Isu roboh gerai Kosmo kata lain Utusan kata lain

Kali ni ReJaM© nak ajak korang baca berita tentang isu perobohan gerai yang berlaku di Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Pihak berkuasa tempatan telah menerima terlalu banyak aduan penduduk yang tidak selesa kebanjiran pendatang haram yang selalu berlonggok di sebuah kawasan perumahan Taman Pelangi sehinggakan kawasan tersebut digelar sebagai "Hatyai".

Mengikut laporan akhbar Kosmo, oleh kerana terlalu banyak aduan diterima dari penduduk yang tidak berpuas hati, maka pihak berkuasa tempatan bertindak merobohkan gerai-gerai haram yang dibina oleh pendatang haram di situ. Ada juga gerai haram penduduk tempatan yang disewakan kepada pendatang haram turut dirobohkan [Kosmo].

Di bawah ini screenshot dari akhbar kosmo online.



Ok kalau dah baca, sekarang kita layan pulak laporan akhbar Lawak jenaka Utusan Merapu, baik punya putar belit satu kejadian yang sama, tapi dua laporan yang berbeza. Malas cakap banyak, korang boleh baca sendiri kat bawah ni, sila klik untuk membesarkan lagi image.




Baik punya putar sampai ada kekecohanlah, tindas rakyatlah, tidak adil lah, Melayu tak majulah, kena tipulah. Isu pendatang haram terus hilang, pendatang haram tiba-tiba dah jadi rakyat Malaysia yang menjaja kah kah kah. Kalau korang nak baca lebih lanjut rujuk link ini [Utusan].

ReJaM© "Utusan Merapu - Penyebar Fitnah Kepada Rakyat"

Post a Comment

39 Comments

  1. 1000 gerai tuuu.. banyak giler...

    ReplyDelete
  2. "akhbar Lawak jenaka Utusan Merapu" :-)

    ReplyDelete
  3. wah... 1000 gerai kat taman tu jer?
    musti best giler dan meriah
    1 hari pun x larat nak jalan2 cari barang kat pasar situ XD

    ReplyDelete
  4. Akhbar apa mcm ni?
    Bodohkan rakyat je tau...
    Semua cerita dia putar belit sampai jd fitnah.
    Utusan Malaysia tiada integriti

    ReplyDelete
  5. dah jd utusan meloya nampaknya..

    ReplyDelete
  6. utusan malaysia - baca boleh, percaya jgn :)

    ReplyDelete
  7. bodoh betul utusan nih. 1000 tue. aje kena kencing je lah org BN nih. weyh mna org BN dekat sini. tak nak drop komen ke??? hahaha

    ReplyDelete
  8. Bangsa Melayu banyak bodoh sebab baca Utusan Melayu. Beritanya penuh dengan tipu daya.

    ReplyDelete
  9. Kosmo pun dimiliki oleh Utusan juga... Pelik. Ada startegi lain juga nie...

    ReplyDelete
  10. kenapa tak tulis 10,000 gerai ke 1 juta gerai ke hahahah bodoh punye utusan meloya

    ReplyDelete
  11. EDITOR Utusan Merapu mmg spesis yang teramat BEBAL, BODOH, BONGKAK......cuba bawak waras sikit akal tu.

    ReplyDelete
  12. Utusan Malaysia ni semakin kronik dalam menyampaikan berita layak untuk buat sapu tahi...pengarang, editor (the gatekeeper) dan semua warga utusan makan duit haram hasil manipulasi dan fitnah berlanjutan semoga Allah mengampuni mereka...

    ReplyDelete
  13. Hairan, Meloya,3suku.9 February 2011 at 08:32

    Utusan Malaysia tu Betul Lah, Kau Org Tak Baca Dan Eja Betul2, UTU...utu SAN ...san = UTUSAN
    MA...ma LAY...lay SIA...sia = MALAYSIA ( UTUSAN MALAYSIA ) Kat Mana Silapnya? Haribulan pun betul.
    Kalau Silap,Mesti dia keluarkan RALAT,Tak Percaya??
    Korang tengok Ruang Sukan dia,Mesti jumpanya...
    terutama Hari Jumaat. RALAT Keputusan Nombor bla bla bla, Siap Menyesal Dan Minta Maaf,Sebelum Pelanggan Kecoh Nak Saman.Integritilah tu.

    ReplyDelete
  14. Kesian Ketua Umno,Penang,Strait Set 3 - 0.
    Pucong,Sarawak,Negeri Dia.

    ReplyDelete
  15. RALAT Dari Anon 8:42AM & 8:32AM(Org Sama Lahtu)
    Hendaklah di baca Pemuda Umno,Penang.
    Kesilapan Amat Dikesali,Haraf Maaf.
    (Siap Menyesal Dan Minta Maaf)

    ReplyDelete
  16. KOSMO dah masuk Pakatan Rakyat.. Utusan masih Barisan Nasional..

    ReplyDelete
  17. Woi melayu... kalau dah tau tipu yang hang pi beli dan baca lagi buat pa... tak ke boddo namanya tuh... kelaur duit untuk dapat dosa... apataknya baca fitnah hari2... tak pasal2 dapat dosa fitnah dan dosa belanja duit utk baca fitnah... lepas tu bila malam pulak dok mengadap TV dengar berita fitnah dari saluran2 pencacai umgok utk tambah lagi dosa... tak ke boddo tahap gaban ,... bilalah melayu nak berubah...

    ReplyDelete
  18. Penyebar Pemikiran Munafik...slogan utusan 1malaysia.

    setiap berita kt negeri PR mesti dimanipulasi memburuk2kan PR. bila terlalu kuat membohong maka ternampak kebodohan dn kejahatan.

    sekali membohong maka semuanya tidak boleh dipercayai.

    bagaimanapun utusan 1malaysia ni ada juga gunanya :

    boleh dijual sebagai suratkhabar lama.
    boleh diguna utk bungkus sampah.
    boleh diguna tutup mayat kemalangan.
    boleh dibuat unggun api.

    baca tak manafaat, percaya langsung tak boleh, beli jangan sekali2.

    adakah pendatang 1000 gerai itu telah didaftar kad pengenalan mereka utk jd pengundi hantu PRU nanti? bongkarrr.

    mungkin projek pertama mereka membuat onar dan penyamaran utk memburukkan kerajaan negeri...sudah tentu dibiaya oleh ketua pemuda yg tak berapa melayu tu.

    kita tunggu projek syaitan mereka lagi selepas ini utk memburukkan kerajaan PPinang. mesti ade punya sebb syaitan ni tidak tidor untuk membuat kerosakan di mukabumi.

    tunggguuuuuuuuuuuuuu !

    ReplyDelete
  19. 1000 gerai, berapa jumlah ic boleh keluar tu untuk mengundi maa

    ReplyDelete
  20. Aku Org Juru

    haha mmg lawak la Utusan Merapu nih..ada lg BENGONG2 yg dok bc & percaya Utusan Merapu nih..
    nk buruk-burukan Pakatan Rakyat pun guna la otak..
    jgn jd BODO sgt..bila dh BODO KUAT MENGAMPU tu mmg BODO jgk..
    kpd pembaca2 setia Utusan Merapu,sila la tukar akhbar anda..jgn jd Bangang mcm UMNO..
    thanks utk MPSP sbb buat mcm tu..

    ReplyDelete
  21. Susah2 buat je cam kat "M*sir"...

    ReplyDelete
  22. 1000 gerai.. amboi.. nak menipu pon agak2 la..

    tu pon ramai lembu purcaya tuh..


    -pullover-

    ReplyDelete
  23. 1000 gerai? aku rasa pasar mlm tbesar kt malaysia ni pun x smp 1000 gerai. Agak2 la nk menipu. Nk tipu org2 tua kampung2 ble la..aku rasa generasi muda kt luar bandar pun dh x layan akhbar meloya ni. Lg stahun 2 ttup la utusan.

    ReplyDelete
  24. UTUSAN MALAYSIA BETULLAH (Ejaan Dan Tarikh)
    DIRUANG SUKAN Tajuk: Strait Set 3 - 0,
    Bkt.Mertajam
    Pemuda Umno,Penang telah mengalami satu kekalahan yang mengejutkan,3-0,Menurut jurucakap ini,Kekalahan
    mengejutkan itu disebabkan tiada penyokong penyokang
    kuatnya,para penyokong disayaki berpusu pusu ke Phg.
    kerana pertama kalinya Kabinet Najib akan mengadakan
    Mesyuarat Mingguan Kabinet Diluar Putrajaya. Penyokong penyokong ini disyaki akan menyerahkan
    satu memorandum kepada menteri Kabinet bagi merayu
    Agar Harga Minyak Dikaji Semula,Memandangkan Harga
    Minyak Ron97 di Malaysia MASIH MURAH Berbanding di Beberpa Negara Jiran.
    Manakala TV3suku Memohon Maaf Kepada UMNO kerana tidak dapat Menyiarkan Siaran Secara Langsung Kerna Mendakwa Semua Kamera Videonya Telah Rosak
    Semasa Pihak MPSP Roboh SERIBU GERAI diTaman
    Pelangi.Bukit Mertajam.

    ReplyDelete
  25. Mengikut Juru cakap ini.
    Sehingga sekarang Pemuda Umno,Penang,masih membisu.

    ReplyDelete
  26. Nasib Baik Gerai Jual Milo Suam yg ke 1001,Kalau tidak kena Roboh gak.

    ReplyDelete
  27. Meniaga Gerai Juga9 February 2011 at 11:27

    Baca Surat Habaq Melayu,tak betul kena geleng kepala
    Baca Surat Habaq India, Berbelit belit Putarnya.
    BACALAH Surat Habaq Cina,kan ke Hangguk hangguk.
    UMNO Semua Baca Surat Habaq CINA,Sebatu dihanggukje.

    ReplyDelete
  28. Klau nak berita yg tepat dlm Utusan Fitnah M'sia ni, baca keputusan nombor judi aje. Yg ni confirm tepat.

    ReplyDelete
  29. giler dah otah den
    nk bc paper maner pon tk tau
    semua putar belit

    ReplyDelete
  30. 1000 gerai.....
    macam-macam ada......

    ReplyDelete
  31. muin.sapidin@utusan.com.y ni email haram jadah yg tulih berita ni, jom serbu inbox dia....

    ReplyDelete
  32. nombor ekor je utusan pandai..tepat dan tuntas..

    pasar malam besau kt bandaraya ni pun x sampai 1000 gerai..adoi laa...

    desperate giler nk undi....mmg org BN ni sume bodoh bengap ker????

    mcm pengikut ajaran sesat jek??

    ReplyDelete
  33. 1000.?
    x tercapai akai ku...
    kui kui kui...

    ReplyDelete
  34. utusan buat Kosmo sebab nak backup utusan meloya..takut xlaku org boikot hahaha XD

    ReplyDelete
  35. hehehe..mmg la lain2 laporan...geng kosmo pi interview mpsp,yg geng hat utusan pulak pi interview penjaja gerai..hehe..spe silap kt sini..hehe..esok cek nk pi terjah taman pelangi tgk cmna..nk temuramah pegawai mpsp mmg sah2 dah xboleh sbb xdak temujanji..hehe..terjah2..

    ReplyDelete
  36. Utusan Malaysia ni sejak dulu lg Peracun Fikiran Rakyat...nnti keluar kat UM...ralat...hanya 10 gerai jer.

    ReplyDelete
  37. jgn tipu la utusan...saya dok area situ...mmg rata2 peniaga bukan org tempatan pun...tuan bg sewa....yg marah ni tokei kedai la tuh...duit xmasyuk!!!kawasan tuh mmg patut bagi 'clear' jer...

    ReplyDelete
  38. ptut tukaq utusan meloya ja..
    ~bdk sek gurney..

    ReplyDelete
  39. tutut..

    yang peliknyer, apsal dah bagi notis satu bulan, tapi sebelum habis notis tu, gerai dirobohkan.
    juga, gerai gerai pemilik warga asing di seberang jalan tidak dirobohkan, manakala milik warga malaysia dirobohkan.
    walaupun utusan meloya memberi pandangan lain, tidak patut kita cemuhkan. sebaliknya sebagai warga yang berpendidikan, kita kena mengambil pandangan dari dua belah, dan juga dari pihak lain seperti di dalam blog yang menyangkal pandangan kedua-dua pihak dan membuat rumusan mengenai insiden ini.
    betul tak? jangan hina jer pandai...

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda