Thursday

Pulau Batu Putih - Tergadai !!!!! Pulau Pisang Bila nak Gadai?


Say no evil,hear no evil, see no evil...

Teringat Lagu Warisan. Anak kecil main api, Terbakar hatinya yg sepi.. Air mata darah bercampur keringat , bumi dipijak milik orang. Nenek moyang kaya raya, tergadai Seluruh Harta Benda , Akibat Sengketa Sesama Kita , Cinta lenyap di arus zaman. Indahnya bumi kita , ini, warisan berkurun lamanya, Mengalir ke tangan yang lain...



Ada mulut tak mahu cakap, ada mata tak mahu lihat, ada telinga tak mahu dengar...

Salam Perkenalan Dari penulis undangan RoDoK©...




RoDoK© "Menanti Pulau Pisang Tergadai....."

5 comments

Prof Zainal Keling kata jgn jadi melayu singapura semasa memfitnah kerajaan PPinang dan Selangor konon melayu didua negeri itu ditindas.(utusan mangkuk awal februari 2011).

Tidak pula ditanya sapa serah singapura kepada PAP. Lepas singapura, batu putih pula dan lepas ni pulau pisang. Semuanya adalah hasil kraftangan umngok.

Melayu singapura lebih selesa hidup dpd sesetengah melayu dibawah umno. Tiadapun mereka hijrah keluar negara kerana ditindas teruk. mereka juga dapat makan minum aman selesa sama macam yg selalu penyokong umno kempen.

Mengapa tidak diambil contoh melayu Pattani yg benar2 tersiksa di negara kerajaan buddha.

Dan bencana sepanjang zaman melayu Pattani jg adalah hasil kraftangan tunku yg mendapat kemerdekaan tetapi menolak tawaran pattani berada di bawah semenanjung. mereka menjadi mangsa dan terbiar dizalimi hingga kini dengan sebab umno.

Pulau Pisang. Selepas ber'putih mata' dgn kehilangan batu putih, nampaknya 'pisang akan berbuah dua kali' di pulau pisang. Suruh saja pakeda dan Perkasa jaga pulau pisang kalau sungguh mereka ada 'pisang',jangan cium keris dan pakai selempang merah macam badut saja. tidak usah sibuk dgn selangor dan PPinang.

Begitulah sejarah kebijaksanaan umno memerintah. Sama saja siapa pun pemimpin mereka dari dulu kini dan selamanya.

Profesor Zainal Keling...nak kata bodoh ada professor..nasib baik kau bukan melayu.

Mari kita tolak bn dan umno selamanya.

jangan sampai itik d air mati kehausan ayam d kepuk mati kelaparan...akibat menang sorak kg tergadai.sampai pak malau pun jadi dagang mermpat..sibuk nk dirikan papan d jawa biarkan roboh kota melaka..buang emak buang saudara kerana parti saya turutkan.itupun masih ikt ckp hang tuah tk kn melayu hilang d dunia.masih juga kata jebat derhaka..nak biarkan sultan mahmud mangkat d julang ..sprti luncai terjun dgn labu2nye.kite masih sibuk berebut keris tamingsari yg katanye kris warisan.kita umat islam berpegang teguh dgn hadis d alquran.bkn dgn cerita2 lagenda.nabi muhammad saw menjadi contoh pemimpin..saidatina khadijah mnjadi contoh usahawanita...rejam cilik rodok rentap bagaimana..masih nk jadi hang empat...nak tgu pulau pisang tergadai..

akak sokong jaka..pakeda dan perkasa jaga pulau pisang.. bkn takat ada pisang tapi cecak tokek yang d percayai brnilai jutaan rm..haha.pisang pasti akan berbuah dua kali sb zaman dah canggih.

@RoDok " Rumah api singapore punya dh berkurun bertapak d pulau pisang.Gomen Johor tak bagi notis keluar ke...atau tunggu rakyat usir pulak, KTM tanjng Pagar pun kena kluar. Tepat sungguh lirik lagu warisan....tergadai seluruh harta benda.

x la... kan m'sia dh nak guna kapal peronda 1 billion sebijik... 6 bijik plak tu... kalau kapal mahal2 tu pulau kecik pon x bole jaga... susah la...


EmoticonEmoticon