Friday

Polis kejam!




Mangsa tembakan polis Norizan Salleh menyerah memorandum kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein di Parlimen hari ini.

Memorandum yang sama telah diserahkan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan di Bukit Aman pada 4 Februari dan juga Suhakam pada 11 Februari yang lepas tetapi sehingga kini tidak ada sebarang tindakan diambil.

Mangsa yang sebelum ini berusaha untuk menyerahkan memorandum di pejabat Hishammuddin pada 25 Februari lalu tetapi menteri itu hanya menghantar wakilnya bagi menerima memorandum tersebut.

Norizan yang ditemani ibunya, Siti Halimah Abu dan peguam N. Surendran menyerahkan memorandum kepada Hishammuddin pada pukul 12.15 tengahari di pejabatnya.

Hishammuddin berjanji akan mengambil tindakan dan menyiasat kes seberapa segera.

Sebelum itu pada sidang media di perkarangan lobi Parlimen Norizan memberitahu ingin mengetahui sebab sebenar beliau ditembak selain menuntut bayaran pampasan ke atas kecederaan kekal yang ditanggung.

"Saya datang ini sebab ingin mengetahui apa tujuan sebenar polis tembak saya, sehingga sekarang saya tidak tahu sebabnya. Selain itu berharap pihak kementerian dapat mengambil tindakan segera," jelas beliau.

Ahli Parlimen Batu, Tian Chua berkata kes tersebut akan di bahaskan di dalam Dewan petang ini dan berharap kementerian terbabit akan memberi penjelasan yang sewajarnya.

"Saya akan bahaskan isu tersebut pada petang ini dan berharap kementerian terbabit dapat memberi jawapan selain memberitahu apa tindakan yang akan diambil," kata Tian.

Pada awal pagi 30 Oktober 2009, Norizan telah ditembak polis ketika berada dalam kereta dan ditendang sehingga patah tulang rusuknya semasa merangkak keluar dari kereta.

Daripada lima das tembakan yang ditujukan kepadanya, dua tembakan terkena pada lengan dan pergelangan tangan, satu pada dada, dan dua tembakan lagi terlepas tetapi meninggalkan kesan luka. lihat video ulasan mangsa peguamnya (klik untuk menonton video).



CiLiK©: Alamak macam mana perangai Polis boleh jadi macam ni?

49 comments

Pelik betul..yg buat tu mmg betul2 polis ke?

Teruk juga kecederaan dia tu ya..kasihannya..

Semarak naga merah: ak pun memang x suka polis.. Jom kt hapuskan polis d raja,hehe.gurau je

ntah ape2 jela polis nie.dh x de kje la tu......

Kamen Rider Black~ delete 2 April 2010 at 20:03

Kacang Hijau:
"Pelik betul..yg buat tu mmg betul2 polis ke?"

Kalau bkn polis, lagilah kne siasat.....mane leh main tembak2 aje...
..

KALAU IKUT KAN HATI AKU.. AKU C44KAN BANGSAT POLIS TU..
MAIN TEMBAK TAK TENTU PASAL. BELASAH ORG KAT BALAI, TEMBAK POMPUAN TU, PATAHKAN TULANG DIA.. BUKAN KEJAM LAGI TAPI ZALIM GILA.. APA MOTIF PUN TAK TAU, TAPI WA INGAT DIA DAPAT MAKLUMAT SALAH, MAIN TEMBAK RAMBANG.. CAM NI KE PDRM KITA? MALU WA DUK MALAYSIA NI KALAU CAM NI..
DAH LA 4 ORG TU TAKDA SENJATA, BOLEH KE POLIS LEPASKAN TEMBAKAN KALAU ORG TAKDA SENJATA ? BETUL2 PUKIMAK PUNYA SEBAHAGIAN POLIS NI.. LU TUNGGU LA KAT AKHIRAT NANTI.. MELANGKAH KAKI LU ORG KESYURGA BANYAK LA HALANGAN DAN SEKSAAN YANG TIDAK TERPERI SAKITNYA.. PANAS BETUL HATI WA BILA TENGOK VIDEO NI..

cerita ni dah 2 bulan dah kpn & suhakam tau, takut suhakam dah jadi sekam tunggu untuk dibakar saja. dia kalau nak cepat tau kena masuk aduan rakyat ka, edisi siasat ka ataupun bersamamu
baru buleh.he..he...he.....

P0LIS RAJA DI MALAYSIA.......

If this were to happen in Singapore or US, the police will go BANKRUPT sued by these law abiding citizen.

sekarang kita tak di tempat dimana kejadian tu....
kebenaran hanya pada Allah...setiap langkah diketahuiNya...
manusia mudah menilai sesuatu dengan pantas lagi2 perkara buruk cepat je buat andaian....cuba kita letakkan diri kita di dua dua pihak pada suatu masa....pasti punca silapnya ada...dengar cerita takkan sama yang mengalaminya

mungkin terok polis kita, tapi jangan sebab dua tiga orang nak burukan PDRM. ingat2lah semua polis luar negara lagi terok dari polis malaysia. kalau tak percaya baca2lah berita luar negara jangan asyik dalam negeri aje. lagi pon pihak pembangkang mengapi-apikan kes ini sudah tentu ada udang disebalik batu.

seri bahasa,kalau negara luar depa seimbangkan kekuatan tentera dengan polis.kalau nak contohkan malaysia dengan luar negara,kenapa media malaysia asyik mengampu BN tidak beri kesempatan parti politik lain muncul di media???.

Mangsa mmg teraniaya..mungkin kesilapan yg amat tak disengajakan..so siasatan kena lah buat ..tapi kita tak boleh nak marah dan kutuk polis secara keseluruhan pulak. Kdg2 pelik jugak....kalau "mangsa" polis adalah dari kump. tertentu bela habis-habisan...sampai hasut rakyat benci Polis..tapi bila polis yg mati dlm bertugas senyap pulak..tak de la ikut perarakan jenazah ke or dsb...knp begitu?..kita kena ingat kerja polis taruhan nya nyawa utk keamanan rakyat keseluruhan..kena la appreciate..wokeh?

aku memang benci polis.........bukan semuanya teruk ada jugak yang baik tapi yang teruk ni lah yang menyebabkan aku benci polis..

Seri Bahasa .........
GILA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
klu bende ni terjadi kat ko.....then ko mintak keterangan kt kerajaan...tp kerajaan ckp....ala POLIS luar negeri lagi kejam......
apamcm...best???????bongok

Depa ni patutnya kena antak pi plastin dulu buat latihan baling batu pas tu antak pulak pi afgan latihan menenbak nga
taliban pas bawa balik baru le jadi polis kot noo!!

polis malaysia macam celaka,anak haram jadah,puki mak punya polis kalau pak menteri dan orang kenamaan buat salah polis malaysia akan buat bodoh je tapi kalu orang awan bukan main hebat lagi polis malaysia ni.Apa orang awam ni selekeh sangat ke?

Polis akan dijaga kebajikan mereka supaya boleh diperalat oleh umngok. Dulu peristiwa Memali, polis senoi praaq digunakan bersama polis2 melayu. Mereka mabuk dan menunggu hingga siang untuk membunuh orang PAS di sana. Polis melayu tak solat subuh pun kerana nak bunuh orang yang solat subuh. Semasa serangan ramai mereka dalam keadaan mabuk. Tembakan dilepas sesuka hati hingga ada yang kena peluru rakan sendiri.

Kor Agama Angkatan Tentera (KAGAT) sudah lama tertubuh, Kor Agama PDRM bila lagi? Takkan nak mati sesat je kot kerana membela kezaliman. Musa Hassan sebelum pencen ni patut buat perkara amal jariah yang akan berpanjangan pahalanya ini.

Betul tak?

RINGKAS CERITA..POLIS ANJING KERAJAAN..POLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAANPOLIS ANJING KERAJAAN.........

Amboi maki polis habis habisan nampak..kepada pemaki dan pengutuk senang je lepas kalau ada apa masalah jgn la repot or minta tolong polis buat malu diri sendiri jer..

mcm jugak bila kita maki kutuk sesorg kemudian mintak tolong pulak kat dia...hehe malu kan?? amacam berani buat mcm tu?

elee licik..boleh jek..
tukat la akta cakap org awam bleh amik tindakan sendiri kalau takmo mintak tolong polis...aku lagi happy...
polis ko pi report..die suh pi repot kat pusat la ape la...dah kasi keterangan sume...last2 taikkkk......baik gi parang sendiri penjenayah yg sah2 kita dah tau...pukimak la lu licik..
aku amat happy kalau satu hari nanti..ko kene rompak or ape2 la...pastu tgh sedih2...mangsa teraniaya...pi polis wat repot..pastu tunggu sampai tua nak tau perkembangan kes ko...wekekeke...

kalau menteri...hilang pisau cukur pn, 20 buah unit peronda datang menyiasat...org kebiasaaan yg harta simpan dr mula2 kerje..sampai pencen kene rompak..perghhh.....batang idung polis pn takde nak dtg umah tengok2 skit2 ke...ptuihhhhhhhhhhh.....

same goes to kebanyakan pekerje kerajaan jugak..ingatlah amanah yg korang berjanji masa mula2 masuk kerje tu...bukan kerje goyang kaki makan gaji...masuk kerje...gi minum...gi kedai kopi...masuk kul 11...baca paper....kul 12 kuar makan...kul 2 masuk...pi smyng zohor...kul 3 lebih masuk....kul 4 5 dah nak balik....taikkkkkkkk

Semenjak berkawan dengan APCO ni, lain macam juga perangai sesetengah polis ni.

Semasa Anwar dipecat, rumah dia diserbu macam serbu kongsi gelap. Pintu dipecahkan macam kaki pecah rumah. Tidak beradab.

Semasa Anwar dalam tahanan, ketua polis masa tu dah jadi ketua penyamun memukul Anwar yang terikat tangan. Anwar dipanjangkan umur oleh Tuhan dan sihat boleh berjuang kembali, ketua polis kaki pukul ala pondan tu mana pergi sekarang? Dengarnya gering. Hihiihi cian.

Dan polis jugalah yang dijadikan alat untuk menghancurkan orang monggol dengan C4. Ketua polis sekarang memberi kenyataan bagaimana tugas anggotanya dicampurtangan oleh orang politik. Sudah tentu orang politik umngok, takkan parti dayak atau DAP pula yang buat cam tu.

Biasala kne kt org yg tk berkaitan dgn korang tkdala korng nk amik tindakan, klu kerna kt ahli keluarga sendiri mau pecah mahkamah kt malaysia ni..VIP la katakan

Our Tax Paid Your Salary delete 29 April 2010 at 18:47

encik LICIK.. ko bodoh ke apa? jangan mintak TOLONG polis? jangan report? buat malu diri sendiri? Abistu selama ni rakyat bayar cukai kt kerajaan untuk apa? Gaji2 polis tu datang dari mana? Takkan nak makan gaji buta kot perabih duit rakyat.

inilah bahananya bila PDRM sudah tidak depercayai oleh kebanyakan rakyat malaysia, ape kate kite sahut cabaran KPN kite ye bhw kite mmg x mau die menjaga keselamatan kite lg, kite mmg dah ilang kepercayaan kpd kepimpinan KPN pada PDRM..mmg ade ramai polis yg baik, jd lantik le KPN yg baikd dan bertanggungjawab

bangang nye licik lu komen sedap bapak ko je....

-zahid_ ape... lah nak jadi negara yg tercinta... nih.. nak jadi dngn polis negara kite... nih same kite memohon kepade.. TUHAN YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGUASAI.. KERAJAANNYA.... agar diberi pertunjuk dan hidayah kepada.. kite... siapakah orang yg zalim.. -fb account:muhd zahid-

Aku baca komen2 diorg nie malu plak aku tgk. nie ke dikatakan orang yang bertamadun. kalau maki hamun macam tue. korang pon same je ape yang korang hamun. Ingat x semestinyer kite lebih baik kalau kite maki hamun orang. Ingat la pada pegangan kite. muhasabah diri dulu seblum nak rase diri tu lebih baik dari yang lain. harap maklum

Si Luncai

I'm shocked...tak terkata tgk video nie..adakah malaysia masih tempat yang selamat untuk diduduki???

P&P | April 2, 2010 5:14 AM
KALAU IKUT KAN HATI AKU.. AKU C44KAN BANGSAT POLIS TU..
MAIN TEMBAK TAK TENTU PASAL. BELASAH ORG KAT BALAI, TEMBAK POMPUAN TU, PATAHKAN TULANG DIA.. BUKAN KEJAM LAGI TAPI ZALIM GILA.. APA MOTIF PUN TAK TAU, TAPI WA INGAT DIA DAPAT MAKLUMAT SALAH, MAIN TEMBAK RAMBANG.. CAM NI KE PDRM KITA? MALU WA DUK MALAYSIA NI KALAU CAM NI..
DAH LA 4 ORG TU TAKDA SENJATA, BOLEH KE POLIS LEPASKAN TEMBAKAN KALAU ORG TAKDA SENJATA ? BETUL2 PUKIMAK PUNYA SEBAHAGIAN POLIS NI.. LU TUNGGU LA KAT AKHIRAT NANTI.. MELANGKAH KAKI LU ORG KESYURGA BANYAK LA HALANGAN DAN SEKSAAN YANG TIDAK TERPERI SAKITNYA.. PANAS BETUL HATI WA BILA TENGOK VIDEO NI..


pasti ko nie seorang penjenayah kot?

sbb ..ko nie tak suka sgt dengan polis...

MAI RAMAI2 , KITE DOAKAN PADA ORG YANG TAK SUKA PADA POLIS ... DI TIMPA MASALAH...CTH ...RUMAH DIE KENA PECAH ..

mungkin org yg tidak suka polis nie , belum lagi penyamun pecah masuk rumah die kot @ anak bini die belum kena ragut....

so..kepada mereka2 yang tidak suka sama polis.... berhati-hati.... tuhan itu maha adil... esok lusa pasti ko org kena .... baru lah teringat kat polis .....

Our Tax Paid Your Salary

encik LICIK.. ko bodoh ke apa? jangan mintak TOLONG polis? jangan report? buat malu diri sendiri? Abistu selama ni rakyat bayar cukai kt kerajaan untuk apa? Gaji2 polis tu datang dari mana? Takkan nak makan gaji buta kot perabih duit rakyat

...MEMANG BETUL CAKAP KO TU..SOO..MASALAHNYA...KO TAK PAYAH LAH NAK MENPERSOALKAN KERJA POLIS....

skang nie..dua2 salah..anggota polis yg terlibat salah, family dak 2 pn salah. yg kutuk polis 2 pas nie apply r jd polis pas2 mintak jd KPN. Mne la tau korg kn rse diri perfect. mulia sgt ke korg atau nama korg da tertulis nak masuk syurga ker...korg kutuk mcm 2 mknenye korg kutuk semua anggota polis termasuk anak beranak dorg..lantak r ape skal alasan korg..pikirlah baik2.

BAGAIMANA SEORANG REMAJA 15 THN NIE LEH KELUAR RUMAH PADA 12 MLM.... KELUARGA NIE TAK PANTAU KEEEE?... SIAP BAWA KETA LAGI...HERANNNN

daripada korang kutuk n pertikaikan pesal remaja 15 tahun ley kuo lewat mlm,baik korang pkr2 ler dlm kepala kalian tu...
cara nk majukan negara ke..cr nk suh KPN letak jawatan ker..bez gak..
herann konon...wat2 heran plak...ko bc byk da komen,berita...xkn xley judge sendiri...
klu heran sgt g siasat sendiri..
aku pon xtau nk taip pe dah..meluat ler ngan org berlagak innocent nih..xseswaiiii~~~~~~

kite rakyat m'sia x benci polis.. kite phm keje polis beratnye camner.. tp bile ade sekor 2 polis gile yg wat hal mmg la org marah.. tgk ape jd kat mangse atas tu.. rakyat marah bile polis yg wat hal ginie lansong x kene ape2.. tambah marah lg bile mentri mcm mau x mau layan kes nie.. nampak mentri pon ambek x kesah nasib rakyat nie... mentri kejadah ape nie.. try imagine kalo bende ginie kne kat anak die/anak2 vip.. abes 1 m'sia ribut..

ntahla aku pn xtau,npe ngn polis malaysia skng ni..men suke2 je nk tmbak,len kali siasat la dulu sblum nk buat ape2..ramai yg menjadi mangse kekejaman polis yg gle pangkat ni..

