Sunday

Lagi cerita Utusan Pembohong


Utusan ni memang suka buat cerita tipu, apa-apa berita yang boleh memburukkan Pakatan Rakyat mesti dia goreng habis-habis sampai hangus. Selagi boleh goreng, memang dia goreng. Hasilnya berita penipu yang bangang dan memperbodohkan rakyat. Kali ni CiLiK© nak tunjukkan macam mana Utusan 'goreng' isu bantahan penduduk di Kedah. Pantang diorang ni dengar masaalah di negeri-negeri Pakatan Rakyat, memang comfirm jadi berita putar alam.

Penduduk Taman Wira hantar memorandum

ALOR SETAR 1 Mac - Kira-kira 10,000 penduduk perumahan awam Taman Wira, Mergong dekat sini mendesak kerajaan negeri menarik balik cadangan untuk menyerahkan urusan kutipan sewa kepada pihak bank. Sila klik untuk melihat screenshot di bawah ini korang tengok sendirilah logik ke 10, 000 orang yang mendesak kerajaan negeri? Bukti mana boleh dirujuk?


Yang pasti dalam gambar ni cuma ada 12 orang. Mana lagi 9 988 orang penduduk yang membantah? Cerita nak gempak je kalau bab nak salahkan Pakatan Rakyat. Apa kerja diorang nih?! Depan-depan mata dia bodohkan rakyat, korang percaya ke laporan nih?!


Kalau macam dalam gambar bawah ni barulah boleh percaya 10 000, ada bukti jelas! Ini tayang gambar 12 orang cerita ribu-ribu macam gempak. Bayi pun tak percayalah cerita bongok macam nih!






CiLiK©: Inilah lidah Be End dan alat propaganda untuk memperbodohkan rakyat. Jangan heran ye dengan Zombie-zombie UMNGOK yang terus menyokong UMNGOK ni, diorang dah terlalu bodoh sebab banyak sangat baca Utusan Merapu nih.

37 comments

kah kah kah kah kah kah

wartawan n reporter putusan ni xlepas math form3

kah kah kah kah kah kah

wartawan n reporter putusan ni dari mongolia

kah kah kah kah kah kah

wartawan n reporter putusan ni tak penah jumpa nombor

kah kah kah kah kah kah

utusan memang suka menunjukkan
kebodohan.... BONGOK!

utusan meloya

ada dia tulis 10000 penduduk perumahan awam Taman Wira HADIR?? mcm mane kalo mereka hantar MEMORANDUM berkenaan yg ditandatangani oleh 10000 org penduduk?...pndapat je...hehehe..

bangangnye utusan...x pandai kire ape...bila demo bersih yang ratusan ribu org tu depa cakap hanya seramai 5000 org je...pelik tul utusan ni...

mohamad, ko percaya ke utusan kata 10 000
orang yg membantah sedangkan 12 org je yg nampak
kt situ? dan die tak kata 10 000 org sign memorendum
die ckp kira2 10 000 org, die main agak2 je..
sebelom ni berapa banyak kes utusan ni menipu?
jd sekarang ni pulak die tulis 10 000 org membantah
tanpa bukti... ko nak percaya ke?

untuk pengethuan korang semuageng utusan tu mana reti buat pengiraan tapi kalau pengiraan keputusan nombor ekor tu xpert giler

Cilik, da xde pendedahan pasal sayfool ngn papa gemok ke? boring lak da xde entri psl mamat 2 ekor tu

Hikari sabar ye... saya tak mahu sekadar
buat cerita kontroversi, saya akan dedahkan perkara
yang benar2 berlaku, setakat ni masih belum ada lagi
info....

kenapa baca berita tu tak habis?
die bukan label 10 000 orang yang hantar memorandum...
die ckp 10 000 orang penduduk taman wira mendesak kerajaan negeri menarik balik cadangan untuk menyerahkan urusan kutipan sewa kepada pihak bank.
cuba baca betul2,,, bukan nye die ckp 10 000 yg berkumpul.

cuba baca yg bhagian bwh nye lagi,, die ade ckp,, 200 org yg mnghadiri himpunan bantahan tu.
"Selepas menyatakan bantahan dalam perhimpunan aman di dewan orang ramai taman tersebut pada Jumaat lalu yang dihadiri oleh kira-kira 200 wakil penduduk, hari ini mereka menyerahkan memorandum bantahan kepada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak." -utusan-

jangan la compare gmbar bersih tu dgn gmbr ni. tgk la angle die ambek gmbr. gmbr bersih tu tgkp dri atas,, yg ni tgkp dri depan... gmbr yg bersih tu pon kompem ke 10000 org yg ade dpm tu? confirm ke? gmbr berita tu pon kene potong skit je. nape x ambek sume skali? jgn mnymbunyikan kebenaran yg terang2 lagi la wei.

hidup jangan la kerje cari salah org je. nak cari pon biar lah tgk betul2. jangan biarkan sangat marah tu control diri. mcm meludah kat langit,, terkene diri sendiri. hidup ni banyak tggungjawab. bukan takat minum milo je

no komen psl ni. tp berdasarkan pengalaman lepas, laporan utusan ni byk yg karut. contoh himpunan mendesak TGNA letak jawatan. jumlah tak sampai 100.tp dlm laporan dia kata 1000...karut...

bukan soal berapa yg berhimpun, tapi soal
berape yang mendesak? kalau yg berhimpun
ade 12 org logik ke yg mendesak sampai
10 000 ribu orang? lagi satu taman tu
besar sgt ke sampai 10 000 org?
semua penduduk bantah ke? jadi di sini jelas
mereka putar alam.....

alorh klu ko kata 200 pn de nmpk 200 kerr...

toksah ko baca akhbar kelentong...huhuhu...hampas kelapa...

kalau nak lagi clear, bace berita tu biar smpai habis.

"Taman Wira yang mula didiami pada 1986 mempunyai kira-kira 2,500 rumah dengan jumlah penghuni kira-kira 10,000 orang." utusan

die ckp ade 2500.. more n less satu rumah 4 org. 2500 drb 4 brape? 10 000 kan?

x semestinye dorg sume duduk 1 tmpat skali. sbb isu ni pon nak kutuk org je keje

kg plentong kne roboh kat johor dlu ade klua utusan mangkok ni? kne roboh tnpa notis dgn zalim. ade korg kecoh? krjaan kdah nak langsaikan sewa sbb yg duduk situ pkai kereta ape smue tp nk byr sewa yg xsberape malas. adil la ape kjaan kdah bwt. kang xde pmbngunan org umngok gak yg kecoh duk bwh pas mundur. ni antara pndptn negeri. umngok xreti tadbir jgn nk tonjol pr nye pentadbiran. nk kritik bia cermin diri dulu. xgitu umno? umno dulu kini dan selamanya akn sentiasa putar belit dan tipu rakyat!

hahaha... kelakar la korang ni.. baca paper xabis.. ni la, baca paper penuh emosi. tu yg xdpt info penuh..

bapak ak org kedah..setahu dia Taman Wira rumah xsmpai 200..gile besar kedah ada 2500 utk satu taman..hak2..alor star tempat ak lepak beb..

Kampung aku kat mergong...Buat pengetahuan korang,taman wira tuh cumer ader 200 buah rumah...Agak2 korang,10000 bahagi dengan 200 buah rumah,beraper orang yerk yang dok 1 rumah...Agak2 lah pun.Xkan lah 50 orang boleh dok 1 rumah...Besar giler rumah kat taman wira tuh yerk...Aper lah bangang sangat...

kalau bebal tu memg dtg nye dr umngok la...dasar puak2 yg suke menunjukkan kebodohan sendiri

-tumpang lalu-

adoii..umno carik salah orng pon..keje jalan..PKR cakap xhabis2..keje pon xbuat..lagi nk mnyusahkn rakyat..aku ni baru 20.blom layak mngundi.tpi aku rase senang dan aman umno yg takbir.

