Catatan Covid-19 oleh seorang rakyat Italy

JIKA anda masih keluar dengan rakan-rakan pergi ke restoran/bar dan berkelakuan seperti wabak Covid-19 bukan satu perkara besar. Di bawah ini catatan oleh seorang rakyat Itali yang pernah mengalami perkara yang sama sebelum ini.

TAG

"Kepada seluruh dunia, kamu tak tahu apa yang akan datang,"

Saya percaya semua orang tahu Italy kini sedang dikuarantin disebabkan oleh wabak coronavirus.

Kami tahu apa yang sedang anda fikirkan pada waktu ini kerana kami juga pernah mengalami situasi seperti anda.

Mari kita lihat secara berperingkat bagaimana keadaan wabak coronavirus ini menjadi bertambah buruk.

TAHAP PERTAMA.

Anda tahu kewujudan coronavirus dan kes pertama telah muncul di negara anda. Tiada apa yang perlu dibimbangkan ia hanyalah sekadar selsema yang teruk.

Umur saya bukan 75 tahun tak mungkin ia berlaku kepada saya. Saya masih selamat, semua orang bertindak keterlaluan, kenapa perlu keluar dengan penutup mulut dan tisu tandas?

Saya akan hidup seperti biasa tiada apa yang perlu ditakutkan.

TAHAP KEDUA

Jumlah kes jangkitan mula meningkat dengan jelas. Mereka mengistiharkan "zon merah" dan melakukan kuarantin terhadap beberapa bandar-bandar kecil selepas menemui kes-kes awal melibatkan ramai orang dijangkiti Covid-19 (22 Febuari 2020).

Oh ini menyedihkan dan agak membimbangkan, tapi mereka akan menguruskannya jadi tak perlu merasa cemas.

Terdapat sebilangan pesakit mati namun kerana mereka kesemuanya orang-orang tua tapi media cuba mencipta suasana panik kerana mengejar tontonan ramai, sungguh memalukan!

Orang ramai hidup seperti biasa, kenapa saya pula hatus berhenti keluar dari berjumpa rakan-rakan betul tak?

Virus itu tak akan menjangkiti saya, semua orang di sini baik-baik sahaja.

TAHAP KETIGA

Jumlah kes-kes jangkitan meningkat naik secara mendadak. Hampir dua kali ganda dalam masa sehari. Lebih banyak kematian.

Kerajaan mula mengistiharkan zon zon merah dan mengambil tindakan kuarantin terhadap empat wilayah yang mana majoriti kes jangkitan dilaporkan (7 Mac 2020).

Di Italy, 25 peratus kawasan di seluruh negara telah dikuarantin. Sekolah dan Universiti ditutup di kawasan ini, namun bar, pejabat, restoran dan lain-lain masih beroperasi.

Arahan dikeluarkan oleh sebilangan akhbar sebelum waktu yang sepatutnya. Maka sekitar 10,000 individu dari zon merah telah keluar dari kawasan tersebut pada malam yang sama pulang ke rumah masing-masing di seluruh Itali (perkara ini nanti merupakan titik penting penyebaran wabak).

Majoriti di kalangan 75 peratus rakyat Italy masih melalui kehidupan seperti biasa. Mereka tidak sedar betapa serius situasi itu.

Ke mana saja anda menoleh orang ramai akan menasihatkan anda untuk membasuh tangan dan jangan keluar rumah, bergerak dalam kumpulan besar dilarang, setiap 5 minit di televisyen mereka mengingatkan anda tentang perkara ini.

Namun ia masih tidak melekat dalam fikiran orang ramai.

TAHAP KEEMPAT

Jumlah kes jangkitan wabak meningkat dengan sangat tinggi. Semua sekolah-sekolah dan Universiti ditutup selama sekurang-kurangnya sebulan.

Ini merupakan kecemasan kesihatan negara. Keadaan hospital sesak, semua ruang dikosongkan untuk menempatkan pesakit-pesakit coronavirus.

Jumlah jururawat dan doktor tidak mencukupi. Mereka memanggil pesara dan pelajar-pelajar tahun 2 di universiti.

Tiada lagi tugas mengikut shift, semua orang bekerja seberapa banyak yang kamu mampu. dalam masa yang sama doktor dan jururawat juga turut dijangkiti dan turut menyebarkan wabak itu kepada ahli keluarga mereka.

Terlalu banyak kes-kes pneumonia, terlalu ramai orang perlukan ICU dan tidak cukup tempat untuk setiap orang.

Pada waktu ini keadaan seperti ketika perang, para doktor terpaksa memilih sesiapa yang perlu dirawat berdasarkan peluang hidup.

Ini bermakna warga emas pesakit trauma atau lumpuh, tidak dapat dirawat kerana kes jangkitan coronavirus diberi keutamaan.

Tiada sumber yang cukup untuk semua orang maka dia perlu diagihkan untuk mendapatkan hasil yang terbaik.

Saya harap ini satu jenaka namun ia benar-benar telah berlaku.

Ramai orang meninggal dunia kerana tiada ruang. Ada satu hari, kawan saya seorang doktor menelefon meluanhkan rasa kecewa sebab terpaksa membiarkan sahaja tiga orang mati pada hari itu.

Jururawat menangis kerana mereka melihat ramai orang mati namun tidak mampu berbuat apa-apa melainkan sekadar memberi sedikit bantuan oksigen.

Saudara kepada seorang kawan meninggal dunia semalam selepas dijangkiti Covid-19 kerana tidak dapat dirawat.

Keadaan huru-hara, sistem kerajaan sedang runtuh. Berita tentang coronavirus dan pelbagai krisis menakutkan kamu di mana-mana.

TAHAP KELIMA

Masih ingat sejumlah 10 ribu si bodoh yang lari dari zon merah menuju ke pelbagai ceruk di Italy?

Disebabkan oleh mereka seluruh negara kini terpaksa diistiharkan di bawah kuarantin (9 Mac 2020). Tujuannya ialah untuk selama mungkin menangguhkan penyebaran virus.

Orang ramai boleh pergi kerja, berbelanja, pergi ke farmasi, dan semua perniagaan masih kekal beroperasi kerana jika tidak ekonomi akan runtuh (sebenarnya memang sudah runtuh) namun anda tidak boleh berpindah dari komuniti anda kecuali mempunyai sebab-sebab yang munasabah.

Sekarang mereka sudah mula takut, anda boleh lihat ramai orang keluar dengan memakai penutup mulut dan sarung tangan, namun masih ada juga orang yang berfikir mereka kebal, mereka masih pergi ke restoran dalam kumpulan yang besar, berpeleseran dengan rakan-rakan untuk minum dan lain-lain.

TAHAP KEENAM

Dua hari kemudian telah diumumkan bahawa kesemua perniagaan ditutup. Bar, restoran, pusat membeli-belah dan semua jenis kedai-kedai.

Kesemuanya diarahkan tutup kecuali supermarket dan farmasi. Anda hanya boleh keluar rumah sekiranya memiliki dokumen bersama anda.

Dokumen itu merupakan satu pengesahan tentang nama, anda datang dari mana, ke mana anda hendak pergi dan untuk apa.

Terdapat begitu banyak sekatan-sekatan jalanraya yang dijalankan oleh pihak polis.

Jika anda didapati keluar tanpa satu alasan yang kukuh anda akan dikenakan denda sehingga €206.

Sekiranya anda diketahui pesakit positif Coronavirus, anda berisiko dikenakan hukuman penjara antara satu hingga 12 tahun atas kesalahan membunuh.

Akhir kata, inilah gambaran situasi yang berlaku setakat 12 Mac 2020. Semua kejadian ini berlaku hanya dalam masa 2 minggu, dan 5 hari dari TAHAP KETIGA hingga ke hari ini.

Negara-negara lain diseluruh dunia selain Itali, China, dan Korea kini sedang bermula untuk mencapai tahap-tahap lain. Apa yang saya nak beritahu:

"Anda tidak tahu apa sebenarnya yang akan berlaku,"

Saya tahu kerana dua minggu lalu saya merupakan antara orang yang tidak tahu dan saya fikirkan ia tidaklah begitu buruk.

Dan bukan saja kerana virus itu sendiri yang berbahaya dan boleh membawa maut, malah ia juga membawa pelbagai akibat-akibat buruk.

Sukar dipercayai negara-negara lain berkelakuan seperti ia tidak akan datang dan mereka tidak mengambil langkah-langkah pencegahan yang perlu untuk kesihatan dan keselamatan rakyatnya sementara mereka masih mampu.

Saya merayu, jika kamu membaca tulisan ini cubalah bertindak dalam apa sahaja kapasiti anda. Masalah ini tidak akan selesai sendiri jika kita mengabaikannya.

Kerajaan kami saya boleh katakan telah melakukan tugas yang baik. Tindakan yang diambil drastik tetapi perlu, dan mungkin inilah satu-satunya jalan untuk menghadkan penyebaran.

Tindakan ini berjaya di negara China, dan saya harap ia juga berjaya dilakukan di sini (ia nampak membuahkan hasil kepada sebilangan zon merah yang dikuarantin sebelum yang lain).

Mereka mengambil langkah-langkah untuk melindungi kita rakyat, antaranya menggantung bayaran pajakkan untuk beberapa bulan, membantu pemilik kedai yang diperintahkan untuk menutup kedai dan lain-lain.

Jika terdapat kes jangkitan kerana virus di mana anda tinggal, badan virus itu sedang merebak namun Anda mungkin tertinggal satu atau dua minggu di belakang kami.

Percayalah akhirnya nanti anda akan mengalami situasi yang kami lalui. Saya merayu tolong ambil segala langkah pencegahan yang mampu dilakukan.

Jangan berkelakuan seolah-olah ia takkan menjangkiti anda. Jika boleh, JANGAN KELUAR RUMAH.

Tulisan ini hasil terjemahan catatan Jason Yanowitz menerusi akaun Twitter miliknya.

Post a comment

8 Comments

  1. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete
  3. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete
  4. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  6. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  7. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    Twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    ReplyDelete
  8. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda