Sunday

Isu Liwat - Keraguan Seterusnya


Dalam post kali ini CiLiK© nak ulas keraguan seterusnya berkenaan kes liwat berprofile tinggi yang melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim Penasihat Parti Keadilan Rakyat dan bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan. Dalam post yang lalu CiLiK© ada membincangkan tentang keraguan pada tarikh sebenar Saiful berjumpa najib rujuk di sini Keraguan pada kes liwat.

Pada entry lepas CiLiK© tak dapat cari tarikh yang sebenar Saiful menemui Najib di mana pada masa itu beliau masih merupakan Timbalan Perdana Menteri. Namun begitu, pada entry kali ini CiLiK© telah dapat memberikan tarikh yang tepat beserta screenshot sumber yang diambil, iaitu tarikh Saiful bertemu Najib menurut pengakuan Najib sendiri pada 25 Jun 2008. lihat screenshot di bawah ini (klik untuk membesarkan imej)

Jadi satu perkara yang jelas menjadikan keraguan kepada kita di sini dan juga menampakkan betapa bangangnya Saiful ialah, mengapakah Saiful diliwat (menurut dakwaan dia sendiri) pada 26 Jun 2008 sedangkan sehari sebelum itu dia dah mengadu dengan TPM? Tak ke bangang dah mengadu pun pergi lagi jumpa Anwar then kena liwat lagi?

Kenapa dia nak bersusah payah mengadakan pelbagai bukti? Bukankah kalau dia dah berjumpa TPM sehari sebelum itu, jadi dia boleh saja 'stanby' perangkap untuk Anwar? Handphone kan ade...Em tak mengapalah dah semua orang pun sedia maklum tahap pemikiran si Saiful ni kan? Jadi tindakannya pun di luar pemikiran orang yang bijak-bijak hehe.

Persoalan satu lagi ialah Najib mengatakan bahawa Saiful di dalam ketakutan sewaktu bertemu dengan beliau. Bagaimana ye ketakutan? mungkin wajah pucat, tangan sejuk, bibir putih dan sebagainyalah anda boleh lihat sendiri kenyataan najib dalam keratan Akhbar nih. (Sila klik untuk membesarkan gambar)




Jadi nampak tak sekarang ni? Sekali lagi Saiful buat lawak bangang. Dah tahu takut kononnya tangan sampai sejuk yang dia pergi lagi jumpe Anwar suruh liwat die nak buat hape? Gila ke Bongok?!! Ni kes tak hafal script lah nih.......

CiLiK©: Agaknya tarikh tu kalau diubah nanti tak matching plak dengan tarikh rakaman CCTV kat kondo tu lagi haru tak jadi apa. Maka terpaksalah redha walaupun nampak ala bongok-bongok sikit kah kah kah...

32 comments

kantoi lagi.. ahahaha..

Aduh kesiannyelah diorang ni
buat konspirasi asyik kantoi jek wakakaka

x paham aku.. bukannye x bleh tolak.. si saiful lembut ke?? haish... dunia2...

satu lg projek barisan nasional: fitnah

arkitek bebal: najib alhantuya and co.

kontraktor bebal: gani pattail and co.

sub kontraktor bebal: sume org2 umngok bn and co.

2 balasan kpd org yg suka fitnah org...smlm dgr crmh anuar...relax ja dia...x melatah pun cm sepul....kecian budak kanyaq cam sepul 2....

senang2 nikahkan terus je la si papa gomo dgn budak sepool tu..
wakaka...

Sumpah makan tuan ler tu...BALA dan LAKNAT yg ALLAH SWT tu turunkan bole dlm pelbagai bentuk. Tak semestinyer kene panah petir, jadi batu etc etc. BALA dan LAKNAT dari ALLAH SWT bole juga dlm hal perihal "kedangkalan" skrip TADIKA puak2 itu.

Uik kalau diorang dah nikah nanti
siapa pulak nak mengandung? wakaka

Ape agaknye komen papa gomo nk menjawab pendedahan terbaru cilik@ nie...hihi..

Misti bg alasan2 bodo...huhu...wait n see...

hehehe yare2...klu umnongok tuuu baca mendustakan gak huhuhu

mmg otak biul...fakta tuuu huhuhu...hahaha

padan ngn muka...yg terang lg berjelas huhuhu

papagomo tu budak biul lagi tolol

papagomol-gomol tu ngn sayfool kalau dah bodoh tu bebal jela..memg dasar manusia bangang

UMNGOK dah buta hati, fakta ditolak
tapi pilih spekulasi-spekulasi liar
yang tak tentu lagi kebenarannya.....
Fakta mcm ni UMNGOK takut....

Kebodohan korang amat jelas....bertuah Anwar dapat org org yg bangang mcm korang....tolong jangan kaitkan hal hal teknikal samada dr segi tarikh, tempat atau urutan kejadian. Jg jgn soal samada suka sama suka ke atau paksa. Jangan persoalkan samada Saiful patut lawan ke atau tidak....tapi tanya Wan Azizah ada ke suami dia pergi jumpa Saiful kondo tu berdua. Perlu jumpa hal rasmi dalam kondo....Kalau Saiful jumpa TPM bila pun....mungkin dia lapur yg Anwar Al-Juburi buat seblm tu...tapi gian Anwar dg balik sebab bontot Saiful 'baik punya'. Saiful patut menolak tapi dia kan agung agungkan Anwar waktu tu mcm korang agung agungkan Anwar. Korang bukak mata...tgk kelakuan Anwar sblm lawat pengkebumian Mak dia di Bukit Kiara bukan main sedih berkerusi roda tapi di pejabat penjara sg buluh berjalan ke hulu ke hilir tanpa perlu bantuan pun...dia ni kaki kelentong...sumpah pun tak berani...anak anak kita kalau tak buat salah kita suruh sumpah selamba je....tolong jgn jd bahlol...

KONPIRASI>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
SKRIP................TUN DAH BUANG TONG SAMPAH..
TUN PUN DAH CAKAP ANWAR TAK SALAH DULU...
SO....PIKIR2LAH...
ADA OTAK PAKAI....

Penyokong UMNO Baru yang bangang tahap cipan di atas ni baca ke tidak....25 Jun jumpa Najib mengadu kena liwat...tapi Najib pesan jangan repot polis ...kenapa???...26 Jun serah diri lagi kat DSAI suruh liwat...apa punya bangang punya manusia...28 Jun baru gi spital suruh doktor cek ....maknanya rela 2 hari x mandi dan tahan berak supaya kesan air mani tu x hilang...napa lepas kena liwat kali terakhir 26 Jun tu x pegi spital terus...konspirasi bodoh..sama macam penyokong UMNO Baru yang bodoh bangang kat atas ni...

siapa kate tarikh2 tu xpenting dlm prosiding mahkamah?
itu semua bukti2 yg boleh digunapki dlm proses pembelaan.
sedangkn kes bunuh pun tarikh,waktu digunapki utk alibi pembelaan tertuduh(kes bunuh) apetah lg kes berprofil tggi mcm ni?dah lupa ke kes liwat anwar thn 1998?di mana kondo yg dikaitkn dgn kes liwat tersebut belum wujud lg pada tarikh perlakuan liwat itu dilaporkn?dan akhirnye kes itu digugurkn kerana terlalu byk pencanggahan dan menimbulkn keraguan?
sila buka hati dan luaskn permikiran..

" Ya Allah, hamba mu si Saifool ini amat berminat dengan liwat. Kau hantarlah sesiapa daripada makhluk2 mu yang nyata atau yang ghaib untuk 'mengajar' Saifool apakah yang dikatakan liwat itu. Semuga dengan 'pengajaran' itu barulah jelas kepada hamba mu itu apakah yang dikatakan liwat itu. Aminn".

Korang bukak mata...tgk kelakuan Anwar sblm lawat pengkebumian Mak dia di Bukit Kiara bukan main sedih berkerusi roda tapi di pejabat penjara sg buluh berjalan ke hulu ke hilir tanpa perlu bantuan pun...dia ni kaki kelentong...sumpah pun tak berani...anak anak kita kalau tak buat salah kita suruh sumpah selamba je....tolong jgn jd bahlol...
_______________________________________________________

JAKA JAWAB :

Walaupun tidak perlu jawab kerana fakta berada pada tahap buku lali ayah pin tapi kerana ada masa lapang ni, jawab jugalah.

Berkerusi roda bukan bermakna tidak boleh berjalan langsung. Cuma lemah dan tidak boleh berjalan banyak. Kalau dalam bilik boleh berjalan sikit2, tapi keluar kena kerusi roda sebab di luar lebih lasak dan dinasihatkan berkerusi roda.

Kecik sungguh isu ini untuk menuduh Anwar kaki kelentong kalau nak dibanding dengan kelentong pemimpin umngok yang bertong-tong kelentongnya.

Bab sumpah bukan tak berani tapi sumpah tidak akan memberi apa2 kelebihan dalam perbicaraan mahkamah, tetap kena bicara mahkamah juga.

Dan bukan kerja Anwar untuk melayan sumpah si Saifool bengap tu. Budak tiga suku tu. Kalau aku pun aku tidak layan budak sakit tu, inikan pula Anwar.

Budak2 memangla selamba je bersumpah sebab dia belum ada akal dan ilmu macam Saifool la. Sumpah atau tidak sumpah, hukuman Tuhan sama aje, yang salah tetap akan kena. Tak dunia ,akhirat pasti kena.

Orang umngok ni memang bebal, paksa orang bersumpah macam budak2 lepas tu marah kalau tidak ikut cakap dia. Kita disuruh ikut ajaran Allah bukan asyik bersumpah guna nama Dia tapi dlaam masa yang sama perangai tetap buruk, menyeleweng, tipu fitnah, rasuah salah guna kuasa, bunuh orang monggol, raba bontot orang, gadai Singapura dan Batu Putih.

Al Quran turun untuk digunakan dan diamalkan bukan untuk biawak seperti Saifool guna tangan kiri untuk bersumpah. Kau ingat itu Bible ke?

Betul tak?

adoi aperlah umngok ni dh xder yg pandai dah ker...aku tngk suma dah yg bingai2 jer adoila sian aku tngk....citer nk memperbodoh diri sendri ingat kuar statement 2 kira hebatla padahal nk pg membodohkan diri kesian2

ni satu taktik kotor Barisan Nasional lg lah,tp i hairan mereka x da isu baru kah? asik kes LIWAT sahaja, rakyat pn dh bosan lh

kalu ikut undang2 islam dh lm kes ni di gugurkan sbb trlalu byk keraguan,mngikut apa yg aku blajaq, besanya dlm undang2 islam kalu ada sikit hatta satu keraguan ja pon keraguan maka di gugurkan terus kes tu...

klakar...klakar....;D

PART 1
Rasanya tidak perlu saya detailkan watak Dato’ Seri Anwar Ibrahim (DSAI) dari awal. Tetapi apa yang saya ingin berkongsi sedikit pandangan terutamanya kepada mereka yang merasakan mereka dikhianati dan seumpamanya. Mungkin juga ada di kalangan kita, apabila terdengar atau ternampak saja perkataan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sudah cukup membuatkan perasaan kita membara. Tidak tahulah kerana merasakan DSAI ini betul-betul pengkhianat ataupun DSAI adalah ancaman utama di dalam karier politik bagi menjana keuntungan semaksima mungkin. Tetapi hakikatnya, inilah yang diketahui umum, apabila saja sesorang memegang tampuk kuasa di dalam BN, secara langsungnya mempunyai kekayaan melimpah ruah. Cuba kita congak di sekeliling kita, siapa yang tidak meraiah kekayaan negara apabila diberi kuasa hatta JKKK pun sekali?

Pada tahun 1997, Anwar Ibrahim dilantik memangku jawatan Perdana Menteri sementara PM masa itu Dr Mahathir Mohamad bercuti ke Jepun kira-kira 3 bulan. Pada masa ini juga, DSAI membentangkan pindaan undang-undang rasuah sehingga menjadi akta yang “menakutkan”. Itulah kesalahan utama DSAI dan menjadi punca kepada apa yang berlarutan sehingga kini.

Apakah pindaan akta rasuah yang “menakutkan” itu? Pindaan akta ini akan membolehkan BPR (kini SPRM) menghendaki individu itu mengisytiharkan hartanya itu apabila mendapat maklumat bahawa seseorang pegawai badan awam itu memiliki harta lebih daripada pendapatannya samada semasa atau selepas memegang jawatan berbanding sebelumnya BPR tidak boleh berbuat demikian jika tiada aduan walaupun jelas.

PART 2
Pengaruh DSAI pada masa itu cukup kuat, malah seandainya DSAI bertanding bagi jawatan Presiden Umno pada masa itu, ramai peramal politik meramalkan Anwar mampu mengalahkan Dr Mahathir. Dr Mahathir juga sedar, malah Dr Mahathir ada juga membuat kira-kira dalam mempertahankan kuasa politik beliau. Andaikata Anwar berjaya sekali pun, mungkin Dr Mahathir berundur secara terhormat. Tetapi, apabila sahaja akta rasuah dipinda pada tahun 1997, mungkin perkiraan Dr Mahathir sudah berubah. Tampuk asas kekuasaan Mahathir juga berasaskan kepada kebanyakan mereka yang dikenali korup. Di kelilingi pengampu-pengampu yang mempunyai fail “masalah peribadi” yang bertimbun dalam gengaman Dr Mahathir sendiri. Mungkin cara itulah bagaimana Dr Mahathir menternak lembu yang telah dicucuk hidungnya bagi mengekalkan kuasa beliau.

Setelah sekian kalinya DSAI dilokapkan, dimalukan dan sebagainya, dan Dr Mahatahir merasakan DSAI bukan lagi ancaman dan ada perkara-perkara yang ‘menguris’ hatinya di dalam Umno sendiri (membawa kepada manarik diri dari Umno), Dr Mahathir dengan terang dan jelas mengakui DSAI tidak terlibat dari pertuduhan yang panjang lebar dan berliku-liku yang menampakan pelbagai kepincangan itu. Harus kita ingat, prinsip keadilan dalam menjatuhkan hukuman bersalah pada seseorang adalah dengan sesuatu bukti yang benar-benar kukuh. Malah bukti yang tidak lengkap juga tidak diterima pakai. Buktikan kebenaran buku 50 dalil sebelum menjatuhkan hukuman malah sampai penulisnya meninggal dunia ia tetap tidak dilakukan. Antara lain norma keadilan, seseorang tidak dikira bersalah selagi mereka tidak dibuktikan (sahih & tiada keraguan yang munasabah-prima facie) bersalah. Di sini saya rasakan anda sendiri boleh menilai di mana terletaknya nilai norma-norma keadilan tersebut.

PART 3
Kementerian Kewangan adalah menteri yang paling kanan dalam jawatan menteri di Malaysia dan di mana-mana negara sekalipun. Di sini adalah terletak segala lubuk khazanah negara dan orang yang paling hampir dalam melakukan aktiviti rasuah yang mega-mega. Tetapi sekali lagi, tiada sebarang pertuduhan dikemukan kepada DSAI berkenaan rasuah berbentuk projek dan seumpamanya, dan bagi manyabitkan juga DSAI sebagai seorang ‘perasuah’ dengan menyalah guna kuasa. Kuasa apa yang ada pada DSAI selaku Menteri Kewangan ke atas pegawai polis? Rasa saya, menjadi amalan biasa kepada mana-mana ketua negara atau negeri memangil ketua polis, apatah lagi pegawai polis bagi menyiasat berkenaan masalah fitnah (buku 50 dalil) melibatkan seorang yang berjawatan menteri atau Timb. Perdana Menteri yang membawa imej negara.

Pelbagai perkataan dilabelkan kepada DSAI, “agen yahudi”, “pengkhinat negara”, “anda tak siapa kenal dia” dan macam-macam lagi tetapi apa yang lebih menarik perhatian saya, label-label yang saya andaikan boleh ditampal-tampal dengan tidak ada satupun kenyataan tersebut disertakan dengan satu bukti yang meyakinkan berbanding tindakan DSAI sendiri membongkarkan penglibatan negara dengan APCO yang antara tujuan utamanya adalah untuk memulihkan imej pemimpin yang diwar-warkan “bersih”. Kalau benar-benar bersih, kenapa hendak dibersihkan dengan jutaan ringgit duit rakyat?

Dalam menilai sesuatu pertuduhan, kita sebagai rakyat yang sudah mula celik dengan maklumat-maklumat terkini, jadilah kita sebagai “hakim” yang adil. Sekurang2nya adillah pd diri sendiri. Wallahua'lam

Ya teringat aku pada Buku 50 Dalil yang masih ada dalam simpanan.

Buku yang akan menyebabkan penulisnya mendapat azab insyaallah. Buku yang tiada kredibiliti dan bertaraf sampah. Buku yang semata2 hendak menghina Anwar tetapi diedar pada perhimpunan agung umngok.

Diantara sampah dalam dalil tersebut ialah :

1. Anwar bermaksud An War - konon Anwar ni suka gaduh lah.
2. ABIM ialah dari perkataan Anwar Bin Ibrahim.

Cukuplah 2 contoh sampah itu. Alhamdulillah penulisnya pun sedang menjawab soalan2 kubur sekarang ini.

Dimana Agustine Paul, Megat, Dr Sutina, Azizan, Mokhtar Abdullah, Umi dan lain2 sekarang ini? Next on the list ialah Saifool.

Almarhum Ust Fadzil Nor pernah pesan kat Anwar lebih kurang, "Kalau ente masuk umno nanti ente akan dizalimi dari dalam lebih teruk dari ente berada di luar umno".

Ternyata menjadi kenyataan. Anwar dan rakyat malaysia dihidangkan dengan isu liwat selama sedekad lebih ini. Isu liwat ini bukan isu Anwar tetapi isu rendah dan jahatnya akal dan hati beberapa pemimpin tertentu dalam umngok itu sendiri.

This comment has been removed by the author.

HUJAH BODOH DAN BEBAL PENYOKONG UMNGOK..

WALAUPUN SECARA TERANG2AN TELAH TERBUKTI ANWAR DIFITNAH TETAPI DEMI MENYELAMATKAN ISLAM KONONNYA KITA TERPAKSA KORBANKAN ANWAR IBRAHIM SBB ANWAR NI MENJUAL BANGSA DAN AGAMA KEPADA CINA


Kalau Melayu kuat Islam akan kuat tapi kalau melayu lemah islam akan lemah..

Betul ker kalau melayu kuat islam pun akan turut sama kuat..??
Cuba kita tengok dalam kepulauan melayu di seluruh nusantara ni..
Indonesia, Malaysia, Phatani, singapura, kepulauan borneo, philipina, dan Brunei Darussalam.Yang paling banyak sekali sekali rumpun melayu adalah di kepulauan Indonesia...

So mari kita buat analisa sikit..
Apakah anda semua bersetuju dgn kenyataan puak2 bebal dalam UMNGOK bahawa islam akan kuat jika bangsa melayu itu kuat..!!!

Kita ambil contoh negara Indonesia ( negara yg mempunyai lebih 200 juta penduduk ) Indonesia meupakan negara yg mempunyai penduduk islam yg teramai sekali dalam dunia.. rumpun melayu indonesia merupa suatu bangsa yg mempunyai jati diri bangsa yg amat tinggi dan mempunyai semangat bangsa yg hebat..

Apa awal kemerdekaan indonesia 1947 penduduk rumpun melayunya yg beragama islam sekitar 95 %, pada tahun 60an pendudk islamnya menurun kpd 90 %, tahun 70an turun kpd 87% tahun 80an turun kpd 85% tahun 90an turun kpd 80 % kemudian semakin susut kadar peratusan muslim di indonesia kpd 75% malah ketika ini ( 2010 ) penduduk indonesia yg beragama islam hanya adalah sekitar 73%..

Suatu kadar yg amat membimbangkan para ulamak dunia kecuali ulamak BN.. " Kerana ulamak BN hanya menyukat kadar pembangunan ekonomi penduduk islam dunia bukannya kadar iman masyarakat islam yg semakin pudar dan lemah.."

Kesimpulannya yg boleh kita buat di sini walaupun rumpun melayu di indonesia adalah yg terbesar dan terkuat sekali di kepulauan melayu ini tetapi tidak semestinya ianya menjamin kekuatan Islam.. so apa hebatnya melayu UMNO malaysia kalau nak dibandingkan dgn rumpun melayu Indonesia..??

Islam di Indonesia semakin lemah walaupun tampuk pemerintahan negara 100% diterajui oleh peribumi indonesia yg mana 85% drpd nya beragama islam ( Di negara indonesia hanya Peribumi sahaja yg layak jadi calon parliment dan pemimpin masyarakat sedangkan bukan peribumi hanya layak mengundi samata2 ).

Justeru itu alasan puak2 bebal dalam UMNGOK islam akan kuat kalau melayu kuat adalah tidak berasas sama sekali dan ianya merupakan suatu hujah yg dangkal dari seorang yg tidak berakal... .!!

Apasal BEBAL sangat puak2 UMNGOK ni..
Tak de perasaan malu ke di atas segala kebebalan korang..??

caya laa ABU HAKIM..fakta yang padat & kuat..macam ni la klu nak berhujah..syabas..

HAFSZACH & ABU HAKIM..1gandingan yg mantap..fakta & gaya pemikiran yang mnunjukkan anda org yang berfikir secara rasional walaupun terselit sedikit emosi..syabas..(kalau xmau guna tarikh, hari or ape2 dari segi teknikal u join ahli mesyuarat tingkap laa)

erm..tapi xrasa pelik ke..anwar dikecam pihak yahudi sbb membongkakan isu APCO..sblum ni,anwar diikktiraf yahudi ke?? hurm....juz thinking~~


EmoticonEmoticon