Thursday

Pelik tapi benar, kerajaan pusat mohon agar disaman


Pelik tapi benar, biasanya mana-mana kerajaan di dunia kalau boleh ingin mengelak daripada disaman oleh mana-mana pihak. Tapi ada sebuah kerajaan yang ingin disaman malah sanggup memohon di mahkamah agar disaman.

Kerajaan pusat nampaknya tak sanggup membiarkan Petronas yang melanggar perjanjian Royalti dengan Kerajaan Kelantan disaman sorang-sorang, maka membuat keputusan untuk bersama-sama dengan Petronas agar disaman kah kah kah [Utusan]



Semua ini bukan salah Petronas, sehingga Kelantan bertindak mengambil tindakan mahkamah. Petronas bukan parti politik, Petronas syarikat yang ingin mencari untung. Petronas tak suka cari masaalah dengan mana-mana negeri, mana-mana negara. Petronas hanya mahu cari minyak dan jual.

Semua ini salah pemimpin gerombolan songkok tinggi yang tak mahu bagi royalti kepada Negeri Kelantan. Pemimpin gerombolan songkok tinggi tak mahu Negeri Kelantan bertambah maju. Kalau Kelantan bertambah maju, sampai kiamat Gerombolan songkok tinggi takkan dapat rampas Kelantan kah kah kah.

Kalau Kerajaan Pusat dah masuk campur, kes jadi lebih mudah untuk menang sebab Mahkamah Kerajaan Pusat yang punya kah kah kah.

RentaP© "Kalau masuk mahkamah antarabangsa jadilah macam Pulau Batu Putih, tak lama lagi Pulau Pisang pulak tergadai jadi samseng kampung boleh la..."

15 comments

Jadi samseng kampung boleh la... lawak lawak

kan aku dah kata.. kroni2 kerajjan celaka nie.. sepatutnya masuk jelah Raja Lawak... bikin bengong ajer....

Pemimpin2 UMNGOK memang gila. Boleh la wat masuk dlm Guiness Book of Record. "Kerajaan Paling Bangang".

ni lawak lg hebat dr raja lawak,,,

hmh!!!...macam biasa la....ikut segala prosedur yg boleh selagi terdaya!!...fight selagi termampu...insyaallah...buat rakyat kelantan...bangunlah..dokonglah perjuangan MB korang utk dptkan hak korang...jgn sesekali menjadi gunting dalam lipatan semata2 untuk keuntungan yg sedikit tanpa memikirkan kesenangan anak-cucu kamu...jgn sampai anak-cucu kamu menghina kamu di kemudian hari sebagai mana kita sebagai anak-cucu bagi generasi lepas yg sampai sekarang menyumpah hasil legasi korupsi yg di tinggalkan utk kita....

apa motif gomen nak jadik pencelah? seperti kes sayfool... pasai apa jamil khir jadik pencelah? nape dia beria-ia menghalang anwar bawa kes nya ke makamah syariah?

Aku hormat kepada rakyat Kelantan yang berani menuntut hak mereka kecuali rakyat Kelantan berbangsa um-NO=ngok.

Sebab tu aku kata ahli parti melayu yg nama pun masih guna bahasa penjajah tapi kecoh pasai bahasa kebangsaan ni lebih tuhan dari Allah S.W.T. Kenapa Anwar dihalang bawa kesnya ke mahkamah syariah? Adakah mahkamah syariah hanya untuk membicarakan kes perceraian saja?

Tak usahlah KERAjaan Malaysia nak jadi pencelah kerana kalau tak mencelah pun, Kerajaan Kelantan mesti kalah dlm saman tu. Mungkin depa risau hakim tu berpaling tadah dan Kelantan dapat bayaran tu.

Takdak orang nak tanya ka sebab pa kerajaan pas kelantan tak saman kerajaan pusat tapi saman Petronas???

Pasal Jamil Khir tu pulak, Sheikhul Anwar Ibrahim Al-Juburi Wa Liwati(Mat Sabu yang bagi nama ni)pi letak nama jamil Khir ni dalam saman Qazaf dia. Takdak kena mengena langsung kes ni dengan Jamil Khir. Tapi sheikh kita pi bubuh nama dia, tu yang dia tak bagi.

Bila nak buat artikel macam mana Mat Sabu boleh lepas kes khalwat dia?? Ostat tu...

-Pasepisepus-

"Takdak orang nak tanya ka sebab pa kerajaan pas kelantan tak saman kerajaan pusat tapi saman Petronas???"

Ni sekor lagi pencacai bodoh UMNGOK. Apsal pulak Kerajaan Kelantan nak kena saman Kera-jaan pusat, cuba bagitau?

Ni kes pasal Petronas tak bayar royalti, ape kena mengena ngan Kera-jaan pusat? Kera-jaan pusat je yang lebih2 nak masuk skali.

Ni anon 5.40pm, cuba hang baca balik kronologi cerita dia, mula-mula dulu puak ni nak saman sapa? lepas tu sebab pa tukaq..

"lepas tu sebab pa tukaq"?

Kalau saman Kerajaan pusat dan menang sekalupun, Kelantan bleh dapat royalti balik ke? Siapa yang bayar royalti ni, Kerajaan pusat ke Petronas?


"kronologi cerita dia"?

http://royaltikelantan.com/2010/07/kronologi-fakta-tuntutan-royalti/

anon 10:18pm,

aku bukan tanya kronologi dari tahun merdeka, aku tanya kronologi mula dari kerajaan kelantan dok start keluaq cerita nak saman-saman ni.

Ape la pencacai UMNGOK yg kat atas tu. Dah kau pandai sangat ko bagitau la kronologi (versi UMNGOK) kau tu.

Lagipun K'jaan Kelantan nak tukar saman sape pon ape kau peduli. Macam la takleh nak tukar sape nak kena saman. Tak kira la nak saman K'jaan Pusat ke Petronas ke, ni adalah untuk menuntut hak rakyat Kelantan.

Yang puak2 UMNGOK nak fitnah Nuar, boleh plak nak tukar2 (belit2) kenyataan/fakta (fakta buat2) dlm perbicaraan, contoh dlm kes Shitfool. (atau kes lama, Nuar buat xxx dalam bangunan belum wujud lagi).

Nak bising-bising kes saman K'jaan Kelantan kunun, pegi balik la. Pegi kedai mamak Mahathir, makan roti canai Najib (takde telur).

"Kalau masuk mahkamah antarabangsa jadilah macam Pulau Batu Putih, tak lama lagi Pulau Pisang pulak tergadai jadi samseng kampung boleh la..."

lepas ni diorang gadai kg pisang lak, sekali dgn hantu kak limah..hahahaha

hangni bangsa apa yg. dok sibok pasal kerjaan kelantan nak saman sapa sapa.royalti minyak hak rakyat kelantan.melayu umno kelantan bodoh sangat ko,hak sendiri pun tak mahu terima.bodoh sombong hangni.....pemimpin umno kelantan ni barua,pencacai....pejuang melayu konon...puih


EmoticonEmoticon