Friday

Lagi bukti fitnah jadi kebanggaan di DUN Kerdau


Tak tahu nak cakap apa lagi dah. Fitnah sememangnya jadi makanan gerombolan songkok tinggi demi meraih undi untuk Barisan Nasional. Mereka dengan sengaja mencipta risalah fitnah untuk mengelirukan para pengundi terhadap Parti Islam se-Malaysia, PAS. Malah dengan bangga menyebarkannya dengan tujuan memperbodohkan orang ramai.



Risalah ini diambil dari facebook penyokong tegar gerombolan songkok tinggi yang menggunakan nama PAS Beruk. Risalah bertulis "Undilah PAS, setiap undi menjanjikan syurga" ini disebarkan di Kerdau dan di ruang-ruang maya untuk memburuk-burukkan imej PAS. Namun begitu, penyokong gerombolan akan terus jadi bodoh dan bangga menjadi bodoh serta rela diperbodohkan.

Lihat sendiri bagaimana mereka menyebarkan fitnah rujuk link ini [Facebook]

ReJaM© "Inilah pejuang Islam gaya gerombolan songkok tinggi, fitnah jadi makanan..."

41 comments

ape dia ingat rakyat bodoh ka apa... bodoh btol dorang fkir rakayat bodoh...

hahahaha...bodoh bodoh dan bodoh sape yg buat risalah ni..

Har,har,haruu......ludah ke langit kena muka sendiri

Bodoh & bangang sungguh si Muhammad Amzar budak balaci UMNO lepasan spm nak berdebat dgn org2 tua pasal isu politik.. Mmg kuang ajar..!!!

Inilah dia taktik yang diajar oleh israel apko kepada apno...kahkahkah ni je? tak berbaloi 77 juta bayar apko

stupid lagi menyupidkan!

Sokong BN sila bagi hujah anda!

sape yg follow berita di internet/media alternatif insyaallah suma celik...
tp bagaimana makcik2 pakcik2 kite kat kg tuh...adakah dieorg bodoh?

skali memang pas buat poster ni,hah..yg bodoh dan bahlol korang laa..hahaha..

skali memang pas buat poster ni,hah..yg bodoh dan bahlol korang laa..hahaha..

Ayat si pencacai UMNGOK... ko pergi klik link tu tengok siapa yg sebarkan risalah fitnah ni... klik sekarang!

Sebab tu sokong umno, tak celik dan tak cerdik!

Sokong PAS lagi Cerdik
Sokong DAP Pun Cerdik
Sokong PKR Pun Cerdik

Sekufu lah katakan!

ada gak geng umngok masuk komen..dasar bangang,haakkk pttuuiiihh

klaka aku tgk budak2 umno tuh...cakap bende yg same ulang2....xde fakta langsung...yg ckp psl minyak..tu pon same je..ckp bkn main hebat tp isi xde langsung.....pastu yg Muhammad Amzar tu...gile lawak..die kate da bace buku sejarah form 3...wakakakkakaka...xtau yg buku tu hampir 100% tipu..kesian btl

mudah2an sesiapa yg mengundi PAS benar2 mendapat ganjaran syurga Allah. Aminnn..!

Senang betul puak-puak bebal ni kena tipu dengan PAS...
Undi PAS masuk Syurga pun nak percaya ke?
Dasar bebal! Otak lembab!

bismillah, UMNO begasak dengan PAS, yang menang DAP >> aku sokong WAHHABI >> http://tinyurl.com/khoyrtonebiz

Sedarlah Melayu semua, janganlah mudah ditipu oleh dakyah-dakyah pembangkang! Mereka memang suka lihat kita berpecah! Mari rapatkan saf, berpegang teguh pada kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional! Satu Malaysia! Satu Ummah!

Pemuda Umno N9,

Aduh, ader jugak anjing umno yg cume reti menyalak jer kat sini... bikin panas jerk..!! Klau penyokong Pas ko cakap Bebal + otak lembab, ko tu aper??? Kerja ko yg cume ikut punggung pemimpin² ko yg mmg byk sgt dgn kes korupsinye tu x bebal??ape yg ko dapat selama ko sokong UMNO ko tu?? Jgn lar ckp UMNO tu dah byk berjasa kat Melayu dan BN dah berjasa kat negara... Hujah dah basi da!!Klau UMNO + BN betul2 ikhlas memimpin negara,xkan rakyat Malaysia yang merana sebab harga barng naik, harga minyak naik dan sebagainye lar..daripada ko menyalak kat sini, baik ko suruh ko punye pemimpin buat sst... jgn kerja mengfitnah org jer yg tahu...!!! Dosa fitnah tu lagi teruk dari dosa membunuh tahu x???

UMNO akan memperbodohkan melayu sampai bilax sebab melayu UMNO ni memang jenis bodoh dan bodoh dan bodoh dan bodoh sampai bilax.UMNO buat apa pun x apa asalkan UMNO yg buat.UMNO kata apa pun x salah semuanya janji UMNO.Kalau UMNO kata tibai pungkok x salah sudah tentu 10000000% puakx UMNO percaya.

dariapad abg mat: semua jangan risau, yang sokong umngok ni memang jenis yang tak pandai berhujah dan bukan berpaksi pada fakta. jadi kesimpulan yg boleh dibuat, penyokong UMNO memang terdiri daripada golongan yg kurang akal dan suka utk ditipu, telan bulat2 apa yg UMNO bg. penyokong PAS bukan jenis ini. Ahli PAS pernah memecat presidennya kerana cuba menukar perjuangan daripada agama kepada bangsa.. masih ingat lg. UMKNO akan hancur sendiri kerana yg menyokongnya adalah dpd golongan yg tak mampu berfikir dan sukar mempengaruhi org lain.. teruskan berfikir cara bangang penyokong UMNO. anda akan terus dan terus ditipu..

Anjing UMN0 terlepas lagi dari kene rantai ni... Mana Muhyiddin ni, aduhai, anjing2 sendiri terlepas x kesah pun, bahaya ni nnt gigit orang yg x bersalah pulak..

What THe TUttttt delete 4 March 2011 at 19:26

kanak riang sje percaya :

1. Pada asasnya dalam Islam, setiap amalan kebaikan atau yang membawa kebaikan maka pengamalnya memperolehi pahala. Begitu juga, setiap amalan buruk atau yang membawa keburukan maka pengamalnya memperolehi dosa. Besar atau kecil pahala dan dosa itu, bergantung kepada besar atau kecil kesan kebaikan atau keburukan sesuatu amalan. Maka, mengundi dalam pilihanraya boleh membawa kesan baik dan buruk kepada sesebuah masyarakat dan negara. Jika kesannya baik dan pengundi itu pula memang inginkan kebaikan tersebut, maka itu adalah amalan soleh. Jika kesan buruk dan pengundi tersebut memang inginkan kesan yang buruk itu, atau boleh menjangkanya, atau dia tidak peduli dengan buruk atau baik kesan undiannya itu, maka dia memperolehi dosa.

4. Kita hendaklah sedar bahawa undian itu membawa maksud bersetuju memberikan mandat kepada seseorang bagi sesuatu kepimpinan. Maka, sebelum mandat tersebut hendak diberikan, wajib kita memastikan samada dia berkelayakan atau tidak. Ini kerana Allah berfirman: (maksudnya)

“Sesungguhnya Allah menyuruh kamu memberikan amanah kepada yang berhak menerimanya dan apabila kamu berhukum di kalangan manusia maka hendaklah kamu berhukum dengan adil. Sesungguhnya Allah memberikan pengajaran yang sebaik-baiknya kepadamu.” (Surah an-Nisa’ ayat 58).

Memberikan undi kepada yang tidak berkelayakan adalah mengkhianati amanah.

7. Ertinya, sebelum seseorang itu mengundi, dia hendaklah memastikan individu yang diundi itu berkemampuan melaksanakan tanggungjawab bagi jawatan tersebut dan mempunyai nilai amanah dalam diri yang tinggi. Jika tidak, bererti dia memberikan undinya kepada orang yang zalim yang akan mengkhianati tanggungjawab. Apatahlagi, jika calon itu memang sudah ada rekod buruk dalam tanggungjawabnya. Juga, hendaklah dipastikan kesan undi itu tidak membawa keburukan kepada negara secara umumnya. Allah berfirman: (maksudnya)

“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang membuat zalim nanti kamu akan disambar oleh api neraka sedangkan kamu tiada sebarang penolong pun selain dari Allah. kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan” (Surah Hud: 113)

9. Maka, undi dalam pilihanraya itu bukan sesuatu yang tiada nilai di sisi Islam. Sebaliknya, undi itu boleh menyebabkan seseorang mendapat pahala, ataupun mungkin mendapat dosa. Undilah yang berkelayakan dan memberikan kesan yang baik kepada negara dan rakyat.

sumber: http://drmaza.com/home/?p=1353

tak boleh dipercayai dakwaan umngok

bodoh btul bn ni..tgu la.nt myk naik lg,,sman pn akn byk lg..

AIIIKKKK MEROYAN PULA PUAK PAS SESAT NI

DULU DALAM CERAMAH SIKIT SIKIT SEBUT PANGKAH PAS MASUK SYURGA

AWAT LA NI TAK NGAKU PULA,,,TAKUT DAP KA....

TAK PAYAH DOH WAYANGLA, TANYALA ORANG KAMPUNG, SEMUA TAU PAS DOK CUCUK NAK MASUK SYURGA PANGKAH BULAN

AKU PUN DOK PI DENGAR CERAMAH HANGPA DI KAMPUNG2 DI KEDAH, NAK BOHONG PA NYA

DAH SESAT MEMANG SUKA MEMBELIT

Masa Najib,Muhyuddin,Ali Rustam Dtg Merlimau,Punya Susah Aku Nak Bersalam Dengan Dia Org. Aku Punya PM,Aku Punya T/PM, Aku Punya KM... Siapalah AKU.

hurmm, xfaham puak ameno nie..apa yg dipertahankan sgt tak tahula..kalo korang dibayar untuk mengacau reformasi nie, ingatlah pada kuarga dan org2 yg tak mampu..korang nie dah jadi orang yg menjahanamkan bangsa sendiri demi kelansungan ameno yg dah tak relevan lagi tuh..marilah bersama dengan perjuangan kami, menuntut perubahan dan kebaikan untuk rakyat Malaysia..jgn jadi pengkhianat!

dalam buku sejarah kat sekolah tk crita yang sebenar kehebatan islam dahulu...yg dicrita siapa bukak ngri melaka ...tpi tpi tak criter kehebatan islam agamanya...tu yg UMNO takut

kesian orng2 bn..dorng smua dh skit..byk2 brtaubat.
ingat....allah maha kuase, mahluk tidak ade kuase..

Abang Najib, insaf la..jgn menganiaya rakyat lagi..kembali ke ajaran islam yg sbenar..apa kata abang najib bubar je UMNGOK dan biar PAS yg memerintah..moga Malaysia mjadi sebuah negara Islam yg sebenar..Amin

This comment has been removed by the author.

apa2 pn yang mana salah xyah bersekongkol...xperlu la nk kenang yg dulu2 sebb pejuang2 yg dulu pn xsuke tgk Umno yang sekarng...xsemestinya putih dulu akan putih sampai sekarang. hajarul aswad pn jd hitam walau asalnya putih kan? izin kan hati kita berpindah bila yang dahulu sudah tidak sebersih dulu lg...

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/03/lagi-bukti-fitnah-jadi-kebanggaan-di.html#ixzz1FejSgi3I

mereka2 yang ingat orang(rakyat) lain bodoh tak sedar ...diri sendiri yang terkena perbodohan mereka itu semula..

biarkan ..mereka.. Sesungguhnya...AZAB ALLAH itu KERAS SEKSAANNYA...mereka akan tahu nnt..

wallahua'lam..

tunggu najib raba punggung mak org umno baru dia org percaya umgok tu dajal.

kepada umno... aku dulu org kuat umno.. tp setelah aku buka minda dan kaji... aku membuat keputusan utk tidak menyokong umno.. byk keburukan dari kebaikan dalam umno.. umno bukan xbagus tapi xckp utk membantu aku berjaya dunia akhirat.. umno memperjuangkan bangsa dan agama dijadikan no 2.. itu xbetul.. sepatutnya agama diletakan no 1 dalam kehidupan kita.. melayu akan hancur tanpa islam.. tetapi islam xkan hancur tanpa melayu... pemimpin umno byk mengejar kemewahan dunia.. pemimpin umno xtidak mengajak manusia utk mengingati Allah.. pemimpin umno xpatuh pada perintah Allah.. pemimpin umno mempersendakan sunah nabi.. memperlekehkan nabi.. nabi kata barang siapa yg tidak suka akan sunahku dia bukan dari golongan ku.. pemimpin umno tidak mengikut sunah nabi.. tidak mengagungkan sunah nabi... pemimpin umno tidak adil dan zalim.. banyak kezaliman yg telah dilakukan oleh pemimpin umno...org umno je yg xnmpak..
ubahlah dari perjuangan bangsa ke perjuangan agama.. syahid siapa yg mati dijalan Allah..

-sokong pejuang-pejuang islam-

cuba pi baca harakah online plk..Utz Tuan Ibrahim yang difitnah..Pemilik tanah telah tampil memberi keterangan..

nie smua fitnah kpd pas nie..aku org duk dkt area2 kerdau nie.nk ckp..bila time kempen mmg sesak dbtnya..jln yg x pnah2 jem dh jem..org dr plusuk mna dtg pn dok thu..nie smua keje org2 luar jer..aku tngk sndri ler..jlan raya yg dh tujuh thun blubang x pnah2 dturap diturap jgk mlm tu oleh kerajaan..klu btl nk bt jln bru bt ler spnjg jalan dr temerloh smpai ker jerantut..bkn nk sokong umno..tp klu org cerdik tngk itu mnunjukn umno untuk mndptkkn undi kena tabur duit dlu kpd rakyat2 yg buta nie..klu pas mna ada duit nk bt bnda nie smua..nie ler permainan umno,nk tunjuk ler mereka nie perihatin kpd rakyat..bior hbis duit janji dpt undi tu kata org umno..klu last2 minit nk kalah undi,tba2 dtg undi pos,katanya undi pos dr org2 asli dkt pedalaman..x ker bodoh mereka bt pd rakyat yg dh x lg mmilih pd umno..ari tu yg kempen dkt rumpun makmur,ceramah pas dgn bn duk dpn2..yg BN duk mngata kpd pas,yg tukang kata pd bn org perempuan plok tu dgn sound speaker besar & lantang..sdgkn pas hnya bnyi slow jer,nk lwn blk mmg kuat lg bn pnya speaker..dr situ ler kita tngk pd BN nie ler.kata ada ceramah bn bt tp bkn ceramah,ceramah kutuk org & kumpul dosa..sudah2 bt wayang d dpn mata rakyat nie..dh nk kalah tu kalah jer lah..bior anwar ibrahim yg naik plok..

ROGAR

apahal laa dak2 ni..
sokong tah pa2..
yg paih cara paih..
yg UMNO cara UMNO..
dpt duit ka gadoh sni??

tapi kalo sokong paih HAMpaih laa jwbnya..
xD

Org ni tuduh org tu,org tu tuduh org ni,
bila nak habis lah?

hahah aku gelak tengok name altantuya~~ whahhahaha


EmoticonEmoticon