Loading...

Kenyataan media Setiausaha Sulit Sultan dedah penipuan Khalid Ibrahim

SEMALAM Sultan Selangor dilaporkan meminta 6 nama calon² Menteri Besar Selangor ‎dari Pakatan Rakyat untuk dipersembahkan kepada baginda bagi menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim. 

Bagaimanapun, KEADILAN dan DAP dilaporkan hanya akan menghantar satu nama iaitu Dr Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar Selangor. Ini kerana Dr Wan Azizah telah mendapat sokongan majoriti daripada 30 ADUN-ADUN Pakatan Rakyat Selangor‎.

Sebelum ini, Sultan Selangor telah meminta 4 nama calon-calon Menteri Besar Selangor dari Pakatan Rakyat pada 7 Mei 2013 dua hari selepas kemenangan ‎gabungan PAS KEADILAN dan DAP itu menang di Selangor pada PRU13 — Surat Sultan

Namun Pakatan Rakyat pada waktu itu hanya menghantar satu nama iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai calon Menteri Besar kerana beliau telah mendapat sokongan majoriti pada waktu itu.‎

Namun Tan Sri Khalid dilaporkan telah menafikan dakwaan itu. Menurut beliau bukan hanya nama beliau dihantar kepada Sultan Selangor sebagai Menteri Besar Selangor selepas PRU13 tahun lalu. Khalid seolah-olah cuba membayangkan Pakatan Rakyat berbohong.

‎Hasil tinjauan di portal Sinar Harian, satu laporan berita bertajuk "Sultan Selangor beri tiga sebab lantik Khalid Ibrahim sebagai MB" jelas menunjukkan salah satu sebab Sultan lantik Khalid pada waktu itu ialah kerana hanya nama Khalid Ibrahim seorang yang dihantar oleh Pakatan Rakyat — Sinar Harian

 ‎"Bila dua pihak keluarkan kenyataan bercanggah, salah satu pastilah pembohong besar"

Post a Comment

43 Comments

  1. Kenapalah Khalid jadi macam ni? Kecewa aku, malu aku dengan jiran-jiran. Dulu aku sanjung sangat Khalid ni, tak sangka dia buat hal macam ni...

    Puih! Memang tak boleh percaya manusia, sebab manusia satu hari nanti akan melancong macam si Khalid nilah!

    ReplyDelete
  2. Ambik mb drpd pas ajelah...u turn niat krn Allah. .bohon pun bohong sunat..

    ReplyDelete
  3. Aku rasa elok PAS jadi MB Selangor, dalam keadaan terdesak macam ni pengkhianatan PAS adalah 'harus' kerana jika tidak akan membawa mudarat yang lebih besar

    ReplyDelete
  4. http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=17323

    ReplyDelete
  5. paham2 aje la.
    ssh sgt ke nk paham?
    org selangor tak suke zizah jd mb.
    idung tak mancung pipi pulak kene sorong.
    klu org selangor suke xde la bnyak sgt sangkak mcm ni.
    apa la bengap sgt nk paham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org selangor yg tak suka kak wan tu hanyalah org umno.sedor la diri umno tak layak terlibat isu mb ni sbb umno.hanya ada 12 kerusi je .jangan buat malu nyibuk hal org yg korang takde hak sikit pun

      Delete
    2. Bodo nyer....undian online telah menyatakan 96% rakyat menolak wan azizah jadi mb...
      Yang 4% adalah anwar dan adun2 yg ada kepentingan jer...

      Delete
    3. Woi pukimak anwar brahim....rakyat tak nak bini ko jadi mb...
      Yang nak bini ko jadi mb ialah lim kit siang dan rafizi...
      Klu buat undi rahsia...adun2 lain akan tolak krn sah bini ko tak mampu jadi mb...
      Bagi dgn adun2 pas jer atau bubar jer dun....

      Delete
    4. Mcai umno tgh meroyan..kesian nya..

      Delete
    5. Macai ubn xpayah nak sibuk.isu mb ni hanya hak pr.so umngok mangkok bolih blah

      Delete
    6. Haha... macai umngok tgh royan x tau malu.

      Delete
  6. Aku setuju..ambik aje mb dari pas..pkr mana blh pkai..asyik dok kencing rakyat ja mcm big boss nye. .Ketum!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk si pukimak rafizi yg jadi dalang pencetus huru hara di selangor sgn langkah kuburnya....

      Delete
  7. Semua pemimpin 3 parti dah mabuk air KETUM ..
    MASAALAH RAKYAT TIDAK SELESAI ..
    DUK BEREBUT TAHTA n HARTA ..
    SUDAH LAH TIDAK AMANAH ..
    HIDUP PENOH TIPU MUSLIHAT ..

    ReplyDelete
  8. apa masalah kalo bagi 1000 nama pon? bukan ke jwatan mteri besar masih milik pakatan?
    nampak sangat le KETUM ni giler kuasa nk bini dia jdi mteri besar.nyesal undi pakatan. puih!

    ReplyDelete
  9. PERHATIAN SEMUA..Jwtan MMTRI BESAR selangor (6 kkosongan)..1) otak xpndai pon xp jnji pndai bckp. 2) ke utamaan dbri utk org luar dr slngor. 3) hnya ahli PR diutmakn.


    #x smestiny KETUM \ PRESIDEN PR krana anda jgak lyak mmgsi jwtn ini.


    psst..smpai bile nk jd macai PR ye x?

    ReplyDelete
  10. PTTUUIHH! sorang dah kena ludah.

    ReplyDelete
  11. Org PR da kebal kena ludah sbb dorg ari2 MNUM air kncing n kene kncing KEHKEH

    ReplyDelete
  12. Dh Khalid lak brbohong, hai mne stu yg betul ni, susah2 biar pas jd mb, pkr duduk diam2...

    ReplyDelete
  13. Hari tu tski kata dpt sokongn majoriti..la ni kata bkn hantar 1 nama..mmg betul la penipu tak boleh jd mb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai2 adun di selangor....tak ada ker yg lbh berwibawa selain bini nuar tu??

      Delete
  14. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29 August 2014 at 09:09

    kn pkatan tmpt bkmpul sgala penipu.

    ReplyDelete
  15. Gua sndri xnmpak ape klebhan DSWA ni...TEROR sgt ke dia n bole ker DSWA jd MB slgor...bwok kipas ke hulu k hlir je xpnah pon gua tgk dia pgg PEN. Hehehe

    ReplyDelete
  16. Hoi petgi mati la mlayu....mau cali ketua pun tatak tau...makn tailk punya malyu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini komen melayu murtad.. he he he

      Delete
  17. apsal ek pakatan takot nk bg bnyk nma?klu ikut logik jwtn mb kn ttp mlik pakatan,dh tu awl2 ketum bgtau jwtn mb hnya milik pkr,bini dia plk tu,ketum tu sape nk sibuk hal slngor?yg pas pulak bodo tahap kmbing tnduk mlutut kat ketum,parti islam apa tu ek yg tkot ngn ketum?

    ReplyDelete
  18. Bukannya khalid menipu.. tipu sunat... untuk cover sultan drp di tuduh puak pr... sultan nk selamatkan negerinye drp tipu daya anuar dn kluargenye... kalu ‘betul‘ khalid seleweng dn khianat, apa salahnya lantik org lain, drp keadilan ke @pun pas ke.. kenapa nk dr zizah je... kan banyak akan timbul fitnah.. layak @ berkaliber sangatkah wan azizah tu.. sehinggakan org lain trutama dr pas x layak utk jawatan tu.. korang x boleh pikir ke

    ReplyDelete
  19. samm ni pun siyal gak.

    ReplyDelete
  20. Bila ketum nak angkat bini dia yg langsung tak ada wibawa sbg mb....rakyat dah dpt menduga ada udang sebalik mee...tak kesah rakyat yg sokong bn atau pakatan di selangor mahupun satu malaysia akan syak ada sesuatu yg diingini oleh anwar dan dap di selangor..
    Timbulnya syak tersebut akan mghilangkan sepenuhnya kepercayaan kpd ketum dan dap...
    Susah2 letak calon pas yg diyakini kejujurannya dpd calon2 pkr...

    ReplyDelete
  21. Manusia bila dah puas dipuji.dan.disanjung akan mudah lupa daratan....
    Asyik berbangga diri hingga menganggap kata2 nya cukup hebat di depan rakyat...
    Klu dah tak dpt ditegur...mrk inilah yg patut disalahkan krn merancang sesuatu tanpa keizinan rakan dan org bwhan...maka jadilah spt ayam sabung yg tak sedar taik terpalit pada ekor...
    Sifat menipu..memfitnah dan berlagak telah menjatuhkan pemimpin2 terdahulu....
    Gila kuasa duniawi.....
    Sapa???
    Anwar dan konco2 bodo spt rafizi...

    ReplyDelete
  22. Kenapa pilih zizah? sbb dia tak pernah bwk duit juta2 ke luar neg, tak beli rumah juta2 bwh hg kos, dan tak ada skandal dgn anak sedara sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suami dia jadi pendubor dan pemuki dah kira tak mampu dia nak jaga...nak jaga selangor?????
      Udah2 lah heret bini tu ketum oiii...
      Jam omegay sampai la ni pon tak nampak kelibatnya...
      Rakyat dah letih dan muak dgn karenah ko ketum oiii!!!

      Delete
    2. Oh ye Mak ko pun Jena jubor kan?kih3

      Delete
  23. AKHIR skali azizah akn d lntik mnjd pngdar yg SAH d slngor utk jnama jam trknal OMEGA...sape2 nk bli jam omega sila tepon azizah...bole diskaun.

    ReplyDelete
  24. pengajaran buat rakyat selangor, harap dapat terima dengan tabah, jangan mudah lagi percaya pada fitnah terutama dari lebai berjubah.

    ReplyDelete
  25. Setelah mensyuarat perwakilan PKR yang lalu dikucar kacirkan dgn kerusi terbang,muka berdarah,kepala benjol,skg Pemimpin PKR memporak perandakan pula pentadbiran negeri selangor..aku dapat bayangkan kalau PKR jadi kerajaan pusat...habislah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti KUCALANA Rakyat.
      Itu lh PKR.

      Delete
  26. umngok mengong,jgn cmpur urusn slgor le mengog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian....krn nak bini jadi mb boneka...topeng di muka lalu terlucut...
      Udah2 la anwar ketum oi...
      Muak n jelak tengok muka gay tua nie..
      Bila lah nak disumbat dlm penjara???

      Delete
  27. Makin hilang kepercayaan rakyat dgn anwar a.k.a ketum si peliwat tua nie....
    Gila dan gelojoh....
    Syukur 50 januari tiada dlm kalendar dunia...
    Hanya dlm kalendar grup songsang dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm ko... lg bengap.. 50 januari.. kalender bapak tiri laki mak ko je yg ade.. phuii..

      Delete
  28. Ha..ha knp marah2 inikan percambahan minda politik...sape thn telinga dia layak jd pemimpin...cool..Ini semua cabaran dlm dunia politik

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda