Sunday

Tengku Razaleigh hentam purajaya pulak


Kalau sebelum ini Tengku Razaleigh Hamzah yang juga orang kuat UMNO Gua Musang menempelak Kerajaan barisan nasional yang mengamalkan "politik longkang" berhubung penayangan video seks lelaki mirip Anwar Ibrahim rujuk sini [Politik longkang], kali ini beliau menempelak putrajaya yang dengan jelas menafikan hak rakyat Kelantan terhadap royalti minyak.

Tengku Razaleigh menyifatkan pemberian wang ehsan sebagai sedekah kepada rakyat Kelantan adalah tidak wajar. Ini kerana rakyat Kelantan tidak memerlukan "sedekah" daripada kerajaan pusat, sebaliknya mereka mahukan hak mereka [Malaysiakini].



UMNO perjuangkan Melayu? Negeri Kelantan memiliki 95 peratus penduduk Melayu, namun dinafikan haknya untuk mendapatkan royalti minyak. Ini namanya retorik orang politik untuk mencuri duit. Ambil hak orang, ambil hak rakyat, kemudian tak mahu bayar. Ini namanya pencuri, bila dilakukan secara terang-terangan, dinamakan perompak!

Apa yang lebih pelik dan tak masuk akal, begitu bersungguh-sungguh kerajaan Najib untuk merompak hak rakyat Kelantan, sehinggakan sanggup memohon di mahkamah agar disaman bersama-sama dengan petronas, rujuk link ini [Mohon disaman]

ReJaM© "Pergi mati dengan slogan rakyat didahulukan, halwa telinga yang membuatkan rakyat Kelantan muntah beramai-ramai..."

87 comments

Pergi mati dengan slogan rakyat didahulukan, halwa telinga yang membuatkan rakyat Kelantan muntah beramai-ramai..."

ak suke statemnt nih..

teganggo ija

betul2....

rakyat kelantan muntah bila dengar nik najis cakap allah samseng

betul ker pic u kt dlm blog2 pro bn tu.kalu btul cute sgt i like..tringin nk kenal ngan u...i punya lg BESAR dari anugerah tuhan tau...u mesti suka..

kenapa sebut nik najis, sebut lah yang betul nik aziz nik mat kalau tak mahu sebut tuan guru pun. mudah2an Allah mengampunkan kamu.Amin

kalo korg xsuka kami guna perkataan "nik najis", korg pun jangan la guna perkataan "umngok" atau "umporno"

ia memberi gambaran bahawa korg je ade hak utk mengutuk, tapi ianya sebaliknya pada kami

sekurang-kurangnya jgn mengutuk peribadi.lagi2 ulama...nik aziz antara 500 tokoh islam yg beroengaruh di dunia selain DSAI...

najb mana ntah....xda pon dalam rangking

http://kbhighlander.blogspot.com/2011/03/senarai-500-individu-islam-paling.html

nik aziz mmg ade dalam ranking, tp sejak statement allah samseng tu, trus nama dia drop out from the list, try cek kat reader times atau reader digest, xingat bilangan ke berapa

sorri org yg kutuk allah samseng mmg layak utk dicerca dan dicaci
xde mana2 ulama di malaysia mahupun bumi allah megutuk allah sebagai samseng kecuali ulama nik najis sorang sahaja

Salam ziarah...

apa nak buat? Najib akan menganak-tirikan kelantan sehingga mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk merampas kelantan.

kelantan mmg patut dianak tiri kan. cakap melayu pon x btol. nk jd anak kandung konon. pastu tak puas hati, bakar stadium. org camni nak manja2 kan? nk belai2 kan? nk dodoi kan? kalo aku dah lama dah pijak2 sampai mati

Tanpa Nama 7:27pm

Orang sarawak, sabah, perak,p. pinang, kedah, pahang betul ke cakap nye? ngko ni gheti beza dialek@loghat tempatan dgn bahasa melayu rasmi ke tak? baru duduk Malaysia ke?

Tanpa Nama berkata...

kelantan mmg patut dianak tiri kan. cakap melayu pon x btol. nk jd anak kandung konon. pastu tak puas hati, bakar stadium. org camni nak manja2 kan? nk belai2 kan? nk dodoi kan? kalo aku dah lama dah pijak2 sampai mati

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/tengku-razaleigh-hentam-purajaya-pulak.html#ixzz1ISZcVqau


apa kata gua pijak lu dulu mau? sebut melayu tak betul? macam mana orang kelantan sebut melayu...bunyi macamana? cuba lu pergi tanya orang kelantan...tak sempat gua pijak lu dulu hahaha..macam ni lah ...apakata lu cari gua dulu...err, lain kali pakai nama betul kalau anak jantan

gua nama jepp...gua selalu lepak kat chow kit, kedai mz depan zakat...lu boleh cari

encik jepp
saya x perlukan lokasi lepak anda, saya cuma perlukan no IC anda atau alamat rumah anda. ianya amat membantu kami dalam menanangi kesalah fahaman. saya harap pihak encik dapat berikan kerjasama

hahaha, apakata bagi tau lu punya no ic dulu...dgn alamat rumah lu...gua dah bagi tau tempat gua lepak..gua ada hari2..besok...gua tunggu lu kita settle kesalah fahaman apa macam?

encik jepp jangan takut, ini hanya prosedur sahaja? atau encik jepp mmg ade rekod jenayah? berani kerna benar, takut kerna salah

pigi dah kau jep.samseng kelantan nk buat kl macam bapak kau punya tpt.kau g berambus balik kelantan la.nk tgk kau boleh makan ke tak.

