Tuesday

Kerajaan terpaksa naikkan harga Petrol RON97


Sebuah portal berita semasa, Malaysiakini malam ini telah melaporkan bahawa harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen lagi kepada RM 2.40 seliter berkuat kuasa tengah malam ini, mengikut sumber.

Bagaimanapun harga petrol RON 95 dilaporkan akan kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.

Pada 1 Nov lalu, harga petrol RON97 dinaikkan 5 sen menjadi RM2.15 seliter dan akhir bulan yang sama ia dinaikkan lagi 15 sen lagi kepada RM2.30 seliter.



Kepada penyokong-penyokong kerajaan UMNO dan Barisan Nasional semua, anda janganlah marah dengan kenaikkan ini. Anda sudah sedia maklum bahawa kebanyakkan tokey-tokey besar yang selalu memberikan dana besar kepada Kerajaan untuk mengadakan pilihan raya kini sudah tidak yakin lagi dengan Kerajaan Barisan Nasional.

Tokey-tokey besar ini sanggup mengeluarkan wang yang banyak untuk menaja Calon-calon Wakil Rakyat Barisan Nasional sebelum ini sebagai pelaburan yang menguntungkan. Apabila selesai Pilihan raya, dan calon BN menang kebanyakkan kerusi yang dipertandingkan, maka mereka akan mendapat pelbagai projek-projek sebagai balasan kerana sanggup menaja Calon Barisan Nasional.

Sebelum ini, penajaan calon Barisan Nasional adalah satu pelaburan yang menguntungkan. Namun kini ramai tokey-tokey besar sudah tidak berani lagi menaja calon Barisan Nasional, bimbang BN akan tumbang pada PRU13 maka pelaburan mereka menjadi sia-sia.

Dengan itu kerajaan sudah kekurangan dana untuk mengadakan Pilihanraya. Pilihan Raya menelan belanja yang sangat besar. Tanpa penaja, sekiranya anda bukan orang berada, sampai mati tak akan mampu untuk bertanding. Maka kerajaan terpaksa mencari dana alternatif, untuk memenuhkan kantong dana PRU13.

Maka kerajaan terpaksa menaikkan harga barang-barang seperti minyak masak, minyak petrol, dan sebagainya, lantas memperolehi keuntungan cukai yang berlipat kali ganda. Teruskan menyokong kerajaan, tanpa sokongan anda bagaimana mereka mahu menaikkan harga barang-barang?

Biar rakyat sengsara asalkan Barisan Nasional terus memerintah! Hidup Barisan Nasional! Hidup Barisan Nasional!



ReJaM© "Sebagai pejuang dan penyokong BN, anda haruslah sanggup berkorban dan dikorbankan demi kemenangan Barisan Nasional dan UMNO!"

19 comments

eh, bukan skarang ron95 RM1.90 ke? confuse. malaysiakini pon report pasal kenaikan ron97 je.

Aku suke milo suam....tulisan anda sgt mendalam

hujan je yang turun, yang lain semua naik... teruskan memberi sokongan pada barisan nasional.... semoga harga barang naik lagi... kepada mereka yang berpendapatan rendah mestilah pindah duduk setingan semua sbb dah tak mampu menyewa dan beli rumah... rumah2 berkos rendah hanya layak diduduki oleh kroni-kroni kerajaan barisan nasional terutamanya bini muda dan kaum kerabat....

PENYOKONG UMNO GAN BARISAN DAPAT VAUCER MINYAK SETIAP BULAN 2PSL DORG SENYAP JE WAAKAKAKAKA!!!!

tggu je la sok2 ron95 pon ikot naik hihihi! so proud wif Msia goment!

RAKYAT DIDAHULUKN = maksudnya duit rakyat

PRCAPAIAN DIUTAMAKN = maksudnya wat bglo juta2, menara or bgnan tggi2 (menara warisan)

harga sayur naik..menteri suruh tanam sendiri..

harga barang naik..menteri suruh jimat cermat

harga gula naik..menteri suruh kurang gula, jaga kesihatan

harga minyak naik..menteri suruh rakyat naik pengangkutan awam, ubah cara hidup..

itulah kerja menteri kita...

sebagai pengguna RON97, aku sangat terkilan dengan kenaikan demi kenaikan yg berlaku. apa kesalahan yang telah aku buat sehingga kerajaan menafikan keistimewaan aku sebagai rakyat Malaysia yg sah.
jangan harap aku nak ucap terima kasih kepada kerajaan .!!!!

- akoo -

Kalkulator petrol. Apakah anda menerima atau membayar subsidi?

http://download1321.mediafire.com/6vy1uj7vcovg/8adxgvqtrj6v7mm/HargaPetrol.xls

Sesuai laa tuh ngan slogan 1Malaysia

Rakyat Didahulukan
*Apa2 MASALAH, kena atas kepala rakyat dulu, petrol naik ke, barang naik ke...

Pencapaian diutamakan
*Apa2 FAEDAH, kroni diutamakan. Sape yg sbnrnya untung, Cth : bila TNB istihar untung billion2 ringgit? Rakyat makin dpt rebet elektrik ke?

KEPALA CIBAI !!!!

fuyooooooooooooooooo

Korang semua yang bising-bising ni
sebab korang miskin tak ada duit
dan malas kerja!
Kalau korang kaya, mesti tak kiash
Najib nak naikkan harga barang-barang!
Orang miskin semua tolong diam ye...
Ini Malaysia negara untuk orang kaya
Orang Miskin kalau nak duduk malaysia
duduk diam-diam, jgn suka membangkang!

minyak nek tidak membebankan rakyat dan jauh lebih murah dari negara2 jiran....alasan besa aku dgr...alang2 nek minyak nekla bnyak skit 50hinggit seliter ker br puas nk mentedarah duit 2 setakat 10 posen 2 aperla sangat...bgs kerajaan teruskan usaha mu menjadikan rakyat pendapatan di paras kemiskinan

bila grduan xde kerja mula suruh jadi peniaga.....pastu kutuk sylibus luar negara xmcm negara kita...bagus...elok...sebenar diorg buat sylibus tu berdasarkan kerja yg mereka sediakan utk rakyat..tp negara kita angan2 lebey...rkyt gak yg menderita....kalau xmampu bg kerja jgn buka universiti bnyk2.....bila rkyt lari kerja luar negara marah..dah tu ape cerita...semua serba xkena....bila rkyt jadi perompak....mula la ckp mslah jenayah semakin meningkat...kalau dulu maybe bleh disalah kan pihak lain..tp skarng kerajaan memg bersalah besar...semua salah...dahla perdana menteri buat hal...konco2 pn dah mcm iblis....brg sume naik....tukar je pemerinthan..kurg2 kalau diorg xleh bg ape pn awal2 ni kita paham mereka perlukan mase.....tp kalau sokong umno pn buat punah rakyat je toksah la....buang masa.....gile pn ader....

Beberapa hari lalu 20 buah beg pakaian besar dipercayai berisi wang tunai telah dibawa dari sebuah lapangan terbang utama dgn jet peribadi ke Bkt T.. dalam 3 buah kenderaan MPV, dipercayai di bawa ke rumah seorg PM sebuah negara Asean. Wallahualam

Ada 2 mamak niaga roti canai, Mamak A buat roti best giler & kualiti pun kelas A+, Mamak B plak, tebar roti canai pun x reti, main penyet2 je, mcm mana nak sedap roti dia, keras mcm kayu.. tp buleh laaa makan..

Mamak A nih, kire dah la pndai buat roti canai, dan org kate dia ni jugok lebih biznesminded. Dia wat roti canai comel2, dia jual ke Mamak B (tentu laaa harga mahal-psl kualiti kelas A+) tp dlm masa yg sama dia beli plak roti Mamak B (yg kualiti rendoh td) nih utk beri makan anak bini dia sendiri & jual kpd kwn2 dan sedare mare.

Bila Mamak B jual RM1 skeping, Mamak A plak jual 80sen skeping, dn Mamak A bgtau kat (pelanggan dia) yg terdiri dr kwn2 serta sedare mare dia bhawa dia bg subsidi 20sen dgn jual 80sen jer.. Kwn2 dan sedare mare plak anggguk laaa tanda setuju, bagus tol laa Mamak A nih, leh bg subsidi lg dr hrga pasaran RM1.

Kalu korang laaa sbgai anak bini, kwn2 atau sedare mare Mamak A nih, x terasa kena tipu ke? Atau korang mmg jenis sanggup kena tipu?

Salam...
Rase2 lar yer...kita semua ni suke kena tipu ker..? Mcm2 penipuan dah aku dgr spnjg BN/UMNO memerintah..tp pelik gak kan pasal ade gak org giler dok sokong lagik..hahaha.

Kesian punye cerita....

aku rase mamak B tuh, jual 5 posen je roti dia wat sendiri tu kot.

aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.
aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.
aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.

aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.
aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.
aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.

aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.
aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.
aku anak babi..aku anak babi..aku anak babi.


EmoticonEmoticon