Tidak percaya Najib bermakna tidak percaya Allah kata Ismail Sabri

MENTERI Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Ismail Sabri Yaacob dilapor mengaitkan sumpah yang dibuat oleh Najib sebagai sama tahap dengan keimanan (kepercayaan) kepada Allah.

Sebuah gambar keratan akhbar berhubung perkara itu‎ tersebar dengan meluasnya di laman sosial seperti facebook dan twitter.

Begitu mudah menteri ini membuat kesimpulan sekiranya orang ramai tidak percaya kepada sumpah yang dibuat oleh Najib, bermakna orang itu tidak percaya kepada Allah. Dalam bahasa ringkasnya, tidak percaya Najib, bermakna tidak percaya Allah.

Sumpah seseorang bergantung kepada taqwanya  kepada Allah, jika seseorang itu tiada taqwa (takut) kepada Allah bila-bila sahaja dia boleh melakukan sumpah palsu meskipun menyebut nama Allah di dalam sumpahnya. Sedangkan nilai taqwa setiap orang hanya Allah yang ‎mengetahuinya.

Tambah lagi, Al-Quran sendiri telah menegas serta menggariskan bahawa suka bersumpah merupakan ciri orang munafik.


Mereka itu (orang-orang munafik) menjadikan sumpah sebagai topeng (perisai), lalu mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah. Sesungguhnya amat buruklah apa yang telah mereka kerjakan‎ — Surah Al-Munafiqun ayat 2.

‎"Ini namanya jual agama demi sokongan politik"






Jangan lupa!

Tandatangan petisyen bantahan terhadap cukai GST di  bantahgst.com ‎sebarkan!

Bantah Cukai RAKUS! #BantahGST!

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan