Saturday

Panas! 28 ADUN BN Sarawak akan lompat parti?


Berita ini diperolehi daripada Twitter salah seorang blogger gerombolan songkok tinggi yang terkenal. Bagaimanapun nama blogger tersebut tidak disiarkan di sini memandangkan beliau tidak mahu perkara ini dihebohkan.

Menurut blogger ini, 28 ADUN Barisan Nasional yang telah memenangi Pilihanraya Negeri Sarawak baru-baru ini terdiri daripada kaum Iban dan Bidayuh, akan bertindak keluar BN untuk menyertai parti lawan sekiranya Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud merangkap perompak wang rakyat tidak mahu meletak jawatan.

Di bawah ini screenshot yang diambil daripada akaun Twitter blogger tersebut.


Bagaimanapun, ReJaM© menganggap berita ini hanyalah sekadar cakap-cakap atau khabar angin yang tidak perlu digembar gemburkan. Barangkali ada gesaan dari "orang dalam" Barisan Nasional yang mahu Taib Mahmud segera meletak jawatan kerana menyedari beliau selama ini jelas menjadi liabiliti kepada Barisan Nasional. Ini jelas kerana salah laku beliau sudah menjadi bangkai gajah yang tidak mampu ditutup dengan tudung saji.

Salah seorang orang dalam BN yang bersungguh-sungguh mahu Taib Mahmud meletak Jawatan adalah Ketua Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairy Jamaluddin. Beliau dilihat begitu bersungguh-sungguh mahu Taib meletak jawatan meskipun keputusan PRN Sarawak belum lagi diketahui secara rasmi [MsianInsider].



Kalau dilihat, sekiranya berita ini benar, terdapat tekanan dalaman yang mahu Taib Mahmud segera berundur untuk menaikkan nama Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri hasil peralihan kuasa. Taib Mahmud bakal menerima nasib seperti bekas menteri Besar Selangor Khir Toyo yang didakwa atas kesalahan rasuahnya yang sudah bertahun-tahun didedahkan hanya selepas hilang jawatan, untuk menaikkan nama Barisan Nasional.

Bak kata Khir Toyo di dalam blognya "Bila pokok rebah, kura-kura pun boleh panjat".

ReJaM© "Nasib kaulah Taib Mahmud, kita lihat siapa yang kena... jangan calon PR yang lompat dah ler..."

38 comments

sAYA HARAP TAIB TETAP BERTEGAS DAN TIDAK MENGALAH DGN DESAKKAN PENDEKAR LEMBIK SEPERTI NAJIB. JANGAN TAIB, JANGAN BERUNDUR PEDULI DGN PEMIMPIN UMNO(BN) TU..MRK HANYA NAK DAPAT NAMA HASIL DARI PENGUNDURANMU...SAYA SANGAT SOKONG TAIB TERUS BERKUASA...HEHEHE

waris kedim harta bertuan delete 23 April 2011 at 07:57

aku tak sokong sekira nye 28 adun tu lompat parti..dan bagi aku mungkin takkan berlaku...bagi aku ada ajenda tersembunyi kalau perkara ni berlaku..

secara peribadi..aku lebeh suka PR jadi pembangkang dlm dun sarawak dari bergabung dgn adun dari parti yg bermasaalah dan mempunyai misi yg tak jelas..atau pun adun2 ni ada yg nak lepaskan diri dari apa2 salah laku sebelum ini..

Oh aku dapat juga maklumat ni, dari blogger kickdefella kan? Ada baca kat twitter die. Tapi aku rasa dia ni ade agenda tersembunyi.

Bila Taib Mahmud undur, najib akan dakwa Taib atas kesalahan rasuah, salah guna kuasa dan harta-harta dia mungkin akan disita. Masa tu imej Najib akan naik mencanak-canak kerana berani dakwa dinosour BN Sarawak.

BN akan nampak telus sebab dakwa bekas Ketua Menteri yang terang-terang korup. Kemudian barulah PRU 13 diadakan, itupun selepas Anwar Ibrahim berjaya dipenjarakan.

Just My 2 Cent.

khairy....ko teruslah membodek najib sampai tahap jilat pantat kepala botak tu walaupun ko tau dia hanya tggu masa giliran ko akan smpi utk dipijak dan dihapuskan.....itulah org klu dah bodoh org lain x pyh cari kebodohannya...dia sendiri yang bagi nampak...teruskan lahhhh

Taib terus mara... untuk kroni Sarawak! Hidup Taib! Jangan sesekali letak jawatan sebagai KM. Kalau kau letak jawatan, macam mana aku nak dapat kekayaan sumber Sarawak nih???!!!

aku fikir tak bagitu mudah utk taib lepaskn adun2nya. ini ada muslihat trtentu.berhati2 PR jngan kita marah perak dirampas.tp kita gembira pula serawak drampas.HDi

aku lebih suka PR menang ngan cara undi... lompat2 ni susah nak ckp la... bnyk yg x elok dari yg elok

itulah politik PKR pimpinan anwar, masih dlm ingatan lg 30 MP BN akan lompat... sapa yg nak lompat?? berusahalah sunggguh2 kalau nak kemenangan... tanding 49 menang 3, takde cawangan aktif mcmmana nak menang..??

kj dah tak laku, kalau nak bagi laku, kena jadi menantu mat monggol.

pehin ku yang kucingtaik kau jangan dengar desakan-desakan yg dengki dengan kekayaanmu walaupon kau kaya dengan jadi penyamun & lanun aku harap kau jangan letak jawatan, kau bawalah jawatan kau tu sampai kau mampos. tapi kau ponya RAGAD kau kasi aku biau aku sagad & sontot dia.tak pon kau kasi dayak & penan sontot dia. STELLA KAU KASI KASI KAT ANAK KAU SONTOT

kalau sebelum sebelum PRN aku sokong Taib Mahmud berundur. Tapi la ni aku tak sokong. mandat yang diperolehi BN adalah dibawah kepimpinan Taib. Jangan undur Taib! ada orang nak jadi hero!

mana la taib nak letak jawatan,,,belum lagi diumumkan keputusan rasmi secara menyeluruh hari tu, dah dia angkat sumpah sebagai ketuan menteri..bodoh kalau dia letak jawatan.jangan taib, jangan terpedaya dengan desakan diaorang..kau mau bini mu yang cantik itu lari????

Semua orang tak mau Taib letak Jawatan. Sebab tak mau orang tu jadi hero hahaha...

Memang patut Taib Mahmud meletak jawatan sekarang juga sebelum terjadi perkara tidak diingini. Saya juga tidak berapa gemar dengan cara lompat parti. Hal ini lebih banyak buruk dari baiknya. Nanti jadi seperti di Perak pula. Rakyat juga akan merana. Sebagai pemimpin, rakyat perlu diutamakan.

"Kebajikan rakyat mesti dijaga, kerana itu rakyat memilih anda sebagai pemimpin...Taib Mahmud mesti berundur sekarang"

-Dr. LatiF-

JGNLA suruh taib mahmud letak jawatan.. kurangla modal besar nak duduki sarawak nanti..hehe..apepu,janji wajib dikotakan.tapi sapa blh suruh taib letak jawatan?

Email 1 Malaysia!!! penting untuk rakyat malaysia
Jom anti PAS!!!??
koleksi artis seksi dalam majalah mangga

jangan terima org lompat lompat ni, banyak buruk pd baiknya .. mereka tiada pendirian..disebabkan sesuatu tujuan dia lompat, tengok lah kpd mereka yg pernah setia pd DSAI pun sanggup lompat kerana ?????? walhal mereka dulu bercakap sokong DSAI mcm nak jilat jubotahi DSAI bila dah lompat macam macam cerita keburukan dia lontarkan ... ini seoalah olah org dah bercerai laki bini masa baik pantat jilat lagi ... bila dah berpisah mcm mcm keburukan isteri di cerita kt orang...ambil lah iktibar dari peristiwa ini.aku kalu orang orang mcmni aku tak percaya sampai mampus le ..biar pun dia dapat jadi PM malaysia..

sape2 yg lompat parti ni kebanyakannya adalah org x da prinsip perjuangan yg jelas dan kuat...
kecuali sedikt shj yg lompat parti yg bertujuan utk perubahan yg lebih baik bagi kepentingan masyarakat..
kebanyakannya adalah bematlamatkan duit dan pangkat..
iaitu bg kepentingan diri & tembolok sahaja...
agak mustahil la bg aku kalo puak2 gerombolan ni akan lompat parti kpd pembangkang dgn tujuan ikhlas...
kalo btul pun..
tentu diorg ada agenda tersendiri...
dan sebenarnya...
lompat2 parti ni x bagus utk sistem demokrasi kt malaysia ni..
apatah lg bru lps pilihah raya serawak...
kalo nk lompat2 parti ni baik x yah bt pilihanraya..

Harap2 takde kes2 lompat sikatak ni..biar PR menang dgn cara bermaruah..jgn lompat2..

taib pun dah terlalu lame sangat.. patut beri ruang pada org baru!!

Salam,

''bangkai gajah yang tidak mampu ditutup dengan tudung saji''

Macam manalah nak tutup bangkai yang sebesar gajah dengan sekecil tudung saji?

GAJAH YANG DAH JADI BANGKAI tak perlu tutup dah buang je kat tong sampah.

By, HHA.

mat shah berkata...

itulah politik PKR pimpinan anwar, masih dlm ingatan lg 30 MP BN akan lompat... sapa yg nak lompat?? berusahalah sunggguh2 kalau nak kemenangan... tanding 49 menang 3, takde cawangan aktif mcmmana nak menang..??

Kah kah kah...

Ko ni buta atau buta huruf???

Bila masa DSAI yang buat cerita ni lol???

Baca la dulu sampai habis baru bagi komen.

Apasal ko ngok sangat nih???

Kah kah kah...

Lawan tetap lawan...Jangan dengar cakap mereka Taib..teruskan memegang jawatan...Saya sokong anda....
Cabar Najib pula bubar Parlimen jika beliau berani...anda terbukti berani bila bubar DUN Serawak...dan berjaya.....

bros,

udah2 laa dgn 28 lompat la, 30 lompat la.. dorang nih bagi RM5juta sorang, for sure xjadi lompat. remember, this is mesian politics, where u can easily buy people, no matter how much their integrity weigh..

they wont jump. period.

Rasanya perlu biarkan Taib supaya ia terus jadi liabiliti kepada BN. Kalau benar ada Adun lompat parti itu mungkin cuma kebencian mereka pada Taib , jika Taib letak jawatan mungkin mereka akan kembali kepada BN semula.
FARISZ@AZ.Com
Wanita buat gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!
Cara Buka Banyak YM dan Banyak ID pada 1 Masa

tua sangat dah..memang patut berundur pun..

Jawatan Kosong Segera

alaa rilek la gang...aku dah taubat dah kasi can la...pembangkang buat la keje betul2 jangan tidur...baru susah nak rompak

tolong la taib jgn letak jawatan, kami memerlukan mu, kami syg pada mu sebgi pemimpin yg paling berjaya........, sekali lagi jgn la letak jawatan

TANIAH TAIB MAHMUD ' JANGAN UNDUR ' KALAU MAT MONGOL DAN MAT SEMBAB PAKSA JUGA. UDURLAH DARI MALAYSIA MACAM SINGAPURA BUAT PADA TAHUN 1965, PADAN MUKA MAT MONGOL DAN MAT SEMBAB.ITU LAH MASANYA PAKATAN RAKYAT NAK TAKLUKI PUTRA JAYA. HANTAR MAT MONGOL DUTA KE MONGOLIA DAN MAT SEMBAB DUTA NEGARA SARAWAK DARUL KENYANGAN.

tkde brita tg lebih hangat ke..

Geng Katak Puru mmg camtu.... lompat sana lompat sini.. dr 16 september lg.... last2, dia yg jadi pak .....

Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-Kah-

Toksah la melompat2 lagi.. Rakyat dah tahu BN mmg suka melompat.. BN berpendirian siapa yang memberi lebih keuntungan $$$$ orang itulah yang kami sokong.. 16 September dulu, org BN yang nak melompat tapi baik punya gosok pergi lawatan sambil belajar katanya ke Taiwan.. Kalau sokong PR mana ada $..

Jadi teruslah dengan $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ wahai pemimpin2.. Biarlah kami nie rakyat dapat - $$,$$$.. Masa pilihan raya dapatlah barang $$$.. Kami suka yang short-term je.. Long-term biarlah pimpinan $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ fikirkan..

E'eh pemimpin $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ tak berpikir langsung rupenye.. Cilako-cilako-cilako punya pemimpin..

Lompat melompat tu tak bagus,yang elok nya undi tak percaya kat Taik Mahmud,lepas tu dia bubar DUN. Mana-man ADUN yang nak melompat tu bertanding lah atas tiket bebas dan cerita kepada rakyat perkara yang sebenar,tak payah dok lompat jadi katak,katak yang dok ada ni dah banyak sangat,jual pun tak laku lebeh teruk dari mat gian dan sampah masarakat.

Hidup Taib Hidup Bini Taib. Jangan undur Taib. Ko belasah jer Najib tu..lembik !

the end of be end delete 25 April 2011 at 10:04

takpa dorang tak lompatnyer sebab nanti najib akan bawak g korea lawatan sambil belajar

Taib jangan berundur atau letak jawatan...Teruskan perjuangan untuk mengambil hak rakyat seningga licin tak rtinggal langsung.....

Budak itam ni,dulu PRU 2008 apasal tak sound bapak mertua sendiri suruh turun.Siapa pulak dia ni nak ajar orang Sarawak?celaka betul budak hitam nih


EmoticonEmoticon