Saturday

Surat Bukti UMNO juara Rasuah!





Hari ini CiLiK© Baru sahaja menerima email dari seseorang yang tidak mahu nama ataupun emailnya diketahui umum. Beliau telah memberi email tentang salinan surat yang ditandatangani Dato' Sayed Mohamad Ali Saipuddin bin Sayed Yaacob Timbalan Ketua UMNO bahagian Kuala Krai Kelantan yang ditujukan kepada Abdullah semasa beliau masih Perdana Menteri.

Surat ini berkaitan laporan salah laku pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat dengan Rasuah. Bagi yang belum pernah melihat surat ini, dipersilakan untuk melihat. Saksikanlah bagaimana pemimpin-pemimpin UMNO yang mengamalkan Rasuah! Perkara ini didedahkan sendiri oleh orang dalam UMNO! Terbukti UMNO juara Rasuah!

Di bawah ini salinan surat yang dimaksudkan Sila klik untuk gambar yang lebih besar dan jelas













Lihat tanda tangan di helaian surat tersebut, bagi yang mengenali tanda tangan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai pada masa itu, anda boleh mengesahkan ketulenan surat ini! Sila klik untuk membesarkan gambar.








CiLiK©: Satu dunia tahu UMNO Juara Rasuah! Dah jadi darah daging! Zombie-zombie UMNGOK teruskan menyokong Pemimpin rasuah ye untung-untung kamu pun dapat merasa duit rasuah untuk tutup mulut!

16 comments

Memang UMNOk Juara Rasuah dari pimpinan peringkat caw. hingga tertinggi smua makan rasuah..Untuk ketika ini UMNOk mmg tak relevan utk bangsa meLayu lagi perjuangan yg mereka laung2kan hanya sandiwara mereka sahaja (dlm kepala bana mereka hanya pk duit!! duit!! duit!!) "Maruah" hancur buang dlm longkang... Mmg patut sekarang rakyat bencikan UMNOk dan semakin hari semakin benci.. Ini kah "Juara Rakyat" slogan "syok sendiri" kononnya pembela bangsa ...eeehhh boleh pegi jahanam laaa dengan UMNOk - amusza

Aku tak kisah sangat kalau MiloSuam dapat bongkarkan bukti rasuah pemimpin2 UMNO sbb dah diorg mmg mcm tu,nak buat mcm mana..Korang semua dah sedia maklumkan..Tapi aku mmg ambik kisah bila Pakatan Rakyat terutama PAS yang menggunakan rumah allah (terutama surau)buat ceramah untuk mengutuk dan mengata pemimpin BN,adakah itu halal dan bagus disisi ALLAH..?? Baru isu ni yang aku nampak takde sapa yg berani nak bongkarkan..Sejahat2 UMNO diorg tak gunakan rumah allah untuk ceramah kutuk PR..Dalam mesyuarat PAS sendiri,sorg AJK PAS kawasan aku sendiri bgth aku yang org muda PAS mulut diorg boleh tahan menghentem org2 lama..Tapi bila luar nampak baik..Mcm mana pulak tu..??? Mana ciri2 Parti Islam yang dibawanya..sikap sikit pun tak menunjukkan islam..

"mereka menjadikan agama (memperalatkan agama) untuk tujuan berpecah-belah dan berpuak-puiak sehingga menjadikan beberapa pecahan (parti-parti). Masing-masing puak (parti) pula berbangga dengan apa yang ada di sisi mereka... "

Anonymous March 26, 7.16 PM,
Andalah contoh tepat bagi pepatah 'kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak kelihatan.' Sedangkan rasuah yang jelas depan mata pun anda tak kisah masakan pula anda nak ambil kisah jenayah yang berleluasa ketika ini?? Masjid bukanlah tempat solat semata-mata, anda harus faham. Kalau anda kata masjid tempat solat sahaja, maka samalah anda dengan orang hindu, buddha dll. Masjid adalah pusat kegiatan org Islam, pusat pemikiran. Bolehkah anda nyatakan bagaimana untuk menentang kezaliman tanpa menggunakan kata-kata kutukan? Nasihat?? Orang Malaysia makan nasihat? Inilah akibatnya bila berlaku segregasi agama dan politik bagi org Islam...macam UMNO...

Bodo
Surat ni la bukti UMNO perang rasuah. Ada nama2 dalam tu dah kena pangkah pun. Yg ni surat aduan. Bukan boleh jatuh hukum terus. Yg tak kena sebab tak cukup bukti la bodo. Yg Nik Aziz pi letak anak menantu dia bagi jawatan tapi asyik dok melancau tu takpa pulak. Kesimpulannya korang semua memang lancau. (Tak perlu bijak berhujah dgn orang bodo)

bodoh..surat ni bukti UMNGOK mmg RASUAH..dr akar umbi smpai ke pucuk..busuk smpai ke usus!!

This comment has been removed by a blog administrator.

Kalau tak ada Rasuah macam mane nak bongkar ngok?
Cakap pusing2 mcm keling kah kah kah
penyokong UMNO yg menyamar atas pagar...

tgk IP adress pun dah tau siapa keh keh keh...
Surat ni bukti org bwh (timb ketua bah. je pun)
bongkar rasuah orang atas! jadi orang atas ade buat rasuah
sebab tu dibongkarkan! Ini bukti ade rasuah dan UMNO juara rasuah!

Kenapa nak pusing jd perang rasuah pulak?
yang perang rasuah tu sorang je... die mewakili UMNO ke?
tapi yg rasuah banyak! kah kah kah bongok!!!!
lagipun ko memang akui UMNO kaki rasuah! hehe

Baiklah saya tak berapa jelas kalau pemimpin PAS kutuk UMNO, cuma sy nak tau kutuk mcm mane tu? Baiklah kalau ade pun kesalahan mengutuk itu adalah kesilapan manusia, dan bukan semua pun mengutuk ada sebilangan... dan tidak boleh menggambarkan parti keseluruhan...

Apa yang pasti UMNO memang kaki kutuk dan tidak boleh dipertikaikan! Anda sendiri mengakui!

Jadi dalam Malaysia ni ada PAS dan UMNO mana lebih baik? jelas sekali PAS mereka ada kesilapan kerana mengutuk... tetapi inilah satu-satunya wadah perjuangan Islam di Malaysia...

jika ada Parti yg memperjuangkan Islam lebih baik dari Islam kita akan sokong parti tersebut, tetapi memandangkan hanya ada PAS ayuh ramai2 sokong PAS tumbangkan UMNO dan Barisan Nasional yang dah jelas haprak!

Komen yang off topik saya delete harap maklum...
Tolong faham komen untuk artikel di atas sahaja
Nak komen tentang lain pergi tempat lain....

Tengok bahasa Si Cilik ni pun dah tahu..
Dia menggunakan perkataan " bongok " sudah cukup mengambarkan diri dia ni mcm mana..
Itu baru sikit kata2 kurang sopan yang dia lontarkan..
Belum tengok yang lain lagi..
Aku rasa Tuan Guru tak ajar pun cakap mcm ni..
Sbb tu aku kata perbetulkan diri dulu,baru betulkan diri org lain..

PAS ker,UMNO ker..Dua2 sama jer..Hanya sebuah Parti Politik yang tidak bernyawa dan tak tahu paper..
Yang tak betulnya pemimpin dalam sesebuah Parti tu..

Hayatilah ayat dibawah sedalam2nya..Ini la yang berlaku dalam arena politik skrg tak kisah la dari parti PAS atau sebagainya..

" Mereka menjadikan agama (memperalatkan agama) untuk tujuan berpecah-belah dan berpuak-puiak sehingga menjadikan beberapa pecahan (parti-parti). Masing-masing puak (parti) pula berbangga dengan apa yang ada di sisi mereka... "

kamu dah tak ada modal ke? boleh bagi saya perkataan
apa yg sesuai untuk ganti bongok? Kalau memang bongok nak tukar jadi apa? takkan bongok nak cakap pandai? isu kutuk pun dah jadi isu besar... macam budak2 sekolah tadika dengar kawan die ckp bodoh report kat cikgu.... cikgu ade orang kan... die cakap bodoh! keh keh keh...

Bagus ko dah buang komen silap tadi...nasib baik aku detect cepat..

aku ucap sama2 walau tak dpt tima kasih..

Kamen Rider Black~ delete 27 March 2010 at 22:46

CILIK: bagus...buang yg off topic..

Kadang2 aku rase malas nk jwb komen org UMNGOK yg xde point...
(actually, aku dh karang pjg dah td...bile nk sent, page x load plak...huarghhh!!)

Menjawab anonymous:
Bodo
Surat ni la bukti UMNO perang rasuah. Ada nama2 dalam tu dah kena pangkah pun. Yg ni surat aduan. Bukan boleh jatuh hukum terus. Yg tak kena sebab tak cukup bukti la bodo. Yg Nik Aziz pi letak anak menantu dia bagi jawatan tapi asyik dok melancau tu takpa pulak. Kesimpulannya korang semua memang lancau. (Tak perlu bijak berhujah dgn orang bodo)


UMNGOK perang rasuah...ini la statement yg plg klaka skali pernah aku dgr...tgk nama no 1 dlm surat tu...kan ke Ali Rustam tu still KM Melaka?? ...jwtn perasuah dikekalkan, ini ke namenye perangi rasuah??

~kapish

da terang2 umno gune wang nk tawan negara..
next time xde lg la nk caye2 pasni..see u in PRU13 :)

selepas merdeka, almarhum tengku abd rahman berkata negara tanah melayu mengamal sistem sekular, tup tup kemudian di padam kenyataan tersebut di ganti perkataan demo-crazy, bila sistem pemerintahan ciptaan penjajah british digunakan maka tak heran rasuah duit, harta, betina menjadi2. bpr masa zaman mahathir tak berani pula nak tangkap konco2 mahathir termasuk mahathir sendiri sebab bpr cuma alat ciptaan utk melindungi mahathir n the gang! sprm pula ganti nama bpr sebab org ramai sudah tahu kegagalan jabatan bpr! lagi bertambah selamat!!

Anonymous | March 27, 2010 2:19 AM
PAS ker,UMNO ker..Dua2 sama jer..Hanya sebuah Parti Politik yang tidak bernyawa dan tak tahu paper..
Yang tak betulnya pemimpin dalam sesebuah Parti tu..

Hayatilah ayat dibawah sedalam2nya..Ini la yang berlaku dalam arena politik skrg tak kisah la dari parti PAS atau sebagainya..

" Mereka menjadikan agama (memperalatkan agama) untuk tujuan berpecah-belah dan berpuak-puiak sehingga menjadikan beberapa pecahan (parti-parti). Masing-masing puak (parti) pula berbangga dengan apa yang ada di sisi mereka... "


...Biasanya org yg kata PAS dan UMNO sama saja sebenarnya UMnooo le tu hihih.
Kata2 di atas tu ambik mana? Ayat Quran ke dari utusan melayoo?
Kalau Quran bgtau ayat dan surahnya. Quran dan agama memang utk diguna, bukan untuk disimpan dan guna mlm jemaat aje.

Yg penting cara guna biar betul, niat biar betul. Baru ada hasil. Menggunaakan hujah itu utk mengenepikan agama pun satu kesesatan..konon bersih sgtla politik umno tu hingga mengenepikan agama...lawak...

umno memang makan duit rakyat,sekarang nk tudoh ibrahim liwat nie pekara bodo


EmoticonEmoticon