Thursday

Memang sah UMNO Johor anti Melayu!


Sebelum ini CiLiK© telah mendedahkan tentang kezaliman yang berlaku di negeri Johor apabila kerajaan tanpa belas kasihan tergamak merobohkan rumah Melayu di Kampung Denai Pinggiran, Kempas Johor malah menggunakan Polis dan FRU untuk menghalang penduduk Melayu yang membantah perobohan rumah mereka rujuk sini Juara rakyat Taik Kucing dan juga di sini BN Johor roboh rumah rakyat

CiLiK© berharap dengan pendedahan ini, UMNO Johor yang kononnya membela nasib Melayu akan bangkit untuk membela nasib Melayu di Johor, malangnya apa yang berlaku sebaliknya. Lihatlah semua, rakyat Johor dan rakyat Malaysia lihatlah! Inilah dia Kerajaan yang mendahulukan rakyat! Rumah rakyat dirobohkan tetapi mengaku membela nasib rakyat! Lihatlah apa yang mereka lakukan!



Inilah dia gaya YB Osman Sapian ADUN Kempas yang hanya datang untuk menghina orang Kg Denai Pinggiran yang dikatakan dah dihasut oleh PAS, dia datang hanya untuk mengherdik orang kampung dengan megatakan "mintalah tolong dengan PAS!", dan yangg paling menjatuhkan maruah dia sendiri apabila dia mencabar penduduk kampung yg marah supaya memukulnya jika berani dan berhajat nak masuk lock up. Inikah perangai wakil rakyat UMNO?

YA! lihatlah seluruh rakyat Johor! Seluruh Rakyat Malaysia, inilah sebahagian perangai wakil rakyat UMNO yang mengaku membela nasib rakyat!

Ini pula peranan media perdana yang dikuasai oleh UMNO dan Barisan Nasional! lihat petikan berita ini! Lihat bagaimana Media bersetongkol memutar belitkan cerita! Kerajaan zalim dibela malah penduduk teraniaya dipersalahkan! Sila klik untuk membesarkan imej





CiLiK©: Tergamak media memutar belitkan cerita! Rumah penduduk yang dirobohkan, penduduk pula disalahkan, sebijik macam perangai Yahudi menyebarkan propaganda! Ops anda jangan pelik kerana Media Baru seperti Berita Harian ini memang mendapat nasihat dari Yahudi untuk menaikkan imej Kerajaan zalim! Terbukti sekali UMNO anti Melayu!

33 comments

mai dari mana sumber berita ni?

sapa yang suruh budak-budak sekolah ni terlibat sekali ni?

sapa yang cetak kertas tu? Budak-budak tu sendiri ka atau ada 'orang' lain.

nak tahu jugak ni.

entah la... apa nak jadi dengan negara malaysia... semakin lama semakin banyak aduan rakyat... semoga bakal pemimpin akan datang akan lebih berwibawa dan lebih mementingkan rakyat dari keuntungan diri sendiri... setia pada gagasan umno tp kurang bersetuju dengan sesetengah pemimpin yang memalukan parti.. melayu semakin berbalah sesama sendiri... keuntungan orang lain yang dapat.. jangan sampai jd perang saudara.. sebelah orang pas sebelah lg orang umno.. sedangkan kita sama2 melayu n sama islam,,, sesungguhnya dunia sudah berada dihujungnya.... cintakan kedamaian di malaysia.... shah....

owh ko tunjuk ranggi yer
YB Osman Sapian,
ko tgk pru 13 ko bleh
amek duit rakyat lagi ke tak,
akan aku pastikan ko tergolek menangis...

sblm ni Yb Osman dtg kampung ni kena halau dan dimaki oleh penyokong pembangkang tegar di kg tu.
..bila diorang susah nak pulak mintak tolong balik kat Yb..Yb dah terasa hati sgt..sbb tu la..

dia dtg kg tu baik2 nak tgk rakyat kena layan mcm tu..

itulah ceritanya.

tak perlu la....org johor tak bodoh pun...kami lagi tau apa yang pemimpin UMNO da buat untuk kami.hidup UMNO hidup JOHOR

Di mana UMNO BN kuat di situ rakyat merempat...

ada orang dah lama celik, ada orang baru nak celik, ada orang tak celik2 lagi...

sian rakyat yg merempat tu...merata2 kita jumpa rakyat merempat kat malaysia ni kan..yg tak merempat adalah sorang dua kot.

Tak baik fitnah, jangan percaya sangat blog. Pergi siasat sendiri. Allahuakbar!

takkan tak tau risiko dok umah setinggan.tanah rizab hospital plak tu jd bile dh smpai masenye minta pindah (pindah la!!!)-cukai tanah ,harta pernah bayar?..

time ni la rizab tanah spital la,dtg nk jenguk rakyat la,kena fhm duk setinggan la,masa pilihanraya ada ckp??bgtau tanah tu tanah kerajaan??bila umno perintah korg kena ready rumah korg dirobohkn??brani ckp mcm tu??da nak roboh baru tnjk muka watpe?kes ni bkn sehari dua,da mkn thun tp xde pon ckp pape... dan yg sbnrnya ialah,knp klu kat negeri PR korg xnk plak ckp mcm ni??siap berdemo lg hak melayu??mana letaknya penilaian korg??

Macam nilah kalau manusia berjiwa syaitan bertopengkan kepala manusia...lebih jahat dari syaitan dan lebih hina dari semut!ptuiiih Osman Sapian

aku pengundi kat kempas dengan ini memberikan info bahawa bukan sahaja Osman Sapian cam haram perangai. Abangnya si Ajis sapian pon samer. Dulu felcra tebing runtuh, (DUN Nusajaya) jadi mangsa, kini Denai Pinggiran ( DUN Kempas). Dasar adik berdik nih memang takleh nak bagi muka gik, PRU 13 kasi kojol dorang punya perjalanan politik. HIDUP RAKYAT MANGSA KEZALIMAN

aku pon rasa umno dah nak mampos bpak aku dlu ketu kg baru plentong tengah dok sebok menyokong barua umno ni tpi ap dapat dah la kena halau dari kg tu dapat caci maki lg dari org kg pas tu dok dlu yg diaorg sanyung dto kalid nordin mana pergi nya dok sebok pakat nak jadi mentri masa tu haaaa skrg org kg dok menyesal sokong umno(untuk melayu nanti 0 je)huhuhuhuh aku harap pr 13 umno tumbang penuh kehinaan takbir allahhu akbarx3

cilik mu gi cakap kat sedaro suhaizan ajak semuo org2 kg denai buat sembahyang hajat beramai2 dan buat rakaman video, moga2 tuhan akan makbulkan doa2 hambanya yg teraniaya

pernah kuar ke brita rumah rakyat klantan kena roboh??...takde kan sbab rakyat klantan tak bodoh... mereka dah tau UMNO pengkhianat orang melayu... skarang plak berbaik2 ngan yahudi... ape jenis orang mcm ni... time nk pilihan raya tabur bermcm2 projek... makna nya kalau mana2 kawasan nak projek pembangunan mesti kena ada pilihan raya dulu... tak ke bodoh orang yg undi UMNO..

konklusi milo suam suke saji brita palsu

ni smua direka2 utk mdapat publisiti murhan...sdah la..ckup2 la k..

This comment has been removed by the author.

Aku anak yang lahir dibawah DEB yang kononnya DEB banyak membantu org2 melayu baik dari segi pelajaran mahu pun ekonomi..

Tapi selama ni aku tak nampak pun apa2 yang kerajaan bantu aku sebagai bumiputera melalui DEB..!!

Masa sekolah dulu : Semuanya famili aku tanggung baik dari segi peralatan sekolah sampailah pakaian sekolah, kalau nak kata pinjaman buku teks bukan melayu pon dapat sama.. so apa kelebihan DEB..??

Masa di Kolej : Sama jugak.. tak de apa2 keistimewaan yang aku dapat sebagai Bumiputera.. kat universiti kalau kita nak tgk keistimewaan bumiputera hanyalah terdapat pada anak2 dato`, dato1 seri. menteri, timbalan menteri, Tan Seri dan Tengku2 sahaja.. kalau org melayu lainnya samalah macam bangsa2 malaysia yg lainnya...

Beli Rumah : dapat 10% potongan sbb bumiputera.. aku beli rumah yg sama dgn jiran aku yg berbangsa cina aku dapat potongan 10% tapi bila tgk kekemasan serta barang yang dipasang kat dalam rumah jiran aku tu lebih berkualiti dari rumah aku bila aku tanya pemaju diorang kata sbb aku dapat potongan 10% mana boleh sama dgn rumah yg tak dapat potongan 10% so.. melayu kena tipu dgn pemimpin UMNO lagi.. huhu...

Bila aku buat business : Lagi susah sbb nak buat pinjaman mara dan tekun siap tanya lagi duit kopi berapa mahu kasi.. bila aku pertikaikan mereka akan cakap " encik berniaga bila dapat pinjaman boleh buat keuntungan tapi saya ni makan gaji tak dapat apa2 gaji setiap bulan pun tak cukup so kalau encik teringin jugak buat pinjaman macam biasalah saya tolong encik dan encik tolong saya, kalau cik boleh bekerjasama sekarang jugak saya uruskan semuanya

Aku tanya lagi tak bahaya ke buat mcm tu dia kata " Alah encik ni macam budak2 pulak sejak berpuluh2 tahun lagi dah macam ni tak de apa2 pun" huhu..!!

kalau tak kuat iman boleh saja aku bersekongkol dgn LAHABAU tu buat dosa besar memberi rasuah..

Ayat2 ugutan inilah juga yg Najib bagi kat para pengundi cina di Hulu Selangor tempoh hari

“I want to make a deal with you. Can we have an understanding or not? The understanding is quite simple. I help you, you help me,” kata Najib..

So apa nak dikata sama2 bergelumangan dgn Dosa2 Rasuah dan benda2 yang Haram.. huhu memang UMNO ni haram jadah dari bawah sampai ke atas...!!

Kalau ada sape2 yg dapat kelebihan sebagai Bumiputera sila bagi tahu kat aku ok.. aku pun nak tahu jugak apa yg lebih sgt dgn hak istimewa bumiputera yg org2 UMNO pertahankan sgt tu..

kahkahkah..undilah umno lg..padan muka..kahkahkah

umnojohorjgndikacau delete 25 October 2010 at 22:41

cube la lau kowg dgr ckp pemimpin,lau suh pindh 2,pidh la...da tentu2 dowg akn tlng tok mntk pmpsn..ni x,da la degil,lembp,da xdpt ape2,slhkn owg lain...
umh aq da nk kne rbh kt jhr,umno perjuangkn dptkn pmpsan..skunk aq dpt pmpsn lbh 50k,dpt umh lg kt area bandr..sume coz umno..
yg pas n pkr,dok undg pencrmh sane sini konony nk backup soh x yh pndh tp hrm..last2 hantu pertama yg pndh amek wit pmpsn dlu,kaum kerbt 2 la PAS n PKR...podah la PAS n PKR..bebual taik..

asiah:

umnojohorjgndikacau | October 25, 2010 7:41 AM

cube la lau kowg dgr ckp pemimpin,lau suh pindh 2,pidh la...da tentu2 dowg akn tlng tok mntk pmpsn..ni x,da la degil,lembp,da xdpt ape2,slhkn owg lain...
umh aq da nk kne rbh kt jhr,umno perjuangkn dptkn pmpsan..skunk aq dpt pmpsn lbh 50k,dpt umh lg kt area bandr..sume coz umno..
yg pas n pkr,dok undg pencrmh sane sini konony nk backup soh x yh pndh tp hrm..last2 hantu pertama yg pndh amek wit pmpsn dlu,kaum kerbt 2 la PAS n PKR...podah la PAS n PKR..bebual taik..

cantek bahase saudara.saudara sangat pandai ke sampai mengatakan mereka tu lembap?mmg la ko dapat pampasan.sebab ko ikut cakap umno.cuba ko tak ikut cakap die.mesti jadi benda yang sama kat ko kan. tak kisah la diorang nak wat ceramah ke hape.ceramah dorang tak semestinya cakap kosong.gler semangat aku tgk KJ berucap masa perhimpunan umno.siap orang tepuk2 tangan lagi.jerit sikit tepuk tangan.nampak sangat la kaki ampu.saudara jangan risau ye.Yang Maha Berkuasa itu lebih mengetahui dari segala2 nya.salah atau betol dosa atau pahala hanya Yang Maha Berkuasa saja tentukan.mungkin di dunia segala2nya betol.segalanya indah tapi tak semestinya di akhirat. sesungguhnya ALLAH itu lebih mengetahui dari segala-galanya.

ini bukan maki.. tapi just nak cakp je.. wei..!! video mane..?? YB tu cakap ape betul ke die cakp cam bloger blog ni cakp.. mgkin die cakp bende lain.. aku rase gambar ni mungkin di manipulasi.. btw. aku.. x suka dgn cara pemerintahan kerajaan skarg.. kepada blogger.. len kali tunjuk la bukti lebih siket.. jgn dok nak letak satu gambar.. lepas tu dok kutuk yg bukan.. BN dan PR same je penyokongnye.. memanipulasi maklumat, gambar dan video.. ALLAH je tahu. sape yg benar.. kenape x pernah dengar penyokong PR or BN yg buat blog or note tidak puas hati dgn yb2 mereka.. hahaha.. dasar FANATIK... kebenaran tidak terletak pade parti.. tapi pade pemimpin tu sendiri... haha.. kalo ko rase calon pemimpin tu bagus.. undilah. x kira BN ke PR ke, bebas ke.. haha.. korg sume FANATIK ngan parti politik... hahahaaha... FANATIK!!!

Anoymous...kamu nak ditunjukan bukti? kalau 100 video pun ditunjukan kamu takan percaya. Kamu takde ditempat kejadian bukan? Kalau takde di tempat kejadian bukan hak kamu untuk cakap milo suam itu pembohong dan buat berita palsu. Kamu yang tak ada ditempat kejadian pula yang cerita lebih-lebih. Kamu sendiri kata kebenaran tu bukan terletak pada parti, tapi pada pemimpin itu sendiri. Abih yang kamu undi UMNO tu apa pasal? Terus-terang ajelah kamu penyokong UMNO tegar! Ayat yang biasa digunakan oleh penyokong UMNO tersembunyi ialah " saya bukan menyokong mana2 pihak". Yang berkata "kebenaran bukan terletak pada parti" pun sama penyokong UMNO tersembunyi! Dia pandai cakap macam tu tapi bila pemimpin UMNO buat tak betul pun mereka tetap sokong jugak! Penyokong PR tak perlu buat blog untuk kritik pemimpin mereka kerana dalam mesyuarat ada saluran untuk menegur. Kalau dalam UMNO mana boleh tegur, pasti kena cantas. Buat blog lagilah cepat kena cantas.

Anonymous...kamu takde pendirian politik. Kerajaan yang tak bagus kamu tak berani menentang atau menumbangkannya di dalam pilihanraya. Kamu takde prinsip dan pendirian. Dia punya perangai kutuk sana kutuk sini saja pandai. Itu saja yang dibuat, takde langsung ikhtiar membetulkan keadaan. Orang buat semua tak kena, orang semua fanatik sedangkan kau tak buat apa pun, cuma pandai mengutuk ajelah. Manusia begini memang tak mendatangkan hasil pada diri sendiri mahupun orang lain. Elok kau duduk kat pulau batu putih aje.

Remy | November 6, 2010 7:16 PM
situasi(pilihan raya). kawasan(CONTOH) kawasan A. Calon pepmimpin(CONTOH) -Abu(BN) -ALI(PR)
-ABU(BN)
seorang yg biasa, menjanjikan rakyat macm2.. anda kenal beliau bukan seorang pemimpin yg baik
-ALI(PR)
seorang yg alim, anda yakin calon pemimpin yg baik..

anda akan pilih ALI bukan??

begitulah sebaliknya.. bagaimana... jika anda pilih sebaliknye.. anda pilih ikut parti..ini yg dimaksudkan FANATik parti..

wahai anda.. bginikah anda kate saya tiada pendirian.. adakah anda yg tiada pendirian.. memilih ikut kesukaan Parti.. bukan memilih ikut kehebatan pemimpin.. disini bukan sahaja karakter pemimpin.. tapi perjuangan yg akan dibawa oleh pemimpin tu sendiri.. di parlimen.. siapa yg akan bawa masalah kite disana.. mestilah pemimpin.. tapi kalo pemimpin tu asik makan duit rakyat.. buat pe undi die..
kepada anda. ko tahu x sistem demokrasi ni sistem yahudi.. aku neutral x semestinya x membantah.. ko rase terlalu memuja parti tu elok ke.. sume PR tu betul ke.. sume BN tu betul ke.. memg laaa dag memg sistem negara(PERLEMBAGAAN)..mungkin satu hari anda yg mengubah segalanya.. ubah sistem yg x betul ni

disebabkan sistem ini.. anda dok mengutuk sane sini.. dok menambah dosa.. menceritakan keaiban kan teruk.. cube laa aib anda diceritakan satu dunia... malu x anda..

POLITIK untuk org yg dimainkan peranan oleh pemimpin.. bukan PARTI

Remy | November 6, 2010 7:16 PM

post sebelumnya... kbanykan ayat salah.. saya silap. tapi anda paham kan ape yg dikatakan.

setelah lihat dari semua aspek...termasuk dari segi agama, politik, blog2 kesemua parti...kta ni sedang makan taik sendiri...org cina pon gado jgak xcam kta...itulah inilah...perpaduan lah..1malaysia lah..tp..agama ltak blakang..sma ja bn ngn pr...tp aku nmpak pas je ok...bkn sbb aku sokong...ampa lihat diorang ngn mata ati ampa...ampa nmpak chya khdupan itu...

sape yg cetak kertas atau yg suruh budak2 tu berdemo xpenting..da rumah nk kena roboh 2 beb, klu ko pon StingRay, rumah ko nk kena roboh ko senyum ngn tgk saje ke??jgn tnye soalan bodoh cm2..bile bnde 2 xkena kt kita, kita borsorak la..bile dh jd cm2 ak rasa xckup org ko nk maki hamun kan..jadi tepuk kepala tanya akal!!!!

Man Sapian!ooo Man Sapian seronoknya kamu menuding jari kat orang kampung ya...

patutla johor banjir ari tu ..,


EmoticonEmoticon