Friday

Lagi mangsa tembakan Polis


Berikutan kisah seorang remaja berusia 15 tahun adik Aminulrasyid Amzah yang mati ditembak Polis yang turut menggemparkan negara baru-baru ini, seorang demi seorang mangsa tembakan Polis mula tampil. Satu persatu kes serupa yang tidak diwar-warkan media demi menjaga nama baik Polis tidak menjadi rahsia lagi. Dijangka lebih ramai akan tampil mendedahkan kes-kes seperti ini.

Hari ini, seorang lagi mangsa yang mendakwa ditembak oleh polis, Siti Nasrinda Sumirin, hari ini tampil membuat pendedahan yang dia ditembak di Klang pada Ogos tahun lalu.

Siti NusrindaNONE, 23 tahun yang cedera di bahagian pinggang mengemukakan saman RM1 juta ke atas polis dan kerajaan berhubung kecederaan yang dialaminya serta mendakwa polis gagal bertindak dalam kesnya itu.

Sebutir lagi peluru mengenai tudungnya.

Dia juga mengemukakan saman RM1 juta lagi kerana mendakwa reputasinya terjejas berikutan kejadian berkenaan.

Selain itu, Siti Nusrinda juga menuntut agar anggota polis yang menembaknya dan tunangnya menjalani kerja-kerja khidmat masyarakat selama dua tahun.

Katanya, tindakan itu sebagai pengajaran kepada anggota polis yang berpangkat koporal dan konstabel itu supaya tidak lagi mengulangi kesilapan mereka.

NONESaman itu difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam oleh peguamnya, M Manoharan, yang juga ahli dewan undangan negeri Kota Alam Shah.

Dalam tuntutannya, Ketua Polis Daerah Klang, Ketua Polis Selangor dan Ketua Polis Negara, dua anggota polis itu dan kerajaan dinamakan sebagai defendan.

Selain menuntut pampasan RM1 juta, tunangnya yang kini suaminya yang tidak cedera pada kejadian itu juga menuntut bayaran RM500,000.






CiLiK©: "Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga" nampaknya peribahasa ini juga sesuai ditujukan kepada Polis

8 comments

zack: asal lah polis ni bodoh sangat suke2 hati menembak.
kalau menembak penjeneyah tak pe ni orang awam Kalo nak maen pistol main lah kat lapang menembak bkn kat jalan raye.
Akademi polis yg besar tu tak ajar die orang kew mcm mane nak jadi polis yg berkaliber.

betul kate ko zack.... polis malaysia ni segelintirnya dah jd bangang suka main tembak2....

dah polis asyik guna pistol tapi tak pernah tembak sesape gian lah tu...

akak ni bile kene?

pelik lak,asal suami dia yg x kena apa2 pun nk pampasan???conpius..

wajibkan la polis2 ni main counter-strike at lease 2 jam seminggu.. lepas gian.. huhu..

pengaruh filem hollywood nih...tu yg syok main tembak2..xpun..ni mesti kes mase kecik suke main pistol air...

-PistolAir-

kurangkan lah filem2 ganas dan tembak menembak.

org yang terpengaruh dgn filem2 mcm tu polis lah. org awam takde pistol pun.

org umngok terpengaruh dgn filem liwat. mana daapt cd tu ? hihihihih


EmoticonEmoticon