Wednesday

Menteri dan Ketua Menteri jadi pengikut Rosmah!


Petikan laporan dari Malaysiakini membuktikan bahawa Rosmah Mansor, suami kepada Najib Tun Razak nampaknya benar-benar berkuasa untuk menghabiskan duit negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz menjelaskan bahawa Rosmah mengetuai lawatan ke Oman, arab Saudi dan Bangladesh baru-baru ini. Apa yang lebih menghairankan Menteri Wanita, Menteri Besar-Menteri Besar dan Ketua Menteri sanggup mengekori bontot Rosmah [Malaysiakini]



Persoalannya di sini, siapa Rosmah ini? Apa jawatannya? Adakah jawatannya lebih besar dari Menteri Besar, Ketua Menteri dan Menteri itu sendiri? Apa kapasiti Rosmah untuk mengetuai lawatan yang diikuti oleh Menteri-menteri? Adakah siapa sahaja boleh menghabiskan duit kerajaan untuk keluar negara?

Sejumlah RM134,317.76 wang seperti yang dilaporkan oleh Nazri Aziz telah dihabiskan untuk membiayai perjalanan Rosmah bersama pak turut-pak turutnya yang terdiri daripada Menteri-menteri dan Ketua Menteri termasuk Menteri Besar. Nampaknya jawatan Rosmah sama taraf dengan Perdana Menteri Malaysia. Jawatan apakah itu? Berapa pula gaji yang diperolehinya setiap bulan?

Ramai orang tertanya-tanya, apa masaalah Rosmah ini? Mengapa dia sering keluar di media-media malah selalu sangat menyebok di dalam hal-hal negara? Apa kena mengena dia dan pentadbiran Malaysia? Menteri-menteri yang berpuluh tu dah bangang tak pandai buat kerja ke? Rosmah ni bijak sangat ke? Perlu ke Rosmah ke hulu ke hilir masuk campur pentadbiran negara?

Negara dan Wang Negara nampaknya diperlakukan seperti hak peribadi keluarga Rosmah Mansor dan Isterinya Najib. Kalau Malaysia ini syarikat bapak Rosmah lantaklah dia nak buat apa! Ini negara bukan keluarga Rosmah yang punya! Mungkin selepas ini Ketua Polis negara pun boleh arahkan isterinya untuk bersama-sama menangkap dan menyoal siasat perompak.

ReJaM© "Malaysia semakin gila, rosmah mansur busy mengalahkan menteri..."

45 comments

Ko cemburu ke Rejam? Laki dia Perdana Menteri, suka hati dialah nak buat apa... yang ko tu apa kaitan dengan pentadbiran negara? kenapa ko sebok nak kritik Kerajaan? Bebal!!!

alahai.yang sokong BN ni lagi sejuta kali bebal.hehehe.
Dah bodoh bodoh jugak.tak dapat teman nak nolongnye
ROFL

halo sokong BN kau lah manusia yang buta hati , kenapa tak ikut sama si rosmah tu habis kan duit negara

sokong BN tarak telur. boooooo

sokong BN ko manusia paling tolol penah ak jumpa. patut sokong BN sebb ko nih tolol dan NGOKKKK..

mmg bodoh tahap lembu la ko sokong BN.sb mmg ko ni dah sah2 makan duit haram sb tu ko sokong rosmah abes kan duit rakyat! patutla otak ko dungu xbole bezakan mana yang betul atau salah! kesian!

mana tak ikutnya, manyak luit maaa > http://bit.ly/gEWpDA

bro, terima kasih atas link yg diberikan. Semoga Allah SWT sentiasa bersama kita.

Jazakallah khair

@sokongBN..nk komen kat sini tgk2 la dulu post yg sebelum2 ni..apsal x nak reply balik? kah3x

sokong BN PUKI MAK KAU ada basuh x lepas projet dengan bapak kau ,bodoh sampai mcm ni.




ady (berkata)

sokong bn bute hati!bodo nk mampos!bebal bertingkat2!!!si bik mama tu musuh negara yg nyata!!!!bhya die menerajui negara!!hancur!!!oh Tuhanku,selamatkanla Malaysia!amin...

sokoong BN tolol, bodoh & munafik!!!!

yang ni sume kena fikir kenapa jadi begini. yang ni aku bersetuju dengan milosuam ni... sape mereka kalu bukan kita yang bagi tempat tu kat dia orang.... hehehehe...rakyat bagi kat laki dia je tapi dia lebih sudu dari kuah.

duit aku bayar income tax ngn saman 2 die wat g jlan,,,lahanat...

kah kah kah sokong BN kena hentam. mana budak UMNGOOKKKKK yg len . hahahahaahahahahaahahaha

sokong BN ckp... suka ati PM nak buat apa... hahahahahahaha... maknanyer PM bole buat apa jer kat m'sia ni ek???... hahahahahahaha... mmg dh lawak sangat dh penyokong UMNO/BN ni suma... hahahahahahaha

rejam...klakar la kalau bini polis pun boleh tangkap orang..memang aku tangkap korang2 ni semua...haha..

mmg rosmah x ssuai sgt jd bini pm..
melampau2..
maki dkritik makin syok plk dia..
mmg ramai majoriti rkyat berbulu ngn dia..

mmng bangang sngguh...orng bukan peduli die bini sape ngok..yg orng peduli die abiskan duit sape..aduii gi skolah x sokong BN nih.

Tuulaaah,masa najib angkat sumpah jadi PM korang tak hadir,bangun lambat,tak mau tengok tv3suku,
tak mau baca surat habaq,meloya,hairan.
hari NI dia dok perabih duit negara korang nak kecoh,Org Kerdau dgn Merlimau Tak Kecohpun.Ni Mesti Org Lengging,tak dapat peluang macam Tenang,Merlimau & Kerdau.
Bulan Depan Minyak Naik Korang Kecoh pula. Dah Berkali kali Menteri cerita pasal pasaran minyak dunia,tak faham ke???
Belum apa apa dah berangan nak tawan Putrajaya.
Buktikan dulu bagi org Johor,Melaka,Phg tengok apa yg PR dah buat untuk Rakyat Negeri2 PR.
Dah Tau Dlm Berita TV3Suku Tak Keluar,Masa buat
Ceramah semasa berkempen ceritalah,ni nak maki orgtu nak maki org ni,nak suruh org dengan dia menyanyi tiru macam saya,padahal dia yg spoilkan sokongan rakyat pada PR.

imelda marcos dulu lepas jatuh, banyak simpan spender dalam bilik besar. besar2 lak tu saiz dia. hihihihih

kahkahkah teruskan bik mama merampok kekayaan malaysia kahkahkah teruskan selagi boleh selagi terdaya idup umpama bola kalau dah goal dah tak bole dah kahkahkah padan muka...fuckosss!

la ne si bik mama kire2 nk naik'n rege petrol RON95 pulak!!die tu sape oiiiiiiii???suke2 buat keputusan utk rakyat?gilo nk jd PM sgt gamaknye!

bengong ar bik mama ni..ske2 je nk gune duet rkyat..kalo dea gune duet bpk or dea sndiri xpe ar...lagi 1,yg sokong bn 2 xde otak ke?? bik mama 2 pkai duet rkyat ar..so duet ko pon ade gak..yg ko dok sokong dea ag awt??ko mmg bengong ek??

hai bie le RON 95 nak naik tak sabar aku menunggunya (hadiah dari kerajaan pukiumnok).

Ni dah jadi kes mcm kat filipina dulu.
Ferdinand Marcos = Najib Razak
Emelda Marcos = Rosmah mansor...

Jgn jd kes People Power EDSA kt malaysia nanti dah ler. Tapi aku rasa depa semua tu dh stanby after PRU nanti camne nk cabut kalau kalah.....

rejam komen sebab rosmah suami najib 2 habis duit kerajaan.. bkn bapak dia punya harta.. sokong BN nie mangkuk hayun bodoh bertingkat2.. xpenah g sekolah gaknya ko nie.. sori tu say la SOKONG BN nie teramat la bodoh sekali... sori yea Sokong BN bodoh!!!!

-xsokong BN-

Pengembala= RM
bini pengembala= Najis
lembu???------------->>== sokong Be End??!!

full stop takyah komen lagi dah...memang ternyata!!!

BN dulu kini selamanya bangang delete 10 March 2011 at 10:54

Aku tak sangka ada jugak org yg bangang dok sokong BN. Rakyat menderita dikekang taraf hidup yg meningkat, kos sara hidup yg melampau tinggi, bebanan kenaikan harga barang utama dan sebagainya tp masih ada org yg setuju dan sokong belanjawan ikut suka hati kerajaan BN skarg.Ada dia kisah ttg rakyat? Projek MRT sbg contoh kos melampau2 tanpa tender terbuka dan tanpa kos maksima akan mendedahkan kepada rasuah dan tambahan bajet kepada projek tu nanti. Lihat istana negara yg baru..dr 400juta lebih kos asal dah naik hampir 1000juta..kemana perginya selebihnya? adakah untuk kos mentenen Rosmah? bedak, buat rambut, pakaian, aksesori, botox dsb..

Bik Mama oh Bik Mama..isteri2 kepada Menteri pon tak suka kat Bik Mama nie..bkan nak fitnah..aku dgr dari telinga aku sendiri..dasyat Bik Mama ni..

ble la Malaysia nk merdeka ni..

merdeka puki mak hang!!!! kalau dok sokong BABI NEGARA

mlas ak sebut nama ko sbb ak xkn tidak akansokongBN! tgk, ak tulis pon bcntum..jijik aku dengan perkataan 2...macam kahanat...klu xde BN ni rakyat da lama idup senang...ak harap sgt semua rakyat Malaysia ni dapat idup senang, sama rata, xde yg daif, miskin, xcukup makan...Babi Negara duk cbuk wat projek tu projek ni, rakyat kebulur kat bawah ni..tuiiiii!!! BABI NEGARA!

Bodoh gile bab seh
Kalo bini aku cikgu tp aku doktor,
Dan ikut kepala hotak bodoh ko tu,
Bini aku leh potong perut org la!???
Bodoh!!!

aku tak halalkan duit aku yg dia pakai.......aku cari rezeki yg halal..tapi dia senang2 je g abiskan kat oversea...aku dapat pe????SHIT!!!!!!!!!!!!

TIADA RM TIADA PM delete 10 March 2011 at 22:51

ade gak...golongan2 yang dilembukan...masih duk sokong..opsss..terlupeee...dia dibayar gaji utk dimaki hamun disini....

"Laki dia Perdana Menteri, suka hati dialah nak buat apa."
apsal la tunjuk bodoh kat awam ni.klu ye bodoh.diam2 dah la..
dia buat suka ati dgn laki dia dah la.(atas katil)
suka ati sampai bom org??
kritik la dah kerajaan dah terok.xkan nk diam lg..
-hasan mutalib-

1malaysia 1komuniti.. Smua duit rakyat bg abis dgn lawatan sana sini dgn mudah. (N.K.R.A- Najib Kerja Rosmah Arah)..

Ha ha..Rosak Mah bukannya First Lady..tapi Fat Lady..

He he giler btol Fat lady ni..bukan First Lady aaaaa...

This comment has been removed by the author.

Telah terbukti sejarah menunjukkan, jatuhnya seorang lelaki adalah kerana wanita.. siapakah wanita itu??? altantuya @ RM ... tepuk dada tanya selera... kalo RM tak panjang umurlah kan.. leh PM kita dapat bini cun cam bini KM Sarawak... cantik + gebu + muda belia ...

ak byr cukai.ngko lak berjoli ek.camharam!!!!

gila punya org.blaja skolah smpai drjah 6 je..pas mle la nk t'nganga mlut dk nnt org suap..2 la jnis pnyokong bn..


-abu-

kepada yg sokong BN and org yg ckp tak sokong BN nampak sgt hati busuk buta hati (hangpas nyok) mcm ni ke nak jadi org dlm Negara Malaysia ni????
tak tau sejarah and tak hormat bahasa! teliti n cermin diri dulu jgn suka2 maki hamun org ikit dan....

kutuk bebakul bakul pon hidup korng berubah ke?

tembak aja si perempuan gemuk bodoh ini!!!!!!!!!!!!


EmoticonEmoticon