Loading...

SPR Terus Perbodoh Rakyat: Tiada Logik Dakwat Kekal Untuk PRK


Kenyataan Media

28 Jun 2013

SPR Terus Perbodoh Rakyat: Tiada Logik Dakwat Kekal Untuk PRK

Cukup-cukuplah dengan penipuan demi penipuan yang dilakukan SPR untuk menutup kegagalan sistem dakwat kekal, rakyat terus diperbodohkan lagi dengan cadangan penggunaan dakwat kekal dalam pilihanraya kecil N1 Kuala Besut.

Apakah SPR tidak memahami hukum logik sistem penggunaan dakwat kekal sebelum melontarkan cadangan yang kononnya bertujuan meredakan kemarahan rakyat?

Logiknya penggunaan sistem dakwat kekal ialah untuk memastikan setiap pengundi dicalit dakwat tersebut sebagai tanda sudah mengundi, dan ia melibatkan semua pengundi pada pilihanraya umum. Dakwat seharusnya kekal selama 7 hari memandangkan hampir 300 ribu pengundi awal dan pengundi pos membuang undi mereka 5 hari sebelum hari mengundi. Maka jika sistem ini berjalan baik, mereka yang sudah mengundi samada pengundi awal atau pengundi biasa, tidak boleh mengundi kali kedua kerana dakwat masih dijari. Ini konsepnya.

Tetapi apa yang berlaku pada 5 Mei lalu ialah ratusan ribu pengundi awal telah terdedah untuk mengundi lebih dari sekali malah pengundi yang membuang undi 5 Mei juga boleh berbuat demikian kerana didapati dakwat kekal itu sebenarnya pewarna tiruan sahaja, tidak mampu kekal walau 5 minit merujuk kepada banyak kes dan laporan polis. Integriti pilihanraya hancur dan undang-undang PRU-13 dicemari dengan teruk sekali.

Kini setelah SPR hilang sepenuhnya kepercayaan rakyat dan didesak oleh majoriti rakyat supaya berundur, SPR yang sama telah cuba untuk perbodoh rakyat dengan cadangan sistem dakwat kekal di PRK K.Besut. Mana mungkin sebuah pilihanraya kecil mengamalkan sistem dakwat kekal melainkan pengundi di seluruh negara selain pengundi DUN K.Besut ditandakan dakwat kekal terlebih dahulu sehari sebelum hari pengundian N1 K.Besut.

Dengan kata lain, menandakan dakwat kekal kepada hanya sekelompok pengundi di K.Besut sedangkan berbelas juta pengundi tempat lain bebas untuk masuk dan menyamar sebagai pengundi. Dakwat kekal untuk pilihan raya kecil adalah sangat tidak relevan. 

Justeru itu, SAMM melihat cubaan Timbalan Pengerusi SPR membuktikan dakwat yang bakal digunakan di PRK K.Besut lebih kekal dari 5 Mei adalah berniat jahat untuk menutup isu sebenar. Rakyat kini tidak mahu lagi dakwat kekal, rakyat mahu dakwat kekal pada 5 Mei dan kegagalan berbuat demikian sepatutnya kamu dan semua koncu kamu meletakkan jawatan.

Cubaan yang baik dari SPR, namun rakyat semakin bijak dan semakin kental untuk terus melawan! Biarpun ada ahli parlimen Pakatan Rakyat yang menerima keputusan pilihanraya sepertimana ahli parlimen Barisan Nasional, namun rakyat tetap menolak keputusan yang penuh penipuan, menggelapkan demokrasi yang juga merampas kemanangan rakyat.

Anak muda akan lawan sampai menang! Rakyat bersatu tidak akan dikalahkan!

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda 
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

102 Comments

  1. Korang la yg bodoh, dakwat2 ni dh kuno, negara2 miskin je guna dakwat, kita dh maju dh ada data simpanan, dh xpayah guna dakwat lg tp puak korang le yg jd bodo bmatian nk guna kaedah kuno ni, apa punya bodo punya blog, bila dh guna dakwat sibuk pulak buat fitnah seolah 1 malaysia punya pengundi ilang dakwat dijari, aku punya jari 3 hari bru ilang, benda kuno mmg ada kelemahan la bodoh, xcukup dgn dakwat isu bangla ngan blackout pulak jadi mainan, benti2 le jadi orang klu bodoh sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh tau dh apa ayat ko.....mmg la guna sbb umno akn main tipu.....menang bergaya apa benda kalut nk petisyen gak....ckp parti keramat.......keramat nk penuh poket......cukup la...rabak dh poket sampai kluar isi......umno is dead

      Delete
    2. Korang jugak menangis nk guna dakwat, BERSIH konon..keh3! Bila panggil bodo tau pulak marah, salah ke panggil bodo klu korang sndiri yg komplen hal dakwat kuno? Benti le jadi manusia klu asik dperbodokn.

      Delete
    3. Maaf cakap lah .macai2 pakatan ni dh bodohtahap gampang yang dh x boleh di ubat lagi.
      Biarkan lah apa diaorang nak cKap
      Kalau dh kalah kalah lah.

      Delete
    4. dakwat itu kekal bila dicalit kat kepala kote pengerusi _ _ _

      Delete
    5. Inilah dia macai pakatan
      Kalau jo ada misti dia kata ni salah umno
      Puak dia mencarut

      Delete
    6. kalo dah bangsat umno tu! nak buak guane?
      cer dengor kenyataang Annu ar muse.. dok ke gilo 'khinzir' fitnoh melangpau..!
      melayu umno suke sorak... guane!!#

      Penyokom umno spesis kejo dunia jer,
      kehidupang, makang minung semuanye sebak umno yg beri, takdok umno semua bole mati kebulor, huru hare dang macang2
      ... doh gi sekoloh pun bodo lagi.. hok ni yg pemimping umno suke!.. lagi ramai bodo senang la kehidupang..
      mung macai bebayor atau dok, ikuk suke mung lo..... sebak aku dok suke diperbodohkang sepeti Mu..... ngok

      Delete
    7. Klu ko kato bngsat koni lagi bangsat lahanattullah....

      Delete
    8. Mana kau tahu dia dilaknat Allah bro???

      Sebab kau sokong umno and dia tak,ke??

      Delete
    9. anon 14:16
      TERBAIKKKKK

      Delete
    10. 1416
      Ini bkn masaalah sokong umno ke puaka pakatan
      Ini masalah dia mak bapak dia x ajar adab kt dia 1305 tu.
      Kesian kat mak bapak dia kan kan kan

      Delete
    11. Ye lah tak kisah lah bro mak bapak dia kesian ke tak yang mana datang laknat Allah tu yang kau dok cakap tu???

      Kau pulak menentukan ke

      Delete
    12. tu yg seekor2 monyet2 dah kena dakwa tu tande dah kena laknat ler lahanat

      Delete
  2. Macai pakatan bodoh detected.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai umno bangang detected.....aku silap masuk blog lg.........

      Delete
    2. Da KALAH tetap mnylak lagi woooooffffff.

      Delete
    3. Ya betul ko silap masuk blog....org bangang dan anak gampang memang selalu silap....

      Delete
    4. Kalu bole mngundi byk kali da tentu org spr n agen2 parti keje O.T. Jage peti undi shigga 12mlm..huhuhu mmg tahap ultraman sengal korg ni kehkeh

      Delete
    5. byknya lembu sharizat sesat.......

      Delete
    6. Tajuk berita tak betul. Bukan RAKYAT yang bodoh tetapi MACAI PAKATAN RAKYAT YANG BODOH.

      Bawalah berisgthifar, dan jangan pesongkan kekufuran kepada Rakyat yang pandai menilai apa yang betul dan apa yang difitnahkan Dajjal bertopengkan manusia PR.

      Delete
    7. Dajjal???
      Topeng manusia kau banyak tgk tv ni,bro.

      Pemimpin bn Telus dan amanah ke???

      Kalau spr betul kenapa bn cabar keputusan pilihan raya dan salahkan spr???

      Sila jawab....
      Jangan spin

      Delete
    8. Pemimpin pakatan telus???? Amanah?????

      Bekas adun dap (masa buat kesLahan masih adun) kena penjara dN denda oleh mahkamah kerana pecah amanah

      Bekas pegawai khas menteri besar selangor(masa kesalahan masih tugas lah)
      Di penjara 2 tahun dan denda kerana kesalahan menipu mmasa nak sambut ulang tahun 100 hari pr kt selangor

      Delete
    9. Kan aku kata jangan spin spin jugak hahahaha

      Isu yang kau bangkitkan masuk,mahkamah and dipenjara so apa masalahnya???

      Nfc??
      Pkfz???
      Beli kenderaaan tentera??
      Pesawat???
      Kapal selam??
      Mrr2???
      Masjid,runtuh???
      Stadium,runtuh??
      Royalti negeri Kelantan???

      Nak sambung lagi ke???
      Ini nilai berjuta2 tau???

      Tak payah lari kalau spr Telus kenapa bn buat patisyen???

      Kalau bn kata spr tak telur kenapa bn pun angkat sumpah???

      Salah atau tak spr tak tunai dakwat,kekal berjumlah lebih 7juta ringgit wang negara.

      Komen saudara dipersilakan.

      Tak payah spin jawab aja

      Delete
    10. Kata puak pakatan telus mulus
      Tiada rasuah
      Tiada kroni
      Tiada kaki pecah amanah
      Tiada penipu

      Delete
  3. Nak sangat dakwat dibagi dakwat , dah kasi dakwat banyak songeh !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI MINTA DAKWAT BUKAN PEWARNA MAKANAN

      Delete
    2. Anon 1928

      Hang confirm bodoh.

      Dakwat hilang and tak kekal tu tak salh ke???

      Apa janji spr???
      Hang dok spin2 ni

      Salah ke tak bila undang2 dah warta dakwat kekal bukan dakwat boleh padam.

      Sila komen and jangan tunjuk bodoh and spin...

      Komen salah atau tak bila ia tak kekal.

      Dan kenapa ia boleh jadi tak kekal

      Delete
    3. Jusuf kalla cakap
      Kamu bilang dakwat tidak kekal
      Tu di jari kamu masih ada lagi dakwat kekal
      Sipolan pandang kearah jarinya sambil tunduk terdiam keMaluan

      Delete
    4. Aik benda ni jadi seluruh Malaysia lah macai bukan kat tangan annuar aja lah.

      Hahahaha kau ulang benda sama spr sendiri mengaku dakwat tak kekal.

      Spr MENGAKU DAKWAT TAK KEKAL.

      Apa lagi kau spin cai
      Oh cai sedih aku tgk kau ni...
      Kau cuba sedaya upaya nak yakin pakatan ni jahat hahahahaha

      Semua benda fitnah utusan and blog umno kau sapu bersih.

      Sedih tgk macai bodoh macam lu bro,
      Tahniah satu lagi projek bn.

      Delete
    5. Tahniah gak pada ko
      Macai kaldai
      Satu lagi projek pakatan rakyat...penipu

      Delete
    6. Pakatan Rakyat tak menipu tp kesian pada penyokong bn yang selalu kena tipu dengan bn.

      Delete
  4. KESIAN DIA ! NAK JADI PM TAK DAPAT , JADI KETUA PEMBANGKANG PON BELOM TAHU LAGI , RASA RASA SAYA ANWAR AKAN DIKETEPIKAN SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG , KITA TUNGGU DAN LIHAT SAHAJA , PKR MENANG PON TAK BANYAK KERUSI , LAMA LAMA ANWAR JADI SASAU , CAKAP PON DAH MACAM ORANG TAK SEMPURNA AKAL , DAH KALAH BUAT CARA DAH KALAH , JANGAN TERLALU YAKIN SANGAT NAK JADI PM !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lah bro kau ni hidup zaman apa???

      Diparlimen 26/6/13 Anwar berdiri membahas titah Diraja sebagai ketua pembangkang.

      Aduh cai lu ni kesian lah aku tgk.

      Akal lu macam tak sempurna aja, parti menang pun lu lebih meroyan ni.
      Hahahaha

      Sabarlah cai ye.
      Ada mahkamah,nanti kita tgk siapa pm
      Kekal,or tak

      Delete
    2. Betul.kita sama2 lihat
      Pesakit mental.
      Puak pakatan banyak pesakit mental

      Delete
    3. Skrg nuar dh dapat pm pun... pm = putih mata yg tetap jadi pm = pembangkang Malaysia smpai bila2... hahahaha

      Delete
    4. Itu pun atas belas ikhsan dap pada dia kerana kesiankan kt dia

      Delete
  5. Cakap undi popular meh kita lihat

    Umno tanding 120 kerusi . Menang 89 yg lps 80

    Pkr tanding 97 kerusi . Menang 30 yg lps 33

    Pas tanding 67 kerusi menang 21 yg lps 31

    Dap tanding 48 keeusi menang 38 yg lps 30

    So sapa yang popular di sini??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro. Budak tadika pun pandai kira. Mereka kira undi satu persatu....ikut jumlah pengundi....kita bkn republik mcm indonesia yg bertanding ikut undi popular.....dah tua matang dah dekat busuk dah berpolitik tp tak faham sistem praya kita ke.....dalam hal ni mereka guna undi popular. Mereka bersandar kpd keputusan spr....undi popular. Tp dlm satu hal pulak tak percaya spr.....tu yg buat himpun2 mcm2 tu....ludah ke langit kena muka sendiri woooi....

      Delete
    2. Ye bro nk kata diorg ni pakatan pn x mcm pakatan, tngok bertanding pn lwn sesama sendiri mcm kt kota damansara & sg aceh tu.. hehehe kalu diorg ni tnding dlm stu nama mcm BN pn, aku agak lah lg hancus..hehehe

      Delete
    3. Tu yang saya tunjukkan satu pwesatu kt atas tu.macam mana doa kata popular.kalau ikut saya lah umno lg popular dari pkr
      So apa yg sebuk sangat undi popular.
      Macam pak jisuf kalla cakap pada si polan tu
      Apakah kamu sudah gila??? Kamu menang undi popular tapi kamu hanya menang 89 parlimen sedangkan pak najib menang 133 parlimen.
      Ya..kalau kamu di indonesia kamu udah jadi presiden.tapi ini malaysia sapa yang banyak kerusi paelimen dia pemerintah.

      Delete
    4. Anon 2033

      Bila kata bodoh tak percaya still tunjuk bodoh.

      Undi popular bukan bilangan kerusi2 lah sengal.
      Tolong jangan tunjuk bodoh dan macai umno yang setuju pun cukup bodoh tak faham.

      Undi popular bukan kerusi tapi bilangan undian yang diterima pakatan, melebihi bilangan undi diterima barisan.

      Rakyat Malaysia secara total memilih pakatan.
      Bilangan rakyat mengundi faham tak???

      Dan pakatan tak kata pun akan memerintah sebab kita lagi banyak dari segi bilangan pengundi.

      Cuma sebagai makluman kepada semua kerajaan yg memerintah ni bukan dapat bilangan undian lagi sikit.

      Faham kan maksud dia popular bilangan undian secara total bukan kerusi.
      Jangan lah tunjuk bodoh secara bertali arus sengal betul macai.

      John jo

      Delete
    5. Jusof kalla cakap
      Apakah kamu udah gila? Kamu kata dapat undi popular.iyaa...kalau kamu di indonwsia kamu udah jadi presiden.tp ini kamu di malaysia.
      Imiginasi tahap melampau katanya lagi
      Lagi satu kamu bilang dakwat nya tidak kekal.tp di jari kamu masih ada lagi kesab nya dakwat kekal
      Maka bung n.. pun yerdiam kemaluan.

      Delete
    6. Bila masa pulak Anwar kata pakatan akan perintah Malaysia sebab undi popular???

      Kau ni terlalu nak percaya berita yang kau pun tak faham.

      Undi popular memang milik pakatan tapi tak siapa pun kata pakatan yang lebih layak perintah sebab undian lebih banyak.

      Still pakatan bagi bn, yang menang bilangan parlimen.
      Tapi kerajaan bn adalah kerajaan yang tak mendapat sokongan majoriti rakyat.

      Anwar tak pernah kata kita yang memerintah sebab undi mojoriti masing2 faham akan benda tu.

      Cuma kau fikir kau ada modal padahal kau sendiri tak faham apa tu undi popular. Dan Anwar faham dengn undang2

      Tapi hakikatnya kerajaan bn cuma menang kerusi yang lebih tapi bilangan pengundi dan rakyat yang tak sokong bn, lebih dari yang menyokong.

      Hahahahahahaha.

      Dakwat kekal Najib pun padam kebanyakan pun padam,
      Spr pun kata dakwat tak kekal
      Jadi kau spin ke mana lagi ni bro???

      Spr pun mengaku apa kaitan dengan jari Anwar???

      Kalau ada bukti tunjukkan lah gambar jari Anwar masa berjumpa tu???
      Ada bran.

      Kau tgk tak dakwat kat tgn pm???
      Apa komen kau and agaknya yussuf kalla tgk tak benda tu.

      Delete
    7. Hehe
      Aku dh agak dh
      Setwlah kamu semua beebincang
      Maka inilah ayat2 spin korang

      Delete
    8. Hahahaha bro cari idea baru lah bro or membaca and amik perkembangan sikit ok.

      Ayat kalah hahahahah

      Delete
    9. John Jo aku nak tumpang kata kat sini yang -anon 20:33- tu bodoh... boleh tak?


      blues

      Delete
    10. Apakah kamu udah gila? Mmg kamu dapat majority.iya kalau kamu di indonesia kamu udah jadi presiden.tp ini di malaysia.kamu jadi ketua pembangkang udahlah
      Itu pun kalau sekutu kamu ada belas kasihan sama kamu iya yang udah enggak dapat pm
      Hehehehehehehehhe

      Delete
    11. Boleh blues takde masalah hahahahahaha

      Dia ulang ayat sama hahaha

      Delete
    12. Ulang apa nyer.
      Ini kenyataan bkn tipu2 macam samdol sondol tu
      Itu ayat2 yang di keluarkan dan diucapkan oleh bapak jusuf kalla.
      Tak kan lah ko pun nak kata bapak jusuf kalla tipu kot.....
      Bukan ker samdol tu ramai pwnyikong dari kalangan rakyat indonesia
      Kenapa plak swkarang x percaya tp x pa
      Kalau ko x percaya ada kemungkinan perkara ifi mmg benar2 berlaku tp ko dh malu bangkang daei longkang ajerlah yg ko mampu buat

      Delete
    13. anon 20.35 tang dakwat kat jari nuar tu dia citer tang dakwat tak kekal, ptut pakai lah sarung tgn klu nak tipu kt Jusuf kalla, inii tak..klu bace mmg lawak lah nuar ni... hahahahaha

      Delete
    14. Ti lah bro gua dh cakap tp jo ngn kekawan nya x percaya
      Dh malulah tu
      Tu yg spin kot lain
      Kesian macai2 pakatan dh kena tipu hidup2...

      Delete
    15. Bro dakwat padam,tu berlaku ke tak bro???

      Ke memang dakwat tu kekal cuma,pakatan aja tipu

      Delete
    16. Macam aku cakap lah
      Jusuf kalla bg statement pun tanya pada bung non
      Kamu kata dakwat tak kekal.tu di jari kamu tu masih ada lagi kesandakwat macam mana nih???
      Maka bang non pun tertunduk kemaluan

      Bkn aku yang ckap yer
      Tp sahabat karib sendiri yg cakap yerk...

      Delete
  6. Anwar kalau jadi ketua pembangkang macam tak lojik sahaja , buat malu sahaja , ada lagi yang layak sebagai ketua pembangkang selain anwar ibrahim , pkr tak banyak menang , yang banyak menang dap , nyamok dah ramai dalam blog milo ini , siap kau anwar !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah,ketua pembangkang ni kene dari parti yang menang banyak???

      Aduh lu sengal lah bro
      Hahahaha nak lantik siapa asal setuju oklah lah.

      Ketua pembangkang mewakili pembang secara keseluruhan bukan mewakili parti aduh.

      Komen,benda yang logik kebodohan masih bertali arus.

      Dah lah macai bodoh pulak tu.
      Berapa bn bayar untuk,kebodohan lu ni bro.

      John jo

      Delete
    2. Kalau ikut aku lah yang banyak undi popular adalah dap
      Dan dapat kerusi yang banyak adalah dap
      Patutnya daplah jadi ketua pembangkang
      Tp atas sbb kesian.......bg lah kt dia...

      Delete
    3. Ikut kau buat apa kau macai bodoh mana boleh ikut kau hahahaha

      Kalau ikut kau yang makan duit negara pun tak apa sebab lu macai asal dapat duit lu diam.

      Nama pun pakatan semua setuju, kau macai kau tak ada hak bersuara hahahaha.

      Kau cuma makan duit upah macai aja.

      Ketua wanita agaknya siapa lebih layak dua2 ada kes besar...
      Hahahaha
      Takde calon lain ke???

      Delete
    4. Aku dh agak dh

      Selepas kamu semua beebincang nilah
      Hasilnya

      Kamu dh spin dh balik

      Sampai ckp bks t.presiden indonesia dan rakan karib beliau yang cakap pun kamu masih x percaya

      Maksud kamu dia tipu lah

      Macai2 bengap

      Ops sorry.lipa lah plak kami semuani adalah rakan sekutu

      Delete
    5. Dap tak layak jadi ketua pembangkang kerana mrk belum fasih bhs malaysia...standard bm mrk mcm bangla...memalukan cina jer...
      Anwar mmg layak krn dia kaki tipu dan kaki spin no1 di malaysia...kata boikot sampai pengikutnya bergelimpangan atas jln raya tapi dia baring atas tilam spring....mmg bangkai!!!

      Delete
    6. Yang ini ker..yang cikgu bad cakap bangkai tu?????

      Delete
  7. Bdk propaganda Samm tu ckp anak muda akan lawan sampai mng, aiiks....apasal kat parlimen tu ari korang tak mng pun masa lawan ngan polis tu...alih2 kena sumbat dlm pulak lg ada...sebijik mcm statment anak muda mat rempit lawan polis trafik...hmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok la pengerusi nyeee.... bodoh piang heee

      Delete
    2. Tunggu aja keputusan mahkamah hangpa ni takut and kalut sangat hahahaha

      Insyallah bukti dah cukup kau cakap macam mana pun bukti semua dah ada.

      Tunggu aja bicara nanti.

      Sekarang pun macai diupah orang atas tak senang duduk dah rileks lah hahahaha

      Macai2 susah payah masuk sini nak kasi goyah orang gentle kata orang tak baca pun.

      Yang masuk geng pakatan aja.
      Baca and tak semua nak komen sebab macai bn budget bijak.
      Tapi mahathir lebih tahu akan kobodohan melayu umno ni.

      Macai macai sangat kelakar.

      Wah shahrizat and azalina je ke wakil untuk wanita???

      Hahahaha dua2 orang tu semua pun tahu rekod depa.

      Apa pendapat macai umno ye???

      Delete
    3. Kita tunggu di mahkamah nnt bersama2

      Kita tunggu gak berapa petisyen yang di buat

      Baru boleh tahu dengan sebenar2nya

      Samada 25 atau 5

      Jangan lupa bawa selaki pengundi bangla dan pengundi black out sebagai saksi yekk..

      Delete
    4. Hahahaha kau ni sengal lah hahahaha
      Tak habis2 dengan 5 hahahaha

      Kau ni tak,membaca ke???

      Aduh sedih nya serious kau akan jadi gurauan dalam ni bro...

      Macai umno lain tgk pun diam..

      Tak campur yang kau komen sendirilah hahahaha

      Macai detected.

      Takpe semua dah di bawa kat parlimen bro.
      List dah ada bro

      Delete
    5. Ok kita lihat nnt kt mahkamah

      Jangan lupa bawa bangla nya sekali ya pak

      Sama hantu black out nya...

      Delete
    6. Dan juga berapa jumlah petisyen yang di buat nnt
      Ok

      Delete
    7. Dah buat dah pun dol hahahaha

      Apa kau merepek ni tempoh buat patisyen dah tamat dol

      Lu sembang apa ni hahahaha

      Delete
    8. Gua taulah dh tamat
      Yang gua cakap tunggu keputusan bila dh di bicara kan nnt sondol betul ko ni
      Atau ko dh x tau nak cakap apa ko hentam jerlah jnji bagi komen
      Nnt kata x terjawab plak kan.

      Delete
  8. Kita sebut barisan nasional , anwar sebut BARISAN NASI O NAL ...hehe , kasi nyamok sama dia ...hahaha

    ReplyDelete
  9. Budak rempit itu pon reti bahasa , budak budak pkr sahaja tak reti bahasa , lain kali kalau bahasa mulot tak reti reti lagi , kasi bahasa tangan sahaja !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun pkr bang

      Delete
    2. Parti kencing rakyat.....

      Sebok keja ari ni bangggggg.....

      Delete
  10. Puas hati aku melihat penyokong pro pembangang ni kena hentam kaukau sampai terkedu.. xpaham2 lg deme ni.. dh kene kencing sampai bau HANCINGGGGG!! pn xphm2 lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeee.... hancing heeee....

      Delete
    2. Peminpin umno kencing berlari,
      macai umno berak berdiri.

      pemimpin umno kaya gila babi,
      macai rela nak tumpang sekaki.

      Delete
    3. Pemimpin pakatan tipu lagi

      Macai2 kena kencing besepah

      Pemimpim pakatan kencing lagi

      Penyokong dan macai sampi tidor atas jalan lagi bodog berapi2

      Delete
    4. Bukan terkedu bro semua ada kerja lah komen bukan 24jam macam macai boleh lah dapat duit

      Kami bebas komen bila nak...
      And time tak sibuk.

      Takpelah nanti duit dapat tu jangan lupa belanja anak bini and mak ayah tau.

      Delete
    5. Baru lps meeting ke baru mai ni
      Baru lpas beebagi duit sogokan ker

      Delete
    6. Fitnah pada aku tu bro..

      Hahahahaha
      Ikut kau lah hahahaha

      Takde,modal ke sayang???

      Delete
    7. Banyak dapat duit bangggg.

      Delete
  11. Mana lagi pencacai pkr ? tak berapi lagi ....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. John jo dengan kekawan dia sedang berbincang macam mana nak spin pasal apa yang didedahkan oleh pak jusoff kalla
      X kan lah bekas timbalan presiden indonesia dan juga rakan karib bapak non nak tipu kan kan kann
      Dpa ttengah perah otak nak cari idea macam mana nak buat auta
      Sbb satu malaysia dh baca dan dah tahu

      Delete
    2. Maaflah aku ada kerja and perniagaan nak diuruskan.

      Kalau aku dibayar nak buat komen memang mudah lah tapi aku kene cari rezeki.

      Kebanyakan pun begitu.
      Maaflah cai aku rezeki cari dengan usaha dan jalan halal.

      Bukan kerja jadi macai,
      Bukan aku dibayar untuk komen.
      Aku melawat dan komen tgk macai bodoh dalam ni bosan jugak.

      Bertekak dengan mereka yang benak memang tak kemana.
      Aku nak,cari yang bijak.

      Kawan aku pun ada umno jugak tapi umno bijak bukan umno macai.
      Bijak pun sokong UMNO jadi last2 sama lah bodoh macam macai.

      Tapi kawan aku jenis mampu fikir bukan macai for life.

      Yusuff kala hahahahaha
      Bro tgk dulu hujan titah Diraja di parlimen.

      Semua dah bincang dalam tu pasal pengundi bangla,
      Data pengundi,
      Pengundian dua kali,
      Pengunaan identiti palsu
      Data pengundi spr yang diragui
      Spr mengakui disabah aja ada 60ribu lebih pengundi yang tak dapat dikesan.

      Bandan dilantik kerajaan mendedahkan ada lebih seribu kes di mana atas satu alamat
      Ada 50 orang tinggal
      Menjadikan jumlah 50ribu
      Ada lebih seribu kes satu alamt jugak pengundi melebihi 100 orang satu alamat menjadikan bilangan lebih 100ribu.

      Daftar undi pos pulak, ada nama yang warga negaranya adalah bukan warga negara Malaysia.

      Spr,sendiri mengesahkan
      Dalam ucapan mengatakan spr melakukan apa yang barisan nak.

      Spr dalam data dikeluarkan mengaku tak dapat kesan pengundi.

      Spr menukar alamat pengundi tanpa pengundi mintak

      Mereka yang langsung tak pernah daftar tiba2 nama berdaftar dan tempat mengundi adalah negeri lain.

      Beberapa kes dimana ubdian telah dilakukan oleh orang lain.

      Dan kes ini disahkan oleh spr melalui borang 10a. Spr pun tak boleh nafi sebab kat jari diorang takde kesan dakwat kekal.

      Inilah kepentingan dakwat kekal,
      Yang macai UMNO yang mana aku yakin adalah mamat2 terdesak yang tidak ada pendidikan tinggi.
      Yang bodoh tak mampu nampak kepentingan dia.

      Spr telah menipu di parlimen, jaminan dakwat kekal adalah penipuan.
      Kalau hang kata dakwat kekal kat tangan anwar ada bagi bukti bro.

      Yussuf kalla ke apa adakah rakyat Malaysia termasuk pm sendiri dakwat dapat bertahan???
      Apa punya bodoh lah

      Spr pun mengaku dakwat tak kekal.
      Dakwat guna pewarna makanan. Dakwat bawak barah lah apa lah.

      Apa yang buat kata orang yussuf tu lebih benar dari kata orang lain??

      Bila bapak antartuya cakap tak pulak puak macai percaya hahahaha.
      Asal pembangkang aja orang luar cakap jadi benar.
      Ayah antartuya pun cakap something tau...
      Macam mana macai ok tak???

      John jo

      Delete
    3. Kan betul apa aku cakap
      Kumpulan ini akan datang bila mereka dh sepakat apa nak di spin kan
      Sampai kan bekas timbalan presiden dan juga rakan karib bapak jusof kalla pun merwka ni akan kata bohong di spin nya kot lain
      Itu kata yb2 kamu
      Kalau banyak bukti bawalah mahkamah

      Delete
    4. Hang ni memang bodoh lah tulah ikut perkembangan lah...

      Benda dah bawak masuk parlimen dah pun dah dibahaskan dan dibentabgkan

      Mahkamah tunggu proses lah ni hahahaha
      Wei cuba lah update sikit bro jangan lah jadi bodoh.

      Wei upah orang lainlah serious mamat ni bodoh gila hahahah.

      Aik itu ucapan yusuff kala ke???
      Ada buktibke bro???

      Baca komen aku kat atas.

      Anwar tak pernah kata sebab undi popular kita yang perintah.

      Dan dakwat memang tak kekal spr mengaku dan apa kaitan dengan kata yussuf kalla tu???
      Yussuf kata kekal maka kekal ke walau spr mengaku tak kekal???

      Aku ulang benda dah masuk and bincang di parlimen dah and dah dibawak ke mahkamah ok sila faham.

      Ps sila lah membaca sikit

      http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=5TFQ5F_0hjU

      Ini,video 26/6/2013

      Isu pilihan raya di parlimen sila pastikan diri anda update sikit sebelum buat komen ok macai.
      Semua dah dibawa dan dihentam di parlimen.

      Puak bn diam terkedu.

      Delete
    5. Bawa parlimen oleh yb2 korang
      Adakah disertakan dengan bukti?
      Yillekkkk
      Cakap pakai aur liur basi semua orang boleh

      Delete
    6. Oh ya dengar kata.cuma dengar katalah
      Dpa bawa 40 ribu bangla ke paelimen sebagai bukti betul ker...
      Jangan marah dengar dari kekawan dari puak pakatan
      Pengundi hantu pun ada di bawa sama tp x nampak.sbb hantu....
      Hantu setan lah tu kata orang kampong.....
      Bomoh hantu pun ada bg menbuktikan hantu
      Tu ada......

      Delete
  12. Contohi lah prjuangan anak muda.berani menentang kezaliman dan kemunglaran..tidak perlu jd macai tiap hari dikencing..haha..sory macai smua..omno adalah malang sb membayar macai yg bodoh dan bangang..sb apa.cuba bezakan cara macai demo dgn cara anak muda samm demo..macai demo cuma nama Allah tp puak omno redah ja hukum Allah..pas tu macai demo psal cina mkn babi..hahaha..nak tnya macai..nak pngil apa demo mcm ni..nak cita kat anak mcm mna..o..bapak dulu jd barua p demo guan eng mkn babi..kah kah kah..woi..nak demo pun bg la cerdik skit..samm demo dgn bangga menentang kezaliman walau pun dinafikan.tp rakyat sanjung tniggi..mulia..cita kat anak bapak dulu demo kna tngkap sb mmprjuangkan kebenaran..salute anak muda..macai omno mna brani..bacul..kena kencing hidup2 pun stil cool je..haha..tp fham..tu la munafik..hahaha..org kalut lwn penipuan kroni kaya raya.tp macai trus membaculkan diri..mrah kat cina brapi2 tp pemimpin dok laung satu mlasia..kahkahkah..x ka bodo tu..hari ni pula eng yen yen dilantik ceo satu compny..cina juga depa lntik..bos prkasa ibrahim katak yg duk trkinja2 jerit mrah kat cina tolak tepi..x pndang pun..telah la macai smua..tamvah macai lempaq bangkai sketul sronok la x trhinggan..snggup bacul smpai mati..kahkah..beginikah prjalangan hidup macai..slalu mngharapkan secebis bangkai utk alas perut..pas tu buat fitnah..haha..salute anak muda samm..anda tetap kami kenang dlm sejarah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu bad marah sangat sampai cakap
      Bangkai tu dh angkat sumpah dan dengan bangganya keluar beeita kt tv 3
      Kam8 sakit2 berkhemah.lawan polis depan parlimen.
      Badigol pkak sedap2 makan minum kt cafe
      Kami sedap2 makan dalam lpkap polis
      Marah sangat si bad ni kena tipu

      Delete
    2. Samm dengan perjuangan sendiri,

      Permintaan samm adalah permintaan dia.

      Terpulang pada individu.
      Apa samm,mintak wajar sebagai menentang.

      Dua2 tak salah...

      Korang aja yang lebih.

      Delete
    3. Jawablah bro kata2 tu di tujukan pada siapa???

      Apa yang lebih nya

      Susah sangat ker nak jawab????

      Ko spin kot mana ni.???

      Delete
  13. hahaha.macai umporno cepat je menyalak.mcm anjing daaa...ops silap.lembu nfc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puaka puak ko lg cpat menyalak macam hanjing maklumlah sbb dh bau bangkai
      yang cikgu bad cakap tu
      Bangkai tu ditujukan pada siapa hahhhhh.
      Jawablerrr
      Tak boleh jawab ya bangggggg......

      Delete
  14. Kita minum kopi dulu , aku belanja ...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mau aku...itu rasuah tu bangggggg...

      Delete
    2. Hai Mambang Umno, Mambang Soi lek, Mambang Palanivel,
      Berdamping lah kamu dengan Macai wahai Si Mambang.

      Delete
    3. Baru balik bangggggg...

      Delete
  15. otak macai umporno sama dgn otak lembu nfc.xperlu hujah2 dah.buang masa

    ReplyDelete
  16. Hidup aku mudah je...daftar pemuda umno, dpt 5k lebh sebln bg buat semak dlm blog pr, tp pangkah/sokong PR...padehal, umno kasi gua duit, buat tu buat ni...tp gua org PR tulen, BAHAGIA HIDUP GUA WA CKP LU...hahah

    ReplyDelete
  17. bestnye.aku pn nk jgk blh.haha

    ReplyDelete
  18. Kiraan undi di afakan di setiap pusat.undi dgn di saksi calun2 dan ramai pengundi dan dirakam terus. Kemudian keputusan disalur kpd Pusat utk "grand total"

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda