Loading...

HIMPUNAN RAKYAT 1 MEI DITERUSKAN DAN MOBILISASI BESAR SEDANG BERJALAN.

Kenyataan Umum
21 April 2014

HIMPUNAN RAKYAT 1 MEI DITERUSKAN DAN MOBILISASI BESAR SEDANG BERJALAN.
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menyatakan sokongan dan dokongan kepada Himpunan 1 Mei 2014 yang dijadualkan akan berlangsung dengan perjalanan dari beberapa lokasi dan 'menuju Dataran Merdeka'. Perjalanan utamanya ialah dari KLCC ke Dataran Merdeka.

Acara 1 Mei akan bermula dari tengahari di KLCC dan akan berakhir sekitar jam 2 petang. Acara di KLCC dibuat oleh sekumpulan organisasi yang bergabung dan membentuk Jawatankuasa Mei 1, 2014. Perbagai acara ucapan pimpinan , persembahan dan ikrar hari pekerja. Sekitar jam 2 petang akan bergerak dari dari 5 titik mula berkumpul menuju Dataran termasuk dari KLCC sendiri. Seperti biasa 4 tempat yang lain ialah Brickfeilds, Sogo dan Masjid Negara.

SAMM percaya semua yang terlibat sedang memainkan peranan yang terbaik untuk memastikan himpunan tersebut berlangsung baik demi menyampaikan masej dan mencapai objektif himpunan yang cukup besar.

Himpunan hari pekerja 2014 membawa tema membantah GST, ini sesuai dengan seruan Perdana Menteri sendiri ketika membentangkan buget dan ketika menyebut fasal GST beliau sendiri ingin melihat respon rakyat. Jika jumlah yang turun besar SAMM percaya Najib akan membatalkan GST tersebut.

Selain itu SAMM menyeru seluruh rakyat menjadikan himpunan ini sebagai manifestasi luahan rasa rakyat yang tidak didengar suaranya termasukkan rakyat harus turun bersama membantah penyalah gunaan mahkamah dalam menafikan suara juga memenjara pimpinan Pakatan Rakyat seperti Anwar Ibrahim.

Jika mengikut skrip regim ini mungkin himpunan besar terakhir Anwar dan beberapa pimpinan utama bersama rakyat.

Kepada penguasa diharapkan jangan panik tak tentu hala. Ini proses demokrasi iaitu rakyat berkumpul menyatakan hak dan pandangan. Ini sudah dijamin dalam perlembagaan Malaysia.

Ambil contoh himpunan malam tahun baru, peserta berjaya memasuki Dataran Merdeka dan tiada sebarang kejadian tidak diingini berlaku. Semua berjalan baik. Kerjasama baik antara penguasa dan demonstran. Amat yakin sekali lagi kerjasama erat ini mampu dilakukan dalam Himpunan 1 Mei ini.

SAMM telah mengkerahkan semua komrad SAMM dari seluruh negara untuk bersama disamping sudah mempersiapkan 100 marshal berpengalaman untuk membantu menyelia himpunan tersebut.
surat arahan rasmi Pemuda Pas
SAMM mengucapkan tahniah kepada semua organisasi yang berani dan bertanggungjawab dalam mengerahkan anggota mereka menjayakan Himpunan ini. Contohnya Dewan Pemuda PAS yang sudahpun secara rasminya menggerakkan anggota Pemudanya.

Ayuh bersama 1 Mei himpunan terbesar rakyat di Kuala Lumpur.

sekian

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

41 Comments

  1. Replies
    1. Lawan la. Yang untung tetap pemimpin. Ahli dan rakyat biasa tetap kerja macam biasa. Aku tak mau jadi hamba. Yang susah aku. Yang senang tetap pemimpin jugak. Kalau pr atau bn perintah tetap sama. Barang tetap naik. Sebab peniaga banyak cina.
      cina kuasai 70% ekonomi . Melayu cuma 18% je.

      Delete
    2. tu le pasal bangang bangang ni smua x sdar.slah krajaan pasal hrga brang naik la gst la.tpi yng mniaga sape majoriti cina.yg terang terang myokong pr.yng mbeli orng mlayu.lpas tu orng bantai n salah kan orng mlayu.sruh cine cine tu yng trunkan harga.soalan yg cukup senang knape pniaga cine naik hrga.cukai tetap sama malah ada yg trun.alasan kos tinggi.tu slah krajaan je.aku bkerja ngn cine da bpuluh tahun cmne mainan dia orng.x apela da cra cmntu dia orng nk kya.tpi jgn kite plk mrapu x tntu hala....puiiiii

      Delete
  2. Lawan pertahankan kote bengkok Anwar

    Hahaha
    Anjing sial gampang
    X sudah2 nak huru harakan negara
    Inilah akibat bila mak pak hampa romen, x baca doa. Main taruk dpn blkg mcm Anwar Pelaq
    Dapat anak2 mcm hampa la
    Sial gampang. Susahkan org saja
    Salah mak pak hampa la ni

    Pelaq menatang2 ni

    ReplyDelete
  3. Ketok kepala anjing2 kurap yg berhimpun, jgn bagi muka. Dia bkn kuat pun hanya mat2 gian, pondan, kaum gay, lesbian, LGBT, gay tua yg tak laku jual buntut luar negara balik msia buat sabotaj, anak muda melayu yg tiada pegangan islam, penyokong tegar parti bodoh PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. besaR pangkat kau bai ..suka2suruh org ketuk !!!
      pergi la ketuk sendiri '

      Delete
  4. Tambahan hamba2 abdi dap babi. Jgn sekali2 pasukan keselamatan cedera. Biar anjing2 itu cedera dan mampus ditembak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tembak konon ....setakat lu la bai nak suruh2 org lain buat keje bangsat lu... baik lu duk diam main telur oo

      Delete
    2. 00:25 ok gak tu main telur ayam.lu plk gi main telur sinwar oooo....puiiiii

      Delete
  5. jgn buat cara yahudi

    ReplyDelete
  6. buang duit buang masa cara tak elok. penaja asuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. DACINGLAMAGANTIBARU22 April 2014 at 00:28

      Luu buang tebiat la bai

      Delete
  7. Macam budak budak samm ini, cari kerja la, budak budak samm jadi bahan jenaka orang indon, kalau diindonesia sana lain kerja susah nak dapat, itu yang aku beri komen dulu orang dari indonesia jual apam balik dekat malaysia boleh dapat rm7,000 satu bulan...

    ReplyDelete
  8. Akal lemah macam itu la, peluang ekonomi orang luar ambil, asyik terpekik terlolong mana taraf hidup nak meningkat, bingai tak habis habis samm...

    ReplyDelete
  9. Bodoh betul sundal anwar brahi nie!!!!
    Korang hanya lantang tak bertempat....
    Jika rasa gst tu tak baik utk rakyat....jelaskan dgn seterperenci yg boleh...bukan melalak mcm kena liwat dan terminum kencing sialan aljuburi kote bengkok ko tu...
    Nie langsung tak membantu....yg pengikut bodo lgbt pulak mentah2 menerima segala yg kluar dari tekak bangsat korang...
    Woi...cuba bagi penerangan jelas macai oi...
    Jika merugikan rakyat sepenuhnya...mahulah jugak aku join...
    Tapi tak naklah berguling2 mcm anjeng2 dapig atas jlnraya tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda Menghadapi Masaalah
      TEKANAN
      dapatkan rawatan dari Bomoh taraf Olimpik .
      pengalaman bertingkek2

      Delete
    2. Samm ada sikit masalah....
      Kenapa tak jelaskan pada rakyat keburukan dlm media sosial....
      Seolah2 mcm perhimpunan menipu semasa blackout yg lepas....
      Sibok2 berguling2....bangsat n bangkai peliwat tua pi angkat sumpah di parlimen!!!!
      Sapa yg kena tipu di sini????
      Samm n anjeng2 dapig atau rakyat biasa????

      Delete
  10. SELAMAT HARI PEKERJA PADA 1 MEI INI, REHATKAN MINDA BERSAMA AHLI KELUARGA, JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN HARAM, BALIK KAMPONG ATAU PERGI BERCUTI ITU YANG TERBAIK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrk nie kononnya berjuang utk rakyat...
      Air tak ada nie tlg perjuangkan dulu!!!!!
      Mmg bangsat nak mampus la korang nie....mmg sial nak mampusss!!!!!!

      Delete
    2. alo bhai...esok petang lu dongak ke langit dan.. nganga ..nanti akan ada diberi ...free je bhai

      Delete
    3. Dongak????
      Mcm korang dongak tadah kecing hancing anwar bin ibrahim jer..
      Konon 1 saat blh jumpa mh370....mmg dasar psiko punyer mamat!!!

      Delete
  11. Bosan....klu utk meluruskan kote anwar yg bengkok tu....baik aku nonton jer kera2 pr bertebaran disembur dgn pancutan air dari fru di tv.....hehehehhehe

    ReplyDelete
  12. Mari ramai2 kita pakat halau anjing2 yg berhimpun ini dengan hinanya.

    ReplyDelete
  13. Umno.. Seronok baca komen diorg. Aku dh tgk timeline komen2 korang, selang minit yg lebih kurang. Susunan ayat sama. Eloknya buangkan komen anonymous ni. Buat macam Amenoworld. Xde komen pun. Saya nak nasihatkan admin, buat selective comment. Bukan apa, kalau carutan yang dikeluarkan, admin juga terkena tempias nanti. Allah maha pengampun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai pun bcakap..hbs puak kau, kau x sdar plk ye.asyik spin je fakta lain kje x ada.lpas tu x ada respon ajk orng buat kecoh..tu la kje korang...puiiiii

      Delete
  14. PERHIMPUNAN HARAM ADALAH DIBUAT OLIH ANAK ANAK HARAM..

    ReplyDelete
  15. Penyokong membabi buta,gila babi sungguh..Babi gila pun tak buat macam tu..

    ReplyDelete
  16. Alaaa ape sgt ler SAMM ni..kene water canon fru brtmpiaran lari cm anjig slmat kn diri..BAIK DOK RUMAH RELAX2 LG BGUS..xd faedah lnsung ikut piker ni..bos2 smue sdp2 dok bjubo kt rmah kahkah

    ReplyDelete
  17. Kena gigit nyamuk pun demam, ni nak demo.

    ReplyDelete
  18. 1 Mei hari kenduri untuk orang ada telur,yang tarak telur tak payah nak menyibuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. telur ayam ke telur itik bro

      Delete
  19. Puak umngok keturunan bahluli walyahud. Tak pyh sibuk masuk mengacau blog milo ni. Masuk la blog umngok tu. Wat blog umngok dh tak popular ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wat ape msuk blog umno.kat sini lgi best belasah pngikut kldai yg tramat bebal yng mngikut sinwar...kau orng sdar x..puiiii

      Delete
    2. Bukan ke kau ni barua upahan yg diupah jg blog ni..bkn belasah free kan?

      Delete
    3. Aku takkn halalkn klau duit rakyat digunakn bg upahan barua ni..tak pun buat byr gaji dia

      Delete
    4. ape ada hal bkn kau yg bgi rezki kat aku.x byarpun x ada hal.slgi daya blasah puak kau supaya sdar....puiii

      Delete
  20. Aku klu sekadar berhimpun utk peliwat tua tu lbh baik aku tido.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn hina che det tau..auw

      Delete
    2. Ye ke..chedet kn muda lg..

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda