Monday

Utusan julang musuh Islam Mustafa Kemal Atartuk


Sebelum ini ReJaM© benar-benar terkejut, apabila Tun Mahathir mengambil Penghancur Islam Turki, Mustafa Kemal Atartuk sebagai contoh pejuang nasionalis yang kononnya telah berjaya memelihara Islam di Turki [Mustafa Kemal Atartuk].

Sedangkan kerana kemal Atartuklah negara sekular di Turki terbentuk. Empayar terakhir Islam runtuh, Azan diubah ke bahasa turki, wanita diharamkan memakai tudung, tulisan jawi diubah kepada tulisan rumi dan sebagainya. Inikah yang dikatakan pejuang yang digelar oleh Tun sebagai berjaya memelihara Islam?

Malah inilah kali pertama ReJaM© dapat lihat dengan mata kepala sendiri ada pemimpin yang mengaku Islam, sanggup menjulang Kemal Atartuk si penghancur Islam ini sebagai contoh. Berapa ramai pemuja-pemuja Tun Mahathir yang membaca blognya selepas ini akan memandang tinggi Penghancur Islam ini?

Apa yang lebih memeranjatkan, rupa-rupanya seperti ada agenda tersembunyi untuk menggambarkan penghancur Islam si Kemal Atartuk ini sebagai pejuang Nasionalis yang harus dihormati.

Sekali lagi ReJaM© terkejut, apabila terjumpa sebuah artikel dalam Utusan Malaysia yang turut sama menjulang Kemal Atartuk ini. Utusan nampaknya cuba memberikan imej yang baik terhadap penghancur Islam yang selepas kematiannya digelar sebagai Laknatullah alaih (Laknat Allah ke atasnya) oleh rakyat Turki. [Utusan]


Malah Utusan Merapu turut menjulang nama Mustafa Kemal Atartuk ini dan menggambarkannya sebagai hero. Malah perbuatan Kemal merubah sistem empayar Islam kepada republik turut dipuji. Layakkah penghancur Islam ini diberi pengiktirafan dan gambaran sebegini rupa? [Utusan]


Para pembaca boleh terus ke link yang disediakan untuk melihat sendiri bagaimana penghancur Islam si Kemal Atartuk ini dipuji dan dijulang di dalam Utusan Merapu. Maka tidak hairanlah Tun Mahathir turut menongkah arus memuji manusia laknat ini.

Maka tak perlulah gerombolan penyokong dan pendukung songkok tinggi 3 jengkal nak putar alam untuk membuktikan tun Mahathir tidak memuji Kemal Atartuk. Kemal Atartuk jelas sekali menjadi ikon contoh semangat Nasionalisme dan Ketuanan Melayu. Fullstop!


ReJaM© "Sifirnya mudah, penghancur Islam ini dipuji dan dijulang bagi menghalalkan Ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh gerombolan songkok tinggi..."

83 comments

Pemuda UMNO, Penang delete 21 February 2011 at 04:55

Nampak sangat penulis blog ni dah tak ada isu,
Artikel Utusan tu dah berapa lama da....
Cerita lama-lama pun nak ungkit kembali
pasal apa? Inilah blog yang memperbodohkan
rakyat! Aku pun tak paham kenapa org suka sangat
baca blog bodoh ni... Tun Mahathir tu negarawan yg berjasa
bukan macam kau! Kerja nak cari salah orang je tau!

Blogger sampah, isu lapuk pun nak ungkit-ungkit!
Blogger perosak Minda Rakyat!

Milosuam telah mencelikkan MINDA rakyat yg selama ini ditipu & dikencing hidup2 oleh UTUSAN MELOYA.. wartawan yg kerja dgn Utusan nie lah yg layak dipanggil SAMPAH.. BUSUK!!!! Yang Baca utusan pulak ialah gerombolan Pemuda UMNO, Penang & the gang.. mereka adalah geng2 SAMPAH!!! kahkahkahhhhhhhh.......

JKKK Sri Bangun

Dahlah Milo suam gua kenal lu...
Lu student UIA kan? Tutuplah blog ni pergi belajar
bagi habis dulu tak payah nak hentam negarawan.
Gua bagi warning sebelum gua hantar nama lu
ke pihak universiti... Jangan sampai gua
hancurkan masa depan lu bro...

la pela pemuda n9 nk marah..mmg btl rejam tulis kita belaja sejarah selama ni pn kena tipu idup2...tapi nk dapat a ikut jelah ..

Tak pe milosuam, kalau engko berhenti, ko bagi kat aku utk teruskan web ni, aku dah habis belajar, keje sndri, kebun getah & kebun kelapa sawit aku luas.. malah aku pegang jawatan JKKK lagi kat kawasan aku.. biar aku teruskn agenda milosuam, aku nak tengok apa Pemuda UMNO N9 mampu buat nak sabotaj aku.. dipersilakan sabotaj..

Pengerusi JKKK Kg Sri Bangun

kamal ataturk nih bumi pun tak terima dia... yang terime die PENCACAI UMNO jer.. kahkahkah uih PEMUDA UMNO N9... gua kenal pemuda umno Nilai dan Seremban... lu g sambung blajar lagi lah PUN9

PENCACAI UMNO ni nampak macam ramai...tapi tu la sorang jek.
3 bahalol kat atas tu tukar2 nama, kasi nampak ramai. Pastu kasi ugut2...ceh.
Yang lawak...link PEMUDA dgn PEMUDA UMNO N9 tu sama pulak tu..kah,kah,kah!
Nak menipu tu bagi la nampak cerdik.
Jangan la sampai orang tau tahap 'kebangangan' tu...

ntahnya diorg nie..paper da la media yang penting untuk tipu rakyat..sebab berita mcm nie sejarah diubah..sejarah sebenar xtau pe3..da la dalam buku sejarah skrg 90% tipu belaka..pastu bila orang nak tulis kebenaran nak bagi warning..nak ugut itu ini..korgla yang sampah..penghancur masa depan semua orang

aah..baru perasan yg PUN9 ngan pemuda orang sama..link sama..seblm nie malas nak check bahalol tue sume..rupenya mmg bahalol..nak wat ramai tukar nama..haha..tp link..zzZZZzz.. bijak sikitlah kalau nak tipu pon..

MrZuried,
Kan..kan..kan..
Nak menipu pun tak cerdik,
Nak ajak hujah...hmmph..ke laut,
Dah la bagi link sama...pastu tak tunjuk profile.
Penakut dowh!!..
Bro MiLo SuaM..aku gerenti bahalol tu satu U dengan lu gak..haha
Budak aspirasi la kununnya..abah dio.
Kalau senang2, Milo Suam letak link blog aku sekali sini..
Senang2 nanti aku datang tolong sekeh bahalol2 takdak teloq cam Saifool tu...kah,kah,kah..

Gua dah letak dah bro... tengok kat tepi tu....

aik pemuda umno n9?Jantan betul cara main ugut.Aiseyman,takut aaa dengan orang orang UMNGOK ini macam.HAHAHAHA

Pemuda UMNGOK BNgong N9 tu spesis kambing yg tau mengembek menunjukkan kesetiaan kpd UMNGOK dia tu. Dia tu mane ade hujah, cakap pun merapu je. Takde beza ngan menteri2 bodo dia tu.

Nak tunjuk samseng ugut2 kunun, dasar pengecut takde teloq sama je dia tu ngan geng2 keparat 3Line.

Pegi jahanam la dengan UMNGOK ko tu.

dah lah penat tgk korang gadoh2 dah tak baca ke cmne azabnye kamal masa nk mati..milosuam tulis sikit sejarah cmne siksanye masa sakaratulmaut.... rasanya anda lagi arif..akak..

banyak kebenaran tlh d ttpkn/d putarbelitkn oleh media massa.tau..mahathir mmg berjasa kpda negare,tp memuji si penghancur islam bkn seperti kite nk menghancurkn islam 2 sndri ke?

kamu pemuda umno,ckp n pikr b'dsrkn quran n sunnah 1st bkn ikut ati n persaan.bg ak even kalo dr nik aziz puji kamal antartuk pun ak akn lwn even dl ak sokong die glr2.pikir,walau ape pun ALLAH yg pertama.jgn sampai ko menyokong parti d dunie sementara akhirat ko d seksa selama2ny.. wallahhualam.~

biar bijak dalam menipu..hehehe

bila dunia semakin menghampiri penghujungnya, pemerintah yang zalim dianggap mulia..
ulama dan ilmuan agama dipandang hina..
nantikanlah, yang hak dan batil akan terselah jua akhirnya..

***

gamaknya diorang suka sekular kot....entah lah......dah lama sangat memerintah...

hahaahahahahahaha......pasal politik nie pun boleh digadohkan...nak perjuang pasal negarawan..kan lebih baik diperjuang org2 spt ulamak...dari mereka...adakah mereka boleh membawa anda ke jalan benar...kejalan allah y diredhai...kita sdia maklum y kamal ataturk tu telah memecah belahkan turki bagi mengurangkan kekuatan islam kerana org2 turki amat kuat n menakutkan bila dalam peprngan....jangan kerana fikiran logik n nasionalisme tu diagungkan sgt...tapi agungkan syahadah lebih baik....jika kuat peganagn agama tepuk dada tanya keimanan masing2...

apabila firaun malaysia memuji firaun turki

Milosuam spesis paling palat.

buuuuuuuu.......sian pemuda = pemuda umno.....hahaha!!!nk tipu x reti pas2 kne kutuk plak.....bkn stkt kne kutuk xreti bhujah,tp x reti mbohong plak 2....hahaha!!!
ape2 pon,mustafa kamal mmg pemusnah sistem khalifah kesultanan zaman turki uthmaniyah....dye merupakan ahli kuat dalam pergerakan freemason pada masa itu...freemason hendak dikembangknan namun disebabkan turki uthmaniyah terlalu kuat utk ditumbangkan,jadi kamal attarturk sggup jadi pgkhianat....lgpon,apa nk hairan...ayahnya sbnrnye bketurunan yahudi yg prnah mnyertai pperangn besar suatu ketika dulu...kamal attarturk hanya mzahirkan keislaman tpi pada hakikatnya, dye seorang yg sukakan maksiat dan kufur....jadi,ambillah pengajaran dr kejahatan kamal attarturk ni....

wak

bismillahirrahmanirrahim..
astaghfirullah, pemuda umno.

firman ALLAH (al Quran) taknak kate isu lapuk ke?
1400 tahun yang lalu ALLAH turunkan.
ALLAH ceritakan tentang kisah2 nabi sebelum Muhammad SAW.
yang tu taknak pertikaikan?

la ilaha illallah...
ALLAH dah sebut dalam al Quran.
sesungguhnya manusia berada dalam kerugian kecuali orang2 yg nasihat menasihati.

ini kisah tauladan.
mengingatkan bahawa manusia itu sangatla jahil.
mengingatkan manusia ALLAH itu MAHA BERKUASA.
tidak ada yang lebih hebat berbanding ALLAH.
iman sahaja yang boleh menyelamatkan manusia.

semoga pemuda umno bertaubat.
yang lain2 juga.

amar makruf nahi mungkar.

setiap apa yang kamu lakukan, ingatlah bahawa sentiasa memerhati.

korang jangan risou orang2 umngok kat atas tu... depa tu kite yang bagi mandat... dan depa gak makan hasil titik peluh kite dengan rompak cara cukai dll... so tepuk peha anda ramai2 ucapkan PIGI DA! pada mereka... kahkahkah

engkau sholat aku pun sholat,itu pun kalaulah engkau sholatkan.
yang membezakan kita aku sokong ulamak yang tidak mencintai dunia melebihi akhiratnya...tapi engkau sokong orang zalim(tidak meletakkan ssuatu pada tempatnya),ialah mahathir tu pernah hina nabi dan hukum islam.

jomlah anon 7.54,kita muhassabah,renong2lah nyawa ini milik Allah,kalaulah di tariknya sewaktu engkau memaki org yang membela kebenaran,ruginya.
memang pun kamal atartuk tu penjenayah yang menghancurkan islam.

berhujah dengan baik jangan bila tak ada isu nak spin ngkau maki blogger ni.

kak Hana

kepada semua orang,BACE NI!!

"Dahlah Milo suam gua kenal lu...
Lu student UIA kan? Tutuplah blog ni pergi belajar
bagi habis dulu tak payah nak hentam negarawan.
Gua bagi warning sebelum gua hantar nama lu
ke pihak universiti... Jangan sampai gua
hancurkan masa depan lu bro...

"-Pemuda Umno, N9

inilah DEMOKRASI NEGARA KITA!!!HAHAHA

Pergi mamposlah puak pembangkang, pandai putar belit cerita...

PEMUDA UMNO YANG BAHLULLLL DAN BACULLL

jom pakat2 kita nengok beruk2 umno wat sarkis kat sini. tengok tengok..tuuuuu....cewahhhhhhh...pemuda umno n9 naik beskal pakai skirt merah jambu...hahaha..lawak2. sokongBN tengah bergayut-gayut...fuyoooo..gayut guna ekor..dasat dasat

Helo Sokong BN..

kalau PR putar belit, bagilah yg tak dibelit. kau tu berbelit2 la. kalah hujah semua umngok nak marah. tu sebab negara kena jual.

kalau isu ni lapuk. ada lg yg lebih lapuk. umnooooo lagi lapukkk haprak lagi.

This comment has been removed by the author.

Pemuda UMNO yang sayangkan UMNO, silalah bagi hujah nak pertahankan UMNO keasayangan korang, tika kami berhujah menggunakan sejarah,fakta, mahupun Quran dan as-sunnah, yang korang boleh buat hanya merapu je: pembangakang pegi mampuslah, isu lapuk lah, putar belit lah. Di mana intellektual korang? atau korang mengikut membuta tuli hanya mengharapkan duit kopi dan kerana waris mak bapak korang yg skng UMNO juga? Buang ego, bukalah mata hati dan PIKIR wahai pemuda UMNO yg dalam tidur. korang sedar tak kerana apa korang sokong parti laknat camtu? cuba pikir.... Memang UMNO tu bodoh dan x berguna, bermain kata2 dan janji seperti juga laknatulah Mustafa Kemal tu. Agenda mereke menghancurkan Islam dan juga moral sosial masyarakat! Aku dulu pun UMNO tp bila orang perkatakan kepada aku, 'Kenapa ko song UMNO?' , tiba2 aku x terjawab... sbb mak ayah ke, sbb aku mlayu ke, smua x masuk logik.... x de pun alasan aku skng UMNO kerana Islam atau kesejahteraan dunia kerana UMNO terang2 korupted..

Ni nak tanya, hangpa semua baca dak artikel tu betul2?? hangpa paham dak apa yang dimaksudkan oleh penulis tu??

sekoq-sekoq bengap.

-pasepisepus-

di akhir zaman, org ramai akan memilih pemimpin dari kalangan org2 yg jahil.dan pemimpin yg jahil itu pula akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan.mereka sesat dan akan menyesatkan yg lain!

http://www.bismikaallahuma.org/archives/2005/mustafa-kemal-ataturk-the-enemy-of-islam/

SILA BACA DAN FAHAM>KALAU BOLEH HAFAL TERUS!

thank you MiLoSuaM..

Pemuda Umno, N9...ko kena ingat tuhan, masa depan atau rezeki org bkn berada kat tgn atau kepala bana ko. jgn ingat ko dah cukop kuat. ada lagi yg lebih kuat dari ko.

sejak ada pnulisan blog seperti milosuam nirr..minda ak terbukak ckit,, dari dulu dok kne kencing ngn utusan meloya.cam haram jadah,,, da mmg tak sentuh dah ak utusan,,,

perjuangkan keluarga dahulu..

Ishh... korang ni... jgn la gado2... kan negara kita ni aman dan makmur. org miskin pun hidup senang, harga minyak paling rendah di dunia... Islam disanjung tinggi... PM sentiasa jd imam kt masjid area umah dia... rosmah pakai tudung ayu dan anggun... ape la korang ni... che det tu kan pejuang agama yg disegani. dia byk memuji sunnah nabi ape... ape la korang ni.
.
.
.
.
.
.
.
bongok punye pemuda umngok.

to pemuda n9

hahaha
lu cm budak2 pempuan umo 4 thun bro..
kne skit nk report kat mak..
p la report kat mak lu tu bro..
dapt GULA2 ke x..
hahahahahahah

org utusan memang mcm tuh
tunjuk pandai jer
tolong buat research multiple school of taught before jump into conclusion..
sokong tanpa fikir..
macam orang bercakap tanpa ilmu...

Semua akhbar belaan kera-jaan cam utusan dan berita hairan ni takde nilai profesionalisme langsung, semua cap ayam. Nak kencing makcik pakcik felda bleh la.

Mahathir Kemut Al-Kentut.

mari la pakat gie demo kat dataran merdeka..berhujah kat sini xde guna ahh..kita tunjuk skit apa itu demokrasi..

Kesian geng2 UMNO ni..siap mengugut lg lak tu...dasar bebal diorg ni...dasar tak reti membaca & berfikir...sian,,ada akal letak kat bontot...tu jd bingai tu...

Salam,

Pencapaian Tun Mahathir telah melonjak tingginya sehingga beliau tidak pasti lagi mahu berbuat apa untuk melakarkan namanya di seantero dunia.

Setelah diteliti dengan perhatian dan sumber yang boleh dipercayai, saya dapati Tun Mahathir telah bersikap seperti pemimpin pemimpin seperti Mustafa Kemal Atartuk dan rakan se-ideologynya.

Dunia telah mengaburi mata mereka sehingga melihat urusan Akhirat tidak penting. Seperti saya katakan semalam, mereka ini melihat bahawa ISLAM adalah lapuk, menindaskan, malah tidak menguntungkan.

Jadi, pendekatan baru diambil sebagai contoh untuk maju iaitu cara orang Kafir musyrikin.

#Jika kita tidak berdakwah ke arah Islam yakni taat perintah Allah SWT dan tinggalkan larangan-Nya serta amal sunnah Nabi Muhammad SAW, MAKA, kita akan DIDAKWAHKAN oleh benda lain (i.e: cara hidup, budaya, pemerintahan dsb).

oii pemuda UMNO penang,

tlg clearkan statement anda mengenai negarawan yg berjasa..??

besar sgt ke jasa die lau semua kroni2 ngan family je sapu harta rakyat..?

c'mon la..jgn buat statement yg menampakkan kebodohan diri sendiri..

tgk sape melayu yg paling kaya kt Malaysia..? anak sendiri kan..??

tu pun xboleh pikir ke..

UMNO dah rosak ngan hancur...dah sampai masa buang kat laut..

pemuda UMNO cap ayam..
nak ugut2 cam budak sekolah...nie mesti anak manja, x penah kena pau, x penah kena sengkek, x penah kena penampor..
bdk2 yg sokong UMNO kat kg ak suma anak2 org kaya yg x sedar diri makbapak mkn duit haram...

mahathir khinzir...
krong agungkan sgt dia sbb mase dia perintah zaman tu xde internet..
so, cilaka dia kita x nampak, x tau...suma atas budi bicara surat kabar x guna...utusan..
padahal, anak mamak nie dah jahanamkan tanah air kita...ko penah tgk pic bapa dia??? ko penah tgk x mukriz bergambar ngan atuk dia???
dia nie la manusia paling barua penah ak kenal...

hoi.........Pemuda Umno, N9, takkan dgn tulis milo suam nie ekau dah takut, amaran allah swt melalui al qurqn ekau tak takut langsung yo.....
sah lah ekau nie memang tak takut allah swt......apo ekau suko pada pompuan yg tak menutup aurat.........esok suatu hari anak pompuan ekau dibogelkan kek org dn di perkosa oleh org ramai ekau nak cakap apo........maso tu ekau dgn puak2 ekau kojokan sapai mati org yg memperkosa anak ekau sampai mati......adadakah itu hukuman yg allah swt suruh kito buat ko????????????????? kepada Pemuda Umno, N9 mari kito samo2 mengaji dan sentiasa solah jemaah di masjid........sesungguhnya solat berjemaah akan menguatkan sesama islam

wowww rakyat semakin bijak...umno semakin gelap hatinya woowww

Kini sudah nyata syang pengarang di Utusan tu buta sejarah...

Gua blogger babi..
Gua blogger babi..
Gua blogger babi..

Gua blogger babi..
Gua blogger babi..
Gua blogger babi..

Gua blogger babi..
Gua blogger babi..
Gua blogger babi..

Mintak maaf milosuam
Gua blllogger keparat UMNOngok

"Dahlah Milo suam gua kenal lu...
Lu student UIA kan? Tutuplah blog ni pergi belajar
bagi habis dulu tak payah nak hentam negarawan.
Gua bagi warning sebelum gua hantar nama lu
ke pihak universiti... Jangan sampai gua
hancurkan masa depan lu bro...

"-Pemuda Umno, N9

klu mcm ni la mentaliti org amno... habis la malaysia...

si atarturk tu manusia laknatullah....takkan kita pun nk jadi laknatullah jugak dgn menyanjung memuji tentang dosa dia trhadap agama ISLAM

rupanya ramai gak puak gerombolan yg minat kat ko nye blog ni...aku tgok2...asal ada isu baru je..mesti..puak2 gerombolan yg akan komen dulu..syabas2..

kah3..hmpir stiap article ad komen gerombolan Pemuda Umno, N9..sume komen die bile bace komfem sakit otak..
xtau la ape tujuan die mengomen kat sini..
dah la kawan2, toksah dilayan ngan golongan2 cam die ni..x psl2 plak kite yg kene psycho lebih mula la mencarut maki hamun..aduii..

kalo nk dptkn kebenaran komen la btol2+sopan2..bg fakta.ni x, maen komen kurang pndai camtu je..

Mustafa Kamal Artatuk.....
dulu semasa saya di tingkatan 2....
ustart saya suruh tambah sikit pada nama tu...
Mustafa kamal Artatuk latnatullah...

antara jasa yg dia dah buat...

mengubal undang2 dan membolehkan org arab palastin menjual tanah kepada yahudi.... yg sebelumnya undang2 tidak membenarkan org palastin menjual tanah kepada yahudi...

jangan hanya pandai berpolitik.... sejarah juga penting untuk di kenang.... (info ini aku dapat di masjid Al a'la jitra kedah, semasa kutbah jumaat )

pemuda umno neg9 tu ape kes men ugut2? ko ingt negara ni diperintahkan oleh BN kena tundukla walaupn salah...eh kalau BN buat benda betol memg dia xkan jatuh...so xbimbg...pasal hak2 rakyat ni xnak nafi...wlpn negara ni diperintahkan BN tp kami berhak nk sokong sesape...kalu ko rasa BN tu betul...dia Yang Memberi Rezeki makanya teruskan...xde org halang...tp ko xnak halang org yang rasa BN tu xbetul...kalau ade org yg elok lam BN tu tp xramai wtpe nk sokong?perjuangan UMNO/BN sekrg xmcm dulu...dulu memg mereka betul2 nk merdekakan tanah melayu tp sekarang tujuan mereka nak jd kaya...nk jadi hartawan...nk jd tuhan...nk jadi FIRAUN

kahkakahkah..tak payah lah nak hujah debat dgn puak2 UMNO dajjal laknat nih...dah mmg terkutuk... biaq mampus jelah ..sok lusa mati sambil berdiri je lah tu...yg menyokong UMNO ni ..yg dah tua2 BODOH dgn yg MUDA2 bebal..kahkahkah

kesian betul mak n bapak lu pemuda umno n9 penang.. serius la aku cakap.. jangan depa pun sama dah laa...

bagus.. niat milo suam ni nk bagitau... tp si milo suam ni gi kutuk2 org.. bdak tadika islam pun tau hukuman kalu menghina.. papepun truskanlah usaha memusnahkan negara sendiri.. orang melayu nih bile xdiketuk xsedar.. so care terbaek.. kite tgk lah bila malaysia nih da jadi macam palestin, gadoh sana.. gado sini..sedara mati.. barulah celik n nyesal serta berdosa sebb menganiayai anak2 masa depan xbersalh.. korng blaja dpt pinjaman buku teks atas bantuan kerajaan... biasiswa atas bantuan kerajaan.. keje kerajaan dpt pencen atas bantuan kerajaan.. kerajaan dah sediakan tempat keselamatan (iaitu askar dan polis) peluang pekerjaan, keselesaan (seperti nk melancung senang ade highway) korng xnmpk.. yg merosakkan nye bukan kerajaan tp isi dlm kerajaan.. org2 atasan.. jadi buat pe dibenci kerajaan?? satu tindakan yg xwajar.. sedarlah.. ape hukum kalu org yg memberikan rezki atau bantuan.. kite balas dengn menyalut tahi kepada pemberi bantuan.. jgn belajar gne hafal.. belajar gne otak.. kaji.. zaman sentiasa berubah.. manusia sentiasa pandai belakon..korng nak sembang bab islam.. tp pegangan pada rukun islam SAHAJA, rukun imannye xtrima.. sudah la.. kembalilah kepada ALLAH s.w.t.. bkn kembali pada islam.. dlm Quran xde sebut suh kembali pada islam.. cume suruh ikut care islam.. way of life... ok.. xmau aib2kan org da.. yg da berlalu ttp akan berlalu.. kalu kite sedar.. bersyukurlah.. jgn pulak menghina org laen..buleh x semua??

kite menghina dan memarah kerana kita dibelenggu oleh sifat dengki, xpuas ati.. tamak, sebenarnye BN, PAS sama sahaja... cube periksa syarikat sensa timur.. syarikat itu telah memberi bantuan kepada tuk guru nik aziz.. jika benar seseorng pemerintah itu adil dan saksama.. mengapa dia tidak beri peluang kepada org yg susah, ibu tunggal utk gantikan dia pegi menunai haji atau umrah.. dia da penah pegi.. cukup la sekali org sponsor.. kalu org tu sponsor lagi.. berilah pada org susah.. jgn xtau.. nik aziz pun kaya raya.. bnyak harta.. jgn nmpk sebelah pihak sahaja.. pandanglah kedua belah pihak.. di barisan umno.. mmg benar.. hanya najib dan naibnye yg buat keje.. yg selebihnye hnya berckp sahaja.. tp xbuat pape.. begitu juga dengan pas.. pas hanya presiden pas sahaja yg buat keje.. yg lain sekadar xbuat papa sume tau bercerita kisah islam sanskrit.. jadi dimana kita ini?? jika anda fikir anda dijalan ke jannah.. maka anda sebenarnye sudah jauh menyimpang... ALLAH s.w.t hnya turunkn rezki melempih ruah kepada org yg dia berkenankan... jika anda tidak mampu memberikan kemewahan kepada anak isteri anda.. anda tidak layak membincngkan siapa yg salah dan siapa yg benar... sebaliknya anda hanya ckp "hidup kena bersederhana" kerana utuk menyedapkan hati anda sendri.. sungguh penting diri.. walhal.. Allah s.w.t xpernah sesekali membataskan harta kekayaan.. org kristian bangsa eropah kaya raya kerana mengamalkan cara hidup islam.. bersedekah, membantu, menghargai, menyediakan peluang pekerjaan, menyediakan bantuan dr segi pendidikan.. sbb itulah mereka berjaya...... tp org melayu.. selagi mereka tidak dpt lihat org yg mereka benci jatuh papa kedana.. selagi itulah mereka akan menggunakan pelbagai pendekataan.. sbb itulah Allah s.w.t menyempitkan rezki mereka dengn membuatkan mereka dibebani dengn pinjaman ptptn.. dan tiada peluang pekerjaan.. itulah bala besar khas utk diri anda sendri yg bakal anda semua hadapi.. org melayu berniaga hanya layak di pasar malam walhal malaysia ini kita penduduk tetap.. mengapa kita tdak memonopoli tempt berniaga di gedung beli belah yg ternama?? kerana kita mengkufurkan diri dengn tindak tanduk kita sendri tanpa kita sedari... sedarlah.. jgn kerap menghina org.. nnt kembali kepada kita sendri..

pas a.k.a pussy bersatu ngan Umngok delete 22 February 2011 at 02:36

nak sembang pasal agama ALLAH s.w.t?? hahaha gua nk kasi tau sket lah.. kepada geng umngok.. dan geng pussy a.k.a pas... hahaha lu sembng bab agama pekebende bro... lu tau x Nabi Musa mengucap camne??? lu tau ke ape maksud diseblik gelaran yg diberikan kepada Ali "pedang Allah" lu tau ke sbb pe dlm bnyak2 nabi.. hanya 5 je jadi ulu azmi??? lu org bodo la.. duk kaji bab akidah, akhlak.. walhal sirah Nabi bute... pekebende.. lu org sume geng2 ulamak Abdullah bin ubai ler... lu tau x iblis beriman kepada Allah?? semayng sampai skng..?? lu mesti ckp gua sesat nye sbb lu xleh trime bende yg lu buat tu salah... jgn nk tunjuk power pasal agama bro.. kalu setakat hujah dok gune bahasa arab.. nenek gua pon bleh.. lu nk ckp lu paham pasal sunah?? firman?? n hadis?? lu tau x camne leh turun hadis??? lu tau x camne leh turun sunah>?? lu tau x kenape lu masok islam?? lu tau x nape lu idup susah.. asyik resah je.. pasal lu org sumer bodo.. gua nak kupas sket kat bdak u yg dpt 4 flat seri perak kat sentul.. hahaha lu kuar2 leh jadi jutawan ke bro?? hahaha stakat ilmu penuh didada tp xreti gune otak.. xde makne bro.. kalu lu penuh ilmu agama lu.. lu da tau da jawapan sumer ni.. beragak sket geng2 pussy nagn umngok.. elok la.. sekor anjing sekor lagi bulldog... mmg padan arr lu berdua.. org mati menegakkan pusy a.k.a pas lu kate dia mati syahid?? hahaha walhal dia mati katak.. naya mamat tu xkifan n xdisembhyng kan.. lu tau x nape kita wuduq lpas muke trus tgn tp selpas tgn kena trus ke dahi balik... kan senang settlekan bahagian muke.. lu org tau x kenape?? kalu lu xcukup ilmu jawapan lu gua da tau da... "keje tuhan xelak amik tau" hahahaha tu jawapan org yg mals.. ckp camtu sbb nk syok sendri.. dah la.. jgn jadi bodo.. gua skng duk kat australia.. gua blik malaysia jengok sedara gua.. tgk sorng sembng bab agama pumpang2 last kutuk org.. pebende agama islam leh kutuk org.. kalu agama leh kasi kutuk org maknenye islam ni truk la.. hahahah lu org berdua bergado pasai politik anak2 xmakn... sumer beruk.. kalu bran.. n bagus sgt dlm agama.. gua nak tau nape dalam bnyak2 nabi hanya 5 disebut.. hahaha xpe sbb kan lu org xtau sape nabi tu.. gua kasi tau.. nabi nuh, nabi ibrahim, nabi musa, nabi isa, nabi muhammad.. pastu gua nak tau camne nabi musa je mengucap.. hahahaha kompem lu org xtau punye... sumer pkat ckp gua sesat.. hahahaa gi mampos lu org.. lu kutuk2 mahathir.. sekurng2nye bile dia mati ramai yg semayng kan dia.. lu kutuk nik aziz bile dia mati ramai yg semayngkan dia.. tp kalu lu mati.. hahhha gua leh kire ngn jari la beb... lu xde pape kepentingan pun..

ditujukan khas kepada si bodoh2 delete 22 February 2011 at 02:40

nak sembang pasal agama ALLAH s.w.t?? hahaha gua nk kasi tau sket lah.. kepada geng umngok.. dan geng pussy a.k.a pas... hahaha lu sembng bab agama pekebende bro... lu tau x Nabi Musa mengucap camne??? lu tau ke ape maksud diseblik gelaran yg diberikan kepada Ali "pedang Allah" lu tau ke sbb pe dlm bnyak2 nabi.. hanya 5 je jadi ulul azmi??? lu org bodo la.. duk kaji bab akidah, akhlak.. walhal sirah Nabi bute... pekebende.. lu org sume geng2 ulamak Abdullah bin ubai ler... lu tau x iblis beriman kepada Allah?? semayng sampai skng..?? lu mesti ckp gua sesat nye sbb lu xleh trime bende yg lu buat tu salah... jgn nk tunjuk power pasal agama bro.. kalu setakat hujah dok gune bahasa arab.. nenek gua pon bleh.. lu nk ckp lu paham pasal sunah?? firman?? n hadis?? lu tau x camne leh turun hadis??? lu tau x camne leh turun sunah>?? lu tau x kenape lu masok islam?? lu tau x nape lu idup susah.. asyik resah je.. pasal lu org sumer bodo.. gua nak kupas sket kat bdak u yg dpt 4 flat seri perak kat sentul.. hahaha lu kuar2 leh jadi jutawan ke bro?? hahaha stakat ilmu penuh didada tp xreti gune otak.. xde makne bro.. kalu lu penuh ilmu agama lu.. lu da tau da jawapan sumer ni.. beragak sket geng2 pussy nagn umngok.. elok la.. sekor anjing sekor lagi bulldog... mmg padan arr lu berdua.. org mati menegakkan pusy a.k.a pas lu kate dia mati syahid?? hahaha walhal dia mati katak.. naya mamat tu xkifan n xdisembhyng kan.. lu tau x nape kita wuduq lpas muke trus tgn tp selpas tgn kena trus ke dahi balik... kan senang settlekan bahagian muke.. lu org tau x kenape?? kalu lu xcukup ilmu jawapan lu gua da tau da... "keje tuhan xelak amik tau" hahahaha tu jawapan org yg mals.. ckp camtu sbb nk syok sendri.. dah la.. jgn jadi bodo.. gua skng duk kat australia.. gua blik malaysia jengok sedara gua.. tgk sorng sembng bab agama pumpang2 last kutuk org.. pebende agama islam leh kutuk org.. kalu agama leh kasi kutuk org maknenye islam ni truk la.. hahahah lu org berdua bergado pasai politik anak2 xmakn... sumer beruk.. kalu bran.. n bagus sgt dlm agama.. gua nak tau nape dalam bnyak2 nabi hanya 5 disebut.. hahaha xpe sbb kan lu org xtau sape nabi tu.. gua kasi tau.. nabi nuh, nabi ibrahim, nabi musa, nabi isa, nabi muhammad.. pastu gua nak tau camne nabi musa je mengucap.. hahahaha kompem lu org xtau punye... sumer pkat ckp gua sesat.. hahahaa gi mampos lu org.. lu kutuk2 mahathir.. sekurng2nye bile dia mati ramai yg semayng kan dia.. lu kutuk nik aziz bile dia mati ramai yg semayngkan dia.. tp kalu lu mati.. hahhha gua leh kire ngn jari la beb... lu xde pape kepentingan pun..

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/02/utusan-julang-musuh-islam-mustafa-kemal.html#ixzz1EcV6K9rT

Salam.. aku ade sorang kawan dengan orang turki..Bile aku tanya tentang Kemal Atartuk,,,dia kata..'is not Kemal Atartuk, is Mustapa'..dia sendiri pun tak suka Kemal Atartuk,,dia kata banyak ulamak kat turki yg dibunuh oleh Kemal Atartuk dan golongan yg minat pemerintahan sekular je yg mengagungkan kemal atartuk

pergh...amende la korg bergaduh sesama islam..melayu plak tuh..kesian wa tgk sekor2..lu kene ingat 1 jer..kenapa kita dihidupkan didunia???...sebb kita adalah hamba...paham x hamba???iaitu mesti patuh dan menurut segala suruhan Allah..tinggal kan apa yg ditegah...ada dalam Alquran suruh kita berpolitik ker???..politik ni adalah suara halus yahudi supaya manusia sesama islam berpecah belah...bergaduh sesama sendiri, menuduh org lain..macm kes ni la..aku DULU mmg ahli umno beb..30 tahun jadi pengikut yg x tau apa2...tp x dapat apa pon..dorg yg kt atas gak yg kaya...sama gak ngan org2 pas..bila dah duduk atas...lupa diri..lupa segala2..yg penting..ada projek..masyukk....dh bnyak duit..lupa diri...so bla wa pikir2..politik ni mmg merapu sebenrnyer..baik korg duduk dan pikir2..kenapa kita dihidupkan didunia??? itu jer yg aku nk kongsikan....kejarlah dunia..tetapi jgn tglkan akhirat beb...sbb disana kita akan kekal selama2 lamanya....subhanallah...- nasihat wa..x yah berpolitik....kerja..(yg Halal..)teruskan hidup didunia..dan lakukan amal yg disuruh Allah....untuk bekalan di akhirat..Salam semua saudara2 islam ku...-

SUDIN dah bagitau dulu lagi,tapi kita je ta paham-paham. umNGOK=SARKAS, tu PEMUDA umNGOK tu LEMBU-LEMBU belaan umNGOK la yang telah berjaya di perbodohkankan.

-wakleman

kamal artaturk ar yg memisahkan agama & politik yang mana diikuti pemimpin umno di Msia nih!! so, xmustahil pun artartuk nih mentor kepada Mahathir & UMNO!! sebabtu kuar dibibir2 pemimpin umno.. "Jangan Politikkan isu ini"!!

Allah swt laknat & bumi xterima artarturk bukan kerana dia wat pembangunan dan wat revouusi islam.. tapi dia tidak melaksanakan "perintah" & "larangan" Allah swt setelah diberi amanah memimpin...

begitu juga pemimpin di M;sia klu rakus & menganggap harta & negara nih bapak mereka punya walhal kekuasaan & kemuliaan itu dari Allah swt..

-Amri-

Al-An'am (6) : 25

وَمِنْهُم مَّن يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْراً وَإِن يَرَوْاْ كُلَّ آيَةٍ لاَّ يُؤْمِنُواْ بِهَا حَتَّى إِذَا جَآؤُوكَ يُجَادِلُونَكَ يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَذَا إِلاَّ أَسَاطِيرُ الأَوَّلِينَ

6.25. Dan di antara mereka ada orang yang mendengarkani (bacaan)mu, padahal Kami telah meletakkan tutupan di atas hati mereka (sehingga mereka tidak) memahaminya dan (Kami letakkan) sumbatan di telinganya. Dan jikapun mereka melihat segala tanda (kebenaran), mereka tetap tidak mau beriman kepadanya. Sehingga apabila mereka datang kepadamu untuk membantahmu, orang-orang kafir itu berkata: "Al-Qur'an ini tidak lain hanyalah dongengan orang-orang dahulu."

Al-An'am (6) : 80

وَحَآجَّهُ قَوْمُهُ قَالَ أَتُحَاجُّونِّي فِي اللّهِ وَقَدْ هَدَانِ وَلاَ أَخَافُ مَا تُشْرِكُونَ بِهِ إِلاَّ أَن يَشَاءَ رَبِّي شَيْئاً وَسِعَ رَبِّي كُلَّ شَيْءٍ عِلْماً أَفَلاَ تَتَذَكَّرُونَ

6.80. Dan dia dibantah oleh kaumnya. Dia berkata: "Apakah kamu hendak membantah tentang Allah, padahal sesungguhnya Allah telah memberi petunjuk kepadaku". Dan aku tidak takut kepada (malapetaka dari) sembahan-sembahan yang kamu persekutukan dengan Allah, kecuali di kala Tuhanku menghendaki sesuatu (dari malapetaka) itu. Pengetahuan Tuhanku meliputi segala sesuatu. Maka apakah kamu tidak dapat mengambil pelajaran (daripadanya) ?"

Al-Anfal (8) : 46

وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

8.46. Dan ta'atlah kepada Allah dan Rasul-Nya dan janganlah kamu berbantah-bantahan, yang menyebabkan kamu menjadi gentar dan hilang kekuatanmu dan bersabarlah. Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar

An-Nahl (16) : 4

خَلَقَ الإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِيمٌ مُّبِينٌ

16.4. Dia telah menciptakan manusia dari mani, tiba-tiba ia menjadi pembantah yang nyata.

An-Nahl (16) : 125

ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ

16.125. Serulah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

Al-Kahf (18) : 54

وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَكَانَ الْإِنسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلاً

18.54. Dan sesungguhnya Kami telah mengulang-ulangi bagi manusia dalam Al Qur'an ini bermacam-macam perumpamaan. Dan manusia adalah makhluk yang paling banyak membantah.

Ingatlah antara pesan-pesan Allah di atas, tak lapok pun, cuma kita tak baca, faham dan amal.

Wassalam,

Akhi Baqir

Al-Hajj (22) : 3

وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ

22.3. Di antara manusia ada orang yang membantah tentang Allah tanpa ilmu pengetahuan dan mengikuti setiap syaitan yang jahat,

Al-Hajj (22) : 8

وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُّنِيرٍ

22.8. Dan di antara manusia ada orang-orang yang membantah tentang Allah tanpa ilmu pengetahuan, tanpa petunjuk dan tanpa kitab (wahyu) yang bercahaya ,

Al-Hajj (22) : 67

لِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً هُمْ نَاسِكُوهُ فَلَا يُنَازِعُنَّكَ فِي الْأَمْرِ وَادْعُ إِلَى رَبِّكَ إِنَّكَ لَعَلَى هُدًى مُّسْتَقِيمٍ

22.67. Bagi tiap-tiap umat telah Kami tetapkan syari'at tertentu yang mereka lakukan, maka janganlah sekali-kali mereka membantah kamu dalam urusan (syari'at) ini dan serulah kepada (agama) Tuhanmu. Sesungguhnya kamu benar-benar berada pada jalan yang lurus.

Al-Hajj (22) : 68

وَإِن جَادَلُوكَ فَقُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا تَعْمَلُونَ

22.68. Dan jika mereka membantah kamu, maka katakanlah: "Allah lebih mengetahui tentang apa yang kamu kerjakan".

Luqman (31) : 20

أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُّنِيرٍ

31.20. Tidakkah kamu perhatikan sesungguhnya Allah telah menundukkan untuk (kepentingan)mu apa yang di langit dan apa yang di bumi dan menyempurnakan untukmu ni'mat-Nya lahir dan batin. Dan di antara manusia ada yang membantah tentang (keesaan) Allah tanpa ilmu pengetahuan atau petunjuk dan tanpa Kitab yang memberi penerangan.

As-Saffaat (37) : 27

وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ

37.27. Sebahagian dan mereka menghadap kepada sebahagian yang lain berbantah-bantahan.

Akhi Baqir

Tengok ar seluruh Wahai Rakyat Malaysia .....Betapa BODoh Nyer orang UMGOK bercakap..cakap xguna akal..sanggup menukar fakta jadi auta..Insaf lah Wahai PenYoGOK pEnCACaI,,dan PengKHIANAT RAkyat...


MALAYSIA TIDAK AKAN BERUBAH SELAGI UMGOK MEMERINTAH>>>

Link sejarah Mustafa Kamal Artatuk http://www.coretanfisabilillah.blogspot.com/2010/01/menyoroti-kehidupan-dan-perjuangan.html

MAHATHIR MAMAK SIAL LIDAH MCM BABI SEKULAR PERBODOH LEMBU2 MELAYU UMNO

utusan m'sia ibarat seperti telinga, mata dan mulut media cetak mahamamak mahathir kutik...
mamak mudah lupa nie ibarat firaun zaman cyber
sapo nak sokong kata2 busuk utusan meloyakan...kerana media2 bend lah punca melayu pecah belah, kerna mereka jugak institusi raja2 melayu diperlekehkan

Bodohlah pemuda2 UMNO ni, kes kat mahkamah pon kalau nak setelkan akan ungkit dan berpandukan kepada kes2 lame, kalau nak berhujah pon mesti la ada benchmark or reference, bila da tunjuk bukti.. ngamuk x pasal2, bengap, xnak bukak minda. dah malu a tu, biolnye UMNO

Saya kalau nak naik sesebuah KAPAL tu, saya tgk kepten kapal tu cmner, halatuju kemana, bukan main naik ja.


fikir2kanlah, x tinggi mana pon tersirat tu




BAKAL PENGUNDI PRU akan datang...
Kuharap BULAN MENGAMBANG very soon.

kau ni memg sempit la...aku x backup sape2, cume jdla celik minda bnyk. Utusan tu akhbar universal bercelik karya berita.bukan mcm kau.yg kau tau smua kburukan kemal attartuk tu.. kau ingt kemal tu bangang sgt ke spnjg memerintah turki wat keburukan je, xd lsg sumbangan. aku tau n kenal ap keburukan kemal, tp slama ni aku xpnh tau ap sumbangan die pada islam n rakyat turki gk. kau tau ke? dari ap yg aku bace kau tulis pasal kemal, yg kau tau pasal die azan, empayar jatuh, khalifah islam tumbang..maybe ad lg cket2 kot yg kau tau. apla..cube la minda berintelek. nk bace bole, tp seimbangkan juga.
kau kene bace artikel utusan tu jgk kot baru kau tau ap sumbangan kemal tu kt turki dan perkembangan islam..yg keburukan kemal aku rase kau da tau kot..
bukan penyokong umno je bertaubat, pnyokong islam DAP, PAS PKR pon kene bertaubat gk kalau ad wat silap, lg2 permasalahan ttg adab kpd pemimpin islam..

Wujudnye blog ini ada byk kelebihannya....umpama gerakan dakwah kepada sekelian rakyat..Jd sewajarnye maki hamun n sumpah seranah dijauhkan dr medan dakwah ini...bagaimana org yg sesat ingin tertarik dgn kebenaran jk mereka di maki hamun n disumpah seranah....?????

lancau lu pemuda umngok n9 nk ugut2 orang..
lu ingt ni negara komunis ke ape nk sekat2 hak kebebasan bersuara?
bodoh punya penyokong umngok!!

kelape sawit berkata..aku benci umno/bn dulu kini dan selamanye..


EmoticonEmoticon