keje jln?? what the hell..ko g la gov pye department lg2 bwh pentadbiran umno,keje leh siap 2 ari jd 2 mgu...fuh mmg jln sungguh,bgga btol aku..nk abis cmne,dh kalau umno dok sibuk2 wat huru hara kacau pentadbiran pr,tupon diowang usaha kok mn pon bg settle..hapa pya otak nie,hadoiiiii...akai ada ka,huh

ko umo 20 kn...mmg ko rase aman la,hiburan melampau,huha sane sini...leh p clubing mlm2 padahal islam,kalau pr yg tadbir mmg ko x aman la,pusat2 disko,club2 kene tutop..mmg aku kompem ko x aman...p ngaji dlu dek tau,cls kafa ke elok tok ko,ngaji dlu ngn ustaz p,jd org dlu...

===============================================================
Anonymous | March 8, 2010 9:19 PM

kalau nak lagi clear, bace berita tu biar smpai habis.

"Taman Wira yang mula didiami pada 1986 mempunyai kira-kira 2,500 rumah dengan jumlah penghuni kira-kira 10,000 orang." utusan

die ckp ade 2500.. more n less satu rumah 4 org. 2500 drb 4 brape? 10 000 kan?

x semestinye dorg sume duduk 1 tmpat skali. sbb isu ni pon nak kutuk org je keje
===============================================================

Kalo dah awal2 lagi berita tu mengarut, ngko (Anonymous)nak ambil buat hujah lagi.. mukadimah berita dah 'menipu' takkan ekor cerita tak leh nak tipu... toing5....

utusan yang untung,,, korg yg bengong,,,elok2 hidup dngn umno aman,, masuk pkr jd huru hara... mintak itu ini x dpt,,, terus nk memberontak... pikir la ckt,,, selama ini korg membesar dngn aman pun dibwh pemerintahan umno... shah

KAT KELANTAN SANA TAK AMAN KE?...

biar betul taman wira ada 2,500 rumah..aku pun dok taman wira jgk blok e tp aku rasa xsampai pn 2,500 rumah..ini kn plak ada 10,000 pnduduk...agak2 la nk tipu pn

lawak betullah aku baca komen org2 yg pro umno ni..macam bangang tadak akai..pun ada..buta hati sebab tu selalu menafikan kebenaran..

Anonymous | March 26, 2010 7:59 AM
utusan yang untung,,, korg yg bengong,,,elok2 hidup dngn umno aman,, masuk pkr jd huru hara... mintak itu ini x dpt,,, terus nk memberontak... pikir la ckt,,, selama ini korg membesar dngn aman pun dibwh pemerintahan umno... shah

_______________________________________________________________

Kes buang bayi, rogol,merompak, bunuh , ragut dll itu aman ke?

kpd shah
aq yang dok kelantan nie rase lg aman sbb pmerintahan pas dah 20 taun tp aq ttp tak nak keluar kelantan lg sbb ak dapat rasakan kat kelantan nie masih ada rahmat tuhan...ye la, masjid time jemaah boleh sampai 100 org (subuh pon boleh sampai), kuliah ilmu kat surau time subuh pon boleh dikire ngan jari (tp kire sepuloh-sepuloh la), makcik2 pon takde bising anak2 ngan bapak2 diorang takde kat umah sbb time pukol 10 semua shopping complex dah tutup, takde disco, pub,night club...anjing pon tak kate menyalak belakang umah sbb hampir semua anjing di kelantan ialah anjing peliharaan non-muslim...aq ttp bersyukur kelantan masih di bawah pas...idop kelantan

guanodemo?

sorry tuan tanah..tumpang lalu,lari tajuk skit..
bodo btol..
aku org kelantan,tp membesar di KL..
bapak perbezaan duk di KL ngan klantan..
bila balik klantan time raya,cuti @ apa je ke klantan..aku x pernah jumpa kedamaian yg begitu tenang,rasa nak pindah sana terus..nak ibadat senang..hampir 90% wanita nye bertudung litup (pakai tudung yg btol mengikut syariah islam yer..bukan mcm ehem..ehem..)
membesar yg aman bak kate bro kite tu,mmg laaaaaa sangaaatttttt aman duk KL ni..midnite rase boring ble g disko,tgk peha pompuan,pstu rase nak tgk lumbe kete & moto x yah byr tiket mahal2..g je kt MRR2 ke,tasik permaisuri ker..pstu klu rase da lame x tgk baby,ble je cari tepi2 tong sampah,ade jer..pstu nk tgk alien,g je kedai2 no ekor,bnyk alien,duk bratur & berjalan pakai helmet..nak tgk cerite best2-rogol ka,bunuh ka,ragut ka apa ka,x yah beli cd pilem mat salleh,beli je s/kabar,ari2 ade...ohhhhh indah & aman nyer duk di KL ni..:-)

tu pun x cukup lg tu...
ade plan plak nk wat Hub Hiburan Serantau...kuikuikui...

tak pe.lepas ni kita ajar wartawan utusan math yang betul

Anonymous | March 19, 2010 2:22 AM
adoii..umno carik salah orng pon..keje jalan..PKR cakap xhabis2..keje pon xbuat..lagi nk mnyusahkn rakyat..aku ni baru 20.blom layak mngundi.tpi aku rase senang dan aman umno yg takbir.

= eja tadbir pon x betol...huhuhuhu...mmg dasar umngok nk jadikan ko ni bodoh bangang...ade phm???

Salam, Sori la celah sket...dah ikuti perkembangan Milo Suam ni lama dah...saya tertarik dengan artikel ni dan bagi pengetahuan semua saya ni asal Kedah dok Tmn Wira mergong blok B dh lama dah.la ni dok KL(yang aman damai ni).apa pun buat shah ang ni memang jenis orang yang buta hati sampai tak nampak segala penindasan yang di kenakan pada rakyat marhaen.Aku ni bukan jenis pro BN atau PR pun aku lebih pro masa depan anak cucu aku. aku ingat lagi masa remaja dulu kicap yg mak aku soh beli leh dapat 7 kupang sebotol...tp sekang ni??? harap yang mudah ni dapatlah kut ang congak balik nooo.53 tahun kita rakyat bagi mandat kat BN tu dok kat kerusi tu ang ingat apa??? utk tindas kita ka? tak geng!! kita bagi dia dok kerusi tu utk bagi kemudahan pada kita...pada masa depan kita....tapi geng 53 tahun bai...apa yang kita dapat bai??? kadar jenayah yg semakin menakutkan....akidah saudara2 kita yang semakin terpesong....rasuah....dan macam2 lagi la sampai aku rasa jijik nak sebut. jadi kalau yang tu buatkan ang rasa aman damai aku pun tatau nak kata apa lagi.Cuma aku beranggapan bahawa ang ni jenis takkan ada zuriat sebab ang ni jenis tak suka anak cucu ang ni idup mewah,senang,makmur tak macam yang la ni ang nikmati kan?? Buat Blogger ni tahniah buat anda sebab berjaya menonjolkan penipuan paling hebat dalam sejarah Tmn Wira Mergong a.k.a Perumahan Awam Mergong. :)

This comment has been removed by the author.

hahaha

aku duk Aloq Staq, seminggu sekali pi Insaniah di tengah2 Taman Wira tu, otw blk kena pusing dalam Taman Wira tu nak mudah ke simpang tiga utama, duk agak2 la jumlah rumah kat situ x sampai la 2,500 buah.

Paling banyak pun & ni anggaran yang hampir nak merapu aku boleh bagi, 400 buah rumah. Kalau 1 rumah 5 orang baru 2,000 penduduk, tu belum tolak bayi, budak tadika, orang yang tak peduli, ntah2 tinggal 1,000 orang je.

Mana dia cari lg 9,000 orang tu? No komen.

Utusan, akhbar paling jujur, ikhlas, berintegriti & boleh dipercayai. Ye ke? Iya, bahagian nombor ekor, memang sentiasa tepat & up to date.

ORANG UMNO BANGANG!


EmoticonEmoticon