menatang anj*ng bab* ape la yg dh kene kt polis m'sia nie.. nie la padahny bila ada relationship dgn yhudi.. apco la ape puk* lain la.. klu cmnie cara polis m'sia tgkp pnjnyah (org yg dtgkp tu dpksa mngaku yg dy wat jnyah cm di ats), lbih baik kiamat.. dsar polis hipokrit.. b*rua kerajaan

sape2 blh buat andaian sndri.. dr info y bley dprcayai, pmpn ni da dbayar.. btl atau x.. Yang Maha Mengetahui saje menentukan.. y xde kt tpt kjadian, xperlu la wat kptsn sndri dgn mnghukum polis kejam..mgkn ada kslahn pd sekumpulan kecil polis tp smestinya kita semua tau.. polis juga ada tndkn sndr pd anggota y buat kesalahan. jd... jgn membodohkn diri/ buat dosa dgn memaki hamun polis/ pmpn ni... xperlu buat dosa kering yeww

ko tu bcakap mcm ko xda otak..cerminkanlah diri sendiri..

ade barua woi kt cni...
hahaha dasar polis xsedar diri..nk ckp polis xsalah la tu..
aku lempang muke ko tau la..
kisah aku mcm ni plak..ade la mamat polis mude ni tahan aku..nk duit kopi la kononye..dia ingt ni baya2 adik dia agknye..
mkn plempang jepun free dri aku..hahaha..
nsib baik aku xbgelkn then ikt kt tiang...dasar jd polis sbb dh xde keje or SPM ko bungkus!!!!!

kerajaan yg zalim melahirkan polis yg zalim..... polis yg zalim menjaga kerajaan yg zalim....

bukan marah pada nama polis tetapi manusia KEJAM yg memegang jawatan polis tersebut. yang perlu dihukum ialah manusia kejam itu. bnyak lagi rakyat malaysia yg baik yg boleh menggantikan manusia kejam itu untuk menjadi Polis yg profesional....

yang mencarut sume tu kn xelok..
mencarut lebih pn xguna
ak pn benci gak polis
doa n bertindak spy berlaku perubahan..
doa kne berpanjangan,
bukan doa skali trus nmpk hasil...
bukan bertindak sekali trus jd elok..
kne berterusan

abe benci polis bodh

apa cerita kes ni skarang ya..??? senyaaaapp je....dah dilupakan ke..? dah berapa orang mati ni..??? x setel2 lagi ke..? atau memang takmau setel...tutup mulut sudaaa...!!!

Salam pada semua terutama sekali si licik pengampu dan sseri bahasa dan ahli2 sekutu dgnnya, most wa punya family dlm pasukan beruniform,tapi mereka semua berhenti dalam tahun 80 an lagi, apa depa komen ttg bekas pasukan mereka sendiri (its suck and useless),kerja kerana cari makan dan tiada semangat untuk menjaga keamanan dan keadilan,inilah padahnya kalau dah jadi pak turut si politikus dan rasuah....mgkn tak semua yg jadi pengampu tapi kebanyakkannya begitulah...kalau inaya sesama makhluk semasa u all ada kuasa maka tengoklah balasan tuhan di dunia dan diakhirat kelak, bila ada kuasa sombong,bila dah pencen mana yg berlagak ni bila terjumpa ditengah jalan diludah dek org je...Belum sempat mati lagi Allah dah balas sedikit didunia dgn turunkan bala pd keluarga dia...dah terbukti...dalam surat khabar sendiri.anak bekas pegawai polis dihukum gantung kerana mengedar dadah...dan tidak dinafikan ada yg jujur menjalankan tugas tapi berapa peratus sgt,cuba tanya diri sendiri wahai anggota2 polis di raja malaysia nih...So kepada rakan kita sipengampu seri bahasa dan cilik nak tanya sikit kalau salah sorang dari family lu hadapi mcm kes norizan nih apa le yg akan lu buat yek...agak2 gua le..lu buat bodo aje kot....

dorg berenti sbb kaki sondol mcm ko jgak..dasar kturunan sondol blakang..ha3

kata ibu tunggal,tp ble plak kuar ngan lelaki ntah sapa2 jer, pas tu kata da x leh keja tp ble plak bayar peguam, x ble bayar bil hosp tp ble bayar peguam,sedar jugak la kalau x da polis da belambak jenayah d malaysia ni, kes ragut,rogol,samun, apa2lah, tp smua tu adu kat sapa kalau x polis....renung2kan...


EmoticonEmoticon