Tuesday

UMNO pun ada Tok Guru




Ada sesiapa kenal dia ni? Haji ape tah Tuan Guru Haji Lah kot nama dia, inilah yang dijadikan rujukan oleh segelintir penyokong UMNGOK. Haji Lah ni kononnya lebih alim dan lebih tinggi ilmunya dari Nik Aziz. Malah Haji Lah ni sambil mengatakan diri dia sebagai Tok Guru kata Nik Aziz tak cukup ilmu, Nik Aziz tak layak dipanggil Tok guru kerana ilmu nik Aziz setakat ilmu ustaz je. Lagi dia kata Nik Aziz Amalkan Wahabbi. Fitnah yang aku nampak dibuat oleh tok guru UMNO ni terhadap Nik Aziz ialah, Nik Aziz Wahabbi sebab tu Nik Aziz lebih suka menyokong DAP berbanding menyokong UMNO yang tulen Islamnya.

Korang tengok sendirilah video ni dan nilailah kata-kata Tok Guru UMNO ni sila klik untuk memainkan video ini.




CiLiK©: Kalau UMNO yang memisahkan Islam dengan politik tu dikatakan Islam tulen memang sah senget orang tua ni. Tapi tok guru macam nilah yang dijadikan rujukan oleh zombie-zombie UMNGOK. Wallahua'lam.

47 comments

org yg mengaku alim sebenarnya jahil

salam

ha ha ni kah tok guru UMNO ... kelakar gilerr

ape yg dia ckp nih sirah islam~
xde ape pon yg membuktikan tuduhan die nih(bahawa TGNA wahabbi)
alasan sebab berkawan dengan DAP?
- DAP mmg terang2 an lg elok akhlak nye dr UMNO...sejak bile plak UMNO tulen Islam?...die nih ilang akal ke?

series xske ape yg die ckp...awal2 lg ckp "saye sebagai tuan guru..."

jgn la bongkak...mane ade tuan guru ngaku die tuan guru...org yg panggil tuan guru~

hj lah ni...ada pondok di kg genting tumpat..utk tau selanjutnya...cari kat u tube...ceramah oleh Yb zaki(Adun Kelaboran) siapa dia Hj Lah..kemaruk minta org panggil dia tok guru..dia ingat Tok Guru Nik Aziz minta ke org panggil dia TOK Guru..pengiktirafan dari org ramai tu...dapat 500 ringgit tiap kali ceramah di pentas umngok..

mls aku nk komen byk psl org nie..ustz aku yg dulu pernah jd wahabi pun xckp tok guru nik aziz wahabi.sengal tul

biler dgr "Tok Guru" umNO ni ckp UMNO ISLAM TULEN...ak rasa nk gelak sampai gugur rambut rosmah....hahahahahahXD lawak nk mampos...abes tuh yg Hishamuddin minum arak,Rosmah x pakai tudung,Rosmah buang family dye,Hiburan Najib berleluasa tuh pe dye? ckp mcm terhidang RM5000 depan mata...TOK GURU UMNO,Insaflah...kubur kata mari rumah kata pergi....insaf sebelum terlambat...

dunia mmg btul2 nk kiamat ni.. astagfirullah..

hahaha..korang ni..bila org tak memihak pd korang mula2 la mcm2 korang..

Tulah kalu dok terdedah dgn satu tok "guru" je..
Pada aku mesti ada sebab dia berani tonjol diri mcm tu tak sembunyi2..(mcm kita semua kat sini termasuk tuan tanah sekali)

Renung2 kan lah..

salam..
aku jarang nak komen ape2.. selalu tengok je blog kengkawan ni.. tapi kali ni cam nak komen lak.. haha.. mudah komen aku.. malang sungguh.. kotak pon dah kotak rokok kretek.. camne nak cakap isi die kat dalam rokok dunhill.. payah tu.. cari la yg sesuai sket kot nak becakap soal2 camni..

Kamen Rider Black~ delete 23 March 2010 at 18:57

LICIK: kalau xde ilmu, jgn suke2 nk bercakap...nanti akan menunjukkan kebodohan diri kau sendiri...mcm yg kau tgh buat nie skrg....eh..jgn2 ko ni anak tok guru umngok nie kot... :p

Salam, Macam bomoh aje aku tengok....tak ada tokoh macam tok guru!!

Kesiannye...ckp sorang-sorang,suruh beri ceramah kat Kelantan,pasti ramai yg hadir nak tengok Tok Guru UMNO

hahah..kamen..dah sunat ke?

mmg aku tak pandai sgt bab2 agama ni..tak tau la kalau korang smua tahap2 ulamak, tahap2 wali..hukum hakam kat mulut korang jer..

Aku tak mau ulas bab ni dan tak yah la nak lekeh2 kan org tua tu.
kita tunggu je la ulasan nik ajis, kot2 dia kenal org tua tu..lagi bagus kalau diorang dua2 debat.

ni ha aku jumpa link profile org tua ni....korang baca lah..nampak mcm org sekolah agama gak..hehe

http://epondok.wordpress.com/category/pondok-geting/

licik.. jgn la tunjuk bodoh.. bodoh sgt nampak 2.. memang kami bukan tahap ulama', tp setakt mcm ni.. leh la nak berbahas.. sedar la licik, ALLAH 2 satu, kalu kita xekot suruhan dia, xyah la dok kat dunia ni.. cari tempat len.

Apa yg tiba2 bodoh?..asyik2 tu je ayat..
aku suruh tgk je link org tua tu..sikit2 bodh2..

ni lah kalau pemimpin pun suka mengata org anak buah apatah lagi..

tetiba je aku minat nak komen.

cuba kau orang perhati baik2,dunia ni makin maju semuanya hebat tak kira apa bab.tapi bab akhlak semakin mundur macam nak kembali ke zaman jahiliah.apasal.cuba fikir.
aku terfikir semua ni kerana ulamak yang jadi penasihat kepada pemenrintah telah khianat dengan ilmunya yang dipelajari dahulu,tak macam pakar-pakar lain mereka ni jujur dengan ilmunya,sebab tu apa bidang pun semakin maju.apa yang dipelajari itu yang dilaksanakan.tapi siulamak ni khianat sebab masa belajar dulu berzina hukum sebat atau rejam tapi bila pegang jawatan zina kenakan denda je,tak ke khianat tu namanya.

Kdg2 bercakap tak semudah nak mengota..

Sebelum dpt kerajaan PAS boleh janji mcm2 bila dah dpt sendiri mau ingat..

Kita lihat di Selangor betapa lembut dan slownya suara PAS dlm pakatan..Kenapa tak buat apa yg mereka laung2kan selama ini..tutplah semua pusat2 arak,,pub2..rumah urut dan sebaginya..suarakan dgn lebih tegas..takkan itu pun tak boleh?
Walau tak berjaya org nampak usaha dan ketegasan. Kenapa tak buat? Kenapa?

Kdg2 membangkang dan menyalahkan mmg senang..

LICIK,dalam sesebuah negara,xkan ada yang membangkang kalau semua nye betul2 berdasarkan hukum yang ALLAH tetapkan...mai kite same2 tgk balik pe dh jd dgn dunia skrg...semcm kembali kpd zaman jahiliyyah...mknenye,salah 1 tanda kiamat dh muncul...jd,same2 kite perbaiki dan tambah bekalan untuk di bawa ke sana...xkan ada pergantungan dgn org lg pd mase tue...sumenye nafsi2..

dah macam tok bomoh dah aku nengok pakcik ni..adoii

jangan menghina orang.kita sendiri pun tak tentu lagi betul.belum tentu tok guru pun masuk syurga..hanya ALLAH sahaja yang tahu.saja nak tanya.. ahli PAS saja ke islam tulin!kesian orang UMNO sembayang tonggang tonggek....rupanya islam palsu.

Saya setuju dgn kasim baba... mereka dah macam mak n... je. lemah lembut ...keras la sikit baru ada ummph!

dulu saya ni pencinta PAS tapi apa nak buat....dia orang cakap tak serupa bikin.

pikirla sndri... renung2kn...

Saya seorang ahli Jamaah seumur hidup (secara teknikal) PAS. Selagi PAS memperjuangkan cara hidup Islam. Saya menyeru ahli jamaah saya agar tidak terjebak dalam perangkap UMNO lalu mengeluarkan kata-kata kesat tak ubah macam sebahagian orang UMNO juga. Kita hendaklah menunjukkan akhlaq Islam dan bahawa kita orang2 jamaah Islam ni bawak Islam dan bawak ketamaddunan yang jauh lebih baik dari Parti Politik UMNO. Politik hanyalah SALAH SATU dari manhaj atau cara PAS. Dakwah lebih penting dan dakwah perlu beradab dan mengikut uslub dakwah. Rasulullah dicaci maki dihina jauuuuuhhhhhhh lebih teruk takka kita takleh nak tahan kalau sesetengah orang UMNO maki cerca kita. Pada yang menyamar kunun dulu pencinta PAS dulu sokong PAS saya harap berlaku jujur lah.

ahli feqah sbnr??? kah5...bgolek2 aku gelak dga ckp cetu. lau ye la ahli feqah sbnr, npe pkai kopiah cm yahudi?? cube tgk yahudi g smayang pkai kopiah cmne..ha5..ni la ahli feqah yg sbnr erk? hehehe...org yg b'pgtahuan agama xkn wt cetu..tgk TGNA n TGHA pkai cmne. klau ye la apa tok guru lebai lah ni ckp, at least TGNA pkai mgkut islam, bkn yahudi. tp aku x rse pe lebai lah ni ckp btowl..org alim ulama' xkn mngaku ilmu yg dia ada tinggi

KESIAN NGOK KAT DIA.KALAU LAH DIA BETOI2 NK JADI TOK GURU UMNO
KITA MINTA DIA BUAT SATU BENDA JA.SURU DIA TALBIAH DAN NASIHAT DULU ISTERI PAK JIB TUTUP AURAT.KELAU BERJAYA BARU BOLEH BAGI SIJIL ULAMAK TU PUN KALAU LAYAK LA.

rasanya dia ni lebih ok dari bekas tok imam yang dah 4 kali pergi haji tapi pekena dadah..agak nya dia ni ikut cerita p ramli kot..belacan jual sorok2,ganja bolih jual macam biasa.macam2 perkara pelik berlaku kat kelantan. tak apa la ikut suka kau orang le asalkan bahagia di dunia..belum tentu di akhirat.

sesiapa pun tak bolih mengaku dia islam tulin..orang PAS ka,orang UMNO ka, orang PKR ka...hanya Allah yang mengetahui dan menilai siapa yang sebenarnya..ni yang kaki ngutuk dalam ruang ni islam tulin ke kalau asyik ngutuk orang saje.ghentikan le mat..bawak ngucap banyak2.

beragak la kalau nk berlakon pun.... tah berapa la yg die ni dpt dari BN(duniawi semata) aku dh lama gak duk kt kelantan ni... x penah kenal pun sapa tok guru LAH ni.... hairan bin ajaib sungguh. Pasal pemerintahan kerajaan selangor... yg penting org BN dh banyak hilang kuasa... ingat senang ker nak bersihkan apa yg taik2 BN tu tinggalkan....... tunggu la sampai 50 tahun PR memerintah... baru la boleh nak komen.... lepas tu bagi PR sambung 50 tahun lagi... korang pun dah mati dah....... apa nak kesah.. layannn...

mafhum hadith qudsi : "siapa2 yg melawan wali Ku,maka Aku isytihar perang dengan nya"...
setiap ulamak ade hujah masing2 untuk bercakap..tok guru ni blaja ugama slame 27 tahun..kita??
tok guru nik aziz pn 'alim..maka kita yg jahil jngn duk mengata kt tok2 guru..biar mrka selesaikan antara mrka..kalo kita smua nk tnjuk pndai, maka ini akan mbawa kpd perpecahan umat islam..dhla skrg ni kita tngh berpecah..jngn bergadoh same sdiri..selesaikan ngn cara baek..kita yg duk kutuk org sesuka hati 2 baek k??same2 la kita nilai diri sdiri dlu sblm kita nilai rg laen..psnn ini khas utk diri si penulis..

huhu..ni bukan nak debat pasal politik sangat..ni pasal wahabi n ahli sunnah wal jamaah, tp aku xnmpk lg kat mana wahabinya TGNA ni..biasa la tu aliran pondok kadang2 ada yang tidak menyokong fiqh siyasi muasoroh sekarang ni..xsabo nak tengok TGNA jawab persoalan ni..

hmm...mcm mane la tok guru ni...sy yg anak murid pd AL-MARHUM MUALIM HJ ABD WAHID pengasas MAAHAD AN-NURIAH SG UDANG MELAKA ni pun naik pening...AL-MARHUM pernah menyeru anak2 muridnye klo dpt berdampingla dgn TG NIK ABD AZIZ(MB KELANTAN)utk mendalami lg ilmu2 agama seblom kami melanjutkan pelajaran ke AL-AZHAR...Seblom ni pun pernah dikeudarakan disaluran RADIO MALAYSIA IKIM pd bulan RAMADHAN yg lalu...pasal fahaman2 & idieoligy2 islam yg di bawa oleh IKHWANUL MUSLIMIN...dlm discusi itu...mereka menyenaraikan...10org ulama2 dr PAS...diantaranye TG NIK ABD AZIZ & TG ABD HADI AWANG kite...Cabang IKHWANUL MUSLIMUN diantaranye HIBBUL MUSLIMUN(HAMAS),JIHADUL ISLAM,BRIGED AL-AQSA,tak terkecuali PAS sediri...so...mereka memperjuangkan ISLAM & TANAHAIR dari LAKNATULLAH ISRAEL...PAS MEMPERJUANGKAN AQIDAH2 UMAT ISLAM MALAYSIA...yg dipesongkan oleh arus2 perdana & semasa yg dikawal oleh UMNO & BN...so cubela org2 dari UMNO & BN tanye pd kakitgn RADIO IKIM...ade tak mereka simpan rakaman discusi tu...klo ade dgrkn la baik2...nak tau siapa IKHUWANUL MUSLIMIN...korg tnyela pd mufti2 yg dilantik oleh sultan2 negeri2 korg...pastikan mufti2tu belajar sampai ke AL-AZHAR...

Sudah lah,,, mungkin ada benarnya ape yg dikatakan,, dan adasalahnya... tapi ingatlah kwan2 ku tok guru nik aziz tu bukan nabi,, jagan lah taksub sngat,, klo betul dlm kajian yg details dia salah x kn lah kita nk kata dia betul(TNGNA),klo dlm kajian details mengatakan btul, maka btul la,,, sabar kawan,,, inagtlah dia bukan nabi ada kdg2 silap..kita bukan taksub jamaah kita taksub pada agama.. betulkan niat perjuangan tu,,

MHD KHIDIR ISMAIL delete 26 April 2010 at 03:49

Kalau Tuan Guru Haji Lah benar seorang yang alim ulama', tegurlah UMNO tu supaya tinggalkan RASUAH, TUTUP AURAT, TUTUP KILANG ARAK, TUTUP KELAB MALAM, HAPUSKAN RIBA dan perkara yang diharam agama.. Jangan jadi berlagak kerana ilmu tetapi tidak amalkan pada yang sepatutnya sedangkan dirinya menyokong pada mereka yang jelas merajakan maksiat dan kezaliman..

muhamad Badruldin ismail delete 26 April 2010 at 05:29

muhamad badruldin bin ismail
slm..wbt..
asl bising2 nie...
ana ckp ckit yea..
xkire la sape pom kite kn...
kite mstilah ..
berdepan dgn org 2 sendiri yea..
jgn plk kite ckp blkg...
klaw lah kite nie xsuke ke xpuas hati ke...
jgn lah bertindak sedemikian rupa...
xelok lah..
so,klu kite x berkenan nga pdpt seseowg itu..
jo, dipersilakan p berjumpe nga org tersebut... jgn kite maki2 plk...
xelok cm 2...
pergilah berjumpe tnye kaba n secara face 2 face la...
inilah kite pggil muslim sejati n berakhlak mulia......sedikit perkonsian drpd sy...harap boleh memahami yea...wassalam...

UMNO tulin Islam???? geli ulu hati aku... Rasuah berleluasa... Rakyat tertindas... dasar ekonomi baru pun sebenarnya mengekonomikan kroni dan beberapa orang baru yang menyokong UMNO...
orang UMNO kalau berani cakap siapa masuk UMNO masuk syurga mcm PAS kata siapa masuk PAS masuk syurga silakanlah!!!. ada berani ker??!! ini bukan cakap-cakap kosong... aper!! ingat sekadar solat tonggangtonggek cukup je ke nak masuk syurga???!!! orang bodoh dan jahil tentang Islam jer tak boleh nak terima... kalau tahu tetang Islam pun.. tak dapat hidayah la tu...

OHOHO...MACAM SIOT ORG TUA NIH....AKU DGR SUARA PUN XLALU....
NK KUTUK ULAMAK PULAK...KENAPA LA DA TUA BANGKA CANI STILL NK BWAT DOSA....KUBUR DAH PANGGIL , RUMAH DAH HALAU PUN STILL NK BWAT DOSA LAGI....ADUHAI.........

Adoi laa~ aku tengok separuh jer dah rasa nyampah.. apa ler kecoh2 pasal ahli sunnah ngan wahabi? cuba suh org tua ni explain.. kan sama jer.. Islam ikut 'Budaya Melayu' ni lagi banyak menyimpang dari wahabi tuh..

.............. malas nak komen...

... DAH NYANYUK KOT.... TAPI OK JE KALU UMNO PAKAI HUJJAH DIA... MENAMPAKKAN YG UMNO PUN X BERAPE CERDIK

kahkahkah.. UMNO.. ahli sunah wajamaah??? geli hati ku... memang sahih tok guru ni kena beli dgn UMNO,, taubatlah weh..
muka tak mcm org alim, dok nampok pun sinar keimanan kat wajah, pastu kata kat org alim.. BODOH punya HAJI LAH.. kawe sendiri pun dok berani nak kutuk org alim walaupun kawe org UMNO.. dululah, skrg ni kawe nyesal sgt sokong UMNO ni.. Dah sesat dah, bertaubatlah weh..

-ahli UMNO lagi-

klu umno luluskn judi sukan aper kes plak 'tok guru', kate umno no ni islam tulen.... komen sikit 'tok guru'

jadi..tok guru yang betul..suara kena sedap,baju kena cantik,cakap kena pandai.

macam tu?

patut la dalam PAS ramai sangat nak berjubah janggut bagai.Tapi kena tangkap kes CABUL STAFF kat dalam PROTON.

zzzzzzzz.....

adoi...pening aku dgn ustaz nih....dia kata tok guru nik aziz ustaz? yer la betul lah tuh...ustaz...tok guru pon ustaz...ustaz pon tok guru...hehehe....setahu aku nik aziz pernah merantau mencari dan mendalami ilmu agama selama hampir 20 atau 25 tahun, ke cina pernah, india pernah,...hurmm

bukan lah aku taksub dgn TGNA tapi beliau mmg layak utk gelaran seorang tok guru dan ulama islam....ust nih tak pernah dgr TGNA bagi ceramah agama kot....ke nak kena guna "kitab tua" yg kuning tuh baru kira betul2 ulama? tuh pon TGNA pernah guna....hurmm...nak glamer ckp jer lah...aduyaiii....UMNO tulin ikut feqah...tak leh blah...hudud tolak, isteri pemimpin buka aurat...tulin lah sgt....hehehe

tiada nur........nak mengaku tok guru...

dh mcm nk mampus aku tgk org tua kutuk ni...
ckp pun xbrsemngt mcm TGNA brcakap..
dasr kne suap dgn duit hrm org tua ni...
hahaha..pgi la gali kubur sndiri org tua oi..!!!

mbuk nde ntah pkcik nih.


EmoticonEmoticon