sekarang kan umno untuk kuasa pemimpin aja bukan rakyat

      Delete
  24. Daripada buang masa himpun2 khemah2 lebih baik pg iktikaf di masjid negara mohon doa agar kita semua diselamatkan daripada bala jerebu ni. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marilah kita berdoa utk semua org....semua rakyat msia diselamatkan daripada bala dan bencana. Semoga msia terus aman makmur.

      Delete
    2. Bro apa kata kau buat bro jangan cakap aja kau buat and kau anjurkan,

      Banyak kali kita dilanda jelebu sebelum ni, langsung tak pernah UMNO buat solat hajat apa kau sembang ni.

      Tak payah poyo lah sangat...

      Kau buat ok kau anjurkan jangan pandai cakap.
      And cakap lebih macam pemimpin umno.

      Last2 nak kurang harga kereta assesories pun dikurangkan.

      Memang lah kalau barang kurang harga kurang tak lah namanya kurangkan harga kereta apa punya bangang lah korang ni

      Poyoooooo

      Delete
    3. Jelebu tu kat negeri sembilan. Jerebu la poyoooo.

      Delete
    4. Thank you just spelling error bukan fact error

      Delete
  25. hehehe PR dah gagal loser lain kali la tapi aku rasa lain kali pun leh lupakan jer sbb anwar dah monopous hehe sape lak nak ganti mat sabu ker hehehe lawak doh korang huhuhu

    ReplyDelete
  26. woo!!! hehehe mane pencacai anwar semua dah mati syahid ker huhuhu senyap jer ostaz jo mane ostaz jer huhuhu tido sane ker hehehe bla la WOI!!!! anwar pun dah balik dah hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. GAGAL GAGAL GAGAL hanya 10 ribu org jer geng2 MOB LANTAI mncuci jalan d SOGO..mcm pnyokong bolasepak papua new gunea jer kahkahkah

      Delete
  27. rilekss bro anwar kena balik la ko x tau ker isnin dia nak angkat sumpah ketua huhuhu ketua pembangkang hahaha bukan DAP ker yg menang lebih bnyk kerusi apasal si ANUar lak jadi ketua pembakang? anwar ni dah x dpt jadi ketua kerajaan hehehe ketua pembangkang pun nak rebut gak ker hehehe wei malu la wei ko ketua PKR pun bukan la ko ketua umum jer huhuhu

    ketua umum? aper tu?

    KETUA UMUM diri sendiri sbgi KETUA :)

    smpi bila anwar pegang jawatan tu?

    anwar pegang sampai KE.... TUA

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. xlawak pun.....mcm bingai adalah....xmalu

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda