Tuesday

PAS kalau boleh mahu kita mengucap 3 syahadah - Mahathir


Kalau sebelum ini, kerap kali blogger dan Facebooker penyokong gerombolan songkok tinggi termasuk Tun Mahathir memainkan isu kononnya Parti Islam se-Malaysia, PAS mengkafirkan gerombolan songkok tinggi. Mereka menggunakan ucapan Tuan Guru Hadi Awang pada 26 Februari 1986 di saat isu pembunuhan di Memali sedang hangat sebagai bukti bahawa PAS mengkafirkan mereka. [Wikipedia]



Namun bila diteliti isi kandungan Amanat Hadi itu, ternyata tiada sebarang perkataan spesifik yang menunjukkan Hadi Awang mengkafirkan gerombolan songkok tinggi. Sebaliknya, Hadi awang di dalam petikan ucapannya berkata "... kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku". Jelas sekali gerombolan songkok tinggi sendiri yang terasa mereka kafir dan dikafirkan melalui ucapan itu.

Kini gerombolan songkok tinggi 3 jengkal bakal mendapat idea baru untuk dimainkan sebagai isu apabila Tun Mahathir merangkap tokoh pujaan mereka telah mengeluarkan kenyataan merapu kononnya PAS kalau boleh mahu rakyat Malaysia yang beragama Islam mengucap 3 syahadah. [Utusan]


Utusan Malaysia, demi menutup kenyataan merapu Tun Mahathir menyifatkan kenyataan itu sebagai sindiran Tun. Namun jelas sekali ucapan ini boleh dianggap sebagai fitnah untuk memburuk-burukkan PAS. Tun Mahathir kata PAS mengkafirkan UMNO, tanpa bukti, kini memfitnah kononnya PAS mahu orang Islam mengucap 3 kalimah syahadah pula jelas sekali tiada bukti dengan niat untuk menggambarkan PAS sebagai parti ajaran sesat.


ReJaM© "Tun Mahathir memperlekeh hukum hudud, menghina sunnah Rasulullah pula dipuji dan disanjung"

19 comments

mampos la TUNM

mana dtg 1 kalimah shahadah lg, stahu aku ada 2 je..! Mngkin b'saksi bhw mahathir amir mukminin kot..

Makin merapu Tun M ni.

Dulu masa saya di bangku sekolah, Tun M ni PM. Time tu saya cukup respek dia.

Sekarang ni dah saya lebih memahami politik, lebih mendalami agama, baru la saya nampak yang dia ni teruk.

dey tamby....

ucap beribu-ribu kali syahadat pun belum tentu, betul persoalan iman dihati manusia tak tahu..tapi perbuatan mu 22tahun dan anak2 mu manusia yang buta jer tak leh nampak.

MAMPUS UMNO-BN

iman tidak bole diwarisi...

Orang tua ni dah makin teruk tahap kenyanyukan dia ni.

Mane pemuda umno n9 nih? tgok dia sokong madey ke x? hahahahaa

-KSK-

mahathir ni mmg bijak orgnya, tp dia guna kebijakannya untuk menjatuhkan Islam.

baiklah..jika malaysia mengekalkan perlembagaan penjajah,mengekalkan undang-undang kafir dan mengekalkan peraturan jahiliah..kenapa dari dulu pemimpin kita tidak menentang???Adakah PAS sudah wujud ketika perlembagaan itu dibentuk? Kenapa terjadinya perpecahan di dalam parti UMNO sendiri hingga keluar dan menubuhkan pelbagai parti seperti PAS dan PKR untuk menentang kerajaan..apakah matlamatnya???Untuk mengubah perlembagaan??If the opposition can make their own constitution can they achieve the seperation of power??Executive,Legislative n Judiciary?To make a constitution is not all about how to govern the country but overall from the external and internal factor..if they can satisfied the needs of citizens try to make it...

kalau dah buah hujung jelai......
selalunya buah tu tak berapa elok dah.....
orang lempaq buang saja.......
selalu makan buruk....berulat.....

kah kah kah....

milosuam nie enemy of the states. bawak banyak bwk mudarat dr bg jalan selesai

lubang sendat..

otak ngko pun mesti sendat juga kan...??

lau tengok dari komen nko tu mcm otak nko pun sedikit sendat..orang komen nko pun nak komen..

lau otak tu sendat..x de idea..x de fact..x yah la nk menyibok.. buang karen org nk baca je la nko ni..pi main jauh2..

otak tun m tu 1000 x lebih bijak dari otak sendat nko tu...

PASkah mengucap 3 kali syahadat? Atau UMNO? yang aku lihat UMNO yang sering mengucapkan syahadat yang sedemikian. Sebagai contoh: Tanpa UMNO, Ketuanan Melayu akan hancur. Bukankah itu syahadat UMNO yang ketiga?

Ini yang dinyatakan 'Sesat lagi menyesatkan'. UMNO ni dahlah sesat, kalau dia sesat sorang-sorang lantaklah, ini dia ajak orang lain sesat bersama-samanya. Mahathir ni cakap macam-macam tak takut ke balasan Allah? Mati esok orang naik kereta jenazah, engkau naik bulldozer, tu pun bergerak 1 jam semeter kot.

Nauzubillah!!...fitnah ni la yg nabi junjungan kita maksudkan rupanya....fitnah yg mengelirukan umat...fitnah yg menyesatkan umat!!...

@tanpa nama 3.05am

Otak Tun Mahataik 1000x lebih bagus? Aku rasa dia dh ckup sesat pasal 3 syahadah, tp nko yg backing dia lg 1000x teruk dr dia apehal? Di hujung usia dia masih lg nk laga2kan org Melayu padahal dia sendiri bukan 100% melayu pun. Kpd puak2 tegar Umno suruhlah Tun Mahataik betobat takut x sempat dan dermalah duit2 yg dia dh kebas selama 22 thn kepada rakyat M'sia yg lebih memerlukan

Apabila syaitan tidak boleh rehat, itu tanda kebenaran makin kuat menyucuk2 punggung dia.

apabila syaitan tidak jadi nak 'ibadat' selepas pencen itu tanda masih ada agenda jahat yang belum selesai.

apabila syaitan tidak henti2 mempermainkan agama demi nafsu, itu tanda sah dan jelas akan kesyaitanannya.

apabila syaitan semakin nyanyuk, itu tanda kearah kehancuran seperti attaturk.

bukankah dalam Al Quran disebut bahawa bisikan hasutan syaitan yg membisik dlm dada manusia terdiri dari jin dan manusia(Surah Annas)? kalau tak silap dia tu bentuk manusia kan?

ucapan mahathir ni sesat dan menyesatkan. dikhuatiri penyokong taksub mamak yang anti ulamak akan membai'ah belajar mengucap 3 kalimah syahadah dari ayah pin seorg ni...ayah det.

sindiran dia bukan semata2 dituju kepada PAS tetapi lebih kepada menghina perlekeh Allah dan Rasul. dia pakar mengada2kan isu sama seperti isu kafir mengkafir yg dusta itu. menuduh PAS dgn sesuatu yg tidak pernah PAS buat.

contoh seperti isu kafir mengkafir. hakikat sebenar ialah : Umno tuduh PAS tuduh Umno kafir....dan bukannya PAS kata Umno kafir. tidak ujud langsung isu kafir mengkafir.

si penakut ini memang dari dulu mulut cabul, baling batu sembunyi tangan. zaman dia berlaku pembunuhan memali, ops lalang, penghapusan Al Arqam, pembunuhan Al Maunah, anjuran tafsir semula Al Quran utk sesuai dgn nafsu dia, berjaya memujuk anwar masuk umno dan berjaya singkir anwar cara kejam.

sila bagitau apa jasa dia yg nak diagung2kan sangat oleh umno dan songkok badut 3 jengkal?

dia kata melayu tidak boleh diberi 'tongkat' tapi anak kroni dialah dapat berlori 'tongkat'.

bersih cekap amanah sudah jadi tidak bersih tidak cekap dan langsung tidak amanah.

penerapan nilai islam ialah menerap nilai islam yg komersial dan bukan melaksana hukum, apatah lagi yg tidak komersial.

penswastaan akhirnya menjadikan bisnes monopoli golongan kapitalis terhadap kehidupan rakyat, bukan lagi membantu meringankan beban kerajaan.

dasar pandang ke timur hanya pembaziran kerana akhirnya dia sendiri tidak bermaruah seperti pemimpin jepun dan korea.

silap mahathir kerana lahir di zaman kebangkitan islam. tidak akan mampu dia jadi seperti kamal attaturk laknat yg lahir selepas penjajahan.

mahathir memerintah dizaman islam tersebar ketengah masyarakat dan mula dihayati umat semula hasil perjuangan ulamak pondok, gerakan Islam PAS dan ABIM serta Al Arqam. dan ketiga2 gerakan itulah yg sentiasa diserang utk dilumpuhkan oleh mahathir.

tiba2 nak mengagungkan kamal attaturk laknat itu yg tidak ada secubit jasa pun ke atas Tanah Melayu.

cuba tanya wanita umno, siapa ajar mereka pakai tudung dan mengenal aurat? pemimpin umno ke, mahathir attaturk ke?

dizaman hujung pemerintahan kerajaan Ottoman Turki, daulah itu pernah digelar 'sick man of europe' maka kita nk gelar mahathir ini sebagai...

'SICK ATTATURK OF ASIA'

Aku masih ingat lagi dan masih segar bugaar budah sekolah mula pakai tudung dan seluar panjang (tutup aurat adalah sms brother Nuar jd Menteri Pelajaran 1998.... Tun Buat apa... cuba jahanamkan SAR.. Umngok.. lu fikiiiirrr lah sendiri.... nabil gelak ajelah...

Bak kata orang, Melayu pandai berkias...bila berkias kadang kala pemikiran kita x sampai kepada apa yang seseorang itu ucapkan..sebab tu kita selalu salah fhm..baca dalam artikel dengan mendengar intonasi percakapan adalah berbeza..sebab tu...bila membaca sesuatu artikal kita kene buat kajian..bukan terus menuduh yang bukan-bukan..dalam intonasi percakapan pula kalau kita belajar human psychology kita dapat tahu seseorang itu serius atau tidak dalam perkataan yang diucapkan..kedua-dua nya masih lagi perlukan kajian..kenapa orang islam dulu lebih maju dari barat???sebab setiap penemuan mereka mengkaji dan mengkaji..sekarang?kenapa Islam ditindas?sebab kita tidak kesefahaman dan semakin kurang mengkaji...

dah terang benderang tak payah bersuluh, mahamamak kutik ni guru ajaran sesat sekular...sekolah agama ke mahakutik nie asas pun takder. Apa dia tau amal makruf nahi mungkar? kelentong je lebih...dah tua makin bernafsu nak jual temberang. nak kenal dajal m'sia yg suka menabur bertih fitnah? dia adalah tun mamakutik mahathir


EmoticonEmoticon