Loading...

Waran Menuntut Hadir ke Mahkamah Kes Perhimpunan Aman

Kenyataan Umum
7 Mei 2014

Waran Menuntut Hadir ke Mahkamah Kes Perhimpunan Aman

1. Sekitar jam dua petang tadi, saya telah dihubungi oleh seorang anggota polis yang memohon kehadiran saya ke IPD Dang Wangi untuk menandatangani satu notis waran.

2. Saya dimaklumkan bahawa waran tersebut adalah berkenaan tuntutan kehadiran pihak saya ke Mahkamah Jalan Duta bersabit kes akta perhimpunan aman, iaitu kes dakwaan yang saya telah dibebaskan oleh mahkamah yang sama pada 28 April lalu.

3. Apakah saya akan didakwa untuk kali kedua di atas kesalahan yang sama oleh mahkamah yang sama? Jika ini berlaku, bermakna negara ini sedang sakit tenat dalam usaha menguburkan musuh politiknya.

4. Seperti yang diketahui umum, semalam YB Nik Nazmi telah dipanggil semula di atas sabitan kes yang sama, namun telah dibebaskan buat kali kedua. Saya yakin mahkamah juga akan membebaskan saya buat kali kedua. Namun apa yang menyedihkan ialah pembaziran masa dan wang rakyat tidak terbendung.

5. Saya sedia bekerjasama menerima notis waran tersebut. Walaupun menolak untuk hadir ke IPD Dang Wangi, saya memilih untuk bertemu anggota polis ini di tempat umum iaitu di perkarangan LRT Universiti pada jam 5.15 petang ini. 

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

57 Comments

  1. Kan baik ko btemu polis tu d MASJID..pas sign waran tu ko bole sembahyang jmaah bsama2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh..nnti kata ada unsur politik

      Delete
    2. .kalu malas sembahyang ko ckp je xpyah byk berdalih.

      Delete
  2. Setelah penerangan dpd pak menteri ttg gst...
    Aku sokong penuh gst...
    83% negara bersamaan hampir 90% populasi dunia mengamalkan cukai gst....
    Kesimpulan aku...tauke2 cinabeng yg berkuasa tidak dpt menikmati kekayaan luarbiasa jika gst dilaksanakan....
    6% cukai gst....berbanding 5%..6% dan 10% ckai sst sblm ini.....maksudnya....ada brg naik dan ada brg akan turun....naik 1% dan turun 4%...
    Sayang...anwar tak jelaskan perkara sbnr spt semasa dia jadi menteri kewangan dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 160 negara gune GST..mkneny mmg bgus GST ni..SINGAPORE yg slalu d agung2kn oleh CINABENG pon gune GST..pnggune xkn TERTIPU n MANIPULASI lg dgn mainan bahan2 mentah oleh cinabeng2 ni.

      Delete
  3. orng mcm kau ini edy spatutnye dri dulu lgi disumbat kdalam sama dgn bos kau nwer pet pet....puii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..masukkn kdua2 kdlm putrajaya..jd pm & tpm

      Delete
    2. Woi...jijik lah klu pendubur dan pemuki jadi pm aku...
      Otak macai dh puas kena liwat....nie habis otak rakyat diliwatnya pulak klu dia jadi pm....TAK LAYAK!!!

      Delete
    3. 0841 blh blh tpi mjdi presiden n tpresiden gay boy sdunia....puii

      Delete
  4. Aku ingatkan masuk kedua2 kat penjara kajang,kalau masuk kedua2 sekali,aku jamin Edy tu mengandung angkara AnuWar...ha ha ha.

    ReplyDelete
  5. Mamat ni mengandung kluar anak ikut mulut

    ReplyDelete
  6. Kalau gst baik kenapa tangguh teruskan saja. X perlu penerangan jalan terus. Cepat sikit lingkop pru 14

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke atau pkr yg lingkup

      Delete
  7. Buat perdebatan ttg GST, 3 penal dr BN vs 3 penal dr Pakatan. Live dlm tv, baru rakyat boleh nilai baik @ buruk. Kenapa k,jaan bn x laksanakan. Kebanyakan rakyat x faham. Kalau GST tu baik knp takut. Ingat...kalau k,jaan bn betul2 telus dia akan sahut cabaran ni. Dok ckp dlm blog kemudian komen dgn ayat2 pukimak,haram jadah,fitnah sana sini hanya merosakkan akal dan iman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorg dah dibayar utk sebut jubo..jubo

      Delete
    2. majoriti rkyat paham cume kau orng je x paham n sgaja buat x paham.kdua budaya fitnah sape mgajor klau bukan dri puak kau orng n tmasuk yg kau orng pgil ustaz.cube bukak u tube tgk n kmudian bandingkan.klau nk spin cite yg x btul bgi kat kau orng...puii

      Delete
    3. Paham..paham...Apa yg paham? aku pun tak brp paham dgn gst..klau betul gst utk kebaikan, buat forum @ debat yg mlibatkn krjaan & pmbgkg..biar rakyat betul2 paham..sbb rakyat yg kena byr cukai trmasuk mak bapak kau...tuihhh

      Delete
    4. 0816 kan aku da byk kli ckp kau n puak korang ni da mmng bebal.cmne nk paham.buat le n ajor le ape pun ttap cmtu.satu je yg kau orng nk anwer aljuburi mjdi pm.tpi no tk mkn..mimpi je tu..puii

      Delete
    5. Cai...peliwat tua sbnrnya tahu dan sedar gst tu baik....
      Barangan asas tak kena gst....tu yg pasti...
      Yg lain2 korang baca dlm internet ttg gst...bnyk kelebihan
      Tak ada kekayaan melampau peniaga2 yg sblm ini ketika dasar sst..

      Delete
  8. umnokakijubo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg benar umno kaki jubo....
      Tu masa anwar brahi dlm umno...umno tak ada tempat buat kaki jubo mcm anwar....sebab tu dia ditendang kluar dari umno...
      Skrg....ambik la mat jubo yg korang agong2kan itu...JIJIK AKU!!!

      Delete
  9. umnokakijubo

    ReplyDelete
  10. Perasan mana pkr layak bincang tentang ekonomi, agama dan siasah kebajikan. Hanya layak bincang hak2 menuntut kebebasan LGBT dan bebas buat apa sja . Faham tak anjing !!!

    ReplyDelete
  11. Muka tak malu nak ajak krajaan bincang dan debat, stakat ketua kau lulus sastera UM dan gila nak jadi PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..selagi belum penah gila rasuah, anwar layak jd pm

      Delete
    2. Setakat ni aku tak pernah tengok dan merasai apa kebaikan yg pembangkang buat untuk rakyat.. habuk pun tarakkkkkkkk.

      Delete
    3. Lu ni bodo..kat selangor dpt air percuma, sumbangan kpd warga emas & bonus 1 bln gaji

      Delete
    4. Porahhhhhhh kalau setakat air percuma,air kat lombong tak payahlah nk banggalah mangkok..bonus apa auta je.

      Delete
    5. nk kencing pun kn bayor

      Delete
    6. Kalau nak free kencing tepi pokok...

      Delete
    7. Betul tu.. selama ini org melayu kena kencing dgn umngok @jubon

      Delete
    8. Air lombong boleh guna sbb SYABAS dah proses jd air bersih..

      Delete
    9. 1857 anwer kncing lu lgi truk smpi kuyup@jebon

      Delete
    10. Korang caya sgt anwar tu tak pernah main rasuah????
      Nampak sgt umur korang nie msh muda cai.....msh terpegun dgn kata2 yg kluar dr mulut munafik tu...

      Delete
  12. Mesti ada kandang babi tepi lombong itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ada muka babi kat situ..

      Delete
  13. Pmlihan pkr semalm ramai yg kena kencing,mcmana nk jadi pemimpin,sesama sendiri pn kencing mcmtu..sial punya parti.

    ReplyDelete
  14. Mana penulis blok kat milo suam ni senyap je dah berapa hari..dah takde isu ke atau dah takde idea atau kerajaan bn semua dh ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milosuam dah jadik milosejok...hahaha

      Delete
  15. Ada hati nk perintah malaysia...puak sendiri pun tonggang langgang..cuba bayangkan jika parti ni perintah mcmana time pengundian utk parti depa...mau satu dunia kecoh amek gambo...tu la org suh terima je bahawa parti kencing rakyat ni xda pape istimewa pun...langsung xda, gaduh, demontrasi dan bangkang mmg terer..tapi apa yg diorg ada zero..macm tin kosong xda isik...konon demokrasi...phuiii!!! Haramkan generasi aku sokong puak lahanat mcm depa ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrk msh percayakan peliwat tua tu...nak buat mcm mana...
      Klu peliwat tua tu suruh mrk berguling atas jln...mrk sggup tanpa fikir 2 kali...
      Peliwat tua kata ada bangla 40000...mrk percaya....
      Tapi pemilihan parti tak sampai 400k org pon huru hara....
      Nak percaya ker peliwat tua tu jadi pm??!!!

      Delete
  16. Pemilihan pkr untok memilih pemimpin amat pincang sekali, penoh penipuan , tak adil, keling pon dah banyak keluar pkr, kepada rakan rakan saya yang masih ada dalam pkr suka saya ingatkan jangan bergantong didahan yang rapoh, macam mana nak keputra jaya kalau hala tuju politik pkr itu kabor...

    ReplyDelete
  17. MASA PEMILIHAN PKR DAH ADA YANG BALING BALING TAHI DAH, KALAU BALING KERUSI ITU NORMAL.

    ReplyDelete
  18. Party Kelentong Rakyat..

    ReplyDelete
  19. yezz milo n grup x ada cite baru ke.x kan x ada cite yg blh dspin@jebon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada..2 ADUN UMNO kluar parti d trengganu..kih kih kih

      Delete
    2. Puak2 pembangkang mengharap sgt yg 2 adun. tu menyertai mereka..mujurlah mereka keluar sebelum kena tendang mcm anwar.

      Delete
  20. Nk bt air Milo suam guna air lombong

    ReplyDelete
  21. Bukan 2 tp 3 ..4..5..6 & setrrusnya..kluarrrrr umno..kmngn utk PR.. Takbir

    ReplyDelete
  22. Mana barua umngok? dah tak mnyalak lg ke? atau tgah kawtim dgn ADUN mesra bebas... syukur Allah tunjukn jln yg benar..takbirrrr

    ReplyDelete
  23. Kamu tak payah menyibuk ada 1 kerusi sja itupun penjual buntut @ pil kuda

    ReplyDelete
  24. Terbuka utk org2 gila nak jadi PM @ MB dari parti kencing rakyat. Minta beratur ramai2 ahli pkr daftar nak jadi MB kat istana.

    ReplyDelete
  25. Temasuk barua gay tua

    ReplyDelete
  26. Syukran2..syukran

    ReplyDelete
  27. Peristiwa di Perak berulang kembali...

    ReplyDelete
  28. Dicdgkn PRU 14 diadakn segera..

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda