Apa yang Najib merepek nih?



Laporan Utusan Malaysia hari ini menunjukkan PM bercakap melalut. PM mengeluarkan kenyataan pelik dan sukar difaham. Tak paham pun apa yang dia cakap. Tolong siapa-siapa pahamkan kat ReJaM© apa maksud kata-kata PM Najib ni? Apa yang dia nak sampaikan nih?

“Negara lain tidak ada satu itu dan satu ini tetapi tidak ada negara lain yang ada 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan,"


ReJaM© "Pening kepala aku, nak paham kata-kata Najib ni, nyanyuk ke?"

Post a Comment

37 Comments

  1. Ni Utusan Meloya yang mereng ni
    eh tak, Najib
    eh tak, Utusan

    Alah, senang2 dua2 mereng.

    ReplyDelete
  2. bodoh btul pm sekor ni

    ReplyDelete
  3. typo error kot. tak kesah laa bab tuh. mana ada manusia yang sempurna. (cubaan berbaik sangka walaupun meluat ngan utusan)

    "kata perdana menteri, 1Malaysia adalah hasil ciptaannya sendiri"

    tapi ayat yang tu macam nak menunjukkan dia sempurna. apa salahnya mengaku yang dia rebadge idealisme orang lain sedang proton pun ngaku kereta dia di-rebadge. haha...

    haa, kantoi...

    ReplyDelete
  4. ala. ..pakai jgak proton nya ... bagus jgak kritikan ko 2 ....alang2 ko pon sama yang tgh duk kritik nih ..haha

    ReplyDelete
  5. ape die ckap ni???aq x paham langsung..walaupun aq xnk memahami..still aq x paham..wakakaka

    ReplyDelete
  6. Biasalah orang tua suka cakap yang bukan-bukan....

    ReplyDelete
  7. nak nangis pun ade nak gelak pun ade...adooiiii...ni la PM kte...wakakakaka

    ReplyDelete
  8. sbnrnye negara lain ada satu itu satu ini, tetapi tidak ada negara lain ade satu malaysia kot.. hahaha

    ReplyDelete
  9. heheh...

    Negara lain pun ader 1 aper..

    1 Israel...

    Hahhaha...

    Paku dulang Paku serpih mengata org Najib terlebih...

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. konsep 1 malaysia = perpaduan bkn nye perkara baru cuma rebranding je. Tak kira apa konsep negara2 kat dlm dunia ni perkenalkan semuanya nk menyatukan rakyat mereka

    ReplyDelete
  12. arrrrggghhhh..nk kta cmne nih?xleh nk xplain..budak tadika pn x pham nih..

    ReplyDelete
  13. Najib ckp, Malaysia je ada 1Malaysia, lain negara x de "1" nih smer spt 1Brunei ke, 1Arab ke, 1Mesir ke, mngkin ada 2 3 4 5 laaa kot... cuma yg ada OneIsrael je, mgkin 'kebetulan kot, x pon Israel ikut idea Najib... Caya laa Jib..

    Aku rasa tindak balas dr "body language" kot, tp terkeluar ikut mulut. Tu ayat dia mcm pening sket, antara nak klentong & nak cover realiti dan secara x langsung Najib bgtau bhw malaysia ada persamaan ngan Israel, cuma dia bgtau cara indirect jer..

    p/s; Kalu dah benda bentul, nk sorok cam ne, nafi 1000x pun, tp cara x langsung tersasul & terkantoi gak.

    ReplyDelete
  14. Ada negara lain yang nama Malaysia ke?

    ReplyDelete
  15. gua baru dgr dari berita tv3 1.30, najib kata

    "Negara lain ADA ONE itu, ONE ini tetapi TIDAK ADA negara lain yang ada 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan"

    tapi...

    dia igt rakyat bodoh ke.kita nak tiru hasil kerja org pun kita ubah sikit2.takkanla kita nak amik bulat2.

    kalau israel punye slogan '1israel,1nation,1voice' takkanla kerajaan kita nak amik slogan sama bulat2.mestilah ubah sikit2 tapi konsep dan matlamatnya sama

    kesimpulan: utusan fitnah,najib tipu.

    ReplyDelete
  16. ada negara pakai satu..contoh amerika "Air Force One"

    ReplyDelete
  17. 1...2...3...4...5...6...7...8...9...10

    ReplyDelete
  18. Aku 1Bini, 0 lg 3

    ReplyDelete
  19. aku sokong ape yg najib cakap tu.. negara lain takde 1malaysia.. takkan indonesia nak letak 1malaysia gak..hahahaha.. singapore pun nak letak 1malaysia gak.. hahahaha.. mengong..

    ReplyDelete
  20. hape yang ko mencarot ni najib oi......

    ReplyDelete
  21. itu tandanya dia kena virus TEBINAMAMsiri:2011PRU131432...

    (TEBINAMAM = Tebiat Nak mampos)...INNALILLAHHH....

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH....

    ReplyDelete
  22. dah lah lagu negaraku ciplak dari indonesia......

    proton dan produa pun ciplak dari jepun...

    ini pulak i malaysia ..ciplak dari israel dan indonesia lagi...ni pasal pakai satu toke lah ni...apko...

    kah kah kah kah kah kah ....

    ReplyDelete
  23. TENGOK DAN RENUNG-RENUNGKANLAH BANGSA MELAYU!
    http://www.youtube.com/watch?v=XAS1XffR0Yw&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  24. BUKAN NIAT NAK MENJATUHKAN MANA-MANA PIHAK...CUME NAK MENYATAKAN BAHAWA KITA MANUSIA TIDAK SEMPURNA...
    http://www.youtube.com/watch?v=i_m8UEodweY&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  25. caca merba.....

    ReplyDelete
  26. warga emas ckp mmg cmtu..nyanyok

    ReplyDelete
  27. http://www.krjogja.com/news/detail/5816/.JJC.Lahirkan.Piagam.1.Indonesia..html

    aku baca lg tambah merapu rupanye....hahahah ..sila klik

    ReplyDelete
  28. Anonymous | December 21, 2010 12:05 AM

    aku sokong ape yg najib cakap tu.. negara lain takde 1malaysia.. takkan indonesia nak letak 1malaysia gak..hahahaha.. singapore pun nak letak 1malaysia gak.. hahahaha.. mengong..

    -------------------------------------------

    Ni laa st org lg yg aku rasa lurus dr pembaris. Pembaris pon leh bengok2kan. Yg ni pun aku rasa dia x paham maksud aku. Jgn dia paham aku kata dia bendul dah laaa...Hehehehe

    ReplyDelete
  29. ismail sabri dah kompom penipu...tapi najib nie bapak kepada penipu2 bn...kekeke...

    ReplyDelete
  30. saya sebagai hamba yang hina dan juga pembaca blog awak, nak mintak belas ihsan supaya awak dapat promosikan blog ni www.pondoktahfiz.blogspot.com atau wwww.pondokpadangbongor.tripod.com.
    tujuan saya supaya pengikut blog awak boleh dermakan wang ataupun apa-apa buku rujukan spm, stpm dan pmr untuk adik-adik kita yang akan masuk tahfiz tu supaya dorang dapat blaja. kerjasama awak amat saya hargai.

    ReplyDelete
  31. Najib bukan merepek, dia sedang bermadah. maksud dia, negara lain tidak ada satu jubur pun boleh dijadikan aset. negara kita beruntung sebab ada satu jubur istimewa yg boleh menyelamatkannya dan BN utk terus berada di Putrajaya.

    ingat lagi madah Najib yg paling nostalgik: "Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa...,walau terkoyak jubur hingga terburai... Putrajaya mesti kita pertahankan!"

    ReplyDelete
  32. 1Penipuan adalah apa najib katakan.. hahaha

    ReplyDelete
  33. LAGU NEGARA KU
    1,NEGARA KU,
    1,MALAYSIA,
    1,RAKYAT HIDUP BER(1) DAN MAJU,
    1,RAHMAT BAHGIA TUHAN UNTUK YANG 1,
    1,MALAYSIA UNTUK SEMUA,
    1,RAKYAT DIDAULUKAN,
    1,PENCAPAIAN DI UTAMAKAN.

    ReplyDelete
  34. apa ko merepek ni setan??? ejaan pun x btul...

    ReplyDelete
  35. kalau nak kutuk kawan tu pun jangan la terok sangat biar la ada pembelanya sama barulah adil kan?.

    ReplyDelete
  36. amat penting seorg pm sebelum bercakap pastikan kandungan alkohol rendah dalam badan

    ReplyDelete
  37. Rakyat di dahulukan(Bangsa), kemajuan di utamakan(Negara)..agama???? letak mana???

    ReplyDelete