Thursday

Menteri salah guna kuasa ketepikan hasil siasatan SKM


Akhirnya semua dokumen yang berkaitan untuk membuktikan salah guna kuasa seorang menteri telah selamat berada di dalam simpanan gua. Siapa-siapa nak selamat dari siasatan nak selamat dari hukuman, mudah sahaja LU PERLU JADI PEMIMPIN UMNO!


Gua nak tengok apa sambungan cerita menteri ini. Kalau lu ingat lu menteri lu boleh tutup mana-mana salah laku bekas ADUN UMNO, Lu silap beb. Maklumat dan bukti sudah berada dalam tangan gua. Buat masa ni gua tak mahu sebut lu punya nama. Tapi kalau lu nak terus tutup kes siasatan ni, lu silap besar. Jangan sampai anak lu keluarga lu malu bhai.

Think twice, kuasa dan pangkat hanya sementara di dunia. Jangan salah gunakan kuasa lu sebagai menteri, nanti lu jatuh lu tak boleh bangun, silap hari bulan lu masuk penjara lu lagi susah. Fullstop!

RentaP© "Hati-hati melangkah, hati-hati bertindak, Allah nampak..."

19 comments

orang UMNOaja yg terperanjat, orang kampung pun dh tahu.dah

sebut je nama senang.
yg duk sembunyi2 nilah org len amek kesempatan.

hang bagi je nama dia, senang pembaca nk selidik.

saper tu.. cer ceriter cer cerita...

Tak boleh sebut, kerana penutupan kes sedang berlaku, kalau menteri ni terus tutup kes ni, gua akan dedahkan nama dia, gua nak bagi dia lingkup masuk jel! Ini entry amaran...

adusss ini lagi meragukan...kes dh nak tutup? mmmmm sahih ke sumbernye?

kalau ini situasinye...ahli koperasi g la buat repot polis

siar je la, apa nak susah.
last sekali jadi macam kes yang nak siar bukti rosmah di tempat pembunuhan aritu.pastu ko cakap blog lagi satu tipu..

Benda-benda begini tidak boleh disiarkan sesuka hati. Saya rasa biarlah milo suam perhatikan perjalanan kes menteri ini, jika ditutup begitu sahaja, barulah disebarkan kebenaran ini. Siapkan fakta anda wahai milo suam. Sebenarnya banyak lagi kes-kes menteri yang di'cover' dengan mudah, rakyat sahaja yang tidak tahu. Rakyat telah lama ditipu.

-Dr. Latif-

aku suka la dr.latif ni. tulisan dia matang tak macam orang lain yang suka mencarut. ada blog tak doktor?

kalau byk kes dicover maknenye ada salah dlm susun atur pentadbiran kuasa dn jika benda ini tidak dipinda..mn2 parti politik yg memerintah kerajaan pn boleh buat....dn jk tidak dipinda selama itu la rkyt perlu jdi polis, lawyer, hakim yg tk berbayar.

n lagi st dlm kes kambing hitam...seblm satu2 kes terbongkar yg kambing hitam menurut je n tkde complain lt mn2 pn (tk tau la sbb tk mahir dlm prosedur/ undg2 atau memang nak kipas) tpi bila kantoi...baru keluar kisah kambing hitam.

Jika diperhatikan pada pertengahan 90an pun telah ada syarikat popular yang ditutup kes.Syarikat tersebut bankrup namun mempunyai tunggangkan hutang yang melampau serta ada masalah pecah amanah,namun kes tersebut ditutup selepas ada parti politik masuk campur.Yang memualkan syarikat yang ditutup kes pada 90an tersebut menipu dan berhutang sesama agama dan bangsa.
Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!
Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

Syabas MS kerana bongkar salahguna menteri ini. Bukan apa, supaya dia jalankan tugas dengan jujur. Jika menteri ni bela pengerusi koperasi yang bersalah ni, tak mustahil dia boleh bela pengerusi koperasi yang lain asalkan orang kuat UMNO. Apa akan jadi dengan perkembangan koperasi negara kita? Jadi, pastikan menteri ini tak jadi tutup kes.
Juga, tak mustahil mnteri2 lain pun bela orang2 bersalah juga. Ranaplah negara kita!

PROF DIRAJA UNGKU AZIZ DAN KOPERASI

prof diraja ungku aziz berjaya dibuang dari menjadi TNC UM, tapi maahthir gagal buang dia dari ANGKASA. ANGKASA pernah beberapa kali menang anugerah pengurusan terbaik. begitu juga dgn KOHILAL, sebuah koperasi PAS.

PENYAMUN SONKOK TINGGI MENYAMUN DISIANG HARI

telah menjadi budaya 40 penyamun meletakkan org mereka menerajui organisasi yg memegang duit seperti koperasi yg dengannya senang mereka nak merompak.

PENYAMUN SONGKOK TINGGI KEBAL DARI SEBARANG UNDANG2 KECUALI MAUT

bila tertangkap mereka guna saluran politik pemimpin mereka yg berkuasa. pemimpin mereka akan melembutkan pengurusan dan penguatkuasa yg cuba2 nak buat kerja amanah dan telus konon.

begitulah budaya rompakan ala umnporno....dulu kini dan selamanya.

KES TIKAMAN ARKITEK JKR PROJEK ISTANA NEGARA

ingat kah lagi kes arkitek JKR ditikam. menurut sumber rangkaian dalaman, arkitek itu bertugas mengawas pembinaan istana negara yg baru. kontraktor adalah puak songkok tinggi.

sudah menjadi budaya songkok tinggi menganggap agensi kerajaan pun sebagai harta mak bapak mereka. mereka kebal dari undang2 dan peraturan dan bebas dpd kontrak. anggota kerajaan disuruh kerja betul, amanah tapi kena langgar semua itu jika melibatkan kepentingan umporno.

arkitek berkenaan ditikam disyaki angkara penyerang upahan kontraktor songkok tinggi yg tidak puashati kerana beliau bekerja penuh integriti dan amanah. diserang kerana tidak tunduk kepada puak songkok tinggi.

bukti?

umporno carilah sendiri bukti. bukankah anda semua hebat dalam mengadakan bukti.


KESIMPULAN

kalau sudah merosakkan integriti agensi kerajaan dan koperasi dll, maka apakah alasan utk negara ini tidak hancur?

tahniah milo.. bagus isu2 mcm ni

milo suam terbaik......bongkarkan lagi segala salah laku org2 yg berkuasa..biar mereka tidak gunakan kuasa untuk menyelamatkan diri....

aku sokong anda perhatikan kes ini........bia geng geng umno akan menjadi cacing yg kepanasan bia pun depa duk dalam a/cond hehehehhehe

Bismillahhirrahmannirrahim. Alhamdulillahhirobbila'lamin. Wassolatuwassalamua'la ashrofilambiyaiwalmursalin syaidina Muhammad waalaalihiwasohbih ajmain.

Ya Allah, sesungguhnya kami memohon kepada-Mu bahwa sesungguhnya segala pujian adalah milik-Mu, tiada sembahan yang benar kecuali Engkau satu-satunya dan tiada sekutu bagi Mu, Yang Maha Pemberi kurnia, wahai Pencipta langit dan bumi, wahai Yang Maha Memiliki keagungan dan kemuliaan, wahai Yang Maha Hidup dan Maha Berdiri Sendiri sesungguhnya kami meminta kepada Mu..

Jika Anwar Ibrahim telah melakukan liwat terhadap Saiful dan melakukan zina sebagaimana yang telah didedahkan baru-baru ini, tetapi dia tidak mengaku atas kemungkaran yang telah dilakukannya itu dan menafikannya. Kami memohon kepadaMu ya Allah, laknatlah dia ya Allah...laknatlah dia ya Allah...laknatlah dia ya Allah... dengan laknat yang tidak pernah Kau turunkan kepada sesiapa pun dizaman ini di negara kami supaya menjadi pengajaran kepada dirinya dan hamba-hambaMu yang lain. Laknatlah dia bersama-sama orang-orang yang menyokongnya, yang mengetahui perlakuan mungkar itu tetapi masih mempertahankannya dan menyembunyikan kemungkaran itu, sehingga mereka mengaku kesalahannya dan meminta maaf secara terbuka atas segala kemungkaran yang telah dilakukan. Dan jika mereka bertaubat kepadaMu selepas itu, ampunilah mereka dan rahmatilah mereka ya Allah.

LaailahhaillAllah, antalmanna badi us samawatiwal ardi, dzuljalaliwalikram 3x

Tetapi, jika Anwar Ibrahim tidak bersalah, malah dia difitnah oleh segolongan orang, dengan Kebesaran, Keadilan dan KekuasaanMu ya Allah, laknatlah semua mereka yang terlibat, dengan laknat yang seberat-beratnya ya Allah, laknat yang tidak pernah Kau turunkan kepada sesiapapun dizaman ini di negara kami, termasuk mereka yang merancang, mereka yang menjalankan rancangan itu, mereka yang menyebarkan, mereka yang mengetahui tetapi membiarkan, dan mereka yang tak mengetahui apa-apa tetapi berusaha bersungguh-sungguh untuk menyebar luaskan fitnah tersebut. Termasuklah juga para hakim dan orang-orang yang Kau berikan kepada mereka kuasa dan kedudukan, yang khianat terhadap kuasa dan kedudukan yang Kau berikan, termasuklah para menteri pengkhianat, para peguam pengkhianat, ahli-ahli agama yang fasik, para ulama' yang bisu, pegawai-pegawai kerajaan(polis/SPRM dan lain-lain), ahli-ahli perniagaan yang berkepentingan dan semua orang yang terlibat menyebarkan dan membenarkan fitnah tersebut. . Laknatlah mereka ya Allah...Laknatlah mereka ya Allah...Laknatlah mereka ya Allah... supaya menjadi pengajaran kepada mereka dan hamba-hambaMu yang lain. Sehinggalah mereka mengaku dan meminta maaf secara terbuka atas segala kemungkaran yang telah mereka lakukan. Dan jika mereka bertaubat kepada-Mu selepas itu, ampunilah dan rahmatilah mereka ya Allah.

Ya Allah ya Tuhan kami, lindungilah kami dan negara kami dari sebarang malapetaka, lindungilah kami dari fitnah ini yang telah memalukan dan menjatuhkan maruah agamaMu ya Allah, memalukan kami umat RasulMu, Muhammad SAW, memalukan negara kami dan memalukan bangsa kami.

Wahai Tuhan kami, kami memohon kepadaMu, berilah keampunan atas segala kemungkaran dan dosa yang telah kami lakukan, janganlah kerana dosa-dosa kami itu kau berikan kuasa kepada pemimpin-pemimpin yang fasik berbuat khianat kepada kami dan negara kami. Hapuskan dan hancur luluhkanlah kesatuan mereka, binasakanlah mereka bersama usaha-usaha mereka ya Allah..

Ya Allah perbaikilah untuk kami akan agama kami yang menjadi pegangan segala urusan kami.Perbaikilah dunia kami yang padanya tempat penghidupan kami.Perbaikilah akhirat kami sebagai tempat terakhir untuk kami.Jadikanlah hidup ini sebagai bekalan untuk kami pada semua kebajikan.Jadikanlah mati bagi kami yang sejahtera daripada segala kejahatan.Ya Allah jadikanlah takutnya kami kepada-Mu sebagai penghalang kami daripada mengerjakan maksiat terhadap-Mu dan mentaati-Mu yang boleh membawa kepada syurga dan dengan keyakinan yang akan memandang ringan terhadap musibah di dunia ini.

Berilah kami nikmat dengan pendengaran,penglihatan dan kekuatan kami selama mana Engkau menghidupkan kami.Jadikanlah ia sebagai warisan daripada kami,jadikanlah balasan ke atas orang yang menzalimi kami,tolonglah kami terhadap orang yang memusuhi kami,janganlah Engkau jadikan keduniaan itu sebagai cita-cita kami yang besar dan penting dan jangan sebagai matlamat ilmu kami,janganlah Engkau biarkan orang yang tidak mempunyai rasa belas menguasai kami.

Ya Allah,sesungguhnya kami memohon kepada-Mu kemaafan,keafiatan baik di dunia mahupun di akhirat dan keafiatan pada agama,dunia,keluarga dan harta kami.Ya Allah,tutuplah keaiban kami,amankanlah ketakutan kami,peliharalah kami dari hadapan,belakang,di kanan,di kiri,di atas dan kami berlindung kepada kebesaran-Mu daripada kami dibelenggu kesulitan.Ya Allah,ampunilah dosa kami,rahmatilah kami,sihatkanlah kami dan berilah kami rezeki."

Amiinn ya Rabbal 'Alamin...

aminnn....


EmoticonEmoticon