Loading...

Harga kangkung RM7/kg ni murah ke?

SELAMA aku hidup hampir 25 tahun di dunia ini, seingat aku, aku memang tak pernah beli kangkung. Sebab kalau nak makan kangkung, mak aku akan petik saja tepi rumah. 

Jadi mak aku tak pernah suruh pergi pasar beli kangkung sebab boleh petik saja di sebelah parit tepi rumah.

Aku dapat tahu harga kangkung turun bila tonton video ucapan Perdana Menteri, Najib Razak yang meminta rakyat memuji kerajaan kerana harga kangkung sudah turun. 

Jadi aku tak tahu, harga kangkung sekilo berapa ringgit di pasaran? 

Sekeping gambar yang aku terima ini di laman sosial ini membuat aku tertanya, betul ke harga kangkung turun? 

Difahamkan ketika ini harga kangkung RM7/kg. Adakah RM7/kg ini dikira murah dan turun harga?



Kalau RM7/kg ini harga selepas kangkung diturunkan, jadi sebelum ini harganya berapa? RM10/kg? 

"Rasa macam nak meniaga kangkung pulak, laku ke?"

Post a Comment

16 Comments

  1. Kangkong paya vs kangkong batas / kangkong air vs kangkong cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kangkung omono lagi mahal bro. Tapi putri umno murah je. Aku tiap2 malam bawak puteri umno cuma makan mee sepinggan bro. Dapat tekan sampai mengerang2 kelintik panjang bro.

      Delete
    2. Kangkung omono lagi mahal bro. Tapi putri umno murah je. Aku tiap2 malam bawak puteri umno cuma makan mee sepinggan bro. Dapat tekan sampai mengerang2 kelintik panjang bro.

      Delete
    3. Kebodohan melampau ko ni macai. Muka da la xensem. Ada hati nak sembang gempak. Gebang laaa. Sama ja makan taik dgn anon kt bwh ni. Emosi lebih

      Delete
  2. Kangkong cina dap uboh baja taik babi, itu yang ramai lebai pas beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisah lah Bai asal kau ngan keluarga kau bahagia...

      Hidup melayu...
      Hahahaha
      Sampah

      Delete
    2. Dah puas mkn sayur pkebun cina, baru skrg nak ingtkn org lain.. pigi dah

      Delete
  3. Nampak sgt menipunya admin nih. Video pun org bole edit nikan plk gambar kejung mcmtu. Tang sayur sawi kt sebelah tu guna marker pen merah. Tetiba tang kangkung guna marker pen hitam. Kecik lak tulisannya tuh. Hahah bangang nak mampos ko ni admin. Menghasut dengan fakta katanya. Pigi lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg bodo macam najib dan mak semah tu senang lenang atas katil. Ko hari2 kena tipu. Bangsa omno memang haramjadah babi. Butuhlah omno laknat.

      Delete
    2. Ko ni emosi ni cai. Bebal ya amat. Makan taik kaa

      Delete
  4. Nampak sgt menipunya admin nih. Video pun org bole edit nikan plk gambar kejung mcmtu. Tang sayur sawi kt sebelah tu guna marker pen merah. Tetiba tang kangkung guna marker pen hitam. Kecik lak tulisannya tuh. Hahah bangang nak mampos ko ni admin. Menghasut dengan fakta katanya. Pigi lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lah yg bangang. Dah bangang tolol pulak hari2 kena tipu ngan omno tak terasa tapi masih sokong. Mamposlah omno laknat sial celaka babi.

      Delete
    2. Org kuat admin ka anon. Kakakaka

      Delete
  5. Milo memang menipu, modal politik tak ada lagi, tutop aje blog milo ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko klu tak suka jangan masuk blog ni lah baghal. Pastu maki pulak tu. Ko buat bolg ko sendirilah baghal omno babi laknatullah.

      Delete
  6. Kita jangan provokasi puak pr ni, nanti naik hantu pulak puak, puak pr tak mampu nak fikir sebab dah makan nasi kangkang nurul izzah tu...

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda