Friday

Bomoh Taib Mahmud kena maki hamun di khalayak ramai!



Sebelum ini MiLo Suam ada memetik pendedahan dari laman sesawang Sarawak Report mengenai seorang bomoh berambut perang yang sering mendampingi Ketua Menteri Sarawak, Taib Mahmud rujuk sini [Bomoh]. Boleh tahan juga ye Taib Mahmud, pandai pilih bomoh, sebijak dia memilih isteri juga.

Apa yang agak memeranjatkan dalam proses penamaan calon semalam, susuk tubuh bomoh "blondy" Taib Mahmud yang memiliki rupa ala-ala warga asing daripada eropah ini berjaya dirakamkan oleh ramai para hadirin. Malah bomoh "blondy" ini telah menyebabkan berlakunya kekecohan di penamaan calon semalam apabila dia dimaki hamun oleh sepupu Taib Mahmud.

Beberapa blog ada melaporkan bahawa bomoh rambut perang ini telah dihalau dan tidak dibenarkan berada di tempat penamaan calon. Sepupu Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak nampaknya sangat marah dengan bomoh ini kerana didakwa telah meracuni fikiran Taib Mahmud dan membawa kerosakan kepada negeri Sarawak.

Kisah ahli politik dan bomoh ini mengingatkan kita kepada berita yang pernah menggemparkan negara suatu ketika dahulu apabila seorang ahli politik juga merangkap ADUN Barisan Nasional yang mati dikerap-kerat kepada 18 bahagian oleh bomoh yang dibayar kononnya untuk mengekalkan kedudukan dan pangkatnya.


Elok sangatlah bomoh Taib Mahmud ni dihalau daripada terus menyesatkan orang. Silap hari bulan, Taib Mahmud pulak akan menggemparkan negara kerana dikerat-kerat oleh bomoh seksinya ini.

ReJaM© "Gerombolan dengan bomoh ni dah jadi perkara biasa, ustaz-ustaz dan ulama UMNO pun tak berani tegur, takut kena buang kerja..."

37 comments

dia pakai kemenyan ke tak???
hahaha, bomoh pulak jadi isu...
sudah-sudah la tu..

Kenapa sampai nak mintak pertolongan dari Bomoh?
Syirik....
Tak cukupkah Allah sebagai tempat mengadu?

taib-taib kau dah tua bia nak bertaubat.

dia pakai kemenyan ke tak???
hahaha, bomoh pulak jadi isu...
sudah-sudah la tu..
----------------------------------------------------

ni kat s'wak la bai... tak pakai lg kemiyan.. pakai gambir serawak.. lagi mujarab.. tu pasal kawin anak dara umur 28 tu........

bomoh tu dia pakai air kencing dia je untuk org serawak supaya jadi bodah dan kejab lagi org yg dah minum air kcipap dia akan buat komen kat blog ini. hahahahahahaha kalau kau org tak caya tunggu pasti ada punya.......

mari kita semua tunggu siapa dia itu.....

syrik tuh pak taib!! guys out there, will u vote for him?plz say no.. pilih la calon yg layak..yg mnitik beratkn ajaran islam. Choose wisely!!

-say no to BN-

Taib Mahmud kan baru balik Haji, takkan masih nak guna bomoh kooottt...Tapi bomoh tu nampak gaya macam lelaki yg pakai rambut palsu perempuan je, ntahlaaahhhh

@anon 8 April 2011 10:10 AM

bomoh tu dia pakai air kencing dia je untuk org serawak supaya jadi bodah dan kejab lagi org yg dah minum air kcipap dia akan buat komen kat blog ini. hahahahahahaha kalau kau org tak caya tunggu pasti ada punya.......

mari kita semua tunggu siapa dia itu.....

---------------------------------------------

aku orang sarawak, dan aku benci gile komen ko ni. ingat orang semenanjung tu pandai sangat ke, aku x suka BN, tapi komen jahanam macam ni la buat aku benci PR

aku lagi rela vote DAP kalo ada komen melayu celaka macam ni

@anon 8 April 2011 10:10 AM

bomoh tu dia pakai air kencing dia je untuk org serawak supaya jadi bodah
aku orang sarawak, dan aku benci gile komen ko ni. ingat orang semenanjung tu pandai sangat ke, aku x suka BN, tapi komen jahanam macam ni la buat aku benci PR

aku lagi rela vote DAP kalo ada komen melayu celaka macam ni

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/bomoh-taib-mahmud-kena-maki-hamun-di.html#ixzz1Itf1txbF
source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/bomoh-taib-mahmud-kena-maki-hamun-di.html#ixzz1IterHPNf
----------------------------------------------------------------------real katak anak jati emenanjung.. benar ttp benar..
aku setuju dgn anom... .. jgn kutuk senmua org s'wak... yg masih bodo org yg ikut telunjuk bn ajer... yg ko sebut org s'wak secara umum kenapa... ?? baik minta maaf sekarg kat semua org s'wak....

aku orang sarawak, dan aku benci gile komen ko ni. ingat orang semenanjung tu pandai sangat ke, aku x suka BN, tapi komen jahanam macam ni la buat aku benci PR

aku lagi rela vote DAP kalo ada komen melayu celaka macam ni

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/bomoh-taib-mahmud-kena-maki-hamun-di.html#ixzz1ItdGCTIs

-----------------------------------------------------------------

Salam,

Janganlah disebabkan "nila setitik rosak susu sebelanga"....Tindakan seorang tidak mewakili semua orang dalam parti tuh!

Begitu juga sikap menyalahkan semua umat Islam disebabkan kejahatan segelintir orang Islam.....semua orang Islam terrorist!

Lihatlah pada "isi" yg ingin disampaikan ......barulah kita bertindak ....guna akal jangan guna emosi ... insyAllah selamat dunia akhirat!

~Hani~

please dun b too emotional.
xde beza org swak atau semenanjung.
both malaysian.
aku org smenanjung suke je kwn ngan org swak.
isu bomoh2 ni katne je pun ade.
kalau nak komen tu biarla fikir dulu.
jangan main sedap je.
jagela sensitivity ok.
malaysia kite ni kecik je.
kalau smue gado sape nak jage?

^PEACE^

( knp dgn rakyat aku ni ?
mereka nak hiburan, aku beri sureheboh
mereka nak bercinta, aku tyngkan citer2 cinta,
mereka nak khayal,aku beri arak,
mereka nak nampak ganas, aku beri rokok,
mereka nak menari, aku beri sehati berdansa,
mereka nak duit, aku beri duit drpd judi kat genting tu,
mereka nak kebebasan pergaulan, aku beri plkn,
mereka nak kemajuan, aku beri sistem pemerintahan ala2 barat,
mereka nak rumah, aku beri rumah,
mereka nak keharmonian, aku beri ISA tangkap org2 "JHT" (!?)
apa lagi yg mereka nak ? aku bley beri laaaaa
asalkan SOKONG AKU !! tu je aku mintak,,
aku beri ni, beri tu, aku nk memberontak jugak ?
emh, x reti 'bersyukur' ni !! )

x kata ke sapa2, lintasan hati,,,,,,
fikir baek2,, jgn slh fhm,,,,,peace not woe !

lagi nak tambah boley?
mereka nak stim aku bg filem lucah
mereka nak berjaga malam aku bagi hub hiburan
mereka nak lahir anak luar nikah aku tolong jaga.....

TAK TAU BERSYUKUR KORANG SEMUA.. KALAU X NAK SOKONG KAMI.. PI LAHHH BERAMBUS ......

Keadilan untuk arwah adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee

orang sarawak. pa tunggu gik.. jom ubah. time tok la kita tunjuk kuasa kita..

aok eh. boh riso. mok menang xmungkin d swak tok tp at least ada la kesan. kita xmok dh ditipu. tok org kita(taib), jual harta kita, pkey nya ngan anak bini jd kaya. org luar yg maju dgn hasil kita.

kita panaskan suwasana hari ni....pasti ada dayak dalam semenanjung akan muncul pembela umno,,,,tapi tak apa koboi akan tembak dayak umno tu.....walau pun mereka kata mereka benci umno sebenarnya hakikatnya mereka menyokong umno itu...kalau kau org tak percaya kita tunggu selepas ini,,,,siapa dayak itu...

Sepupu Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak nampaknya sangat marah dengan bomoh ini kerana didakwa telah meracuni fikiran Taib Mahmud dan membawa kerosakan kepada negeri Sarawak.
_______________________________________________________

JAKA ulas:

ayat diatas adalah kunci kepada komen kita.

KEMUNGKARAN DAN BN BERPISAH TIADA

perkara2 mungkar telah menjadi darah daging bn kerana mereka berakidah pragmatis, tujuan menghalalkan cara. demi kepentingan politik dan diri sendiri maka tidak ada halangan dlm membuat sesuatu.

hukum hakam hanya terpakai selama mana memberi keuntungan kepada mereka termasuklah dalam budaya berbomoh.

MENGAPA SEPUPU TAIB SANGAT MARAH?

persoalan yg perlu dikaji dan dikupas lebih lanjut adalah apakah punca kemarahan meluap2 sepupu taib mammoth itu. tentu ada alasan mengapa dia kata bomoh itu telah meracuni taib dan merosakkan sarawak. sebagai sepupu dia tentu tahu apa yg berlaku.

KIKIS BUDAYA ANTI SEMENANJUNG

sebelum itu org sarawak mesti berfikiran terbuka. hujah kita jika terkena rakyat sarawak bukan berniat merendah2kan mereka. mereka kena kikis fahaman anti semenanjung yg memandang org semenanjung hanya mahu mengambil kesempatan dan 'menjajah' sarawak.

RAKYAT SARAWAK ADALAH ASET DAN MASKOT PELANCUNGAN

keujudan budaya hidup tradisional kaum2 etnik di sarawak telah dimanipulasi oleh bn dgn alasan pelancungan. kehidupan mereka dibiar pada cara lama yg di'makeup' dan dijadikan ia sebagai aset pelancungan.

konon sarawak masih mengekalkan dan menghormati kehidupan budaya asli kaum2 di sana.

apakah rakyat sarawak memang gembira mengekalkan kehidupan cara lama dan dijadikan bahan tontonan pelancungan selama2nya. sedangkan hasil keuntungan tidak pula mereka nikmati dan jauh dibanding dengan taib sendiri.

kalaulah benar memang kaum2 sarawak mahu dan suka cara kehidupan daif mereka itu, maka apakah anak2 mereka yg sudah berkelulusan tinggi dgn jawatan tinggi balik ke kampung dan menjalani kehidupan tradisional mereka semula?

KEHIDUPAN DAIF YG DIBERI MAKE UP PELANCUNGAN

apakah kaum2 di sarawak rela dibiarkan hidup daif dgn 'makeup' tradisional konon menghargai budaya mereka sedangkan taib dan kuncu2 mereka sudah lama melupakan asal usul mereka.

dalam kedaifan kehidupan dan tahap pemikiran kaum2 itulah taib dan kuncu2nya merompak segala kekayaan bumi kenyalang.

sampai bila kaum2 sarawak mahu menjadi bahan tontonan pelancungan semata2 ? apakah sarawak hanya mahu dikenali dgn tarian dayak, rumah panjang dan cawat sahaja.

apakah kaum2 di sarawak tidak mahu keluar dari gua penjajahan bn dan lebih dikenali dgn perkara2 lain yg setaraf dgn zaman teknologi dan kemajuan zaman ini?

KESIMPULAN

sampai bila hendak menyumpit beruk dan ungka sedangkan taib dan kuncu2nya makan enak di hotel2 5 bintang.

ini bukan soal cemburukan pemimpin, tetapi perompak tetap mesti dihukum.

maaf tuan, tersasul dari tajuk bomoh di atas.

MR. JEE, BOMOH BESAR PEMIMPIN SONGKOK TINGGI

cuma ingat hamba mengingatkan isu seorg pemimpin besar songkok tinggi yg menggunakan khidmat bomoh power dari india iaitu Mr. Jee.

dikatakan pemimpin itu suami isteri mengikuti acara ritual mengikut agama bomoh tersebut.

x abes2 la ko milo suam..

hahahahahahahahahhahaha !!!!!!!

Nasib bek tak guna bomoh songkong tinggi n keris berbogel, nanti jenuh Perkasa nak jawab.

ada bomoh2 pulak.. kata pilihanraya telus.. kalu gini gok pilihanraya jadi pilihan hantu raya katg.. jeng keleng ngoh gini.. berat nanang.. tapi bomoh cun siot.. stim dik starang aku tgk.. dokkan tok bomoh saje or.. mainan pelek or.. bak lawo tekpon.. kalu doh xboh kate..

alahhh dlm politik x perlu lah nak main2 agama ni, ishhh rakyat wake up!!! apa lagi yg korg x puas ht, bawak2 bertaubat lah.... aku lihat swk tue dah ckp maju, malah lbh maju dr negeri2 di semenanjung ni...terutamanya bndr2 utama..cth miri n kucing...

jngn kta kt serwak kt semnanjung pun pkai bomoh

sedih aku korng ckp camtu kt sarawak..sdgkn x pun...manusia sama je semuanya...sarawak miskin dan daif??? cube tengok kat maner paling bnyak mintak sedekah?? sebab politik mesti timbul nak kutuk mengutuk...ya ALLAH ampunilah kami semua...

@JAKA... isteri nya pun guna bomoh tuk dapatkan suaminya. Itu biasa je... Kan dah blik ke zaman Jahiliah. Kalau x, ALLAH x turunkan surah AL FALAQ.

banyak nya dosa ko milo bawak cerita karut .... dah tu ramai plak yang percaya .. sampai main tuduh syirik laaa .... apa nak jadi daaaaa ....

kerana terhimpit kehidupan aku sanggup makan SIPUT BABI buat lauk.cuba lah selidek ada dekat mana ye....ada kesah ni keluar dekat tv3...aku tak ingat apa nama...rancangan tu...kesah tu dekat area Samarahan Kuching Sarawak..tolong cari fakta ni..

gila kuasa itulah jadinya bomoh sial inilah yang menolong tait mahmud memerintah negeri sarawak lebih 30 tahun sanggup dia (tait) jilat celah kakang bomoh seksi ini demi kuasa....

bapak ah, bomoh tue jadi bitch pun buleh..wakakaka
taubat nasuha la pak taib..

Sapa kata orang sarawak nie daif..awak pernah pegi ke sarawak ke?...sekarang nie rumah2 panjang org di sarawak dah maju bukan mcam dulu...bekalan air dan elektrik semua ada...jangan kata orang sarawak nie daif...orang sarawak nie semua nya kaya..bukan setakat kaya dengan wang, budi bahasa dan sumber alam..sebab tu orang di semanjung nie minat sangat dekat sarawak nie...mengekalkan budaya lama bukan bermakna daif.. tolong sikit...kita mengjaga apa yang akan menjadi khazanah untuk anak bangsa pada masa depan ..bukan malu mengatakan daif tapi hakikat nya hidup kami telah terbela..macam di tempat lain...juga kalau malas berusaha ...susahlah kehidupan...tak akan semua hendak dihidang didepan mata..berusahalah untuk memperbaiki kehidupan..walaupun anda di semenajung sekalipun...

Milo suam yah.. Menghasut dengan fakta. Macam setan pulak ko ye hasut hasut. Milo ko tukar la islamik tagline ko. Sembahyang subuh tapi kaki hasut. Bila bercakap macam kaki batu.

Aku kenal milo suam tok pok, mun bercakap bagei kaki batu. Dia mengaku anuar ibrahim kaki kroni, parti keluarga. Tapi minatnya memang suka menghasut, nya sikda kerja tapi ngantar flyer pakatan jak upah berapa sen. Nya kerja ngan pkr tapi ngundi bn. Duit berik kerajaan semua diambiknya. Sedih aku nangga org semenanjung konon advance tapi melayunya banyak pandei bercakap jak tapi kalah ngan bangsa minoriti.. .. Panasss????


EmoticonEmoticon