Loading...

ADUN PKR sumbat kangkung, DAP pula yang kena serang

DIFAHAMKAN kerana marah dengan tindakan ADUN PKR Machang Bubuk, Lee Khai Loon yang bertindak menyumbat kangkung ke dalam mulut replika Najib Razak, Umno Pulau Pinang anjurkan satu himpunan membela Perdana Menteri siang tadi.

Tapi apa yang lucunya, peserta himpunan yang kononnya marah dengan tindakan ADUN PKR itu rata-rata mengamuk dan menjerit-jerit marah kepada DAP.

Nampak sangat peserta peserta himpunan ini tak tahu pun apa sebenarnya yang mereka perjuangkan dalam himpunan itu.

Himpunan anjuran Umno sentiasa HALAL

Bila himpunan dianjurkan oleh Umno, maka ia secara automatik menjadi himpunan aman. Akta Perhimpunan Aman menetapkan notis sepuluh hari sebelum sebuah perhimpunan boleh dianjurkan. 

Tapi Himpunan Pertahankan Najib ini tercetus selepas ADUN Machang Bubuk, Lee Khai Loon menyumbat kangkung ke dalam mulut replika PM tiga hari lalu. Ini bermakna belum sampai seminggu pun himpunan ini dirancang.

Tapi biasalah, faham-faham sahajalah, Umno buat apa pun halal. Dulu kata himpunan jalanan bukan budaya kita kononnya, tapi bila Umno berhimpun terus himpunan jalanan diangkat jadi adat Melayu kah kah kah...

Post a Comment

20 Comments

  1. Umno parti orang gila!

    ReplyDelete
  2. Aku haramkan anak keturunan aku sokong Umno parti kangkung!

    ReplyDelete
  3. Umno memng haramjadah..haram halal depa yg tentukn

    ReplyDelete
  4. Umno akan terus menggila selagi di pimpin oleh org2 gila..

    ReplyDelete
  5. benar gak milosuamni entah dia tau bentuk perjuanganya..pas dan pkr tunggangan dap.nampak sesangat.ketika ini dan esok semakin teruk disuapkan muntah kangkung yg diminat dap tuh.

    lenggana2 kangkung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement PAS kuda tunggangan DAP dan PKR yang keluar dari macai UMNO seperti hang siapa nak percaya kalau loklaq tak boleh pakai macam ni...ADUN PKR yang buat DAP ya g kena bantai.....

      Memang sah xleh pakai punya puak. Macai macam hangpa pun takleh pakai apa lagi pemimpin hangpa seperti Reezal Merican dan Musa Sheikh Fadzir. Reezal bukan pemimpin kecik anak,dia adalah TIMBALAN PENGERUSI UMNO PULAU PINANG!

      Delete
    2. dlm kontek melayu.bumiputera dan islam...
      apa istilah lagi mau pakai untuk pas dan pkr? cina terkeluar leh dap.bukan sorakkan tapi teriakkan lalok binatang tunggang dap.sekian kali isu tentang agama.. raja.. peminpin pemerintah.. fahaman songsang tak siap jenis.. pendidikan .. kontrak sosial.. Jenayah n mcm2 lagi besesengkolan seirama untuk menjadi penyanyi top..kui kui syok tak terkira, tapi itulah natijahnya menjahanamkan yg sedia ada.menjaga dan sumbangan kearah ok tarak.negetif.meh biar kosong aaa


      lenggang2 kankong

      Delete
  6. Najib ni raja ka?ulama ka? yg nk pertahan sngt...rizab mlayu p.pinang sapa yg jual?kalimah Allah sapa yg bg kbnaran gareja gna kt sabah n srawak? Akujanji pr13 npa x tunai?cina kaya sapa yg bg AP?along berlesen sapa yg luluskn lesen? Phuih tu la...ludah ke langit kna dahi sndri... Nik Aziz rilek ja bla gmbaq dia puak kafirun(umno) wt mcm2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. the hoax sebuah filem dikatakan dari novel.tapi penuh ikut akai.pembhongan.tambah/dihilangkan dll konon syok penonton...cam lah mewar2kan kesah jepong dah kasi 207b satu ketika dulu..lakonan status kesihatan nuar...dll. tu belum bab mainan hujah/gambar pkr alias pas pon di siber/akhbar dll.(berapa bnyak dll daaa..! owciri pr der)

      cam la enty/reply disini 'hoax'
      lenggang2 kangkong.

      Delete
  7. Perjuangan Umno utk UBN saja. Perjuangan PR tu demi semua rakyat.

    ReplyDelete
  8. Pkr dan dap adik beradik , memang patot disumbat mulot dengan kangkong , parti tak faham bahasa , dah la pemilihan pemimpin penoh penipuan , perjuangan penoh kepalsuan dan penoh kepura puraan , isu kangkong itu pon nak diputarbelitkan , talingong punya parti...

    ReplyDelete
  9. anwar tak boleh masok jepon apa citernya ...hehe

    ReplyDelete
  10. Kita sumbat kangkong dalam mulot gobin , dia dah manyak tipu , mana suratnya , bapak borek anak rintik , baka penipu , ahli parlimen apa macam itu..

    ReplyDelete
  11. Kita sumbat kangkong dalam mulot gobin , dia dah manyak tipu , mana suratnya , bapak borek anak rintik , baka penipu , ahli parlimen apa macam itu..

    ReplyDelete
  12. Yg korang sumer dok melalak ni apehal? Kan ini sumer dah ketentuan Allah? Tak caya, tanya ust fathul. Haga barang naik kerana ketetapan Allah & PM di'kangkung'kan pun kerana ketetapan Allah juga. Korang masih x bleh fikir ke?

    ReplyDelete
  13. Yg korang dok asyik melalak tu apehal? Ini sumer Ketetapan Allah. Tak caya? Tanya ust fathul tu. Haga bebarang naik sbb ketentuan Allah. PM di 'kangkung' kan pun sbb ketentuan Allah.. Fikir2 kan...

    ReplyDelete
  14. Macai BN ni mmg bodoh tahap otak kat tapak kaki. Stiap kali berjalan, dia akan trpijak otak dia sbb tu bleh berfikir dgn waras & betul. Asyik tau nak bodek jer.. Subahat dgn perkara2 mungkar.. Itu la cara hdup macai BN Umngok.

    ReplyDelete
  15. Bodohnya pemikiran org umno yg komen dlm ni...ish ish ish

    ReplyDelete
  16. Betul le.madey kata dlm umno bn x da yg cerdik,

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda