Sunday

Panas! Surau di Perak dirobohkan, jemaah terpaksa guna khemah


Dipetik dari Website Aduanrakyat [Aduanrakyat] via [tranungkite]

Saya adalah anak watan Kampung Baru Kanthan Lama, ini adalah keluhan dari penduduk semasa saya balik ke kampung pada 17 April 2011 yang lalu.

Pada 14 March 2011, datang kontraktor untuk merobohkan Surau Kampung Baru Kanthan Lama, Chemor Perak. Setelah berbincang dengan kontraktor yang mana tujuan meroboh adalah dari arahan BOSS mereka yang mana akan menggganti Surau yang baru yang mana menurut mereka dari peruntukan Kerajaan melalui YB DUN HULU KINTA.

Yang menjadi muskilnya hingga sekarang tiada siapa pun yang memaklum perkara yang sebenar. Dan hingga ke hari ini tiada tanda-tanda menunjukan untuk pembinaan surau baru yang dibuat, seolah tapak surau kampung ini umpama jadi padang jarak padang terkukur.


Penduduk tidak dapat solat berjemaah lagi sehingga hari ini, dan jika ada ceramah akan diadakan di dalam rumah dan khemah yang di hadiah kan dari DUN Hulu Kinta.

Allahhuakbar,

By: Zubaini





ReJaM© "Ada iras-iras perangai Yahudi Zionist ni..."

32 comments

gambar last tue penuh seni..umpama hero meninggalkan kawasan meletup di panggung wayang.. tak berani nak komen lebih2 sebab benda tak pasti lagik..

Seandainya semua lelaki sudah tidak berminat pada seks

koleksi artis seksi dalam majalah mangga

Jom anti PAS!!!??

sudahlah amal jariah kurang, tempat muslimin muslimat berjemaah dirobohkan, solat hajat ramai-ramai agar orang yang merobohkan surau ini ditimpa bala bencana

isu lapuk la..pemikiran sempit..x kan la bodoh sgt nk wt benda yg leh menaikkan kebencian rakyat lg..

Seandai merobohkan untuk pembinaan baru,harap dibina semula secepatnya. Apa2 pun jika dirobohkan untuk pembinaan semula harap di roboh secara berhormat.

Kenapa perempuan suka tayang body pada lelaki


Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita


3 Bahagian Sabar

.

kalau nk tegakkan kebenaran boleh, tp sebarkan la benda yg betul..berita tu mmg betul aduan dari penduduk..tp gambar tu jgn la sesuka hati letak..kalau cuma utk tujuan gambar hiasan, sila bgtau..kesian pd anggota polis tu..ble org tgk nnt, habis dimaki dan dicaci sedangkan ini adalah gambar lama yg di ambil sekitar tahun 2006..

Gambar tersebut sebenarnya adalah gambar kes merobohkan SURAU KG BREMBANG AMPANG JAYA..boleh google utk maklumat lanjut..

Image details: FAQ
Type: JPG
Date: 29 Nov 2006
Camera: Canon 300D
Settings: 1/800s, f/5, ISO 400
Focal length: 43mm (68mm for 35mm film)
Flash usage: No flash
Exposure bias: 0 EV

kalo boleh jgn slgkan polis ye. die x slh pon.die cume jlnkan tugas.

Kalo boleh jgan salah kan GRO kat pub sebab hidang arak , GRO tu cuma jalan kan tugas je. leh tak guna ayat cam tu?

terbaik statement dr tanpa nama 7.04PM...so apa lgi...polis2 satu msia letak la jwtn...tunggu apa lgi dosa tu (betul ke cam tu????? aku pn confius)

blog ni mmg biasa sebar fitnah ke??

fitnah ape? cube terangkan sedikit...

biasa la bro...
Tak fitnah tak nama nya blog milo suam....
Tak gitu nyah..

Si bodoh penyokong UMNO konon cakap fitnah, mana yang fitnahnya? Cakap je pandai suruh jelaskan terkencing, biasalah UMNO mana pandai cerita betul, fitnah bolehlah...

ini fitnah umno

GEMPAR! PENGARAH KITE BAKOR JOIN UMNO! YIHAAAAA.... - PARPUKARI

Dato AC Mizal, Datin Emylia Rosnaida dan Mamat Khalid sudah sah menjadi ahli UMNO - YB Dato Hamidah Osman

Mamat Khalid, Datuk AC Mizal dan Datin Emylia Rosnaida antara 500 ahli baru UMNO Ipoh Barat

analisis di dalam
http://semutmalaysia.blogspot.com/2011/04/ac-mizal-dan-mamat-khalid-join-umno.html

kalu bkn gmbr betul tmpt roboh sila bro rejam tmbh perkataan gmbr hiasan, kalu x nnti dituduh sebar fitnah, harap jika da roboh tu cpt2 la wat baru

Blog puak umporno lg byk fitnah. siap main sumpah2 lg. mmg dasar munafik...

Masalah betul... kalau bangsa lain terutamanya hindu... sudah pasti umno ambil berat... agama sendiri tak jaga... mana pahlawan unmo....

pihak yg nak roboh dan bina surau patutnya kene la confirm dulu...dah ada peruntukan baru la boleh nak roboh dan start bina surau baru...kalo jd camni namanya aniya org kg...nasib la kene kat negeri gerombolan... x da bising2 masuk tv, akhbar...kalo kene kt negeri pakatan...memang kecoh 1malaysia...seminggu berita tu ja..

penyokong pr ni t ckp bodoh marah..da tentu2 komen TANPA NAMA 6.46PM ada explain yg artikel ni lebih pada fitnah sebab:
1) kandungan dlm artikel tu tak kukuh sebab itu cuma surat aduan pembaca..siapa2 leh sahihkan benda ni x?

2) gambar kt atas tu terang2 menipu..gmbar tu korang search je di google, byk je kuar..gambar tu sebenarnye adalah kes pd 2006..cara penulis seolah2 menunjukkan gmbar tu ada kaitan dgn artikel di atas..

p/s: tak salah nk tegakkan kebenaran, tp jgn sampai menyebar fitnah..selidik dulu before buat pape..kalau nk gne gmbr lama, gtau la tu gmbr hiasan..

GEMPAR! PENGARAH KITE BAKOR JOIN UMNO! YIHAAAAA.... - PARPUKARI

Dato AC Mizal, Datin Emylia Rosnaida dan Mamat Khalid sudah sah menjadi ahli UMNO - YB Dato Hamidah Osman

Mamat Khalid, Datuk AC Mizal dan Datin Emylia Rosnaida antara 500 ahli baru UMNO Ipoh Barat


-------- REAL KATAK KOMEN:
YAHOOOOO!M YAHOOOOOOOO!!! AKU BEKAS AHLI JAWATANKUASA PENERANGAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN IPOH BARAT,, SEJAK ZAMAN DATU AZUMU TAK LAGI..... DAH JOIN PAS TAHUN 1998......(MASA ZAMAN DATUK HAMZAH....) TAPI X HEBOH PUN....

klau perak di prnth PR dh tentu utusan meloya muka depan .tp umno jngn kn surau masjid pun dirobohkn nya .

ni nk komen sket...
snang cite mcm ni la..
pada yg fanatik sgt kat BN tu, cube korg pikir, yg korg sebelah sgt BN 2 pasai apa??BN yg kasi korg rezeki kaa??rezeki ALLAH yg kasi, bkn BN..klau xde BN pun korg leh idup pe...klau pg blaja/keje oversea,kat sane de BN ke yg kasi korg gaji??

cube berfikiran terbuka sket..xkisah la korg ni anti kerajaan ke atau sebelah kerajaan, yg penting kne la bersatu..tak kira la sape yg memerintah, kerajaan atau pembangkang sudah semestinye LEBIH KAN RAKYAT DAHULU..KNE BERSIKAP ADIL KEPADA SEMUA..KALU DAH ADIL, BARU LA RAKYAT X PAYAH NAK KECOH2 TUKAR PEMIMPIN/PARTI UTK MEMERINTAH...skrg ni yg jd isu perkelahian ni sbb RAKYAT nak pembaharuan/keadilan TAPI BN x benar kan pembaharuan/keadilan sbb DARI AWAL2 LG MMG KERAJAAN NI DAH MENYELEWENG...

klau kat negara luar 2, negara lg besar dr mlysia, siap leh jd kuasa besar dunia lg (USA), nape plak klau de rakyat x puas ati mintak pemerintah/pegawai trun, dan mmg terbukti salah, pemerintah/pegawai dgn sukarela hati turun...kat mlysia ni aku nengok lain plak cerita nye...mmg rakyat ni umpama lembu cucuk idung...ikut je kate...konon2nye klau x ikut kerajaan, anak bini nak mkn pe nnt klau kene buang keje kerajaan...klau korg percaya selain ALLAH yg beri rezeki kat korg, kompom2 korg dah leh jd kafir laknatullah...ingat ni bkn perkara main2...

k psal isu surau ni, aku pun mls nak komen sbb cite lame..mmg x elok buat mcm ni...rumah ibadat org ISLAM sewenang2nye dirobohkan...de btol nye jgk klau kuil india @ tokong cina jarang2 kite dgr kene roboh...so pemimpin kne bersikap adil di sini..jgn sbb india/cina bg duit juta2 nak buat projek, kite dah x kire ape, main larung je..2 dah salah..mcm aku ckp tdi, seharusnya rakyat didahulukan...tak kira la cina,melayu @ india, semestinye pada sape2 yg memerintah/pemerintah menyebelah kan rakyat...bkan pkir nk untung je...

ini btulah bro rakyat didahulukan baru lah kroni dapat untung .tak gitui.................

ada org komen kat fb pasai benda nie, dia kata dia org kpg. cemor. katanya nie bukan surau, nie dewan lama yang nak digantikan baru. fikir2lah.

plawokk...plawokk..plawookkkk......

apa skali pom kiter xblh robohkan surau...robohkan rumah ibadat non-muslim pom nabi marah apatah lg rumah ibadat org islam..nk buat surau baru xsalah tp kenala berperingkat..jgn bg solat jemaah disurau terganggu...

oooi org umno bodoh.itu bkn fitnah la itu kenyataan.aku asal dari kg itu la .aku tau kisah tu.

PATUTLAH..

assalammualaikum,
kepada semua saya Tisam, penduduk kg nak maklumkan yang dirobohkan sememangnya surau beserta dewan surau di kg. baru ulu kanthan lama. setakat hari ni tiada kerja-kerja pembinaan dijalankan. tentang gambar tu bukan gambar sebenar mungkin sekadar contoh sahaja. puncanya miss comunication dan tak profesional semua pihak yang bertanggungjawab.saya mohon perkara tersebut diselesaikan secara profesional kepada sesiapa yang berwajib.

din pemuda shah alam
dia orang ni mmg pa*lat, menjatuhkan orang melayuislam sendiri, mcm mana islam nak bersatu, kalau polis yg beragama islam pn x sensitif, baik benti jadi polis la

Dulu kuil dirobohkan, kamu tak peduli...sekarang tengok surau pulak dirobohkan....nampak sangat orang sendiri pun tak peduli.

kuil yang dirobohkan tu kecoh sangat,sebb negeri nya di tadbir oleh pembankang....so, media kata la pembangkang tak reti mentadbir...tu yan kecoh sangat...tapi dalam masalah ni,xde kepentingan orang atasan untuk menjatuhkan pembangkang,so,isu surau nie,dieorang tutup sebelah mate je...


EmoticonEmoticon