Wednesday

Mahathir mahu Orang Melayu ketuk kepala Nik Aziz dan Anwar


Bekas Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohammad mahu orang-orang Melayu mengetuk kepala Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat dan Anwar Ibrahim untuk menyatu padukan Melayu di negara ini [Malaysian Insider]. Betul ke ketuk kepala dua orang pemimpin pembangkang ini akan menyatupadukan Melayu?

Kenapa bekas Perdana Menteri yang perasan dirinya Melayu ini sibuk nak satukan Melayu? Dia sendiri bukan orang Melayu. Kalau betul nak satukan Melayu, apa kata Mahathir seru semua orang-orang Melayu bersatu menyokong PAS, kerana dia sendiri mengakui bahawa kepercayaan orang Melayu terhadap UMNO sudah goyah (lihat artikel di atas).

Benarkah bila orang Melayu tak menyokong UMNO maka ini bermakna Melayu tidak bersatu? Apa salahnya Melayu bersatu bersama PAS? Kalau matlamatnya untuk satukan Melayu, bukan perkara yang susah, seru sahaja semua orang-orang Melayu masuk PAS, dan bersatu di bawah PAS.

Mahathir bimbang Melayu tak bersatu atau takut kuasa UMNO tergugat?

Sifirnya mudah sahaja, Mahathir akan anggap Melayu bersatu kalau UMNO terus berkuasa! Mahathir hanya mahu Melayu bersatu di bawah UMNO! Supaya UMNO terus berkuasa.


ReJaM© "Nampaknya Orang Melayu semua harus ketuk kepala Mahathir"

42 comments

bodoh punya org yg membuat artikel ni....otak dia letak kat jugoq tu sbb bodo sgt......udah tahu pasesat itu menyesat lagi nak sokong....

PAS sesat sebab ape? Sebab memperjuangkan Islam?
Kalau perjuangkan Islam ko kata sesat, tukarlah agama, masuk agama ketuanan Melayu!

awai awai lagi no fakta tapi beruk sangka.

apa guna kalau melayu berkuasa jika menyusahkan rakyat jelata.. idea mahathir ni dah basi dah, sentiasa ugut rakyat dgn ketuanan melayu.. aku org melayu tapi aku nak cakap ' pergi mamposlah dhn ketuanan melayu'.. lebih2 lagi kepimpinan melayu najib altantuya yg takut bini & menindas rakyat.. semoga melayu macam ni cepat melingkup.. hampesssss!!!!

pengerusi JKKK

mahathir mamak bangang.....

la nak ketuk kepala ulamak hilang akal ke.biar betul dia ni...

Elok kalau diberi option kedua: Ketuk kepala najib, supaya semua Melayu bersatu di bawah PR. Kalau option pertama tu susah sikit pasal ada DUA kepala nak di ketuk, berlainan tempat pulak tu. Banyak kos nye tu!!!!!

Rakyat skrg ni tau ckp psl keburukan mahathir je tp xpenah tepikir sumbangan dye kpd negara..lau x sbb dye m'sia ni x smpai nye tahap m'sia skg ni..mgkin sbb pemimpin skg ni yg bebal ket (tkut bini)yg sbb kan byk mslh timbul..bg aku mahathir satu-satunye pemimpin malaysia yg berpandangan jauh...

penjilat jubur umno delete 2 February 2011 at 10:23

aku tak nak komen pasal lain cuma pada aku..ayat mahathir tu menunjukan dia ni lebih pada gila talak..hei mahatir..time lu dah habis dah..dulu lu buat orang..jatuhkan orang..taknak dengar cakap orang..sekarang najis pun tak dengar cakap kamu..apa lagi orang lain..hei mamak...orang tak pandang pada lu lagi le..

bila lu cakap pasal ugama lagi orang menyampah..lu tak ingat lu suruh ishak baharom berhenti ke..pasal ratu cantik...lu sasau ke..lu serupa anjing menyalak bukit lu tau..

lu kutuk yahudi..singapura...lu ingat orang tak tau berapa simpanan lu dalam bank of singapore..israel...lu memang haramjadah le...nik aziz tak pernah kutuk lu pun babi...lu dok kutuk orang tua tu nape..lu memang pukimak tau...

lu mahatir memang jenis anjing bulldog...muka hodoh..otak yahudi...nama je ada bin...pergi mampus sama lu

berjasa tu berjasa la jugak.. tapi jgn cakap melalut mcm org tak de akidah.. mcm sial!!!

Ketuk kepala Mahanyir tu, biar nyanyuk dia hilang sikit. KeADILan wujud sbb dia fitnah Nuar. Buat2 lupa plak si tua tu.

dasar org tua nak mampos tak sedar haprak!!! sepatutnya ko round 1 malaysia minta maaf kat sape2 yg ko ada buat salah dulu.. ko ingat ko bagus sgt masa ko jadi PM dulu, banyak duit rakyat ko kasi kat anak beranak ko.. ada hati nak kondem orang lain.. hhaaaaatuiiiiih!!!!!

sbb kalau bawah PAS, dia boleh kene penjara.. hahahaha

kpd tok pat : tak dinafikan DR M dah byk majukan negara kita..tp dia cume majukan negara dari segi kebendaan+duniawi je.. yg akhirat punye ape citer ?..hmm.

-manjaLara

HOI TOK DET puki mak ang nak ketuk kepala ulama pewaris nabi dan kepada pembaca yg berugama umno pergi le engkau bertuhankan UMNO dan berkiblatkan penipuan serta celakalah bagi penganut ugama umno ini.

Kepada org umno semuanya anak luar nikah kerana mencintai kekafiran umno.

buang je umno n bn....diorng dh tak reliable dah...

sebenarnya ape mahathir ckp tu sindiran. ade maksud tersirat
sama la macam nik najis cakap allah itu samseng. cuba la korg cek 99 nama dan sifat allah hok tang mana yg samseng tu. mmg xde. tp pengikut dia lebih2 tolong jawabkan.
standard la, pengikut sesat xkan mengaku diorg sesat.
nnt allah tanya kt kubur nnt "bakpo demo kutuk kawe samseng" pandai2 la jawab nnt. kalo allah terus humbankan korg kt neraka, korg paham2 la maksud dia

ps: aku lg suka ketuk pala si nyanyuk yg kutuk tuhan dia samseng

cuba tunjuk bukti tang mana nik aziz kata tuhan tu samseng?

"nnt allah tanya kt kubur nnt "bakpo demo kutuk kawe samseng"

Kahkahkah...
Sibebal a/l UMNGOK...

Woi bodoh!! Yg tanya kat kubur tu Mungkar dan Nangkir, bukan Allah SWT. Ko ingat kita ni sapa Allah SWT senang2 je nak datang tanya.

Nak buat camner, pencacai UMNGOK ni memang la jahil lagi nak tunjuk ilmu bodoh dia.
kahkahkah...

xde pernah lagi manusia kata allah samseng, yahudi laknatullah ngn kafir murtaf pon xpernah kata allah samseng. tp ni pempimpin kelantan yg beragama islam sendiri. dasar nik najis. jawab la ko kt kubur akhirat nnt

nik najiz, cube bagitau bile t.g nik aziz kata mcm tu. ntah2 hang amik berita dr media kerajaan yg suka amik cerita separuh2 dan memutar belitkan fakta mcm perangai yahudi jugak. bile yahudi jumpa Rasulullah dan tunjukkan kitabnya pada baginda sebagai bukti. Rasulullah tempelak mereka sebab menutup sebahagian ayat dalam kitab mereka dengan jari2 mereka sebab nak tipu Rasulullah.

sama jgk la dgn kes di atas, bile amik fakta separuh2, memang larila maksud sebenarnya. umno memang pakar dalam bab ni.

p.s: kpd pengkomen2 yg lain, harap gunakan bahasa yang lebih baik. marah macam mana sekalipun, tak perlu sampai mencarut atau guna bahasa2 kasar. biarlah niat kita untuk menyedarkan, bukannya untuk melepaskan kemarahan semata2

bukti dah jelas, semua dah dengar ape yg nik najis utarakan. encik paku pakis ni baru lahir semalah ke sampai xtau desas-desus psl cerita ni?
mmg btol kata2 pujangga, kuman di lautan nampak, gajah depan mata x nampak.

kita cari ilmu menggunakan alquran dan sunnah. bukannya harakah. dan tiada perkataan allah suka mencarut atau allah itu samseng di dalam alquran. bukalah mata. jangan lah di tipu dakyah2 palsu.
korg pernah dgt x di akhir zaman nnt, 9 daripada 10 ulamak masuk neraka. jangan lah kerna mulut, kt akhirat tersiksa. maaf jika anda terasa

diktator mahatir kutik = syaitan jelmaan manusia

dah tua nyanyuk, kalao pencen buat stail pencen ni buat tebiat plak nak hasut rakyat malaysia buat derhaka pada raja2 melayu, mulut celupar sampai kutuk raja2 melayu baru2 nie...nak mampus kena ketulah agaknya.

dulu ada citer mahakutik nie ada bini cina, memeng yer pun ada dok kat singapore ada anak laki sorang

anak angkat mahakutik yg lelaki nama mazhar jadi gay = http://wargamarhaen.blogspot.com/2010/06/gempar-anak-tun-mahathir-mazhar.html

ank angkat ke2 maizura plak jdi penkid ketagih arak

Haaaa tu dia mangkuk2 umno dah menjawab nampak sangat le anak2 haram umno tak tau agama dan tak belajar agama erti yazaljala liwal iqrom,paksai tu le jadi anak2 haram dari umno tu.dalam erti kata tak ada sesiapa pun yg lebih alim kecuali Allah dan tak ada pun lebih samseng ke cuali Allah sebab dia yg menjadikan sekalian alam.

KEPADA MAHLUK2 DARI DUNIA UMNO.PERGI LE KEPADA TUHAN YANG MEMBERI REZEKI KAMU IAITU NAJIS (NAJIB)

tgk tu bukan sahaja dia hina org umno anak2 haram, dia hina lagi allah itu samseng.
kesian, belajar agama tinggi, tp jalan tu jugak dipilih.
nk tnya lg skit bleh tak? ustaz mana ajar suka2 hina org anak haram? dlm alquran ade ajar ke hina org lain sbg anak haram?

ini lah dia dakyah yg direka oleh PAS, menghalalkan bende yg haram
mmg btol kata pujangga, org sesat xkan mengaku dia sesat. tepuk dada tanya iman

ketuk kepale NIK AJIS sampai nyanyok..>!!!!!ulamak taik kucing,,,!!!haktuihhhhh...!!!

'kuasa politik semakin mengecil'
contoh: orang melayu ada 6 juta orang, orang cina ada 3 juta orang, orang india ada 2 juta orang, sekarang ada tiga kelompok melayu, 6 juta bhagi 3, jd 2 juta....
2 juta orang Melayu mampu ke lawan 3 juta orang cina dlm PRU?????
mampu ke pas menang kalau dorang cuma ada 2 juta orang???tu sebabnya mahathir suruh pas bersatu dengan pkr...
ini cume contoh...pelik dengan orang melayu yg suke hidup berkelompok, taknak bersatu...kalau Cina mng dlm PRU, agak2 kebajikan umat islam terbela ke??
kalau Cina perintah Malaysia,aku akan gelakkan korang yg suke tgk orang islam berpecah belah,tak pernah nak bersatu..
KORANG KENA INGAT!!DALAM PERLEMBAGAAN TAK PERNAH MENTION PM MESTI ORANG MELAYU ISLAM!!

artikel paling bodoh dalam dunia.
tahu nak pecah belahkan orang islam je kejenye.

soal Allah samseng : aku rasa kalau tgk dlm kamus dewan perkataan tu bkn tergolong dlm kata maki hamun@lucah..itu kata yg menggambarkan Allah maha berkuasa.kita ni kalau setakat blajar agama kat sek rendh dn menengah biasa,xpyh la kita nak crite bab agama sbb ilmu agama yg diajar kat sek tu lg rendah taraf dr BASIC.masing2 dh besar..berpaksikn lah pd perjuangan nabi junjungan kita iaitu apa yg diperjuangkan.satu persoalan "adakah nabi Muhammad s.a.w dulu berpolitik perjuangkan bangsanya shj?"..xpyah gduh2...blik semula pd perjuangan islam itu sendiri "islam the way of life"

bangsa umno adalah jahil muakat(jahil bertindih jahih)sampai dok kena bodoh pun dok sokong lagi,kesian aku tengok bangsa ni,bengap.

mak bapak korang samseng!!!!bodoh!!x guna akal!!kalau setakat bahasa melayu dapat 'b' time spm xyah nak pandai2 cakap samseng tu mksudnya berkuasa...mengarut...tolol punya orang...
'islam is the way of life'??aq nk tnya engkau yg mengaku islam, adakah engkau mengamalkan sunah nabi yg selalu menziarah jiran tetangga??adakah engkau selalu solat berjemaah di masjid??atau time maghrib dan isyak je ko smayang kat masjid??adakah engkau memberi salam kepada orang islam yang lain meskipun engkau x mengenali mereka??pernah x ko ajak orang berbuat baik dan mencegah kemugkaran??kalau setakat cakap 'islam is the way of life' semua orang boleh cakap...orang munafik dan kafir pn boleh cakap...tp bile suruh buat????????????????
http://ms.wikipedia.org/wiki/Samseng>>>banyaklah kau punye berkuasa

TDM nak ckp pasal bersatu?? masa pak lah jadi PM (TDM pilih... bukan PR pilih) TDM sanggup keluar UMNO... sebab x puas ati... pastu ramai la penyembah2 TDM ikut keluar... bila pak lah jatuh(bukan PR yg jatuhkan... org2 UMNO sndiri yg jatuhkan)... TDM terhegeh2 masuk balik... orang mcm ni ker nak citer pasal bersatu... hahahahaha... mengong... penyokong dia??... laaaagiiii mengong... hahahahaha

Tun M bukan melayu pun, dia jaga melayu... dia sayang melayu... aku ada jumpa orang cina ni, dia paling suke tolong orang melayu... bile die berniaga, dia paling suka tolong orang melayu dengan bagi harga murah...

korang yang melayu ni (melayu ke??) patut rasa segan laa... orang yang korang kutuk2 bukan melayu ni, sayang kat melayu... korang plak nak buruk2 kan die...

ape sangat laa PAS dah wat kat kelantan... dah 37 tahun aku hidup... kelantan x penah berubah...

-fd-

anon di atas ni
dr m sayang melayu
tp dia hina islam la lahanat
ko gi kelantan tengok apa beza ngan negeri2 bn

Salam..

Daripada sebuk2 ketuk kepala orang, ketuk kepala sendiri dulu..

Ketuk kepala tanya IMAN..

IMAN jenis apa aku anuti & ikuti??

Apa yang aku buat selama ini untuk siapa??

Rukun apa yang aku ikuti dalam hidup??

Siapa Imamku??

Mana kiblatku??

dan seterusnya..

Ketuk dan tanya sedalam2nya apa tujuan hidup ni??

Kalau keras hati mahupun kepala, ketuk lah pakai apa pun memang x lut punya..

Sudikah anda ketuk diri sendiri dulu???

mereka perlu phm pasal agama...
kalo xnk phm pun atleast blaja br blh phm kn kn...
pas pun ad slh silapnye... tp dorg sudi d tegur dan perbetulkan kesalahan...
bagaimana UMNO???
buang bongkak dan Ego, kte duk menumpang je kt dunia... kalo org Islam dh phm dh...

ehem, dari TNGA dgn pemimpin UMNo la kan..celupar mana pn TNGA tue, perjuangan aku tetap kukuh dan tak goyah..sbb perjuangan kami ttp sama..utk rakyat dan Agama..dari UMNo yg lebih 50 tahun perintah, makin byk maksiat dan kemungkaran berlaku..
mmg la sume kemajuan dan kemudahan rakyat Malaysia dapat dibawah kepimpinan BN, sbb UMNO-BN yg jadi kerajaan Persekutuan..jgn la nak samakan dgn Kerajaan PAS kelantan yg hasil mahsum buminya xbanyak n perlu bergantung pada balak saja..tp Alhamdulillah ler, kerajaan negeri kelantan xbanyak hutang pn dgn federal, lg pn mmg federal xnak tolong pn kelantan..jadila kelantan negeri yg lambat maju..tp skang alahamdulillah ler, Pakatan Rakyat skang dah berduet, TNGA ada senang sket la..tue yg UMN0-BN risau tue..
korang penyokong UMNO ada akal dan otak yg lg besar dr lembu..sepatutnya boleh melihat secara keseluruhan, kalo xnmpak boleh pegi beli lampu suluh n suluh hati tue sket..

so main point nyer apa?? bkn persoalannya siapa yg jd kerajaan, sbb parti mana pn yg jadi kerajaan pasti akan tolong rakyat walopn keburukan lg byk dr kebaikan..bkn persoalannya iman pemimpin, nilai iman sendiri dulu..manusia selagi dia menunaikan tanggungjwb berlandaskan hukum islam, InsyaAllah dosanya diampunkan..bayangkan manusia yg membuat/menyokong kemungkaran, pastu amalnya kurang pulak tue..hurmmm, sendiri mau ingat la...
so sokong la yg berpatutan..bg aku mudah jer, lihat wadah perjuangan..bukannya karakter pemimpin..yg lain2 tue semuanya akan menyusul berdasarkan wadah masing2..

penjilat jubur umno, asl la ko ni over sgt, pe dosa mahathir kat ko, dosa dia ngan nik aziz sume biar la dia sendiri yg jawab. takyah la nak jadi bodyguard sesiapa. dlm2 ko nak protect tuan guru tu ko sendiri dah tambah dosa. rileks sudah, nak defend2 pun berpada2 la...


EmoticonEmoticon