SPRM sahkan kenyataan saksi skandal tanah dibocorkan

SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dilapor telah mengesahkan bahawa kenyataan saksi yang disoal siasat berhubung skandal tanah melibatkan Exco Johor telah dibocorkan ke internet.

Datuk Seri Azam Baki, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, dilapor memandang serius pembocoran dokumen itu dan akan membuat laporan polis, supaya mereka yang bertanggungjawab diambil tindakan mengikut lunas undang-undang.



Jadi dalam erti kata lain, dokumen yang disebarkan ke internet itu adalah dokumen tulen, bukan dokumen yang diada-adakan atau palsu.

Maka kenyataan saksi yang mengaku memberi wang tunai jutaan ringgit kepada Menteri Besar Johor juga adalah kenyataan berdasarkan keterangan saksi dalam dokumen itu.

Sila rujuk link berikut jika anda belum membaca artikel sebelum ini.

LINK — Saksi SPRM mengaku serah jutaan ringgit wang tunai kepada MB Johor

Kata SPRM lagi:

"Dokumen kenyataan rakaman percakapan salah seorang tertuduh telah diberikan kepada peguam bela atas permintaan mengikut undang-undang sedia ada untuk tujuan pembelaan selepas suspek dituduh,"

Maknanya ada dua pihak yang mempunyai akses terhadap dokumen tersebut, dan dua pihak ini sahaja yang boleh sebarkan dikumen itu, pihak itu adalah:

1. SPRM
2. Peguam dan tertuduh kes rasuah itu sendiri.

Dari segi logik, agak mustahil pihak SPRM sendiri nak bocorkan rakaman percakapan suspek kes rasuah yang mereka siasat.

Jadi adakah tertuduh sendiri yang dedahkan dokumen itu kerana mahu masuk penjara bersama Menteri Besar Johor?

Sama-sama kita nantikan pendedahan seterusnya.

*** Makan pop corn ***

5 Comments

  1. pengundi kena kencing

    ReplyDelete
  2. MB JOHOR KENA JAWAP LAH...

    ReplyDelete
  3. Hangpa boleh dok sabaq sat tak? Sebab ada sekoq loyer tu tengah dok pikiaq macam mana nak tukaq cerita duit tu jadi derma. Bagi la dia masa sikit aihh...

    ReplyDelete
  4. Permainan menarik dan seru bisa anda temui di B*O*L*A*V*I*T*A* jangan sampai ketinggalan daftarkan diri anda sekarang juga BBM: D8C363CA (NEW), D1A1E6DF (NEW), D8DB1C57 (NEW) whatup : 6281377055002

    ReplyDelete
  5. Usah jadi bodoh. Kenyataan saksi tu bukan tentu lagi 100% benar. Mungkin half truth. Biar pihak yang berkenaan siasat.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan