Loading...

Nasib 33 Aktivis di Mahkamah Jalan Duta dan 1 Aktivis di Mahkamah Klang Hari Ini

Kenyataan Umum
29 Julai 2013

Nasib 33 Aktivis di Mahkamah Jalan Duta dan 1 Aktivis di Mahkamah Klang Hari Ini

Hari ini merupakan hari yang cukup penting dan getir khususnya buat Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) kerana bermulanya pendakwaan terhadap 33 aktivis di Mahkamah Jalan Duta dan seorang aktivis di Mahkamah Klang. 

SAMM sebelum ini dengan kenyataan tegas mengambil tanggungjawab penuh terhadap peristiwa yang berlaku di depan Parlimen pada tanggal 24 Jun 2013, di mana sekumpulan anak muda menyatakan protes terhadap penipuan pilihanraya di hari pertama Parlimen bersidang untuk penggal ke-13 ini. SAMM akan memastikan kesemua aktivis yang didakwa mendapat pembelaan dan dibebaskan.

Selain 33 aktivis yang akan ditentukan nasibnya di Mahkamah Jalan Duta, seorang lagi aktivis iaitu Azhar Achil selaku Penyelaras SAMM Selangor turut menghadapi pertuduhan di Mahkamah Klang di ketika yang sama. Pendakwaan beliau adalah kerana menganjurkan sebuah perhimpunan rakyat di Sabak Bernam dalam salah satu aksi Jelajah SAMM #Blackout #SuaraRakyat505. 

Masuk 10 terakhir Ramadhan ini, SAMM memanjatkan doa agar semua aktivis rakyat ini diselamatkan dari regim yang menggunakan segala kekuatan bagi menghakis kebangkitan rakyat, setelah menafikan demokrasi demi mengekal kuasa. Janji SAMM tetap dikota, walau apa pun terjadi kami tidak sesekali akan undur dan akan terus lawan segala penindasan terhadap rakyat biarpun nasib dan masa depan kami dipertaruhkan.

SAMM juga seru semua aktivis, NGO dan individu, supaya hadir bersama menyatakan solidariti terhadap aktivis rakyat di Mahkamah Jalan Duta dan Mahkamah Seksyen Klang hari ini dengan mengenakan pakaian hitam. Pengamal media juga dijemput untuk membuat liputan terhadap kedua-dua lokasi pertuduhan.

Sekian,

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

28 Comments

  1. Elok saja penjarakan lembu2 nie.. hidup menyusahkan org.... keja xnk, yg thu nk protes... duduk dlm penjara mkn org kasi, tmpat tdo pn org bagi... senang kn.. xpyh nk berdemo lg... mana2 majikan yg perlukan khidmat lembu2 nie dipersilakan.. sbb mereka nie kerja dng ikhlas... tanpa bayaran.. pastu bila xnk, korang pecat jew.. (sbg contoh apa yg anuar ibrahim buat keatas budak2 SAMM nie masa perhimpunan black cock 505 yg lepas.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..Mengenakan pakaian hitam..
      Memang dh tak lama lh diorg ni!!!

      Delete
  2. caya lu geng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu wa caya mesti kaki jilat punya. Dap bgos umno melayu jahat.

      Delete
    2. 0051 lu lagi cibai lo.kaki jilat lu punya mak punya pu** sendiri lo.

      Delete
  3. cayalah samm.jgn tkut dgn undang jahiliah manusia.hanya macai umporngok je tkt dgn undang2 manusia tp xtkt undang2 tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan ngok jer yang membelakangi undang2
      Dasar beruk2 mak yehhhh.
      Rejim kepala hotak ko...bangang.
      Sapa yang tipu...
      Mana blackoutnya.........

      Delete
    2. Blackout ada belum lagi nantilah dulu tunggu kes altantuya.

      Delete
    3. 0952 lu mmg kaki jilat lu pynya mak punya pu** lo.pasak tu ko macam gampang lo.

      Delete
  4. Mana hantunya , mana banglanya ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu dan bangla dh pi dok kt bulan dh

      Delete
    2. Ada hantu bangla iaitu a. Aziz putra umno memang kau kau paria . Ha ha ha

      Delete
    3. 0048 hantu bangla sudah sembunyi dalam lo punya mak punya pu** lo

      Delete
  5. mana mat gulingnya pencacai umporngok.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Hantu kena ikat bulan puasa ini .....haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sekor hantu bengong yang terlepas yaitu anon1718.hahahaha

      Delete
    2. Ada sekor lagi hantu setan bengong yg terlepas iaitu anon 19.54. Ha ha ha

      Delete
    3. 0046 gua ingat lo lagi hantu sbb itu hantu bangla sudah sembunyi dalam lo punya mak punya pu** lo

      Delete
  7. SELAMAT HARI RAYA.

    ReplyDelete
  8. SELAMAT HARI RAYA.

    ReplyDelete
  9. MAAF ZAHIR BATIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama itu melayu umno tarak maaf lo. Itu melayu ha banyk jahat.

      Delete
  10. Bila terlihat muka2 mat guling nie...rasa simpati pulak krn dikencing oleh vvip pgayr....apa korang dapat setelah ingkar arahan?
    Amekaw.....

    ReplyDelete
  11. Mrk nie sama standard dgn pasangan sundal cina yg hina islam....tak tahu undang2 dan kestabilan negara..mmg sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina tarak jahat punya lo. Melayu umno bnyak jahat lo. Ki ki ki

      Delete
    2. 0049 gua ingat lu lagi jaht lo sbb lu jilat lu punya mak punya pu** sbb itu lu lagi cib*** lo

      Delete
  12. SAMM..siap ada jawatan pengarah propaganda tu!!! Memang takda keja lain lh ni asyik nk guling/menyalak kat jalanan je,. Bila kena tangkap sibok mengemis mtk bantuan/derma dr rakyat belajar pon org tanggung..tak payah susah2 perjuangkn hl org, perjuangkn diri sendiri tu dlu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELAMAT HARI RAYA UNTUK PENGUNDI BANGLA 40 RIBU....iklas dr pengkerusi spr..anda djmput dtg kerumah TERBUKA NUAR BRHIM raye 3..

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda