Wednesday

Taib pernah janji mahu letak jawatan pada tahun 1995


Laporan akhbar Straits Times pada tahun 1995, pernah menyiarkan kenyataan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Pehin Taib Mahmud yang pada masa itu berjanji untuk meletakkan jawatan dalam masa lima tahun. Kalau Taib Mahmud tidak memungkiri janji ini dahulu, hari ini tiada rakyat Sarawak yang menolak Barisan Nasional kerana berang dengan perompak besar ini.

Sepatutnya sejak tahun 2000 (11 tahun dulu) lagi Taib Mahmud sudah meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak jika dia memenuhi janjinya. Di sini bukti jelas menunjukkan bahawa pemimpin kebanggaan gerombolan songkok tinggi ini adalah penipu besar.



Walau bagaimanapun, pihak Pakatan Rakyat seharusnya berterima kasih dengan penipuan Taib Mahmud ini. Dengan adanya pemimpin Barisan Nasional yang merompak harta rakyat, gila kuasa, kronisme dan nepotisme seperti ini, maka tugas Pakatan Rakyat untuk menumbangkan Barisan nasional di Sarawak menjadi semakin mudah. Terima kasih kepada Taib Mahmud kerana telah gagal mentadbir Sarawak dengan baik dan jujur.


ReJaM© "Kalau Taib Mahmud letak jawatan, Pakatan Rakyat lagi pening kepala nak menang kah kah kah..."

27 comments

taib tidak akan letak jawatan jikalau tidak ada pengganti yang boleh jadi proksi nye di sarawak..

setakat ni belum ketemu lagi calon yg sesuai...

Hikayat Lubang Najis: Orang Melayu Mesti Baca!!!!

taib tak akan jawatan yg bolih letak jawatannya adalah rakyaaaat.....walaupun najib suruh dia letak jawatan pun dia akan cabar najib engkau lah yg saja letak jawatan....part 1

lawan tetap lawan,,,,,,,

Kita ingat kembali pernyataan yang dikeluarkan oleh DS Najib kepada rakyat Sarawak baru-baru ini bahawa Taib Mahmud akan letak, rakyat tidak perlu risau. Ingat lagi?

Persoalan saya, beranikah DS Najib untuk menagarahkan Taib Mahmud untuk meletak jawatan segera?

-Dr. Latif-

calon pkr satok kt taiping mali,,,,jom tgk,,

milosuam..wajah anda ada kat taiping mali..handssem rupanye tapi sayang bukan lelaki tulin,,,haha,,,,

najib brkta benar dalam penipuan.................. taib sekarang dh tua munkin esok/lusa mkn setahun dua paling lama sepuluh limabelas thun malaikat maut akn sampai mke tk pyah dsuruh.tp rakyat yg miskin tmbh kedana kroni tlh memiliki 1/2 harta serawak.jd klu tk nk yg dh parah brtmbh parah UNDILAH PAKATAN RAKYAT(PAS,PKR N DAP UNTUK RAKYAT)HDi

Akhbar atas tu silap bt laporan... taib bukan letak jawatan dalam 5 tahun... TAPI 50 TAHUN. maknanya 2045 nanti.. harap rakyat sarawak bersabar... tak lama dh tu. kahkahkah...

rekyat serawak kalau kita semua tidak mau ditipu 1MALAYSIA mari lah kita memberi sokongan kepada pakatan rakyat.mari lah kita tolak BN dengan geng2nya .UNDI LAH PAKATAN RAKYAT PAS,PKR,DAP semoga taraf hidup kita kearah yang lebih baik,kita tidak ditipu lagi.

Kes budak meninggal di sekolah agamapun UMporNO ini politikkan. baca lg di link ini...

http://kasturi89.wordpress.com/2011/04/11/kematian-adik-saiful-apa-ceritanya

Kisah sebenar sepatutnya disebarkan. Jangan mempercayai lagi media2 massa utama. Kita sepatutnya pergi sendiri ke tempat itu untuk mengetahui kisah sebenar. Nampaknya puak-puak UMporNO Barisan Najib memang suka sangat menipu dan memutarbelit cerita.

-Dr. Latif-

kalo nak tindas dia ni senang aje..jgn undi BN...kite bakor!!

NIFAQ PAKAIAN PEMIMPIN BN

Barisan Nifaq(BN) adalah sebuah gerombolan manusia yg banyak jenayah. syarat asas keahlian ialah mesti pandai pembohong, mesti pandai temberang(baca ikut nada lagu P.Ramlee).

menipu itu seni politik bn, membohong itu naluri sediada, menyeleweng itu kepintaran, memfitnah itu kepakaran dalam bn dan membunuh itu jalan penyelesaian jika kesesakan.

kalau minum arak, jadi mabuk boleh kemalangan jalanraya.
kalau zina byk, boleh dapat hiv, mati kapan dgn pelastik.
kalau judi, kalah boleh gila.

tapi kalau membohong, tidak ada sakit apa2, malahan sedap pula dan untung besar lagi. lagi tinggi pembohongan lagi tinggi kepintaran dirasa...sehinggalah izrail datang mencabut nyawa.

11 TAHUN DIRASAKAN 5 TAHUN SAJA

perkara nikmat ni walaupun mungkar memang lazat dan mengasyikkan. tidak sedar masa berlalu. 11 tahun dirasa baru 5 tahun. lupa tarikh dan masa dek seronok merompak hasil negeri. lupa tarikh lahir sendiri sehingga tergamak kawin satu lagi.

TANGISAN SEORANG MAHATHIR

kerana itu mahathir menangis ketika umum nak letak jawatan. sepatutnya penyokong yg menangis teresak-esak kerana sayangkan pemimpin nak berundur. tiba2 mahathir yg menangis lebih.

nangis kerana sudah nampak banyaknya kemudahan akan hilang. kawan dedalu akan hilang. kuasa akan hilang. polis pengiring yg boleh langgar lampu merah akan hilang. karpet merah akan hilang. yg cium tangan akan hilang.

tetapi sayangnya sukar menangis kerana satu masa nyawa akan hilang.

saudra kematian itu ditangisi tp syang manusia tidak mendengari.

cuak tangan aku MENAIP cite umngok ni...

adoi...memang dasar gerombolan songkok tinggi nie buta hati gaknyer...
ada lagi sokong taib mahmod...

dah dier kata nak letak jawatan, yang pergi bertanding lagi dlam pilihan raya kali nie pasal apa...!!

g jela jaga bini muda dier tue...kot2 dapat baby ke pasnie...

taib mahmod+pmpuan lubnan=muka baby(??????)

~budak lom boley mengundi~

BN=BOHONG NAJIB

Tanpa Nama 13 April 2011 12:50 PM cakap:

"taib mahmod+pmpuan lubnan=muka baby(??????)"

Aku cakap:

Ba Alif Ba Ya bunyinya Baby

Kah! Kah! Kah!

najib duk kalut kat sarawak skrng ni... aku rasa ni lak kali pertama najib tul2 berkempen...slalu dia bg muhyiddin ja kalut...ni smua takut bn kalah kat sarawak. klu sawarak menang kat pakatan. hbis la umno/bn

real katak; berkata;'
Sidang media dua hari lalu (kalau x silap)... taib ada kata.. saya akan letak jawatan bila sampai masa.. takkan saya nak pegang jawatan KM selama2nya... takkan nak pegang jawatan sampai saya bongkok tiga atau atau sampai saya tak larat jalan..........:
so fikiaq lah... beliau masih kuat.. masih leh jalan.. baru ajer berbini baru...muda pulak tuuuuu.. teramat kuat yg amat sangat.. mana boleh letak jawatan sekarang... dah menang p/raya.. tandanya rakyat nak dia jadi KM lagi... so takkan dia letak jawatan sampai bila2.. beliau akan letak jawatan kalau RAKYAT SERAWAK SENDIRI MEMECATnya pada 16 hb ni......

http://dinmerican.wordpress.com/2011/04/13/statement-from-din-merican-on-rpk-tv3-interview/

http://www.mediafire.com/?mnk8rfmzqj2r122

Bukan Bohong Negara kot...."BAIK NIAT".Jgn lupa dgn kenaikkan gaji, bonus,subsidi, BR1M mlh apa yang rakyat pohon PM tunaikn.Jgn lh kerana PERSONAL INTEREST engkau nak laungkn prinsip yang salah pada 1 malaysia.kalau engkau melayu..jd engko lh salah seorang dari penyebabnya mengapa melayu berpecah!!!!!!

Kalau taib tk letak jawatan...rakyat terpaksa bangkit.

Tak tau...apa yang tok taib fikir lagi...otak die tak de lain....duit...duit...duit...kaya...kaya...tipu...tipu...tipu....
robin hood seorang je...takut nanti seluruh rakyat sarawak jd robin hood...hahhhhh padan muke!!!!!


EmoticonEmoticon