Sunday

Presiden Hosni Mubarak rupanya manusia terkaya di dunia


KAHERAH - Lebih kaya daripada pengasas bersama Microsoft, bilionair Bill Gates, malah manusia terkaya di dunia, Carlos Slim Helu pun tidak setanding dengannya.

Ketika Mesir terus dilanda konflik politik, Presiden negara itu, Hosni Mubarak dan keluarganya dilapor memiliki anggaran kekayaan mencecah AS$70 bilion (RM213 bilion) sepanjang tiga dekad era pemerintahannya.

Jumlah harta Presiden Mesir itu melebihi kekayaan Gates dari Amerika Syarikat (AS) dan Slim Helu dari Mexico, yang masing-masing memiliki aset AS$53 bilion (RM161 bilion) dan AS$54 bilion (RM163 bilion) pada tahun 2010, menurut senarai majalah Forbes.[Video]

Anggaran kekayaan Hosni juga hampir setanding dengan Keluaran Dalam Negara Kasar Guatemala, negara rantau Amerika Tengah yang bersempadan dengan Mexico.

Mengulas mengenai perkara tersebut, beberapa pakar kewangan Asia Barat berkata, sebahagian besar kekayaan Hosni, 82, disimpan di bank-bank Britain dan Switzerland.

Sebahagian lagi kata mereka, telah dilaburkan dalam sektor hartanah di London, New York, Los Angeles serta kawasan peranginan pesisir Laut Merah termasuk hotel-hotel di Sharm El Sheikh.


KEDIAMAN mewah enam tingkat berharga AS$13.6 juta (RM41.6 juta) milik anak Hosni, Gamal Mubarak di barat London.

Rangkaian berita ABC menyatakan, kebanyakan harta Hosni diperoleh menerusi kontrak usaha sama ketenteraan, yang bermula semasa beliau berkhidmat sebagai seorang pegawai Tentera Udara Mesir.

Semasa beliau memerintah Mesir, Hosni terus memperoleh pendapatan besar dipercayai melalui amalan rasuah dan penyelewengan wang rakyat di samping keuntungan pelaburan yang mencecah ratusan juta dolar.

Namun, kebanyakan harta itu didepositkan ke dalam beberapa akaun bank asing termasuk bank UBS dan Bank of Scotland atau dilabur dalam dalam sektor pembinaan seperti hotel.

Menurut laporan sebuah akhbar berbahasa Arab, Al Khabar pada tahun lalu, Hosni memiliki hartanah di Manhattan, New York dan di Beverly Hills, Los Angeles, AS.

Dua anak lelaki presiden berkenaan, Gamal dan Alaa, bertaraf bilionair dengan anggaran kekayaan kedua-duanya melebihi AS$25 juta (RM76 bilion).

Gamal turut memiliki dua kapal pesiaran mewah berharga sekitar AS$81 juta (RM248 juta).

Seorang profesor sains politik Universiti Princeton, AS, Amaney Jamal berkata, anggaran kekayaan Hosni adalah munasabah kerana rata-rata pemimpin rantau Teluk memiliki kekayaan mencecah AS$40 (RM122 bilion) atau lebih besar.

"Usaha sama perniagaan semasa beliau (Hosni) berkhidmat dalam tentera dan pentadbiran negara melonjakkan kekayaan peribadinya," kata profesor berkenaan.

Seorang lagi pakar politik Asia Barat, Christopher Davidson dari Universiti Durham, Britain, memberitahu, Hosni dan isterinya, Suzanne mengumpul harta menerusi usaha sama dengan para pelabur dan firma asing sejak beliau memegang jawatan tinggi dalam tentera Mesir.

Menurutnya, kebanyakan negara Teluk mewajibkan warga tempatan memiliki sehingga 51 peratus kepentingan dalam sesuatu projek usaha sama. [Kosmo]


ReJaM© "Kepada pemimpin Malaysia yang megaut kekayaan sesuka hati dengan merompak wang rakyat, awas! Masa kamu akan tiba!"

43 comments

Kena cepat-cepat siasat Nik Ajis, berapa banyak
duit rakyat dia dah bawa lari keluar negara...?
Gaji baru berapa sen, harta bertimbun-timbun tapi dirahsiakan
siapa tau?

Ikut hati aku nak jahit je mulut ngn jari "sokong BN" kat atas ni...

mengarut mencarut... haha...

sokong bn

kita dilarang membuat fitnah sbb ianya lebih keji dari membunuh,
aku percaya yang ko ni melayu muslim sbb x ada bangsa lain yang trgamak memanggil Tuan Guru dengan panggilan serendah itu sbb mereka tahu yang mana baik dan buruk, bukan mcm ko yang dh kena tipu tiap² hari pun masih nak sokong ehem²..
gaji bagi semua menteri besar dan wakil rakyat adalah sama.
x payah kutip harta kat luar negara, kita tengok yg kat dalam negara dulu la..bandingkan rumah khir toyol dengan Tuan Guru..kat situ pun dah nmpak jelas dah..heh kesian la kat melayu yang mcm ko ni..serius aku kesian sangat..

skong bn tu.. dia sniri pham yg tok guru hdup sderhana.. sbb tu dia ckap mcm tu.. tp oleh krana kuat prasangka buruk kat tok guru jdilah org meroyan x tntu hala.. ANDA sniri mngakui yg tok guru hidup sederhana... hahahahahahaha...

SYARAT2 (3K) PENOKONG BN:

1.Kesabaran- brg naik, sabarr... minyak naik, sabarr... & semuanya
sabarrr...rr.
2.Kepercayaan- eg: BN kata katak bertelur kluar beruk, percayaaa....

3.Kesetiaan- hidup BN, mati BN, & MAMPOS utk BN.

jeng kakah "sokong BN" nie kalu ikut aku pulok boleh buat panggal tohok laut nie buie make kor obor jeng kakah tue kecek ikut sedak mulut jah kalu TGNA kayo doh lamo doh pakai hok mewo2 jeng mu nie

apelah korang ni bgn pagi dah mgutuk ulamak...hilang akal ke ape.rejam paparkan je ..heran akak ..

Penjawat tinggi Kerajaan Malaysia tau kesalahan masing-masing dan apa yang mereka dah rompak, berapa banyak harta mereka dah himpun... sebab itu le Himpunan Aman Bersama Rakyat Mesir hari Jumaat lepas disambut dgn Water Canon.

Banyak sangat persamaan antara tindakan Mubarak dan tindakan UMNO kepada rakyat.. rompak, balun, bunuh sighhhhh

TNGA ni ulamak, sapa yg hina ulamak sama seperti menghina nabi, sebab ulamak ni menyambung kerja nabi.. abis la ko penyokong BN, kalau x taubat, jadi bahan bakar kt neraka la nnti... tgk la kemewahan najib dan bini dia tu, jam pun harge dah berpuluh ribu.. TGNA makan pun di warung2 je... belum tgk bra bik mama lagi brape hargenya..

Salam,

kalau nik aziz nak simpan harta, kenapa rumah die simple tak macam rumah kite sendiri? buat ape nak sorok2. bile lagi nak gune kekayaan yang diperoleh? takkan la penat2 dia kumpul, pastu simpan untuk anak bini lepas meninggal, sendiri langsung tak rase. mane ade orang dalam dunia kumpul harta banyak2 tak nak rase. bodoh ke ape? tak logik langsung!!

hahahahaha... penyokong UMNO bukan x tau yg pemimpin2 diorg suma kumpul harta menimbun kat dalam/luar negara... tapi tetap buat2 x tau... hahahahaha...

HAHAHA...
lawok gile sokong BN tuh
wehh.. balik,, g wak air tea.,. cicoh sekut laa..
pahtu smye sunat taubat byok2.. wak tmboh doso jah mu nih..
puuiiihhh...!

nik aziz ko kata ulama. mmg dasar x blajo la korang nie. nama je syg kan islam, kitab pun x pernah mengaji. nik aziz kata Allah bersila atas arasy pun korang kata dia ulama lg. Dia kata Allah mencarut pun ko kata dia ulama lg. Pg ngaji balik ilmu tauhid, apa hukum kata2 semcm nie. Kapir kau tau tak. BN makan rasuah jatuh dosa, tp nik aziz ckp benda2 nie. KApir. Mana lg teruk

Melayu,Melayu,Melayu,PAS Melayu,PAS Melayu,PAS Melayu, UMNO Melayu,UMNO Melayu,UMNO Melayu,Duit Duit,Duit,Curi Duit,Curi Duit,Curi Duit.
Cina Buat Duit.
Melayu Melalak Dlm Blog,Cina Buka Cyeber Cafe
&Jual Lattop siap offer,Melayu Beli.
Cina Buat Duit.
Melayu Merempet,Cina Jual Motor Siap Boleh Hutang,
Melayu Beli &buka Bengkel,Melayu Hantar Repair.
Cina Buat Duit.
Melayu Suka Berpoya poya,Cina Buka Karaoke&Pub Siap Ada Arak.
Cina Buat Duit.
Melayu Suka Maksiat,Cina Buka Hotel Budget Siap Jual Kondom,Melayu Sewa Bilik & Beli Kondom.
Cina Buat Duit.
Melayu Buat Mesjid,Cina Jual Simen,Bata apa saja dari KUBAH sampai LANTAI.
Melayu,Melayu,Melayu,Parti,Parti,Parti.
Cina Buat Duit.
Kesian Melayu X Berubah,X Berubah,X Berubah. Melayu Salah Sesama Sendiri.
Cina Buat Duit & Tepuk Tangan, Melayu Dapat APA???

AKU KESIAN BETUILA PENJILAT MURSHEET AJIS NI PAKAT2 DOK BELA DIA..DIA TU ULAMA KA ????

KATA TUHAN MENCARUT, DOK MAKI ORANG, AJAK SEMBAHYANG HAJAT HANCURKAN UMAT ISLAM, MENGKAFIRKAN ORANG, TUDUH JAHILIYAH..PEWARIS NABI KA..TU PEWARIS SESAT..SETAKAT PAKAI SERBAN, DUDUK RUMAH KECIL, ULAMA LA YE

DIA DUDUK RUMAH SENGET TU WAYANG JA TAU...ARIFFAHMI TU SUSAH KA ???

ada lagi orang tak faham al quran.
kata tuhan mencarut,samseng dan macam-macam....
begini saudara....
dalam al quran,Allah menyebut perkataan zakar,faraj....
kalau diterjemah ke dalam bahasa melayu:pantat,puki,burit dan sebagainya....

cuba saudara tanya ustaz,ada tak perkataan-perkataan yang saya sebut di atas dalam al quran....
tanya ustaz....

dalam al quran juga ada disebut ayat berbunyi(lebih kurang):
'mereka menyangka tipu daya mereka hebat tetapi Allah lebih hebat tipu dayanya'(saya lupa surah mana)....

kalau orang yang tak tahu mereka akan berkata"Allah pun pandai main tipu daya "....
bukan begitu maksudnya....

maksudnya,Allah Maha Berkuasa ke atas tiap-tiap sesuatu....

dan Dialah yang berkuasa ke atas saya,awak,dia,raja,perdana menteri,tauke kedai dan sesiapa sajalah....

hidup dan mati hanyalah untukMu.

Org Arab telah dilaba oleh Yahudi. Anwar&Azmin 3billion lg. Don't let their trait on U.

surah al-imran... ayat 54 xsilap..
dia gini.. org yg xpaham agama..xblaja agama..
n xblaja pasal al-quran.. jd ginilah..
pndai ckp je.. pdhal sehabuk pom xtahu..
ni org pggl jahil murakkab... dohla jahil,, xthu yg dia jahil,
pahtu nk g ajar org plok.. mmg parah ah..
wal hasilnya ngaku saloh sudohla..nk ckp pasa quran, g ngadap nga tok guru dulu la.. mno2 tok guru hok 'arif pasal ni la..
pahtu mu akn tahu la.. dalam quran ni byok jenis ayat..
ad ayat hakiki,, majazi.. kinayah..org pggl balaghah.. sume ad..
xpernah dgr?? haa... g blaja dulu..
ni dok,, thu ckp jah.. pegidaaaa...

aku sokong ckp seliparjepung tu. akulah anynomous yg awl2 start bukak cite nik aziz kata Allah mencarut td. Tp, kenapa tu je yg sibuk dihujjahkan. Mcm mana plak Allah duk bersila atas Arasy tu. Xde sorang pun nk jwb. Berlagak teror agama. Blaja agama hanya dgn pki makna zahir Al-Quran dan Hadith je. Dh rasa diri pndi sgt. Kurang ajar dgn ulama2. Nk gali hukum terus pki Quran dan Hadith. Kitab ulama pun x rujuk. Bukak la kitab2 tauhid yg ada wei. Siapa2 yg memegang makna zahir Quran dan Hadith. Dia kafir la bodo. Org suh ngaji xnk. Blaja ilmu tauhid lg lah. Fikirla balik. Ilmu tauhid tu ko nk letak no brp dlm diri ko. Hukum hudud tu no brp. Yg mana kene utamakan dulu

Masya Allah.... ape nak jadi dengan masyarakat Melayu ni... Wei sedarlah sikit... Tinggi manapun ilmu agama kita, jangan pernah memandang rendah terhadap orang lain... sedarlah... jangan terlalu ikut perasaan sangat.... Sedarlah bahawa diri seseorang itu di mata Allah adalah berdasarkan kepada tinggi mana iman di dalm dadanya... Bukan dengan ketinggian ilmunya... Biar banyak manapun ilmu tapi kita tidak mengamalkannya jadi sia-sia la ilmu yang kita ada tu... Cukup-cukuplah dengan politik ni.... Kembalilah ke dasar Islam yang sebenar... Politik2 juga tapi jangan sampai memandang hal2 agama itu rendah... Xkisah la BN ka PAS ka DAP ka... Apa2 parti sekalipun.... Islam itu SATU dan sepatutnya saling MENYATUKAN.... Sekian... Kalau ada yang kurang puas hati dengan komen ini simpan2lah di dalam hati.... Assalamualaikum.....

pada org umno--simple jew aku nk gtau..blaja ugama dulu...lepas 2 baru komen...

"Allah duduk bersila atas Arasy"

saya akan cuba bagi penerangan walaupun saya bukanlah orang yang berilmu tinggi.....

zaman umat Islam sebenarnya berpecah kepada dua iaitu:

1.zaman salaf
2.zaman khalaf

kita bincang satu persatu.
1.zaman salaf.
zaman salaf adalah zaman awal Islam merujuk kepada zaman Rasulullah SAW,sahabat,anak sahabat dan cucu sahabat.
ini berdasarkan hadis Nabi SAW berbunyi:

"Sebaik-baik kalian adalah pada kurun aku, kemudian pada kurun yang mengikutinya, kemudian pada kurun yang mengikutinya."
(Sahih: Hadis daripada Imran bin Husain radiallahu ‘anhu, dikeluarkan oleh Ahmad, al-Bukhari, Muslim dan lain-lain).

inilah sebaik baik zaman umat Islam sepertimana disepakati oleh seluruh ulama berdasarkan hadis di atas.

Umat Islam pada zaman ini digelar sebagai salaf.Pada zaman ini juga belum ada mazhab yang menjadi pegangan umat Islam hari ini.

Golongan salaf adalah golongan yang tidak mentakwilkan ayat-ayat mutashabihat(ayat-ayat kesamaran).
kerana mereka berpegang kepada kaedah"Apa yang kami terima ,itulah yang kami ikut".
Ayat-ayat yang berbunyi " Allah duduk bersila atas Arasy","tangan Allah di atas tangan mereka" dan beberapa lagi ayat lain adalah ayat-ayat mutashabihat(kesamaran).
Mereka tidak mentakwilkan ayat-ayat tersebut.

Ayat yang berbunyi"Allah beristiwa'(bersemayam-duduk) di atas Arsyi" tidak dirakwil oleh mereka.
mereka menerima ayat tersebut sebagaimana ayat tersebut.
maksud bersemayam(duduk) adalah kesamaran lalu mereka menyerahkan semula maksud tersebut kepada Allah.Mereka takut sekiranya mereka memberikan maksud lain yang tidak dikehendaki oleh Allah.

inilah metod atau cara yang dipegang oleh nik aziz dan juga sebahagian ustaz yang belajar di Pakistan,India,Arab Saudi dan negara-negara Timur Tengah yang lain.

Kaedah ini juga dipegang oleh golongan Wahabi Salafi di Arab Saudi dan yang sealiran dengannya.

Inilah sedikit sebanyak penerangan tentang golongan Salaf daripada saya yang tidak seberapa ini.
mungkin kita akan bincang pula tentang golongan Khalaf.
Sekiranya ada fakta yang salah,saya mohon ampun dan tolong baiki fakta tersebut.

komen orang atas sekali...

kan SPRM dah siasat dan sahkan TGNA bebas dari sebarang amalan rasuah dan penyelewengan? Masih tak puas hati? SPRM tu orang BN pun kata macam tu, kau tak puas hati lagi orang ko cakap macam tu? haha memang bebal, ni la bila ko mempertuhankan hawa nafsu golokan syaitan dalam jiwa, pemimpin yang ko duk pangkah pun kau tak percaya... sendol. hahaha

ada 1 lg sy nk tmbah...ini kerana trlalu rmai pnyokong bn y sntiasa menganggap bn lah y mmberi kemudahan,kesenangan,kekayaan etc....
tahukah saudara bahawa perlakuan itu adalah syirik kecil.?
kerana saudara mengatakan hanya bn y memberi itu ini,tetapi itu semua adalah pemberian dari Allah...
saudara telah menidakkan Allah dan menyatakan y bn lah y berkuasa...
sy igt kn saudara supaya taubat nasuha dan kembali mengucap....
sesungguh segala apa y ad di atas muka bumi ini adalah pemberian dan ciptaan Allah dan ianya hanyalah sementara....

aku sokong sgt2 en. nasihat bg nasihat kt budak2 umno yg hnya hidup berlandaskan nafsu semata2...agama dh tolak tepi sbb bg diaorg ni harta kekayaan adalah keutamaan...tapi diaorg ni sbnrnya manusia yg tersesat dlm taman bunga yg indah tp x kekal lama...hanyut dibuai hiburan duniawi semata2....zaman kita ni dah masuk fasa ke-4 iaitu zaman kebangkitan islam sblum fasa ke-5 iaitu hari kiamat...cth2 n petunjuk dh byk allah tunjukkan sekarang tp masih x sdar2 lg....nasihat dh bg,tegur pn sudah...pujuk pn sudah tp masih dgil...tp xpelah, itu jln yg korg pilih....semoga berbahgia didunia...aku biarlh miskin harta didunia tp biarlah kaya diakhirat nnt...amin

along ejie

salam.

senang je nk suruh si bahalol2 umngok ni fikir. ditakdirkan mak bapak korang yg menyokong umngok ni meninggal kalau diberi pilihan korang2 umngok ni nk mintak Tuan Guru Nik Aziz solatkan ke Najib? Tuan Guru Hadi Awang atau Muhyiddin Yassin? Khairy Jamaluddin ke Ustaz Nasaruddin Tantawi? jwb je ikhlas tak perlu nk putar belit. sifir yg lebih mudah korang buat satu jamuan makan cuba la panggil Najib baca doa selamat then mintak tlg imamkan solat kalau nk extra lg boleh baca al mathurat sekali. amacam? ada berani?

Melayu,Melayu,Melayu,
Cina Buat Duit,Melayu Buat Apa???
Bagun Pagije Dah Berbalah Sesama Melayu.
Rejam@ Berita Luar Negara.. 6:31AM
Dari Bangun Pagi Sampai 10:49AM,Melayu,Melayu,Melayu. Berbalah Sesama Sendiri,Cina Buat Duit.
Rajen Mulakanlak 1:36PM
Respond akuzar 2:37PM sampai aku Interup 2:34PM
Melayu,Melayu,Melayu,Cina Buat Duit.
Berbalah Sampai 4:35PM Anon, Masya Allah...apa nak jadi bla bla bla...Assalamualaikum. Fuh Power.
Melayu,Melayu,Melayu, Cina Buat Duit.
Maghrib 7:27PM, Isyak 8:29PM
Anon Stat Balik 7:34PM,Pada org Umno...bla bla bla... lepas2 baru komen.Sorang Lagi Ustaz Anon Bagi Tazkirah Sblm Isyak:"Allah duduk bersila atas Arasy"Siap Hadis Sahih lagi,Fuh Power.8:23PM.
Melayu,Melayu,Melayu, Berbalah Sesama Sendiri,
Cina Buat Duit.
Anon Mulakan Balik 12:51Am,Komen org atas sekali,
Nasihat 1:05AM,Anon aku sokong sgt2 en...bla bla bla kaya diakhirat nanti...amin 2:36AM.
Dari 6:31AM sampai 1049Am Bangun Pagi,Melayu Berbalah Sesama Sendiri,Cina Buat Duit.Stopjap,Buat apa yg patut dulu.
Melayu,Melayu,Melayu,Berbalah sesama sendiri,Cina Buat Duit.Raden panaskan Enjin 1:36PM,akuzar sahut 2:07PM. aku Interup 2:34PM.Sampai 4:35PM Melayu Berbalah Sesama Sendiri.Rehatjap,Lepas Sembahyang Magrib(7:27PM)Dah Mula Balik,Anon 7:34PM dan Siap Tazkirah Lagi Anon 8:23PM.Lepastu Aman Sikit,Melayu Tidur Kot??? Satu Anon dah Nak Cuba Racun Org Melayu,Komen Org Atas Sekali...12:51AM,Nasihat Pun Masuk Nasi Tambah 1:05AM,Anon Sorang Lagi Tukang Sokong 2:36AM. Dari Pagi 6Feb 2011 Sampai Pagi Pulak 2:36AM,Melayu Asyik Berbalah Sesama Sendiri,Apa Yg Tak Kena NIII??? Melayu,Melayu,Melayu,Cina Buat Duit,Melayu Buat Ni KEE???Aku Tengah Dok Karangni,Sorang Lagi Anon masuk Bagi Salam, Senang je bla bla bla amacam?ada berani?
Me3

entah apa2 je sifir ko. Kalau aku diberi pilihan mcm tu. Aku pilih Muhiddin Yassin. Pasal bapak dia tu ulama pembela akidah ASWJ Assyairah. Hadi Awang dgn Nik Aziz tu wahabbi. Aku xmo. Akidah dah salah hatta berjubah berserban. Kalau nie ukuran ko, paderi pun berjubah, berjanggut, x mkn rasuah, berakhlak. Tp knp ko x ikut dia. Sbb akidah, akidah paderi salah. Belajar tauhid dulu baru berckp. hi2

patutla johor semua sokong BN.......

islam agama mulia.. delete 7 February 2011 at 16:44

patut la mylsia sentiase dpt bala, sbb byk manusia brtopeng syitan..bertaubat la wahai umat islam..kiamat makin hampir..percaya la kebenarn akan menang...takbir

heh. tauhid? ape tu? akidah nik aziz dgn hadi awang dah salah? wahhabi? aku simpati pada org2 mcm kau ni jati johor. ok ko blh terangkan pada kami semua sejauh mana akidah nik aziz tu salah. kalau blh beri bukti ilmiah sekali. aku akan akan bubarkan sokongan aku dan insya Allah berdakwah utk org lain sokong umno. kemudian akan buat report sekali kt JAKIM pasal nik aziz ni tapi ape2 pun beri la bukti dulu. sejak bila pulak kita ambik seseorg pemimpin berlandaskan bapak dia sape? kesian2 jahil sungguh ko ni.emm.. satu lagi cuba ko elaboratekan konsep tauhid. anggaplah aku ni jahil. org lain aku tak tahu. nak jugak aku belajar dgn org yg ilmu tauhid dia tinggi melangit ni. aku ni jahil lagi. uluhiyyah..rububiyyah...emm..ape2 lagi la. tlg ye.

dalam al quran sendri da tertulis ikut la parti yg berlandaskan islam....sape yg luluskan lesen judi??lesen club??arak??mcm2 da...

sape lg kalu bukan bn.....hihi....

alahai bodohnye jatijohor ni!!! tak habis2 belajar tauhid, ke ko baru khatam sekolah agama rakyat.. UMNO celaka= penyokong BN celaka!!!!!

ish..ish..ish...betobat la wehhh...
dok ngato2 tok guru...
diri sendiri betol ke?
ilmu byk sgt ke?
tok guru tu ulama'...
ngan ulama' pon nak ngato2 ko?
ulama' pttnye respek la weeh...
bukan respek pemimpin yg mkn harta rakyat...
rasuah byk..kongsi gelap lg tuh...
makan harta haram ni...jadik darah daging lame2 tertutup hati wehhh...sbb tu nmpk dunia je...
bnda pasal islam dijadikan bnda kecik...
bnda pasal dunia dipandang serius...
nak jaga hati kaum cina la...nak jaga hati kaum india la..
pdahal dorang tu kafir...
watpe nak sokong kafir wehhh..
bunuh manusia..pastu rasuah...
camne kes x selesai2...
sbb yg buat sume menteri2...
boleh la lepas...sbb duit byk...
lu pk sendiri la...

jati johor..org xpilih seseorg pemimpin tu atas dasar dia tu anak orang alim..tapi pilih atas dasar ilmu agama dia wehh..klu ko belajar sirah..nabi nuh tu nabi tapi kenapa anak dia pilih jalan yg xbetul...cuba pkir..

jatijohor : buat malu orang johor ajelah kau ni.... kalau tak tahu...g belajo...kalau taknak belajo...dok diam-diam...

jatijohor mmg sejatibodoh..!!kesian..Eh..aku rse pelik la..Btol ker takde org UMNO yang btol2 pandai agama?sume komen pasal agama mencarut je..takde kot..kalau ade mmg da skong Islam dah..

nak cari redha ALLAH ke nak cari redha manusia korang ni?

saye tak pro mana2 tapi nak suruh korang berfikir, tu yang "islamic fashion" yang di dalangi oleh kepala BN perdana menteri kita tu apa ke hal tu?? berani diorang guna nama ISLAMIC??!!! mana ada islam ajar pakai tudung tapi baju macam telanjang je.... baru pemimpin dah hancur, ntah apa ke jadah lagi orang2 bawah UMNO ni....jgn-jangan........


EmoticonEmoticon