Monday

UMNO nak tipu guru besar pulak?





Sebelum ini di dalam entry yang lepas CiLiK© ada mendedahkan bagaimana puteri UMNO menggunakan sekolah untuk tujuan politik sempit mereka rujuk sini UMNO nak tipu budak sekolah pulak? Kali ini kita lihat pulak surat bukti yang menunjukkan sekali lagi UMNGOK menggunakan sekolah untuk tujuan politik. Bezanya kali ini mereka menggunakan guru besar sekolah pulak. Em malaslah nak cerita panjang-panjang korang bacalah sendiri surat nih. (sila klik untuk membesarkan imej)





Apa hal pulak UMNO nak anjurkan program untuk guru-guru dan pelajar? hehe biasalah kempen UMNO dah tak laku, agaknya inilah taktik baru UMNO untuk menyebarkan dakyah dengan menggunakan institusi pendidikan. Sampaikan budak-budak sekolah rendah pun UMNGOK nak goreng keh keh keh.

CiLiK©: Siap suruh guru besar bawak 4 orang guru lagi hehe habislah kena 'goreng'

13 comments

cuba lihat program UMNO JUARA RAKYAT. MEREKA SEDANG MENNGUNAKAN PELAJAR2 UNTUK KEPENTINGAN MEREKA. ,MEREKA PERLU HENTIKAN AKTIVITI YANG KEJI INI.

Haha dah lama sebenarnya UMNGOK ni macam ni....
Parti gila kuasa...!

maaflah jika terlepas pandang.bagi saya,saya tak nampak silapnya majlis keagamaan yg dianjurkan oleh umno itu.tiada pula paksaan dalam jemputan itu.tak ada 4 guru lain pun boleh pergi rasanya.patutnya kita puji majlis ini.jadikanlah ini satu saingan politik yang sihat.

kalau perlaksanaannya meberikan manfaat kepada Islam dan sistem pendidikan perkara ni patut dipuji. tapi track record puak2 umno selalu sgt buat macam2 seminar utk kakitangan kerajaan with the main purpose to brain wash them to be umno servant. kalo x caye tanyela kawan2 yg keje kerajaan.=(

didi | April 12, 2010 12:04 PM
maaflah jika terlepas pandang.bagi saya,saya tak nampak silapnya majlis keagamaan yg dianjurkan oleh umno itu.tiada pula paksaan dalam jemputan itu.tak ada 4 guru lain pun boleh pergi rasanya.patutnya kita puji majlis ini.jadikanlah ini satu saingan politik yang sihat.
________________________________________________________

JAKA :

'Saingan politik yang sihat' adalah jika perkara yang sama dibenarkan berlaku kepada pembangkang. Jika tidak, maka ia adalah saingan politik yang senget.

Rekod menunjukkan tidak ada istilah politik sihat dengan umno ini. Terlalu banyak untuk dihuraikan. Kajilah sendiri.

Apakah hanya dengan air liur saja maka pembangkang dapat menarik rakyat dengan 'fitnah'? Hebat sungguh pembangkang ni.

Hakikatnya rakyat bukan lembu semuanya, ramai yang berakal untuk menilai. Dan pilihan adalah hak individu. Tetapi penyalahgunaan dan penyebaran pengaruh secara terbuka kepada agensi kerajaan seperti guru2 sekolah adalah tidak beretika.

Ini kerana parti pemerintah hanyalah pemandu kepada sebuah kereta dan kereta itu adalah hak rakyat yang duduk dibelakang, bukan hak pemandu. Maka tidak boleh si pemandu membuat sesuka hati terhadap kereta yang bukan miliknya.

Pemandu boleh ditukar ganti jika mabuk dan hilang haluan. Tidak ada pemandu yang boleh dakwa dia seorang dalam dunia yang pandai memandu.

Aryton Seyna pemandu F1 ulung dunia pun mati kemalangan di track.

Dan pemandu negara ini sekarang kelihatannay terhuyung hayang macam mabuk. Perlu tukar ni.

Betul tak?

betul3...saya setuju dgn saudara jaka

hidup jaka...2

ate kalau pembangkang dapat peluang memerintah ijak ke deme buat macam itu juge.ghentikan le weh!! same aje usah nak tunjuk baik.getik teman nengo nye

Anonymous | April 13, 2010 6:48 AM
ate kalau pembangkang dapat peluang memerintah ijak ke deme buat macam itu juge.ghentikan le weh!! same aje usah nak tunjuk baik.getik teman nengo nye
___________________________________________________

JAKA JAWAB :

Budaya umngok yang diterap dengan politik itu kotor hingga merasakan sesiapa pun memerintah akan sama mcm umngok juga. hakikatnya telah berdekad TGNA jadi MB Kelantan, tiada wang berjuta dalam poket dia.

Ini berbeza dengan Pak Lah yang bersajak konon bukan wang berjuta yang ku cari. Maksud Pak Lah tu dia sendiri tidak mencari wang berjuta tetapi Khairy yang buatkan untuk dia. Hahahahhaha... anak bapakkkkkkkkk kan.

Kalau dah lama dalam jamban memang tidak sedar bau busuk dan sukar untuk percaya ada udara lebih segar diluar jamban.

Begitulah sukarnya umngok hendak berubah kerana seperti katak yang sudah lama sangat bawah tempurung. Bagi katak umngok ni dunia adalah sebesar tempurung saja dan gelap. Mereka tidak akan percaya adanya dunia luar lain yang lebih terang dan luas.

Sesuai la kan peribahasa ini untuk umngok disaat banyaknya spesis katak yang melompat hendak duduk bersama dalam tempurung sempit umngok.

Sikap yang baik bukan sahaja perlu diamalkan tetapi juga perlu ditunjuk supaya menjadi ikutan rakyat.

Bukan macam umngok yang sudah tidak terdaya hendak tunjuk baik, dalam segi amalan berlebih2 lah lagi busuknya. Bukan saja tidak baik tetapi juga kelihatan tidak baik.

Mungkin kebejatan umngok selama ini dengan rasuah, penyelewengan, tipu sana sini, kepentingan diri, menjual maruah agama bangsa dan negara, membunuh orang monggol, mencuri duit royalti adalah sebagai usaha TIDAK MAHU TUNJUK BAIK KOT?

Berlakun buat2 jahat tetapi sebenarnya baik.

Pelik sungguh pemikiran umno, terpusing habis dah jadi luar tabii cara berfikir. Patutlah minat sungguh dengan liwat yang diluar tabii itu.

Agaknya Saifool tu mengaku liwat supaya tidak nampak kealiman dia yang sebenarnya tidak suka liwat. Hahahahahhaa

Penin2.....bukan setakat rakyat penin malah yahudi pun penin hendak melayan umngok ni. Semua rancangan sulit dia kantoi. Umngok orang melayu mana boleh simpan rahsia. hahaha

Dapat sekongkol dengan yahudi eksyen lak tu. Dapat jumpa Obama eksyen lagi. Agaknya Obama pesan kat setpol dia, kalau budak melayu umngok tu datang lagi, cakap i takde kat rumah ok. I am headache with those ngok people lahh. Oppss

umno kan juara rakyat? biarlah dia nak jadi juara kejap......kesian la kat dia.

aku suka ayat JAKA ni..

""Kalau dah lama dalam jamban memang tidak sedar bau busuk dan sukar untuk percaya ada udara lebih segar diluar jamban.""

sesuai ditujukan kpd didi dan spisis UMNGOK nye...

aku pon setuju ngan pendapat jaka ni..

ahhh...korang tu yg bodoh pastu bute lagi....
tanpa UMNO aper kokang nk jadi....
kalau ikot PKR alamat nyer korang main jubo jer la....
kalau PAS plak...sampai korang tua la tak maju2.......


EmoticonEmoticon