Kalau nak ulas soal politik rasanya elok kalau kita tak sumpah seranah..itu politik tak matang tu..bagi je pendapat yg bernas..tak kutuk mengutuk kan ke lagi baik..kenyataan ku Li tu ada benarnya..kami rakyat kelantan yg memang ada kat penvenalan dan warga negara Malaysia sejati ni (tak kira la klau kami tak cakap Melayu dgn betul pun) kami ada hak keatas hasil drpd negeri kami..dan dalam perlembagaan negara pun ada sebut semua rakyat malaysia mendapat hak masing2...kenapa plak kerajaan pusat menafikan hak kami...rakyat kelantan? Sepekara lagi...kami sebenarnya tak bangga pun jadi org melayu...kami lebih bangga jadi org Islam..ingat kita org Islam...apa2...kita buat biarlah kembali kepada agama kita...

rakyat kelantan muntah bila dengar nik najis cakap allah samseng
---------------------------------------------
Ni sekor berok yg xpaham bahasa... TGNA xkata Allah Samseng... dia kata ALLAH MAHA SAMSENG... Maknanya, kalo manusia rasa dia samseng, Allah itu lagi samseng, kalo dia rasa dia kuat Allah itu lagi kuat... Nk menunjukkan Kekuasaan Allah itu tiada terbanding... Lain kali dengar ceramah TGNA sampai habis n pahamkan ayat2 yg TGNA guna sbb org kelantan cara bercakap dia lain... ni dok baca utusan meroyan... jd lah ko hu ha hu ha macam berok xpaham apa...

WOIII TANPA NAMA 3 April 2011 7:00 PM (TAKUT SGT NAK BUH NAMA KA)

KO SEBUT NAMA TUAN GURU TU ELOK2 LA, NIK AZIZ PUN DH OK. ITU NAMA DIA. UMporNO ATAU UMNGOK BUKAN NAMA ORANG. JANGAN PASAL2 KO TEMPAH TIKET MASUK NERAKA. SEDARKAN SIKIT HATI YANG GELAP TU.

EN. BAHAR

satu soalan, kenapa rakyat kelantan bersepah2 kt KL? pastu dtg sini buat macam tmpt diorg, rempit sana sini la, 3gp la. pastu cakap bahasa ntah ape2 cam bahasa indon gak aku dgr

PAS = PARTI AJARAN SESAT

RAMAI BETUL POLIS MASUK BLOG NI.....HAHAHA.... NI SEMUA POLIS SURUHAN UMporNO KA.....HhHAHHAHAHAAh

This comment has been removed by a blog administrator.

@anon 3 April 2011 8:20 PM

Ni sekor berok yg xpaham bahasa... TGNA xkata Allah Samseng... dia kata ALLAH MAHA SAMSENG... Maknanya, kalo manusia rasa dia samseng, Allah itu lagi samseng, kalo dia rasa dia kuat Allah itu lagi kuat... Nk menunjukkan Kekuasaan Allah itu tiada terbanding... Lain kali dengar ceramah TGNA sampai habis n pahamkan ayat2 yg TGNA guna sbb org kelantan cara bercakap dia lain... ni dok baca utusan meroyan... jd lah ko hu ha hu ha macam berok xpaham apa...

-----------------------------------------

tp siyes dowh aku dgr bahasa diorg macam indon. nape diorg xguna bahas melayu standard? samseng = kuat? kamus kelantan mcam tu ke? ke baru reka lps nik najis kuarkan statement tu?

SELAMAT MENEMPAH TIKET NERAKA...... SAMSENG=KUAT

SUSAH LAH PM NAJIB NAK DAPAT GUNA PERKATAAN 1MALAYSIA SEDANGKAN KITA SEMUA PUN HIDUP BUKAN SATU MALAYSIAPUN. LAINLAH KAT ISRAEL TU, DEPA MMG TELAH BERJAYA MENCIPTA SLOGAN 1ISRAEL SEBAB YAHUDI2 DI SERATA DUNIA BERSATU...1ISRAEL

This comment has been removed by a blog administrator.

pas sekarang lebih mengagungkan harakah dari alquran

Kepada beruk2 BNgong yg kat atas yg dok terlompat2 tu.

Pasal isu "Tuhan Samseng" ini sebenarnya sudah lama terjawab. Tapi disebabkan sifat keberukan beruk2 kat atas tu, aku bagilah link ni utk mempercepatkan sikit evolusi beruk2 tersebut supaya IQ bodoh diorang tu bertambah sikit.

http://www.youtube.com/watch?v=8Cz0hB_FDGU

Dengar dan paham beruk2 UMNGOK sekelian. Kalau tak paham jugak pegi tanya org alim ulamak atau guru agama yg berpengetahuan berkaitan perkara tersebut. Kalau tak dapat cari jugak org utk bertanya, pegi tanya Ustaz UMNGOK korang tuh.


@Jepp
Takyah layan la Beruk Prosedur tu. Dia tu spesis beruk bapuk je, mane ade telur. Spesis beruk bapuk ni jenis yg tunjuk hebat dlm net, bila org ajak jumpa kat luar, terus buat2 bodoh. Zul sardin tu salah sekor beruk bapuk. Isu 110%, org ajak berdebat tak brani siap buat2 bodoh nak mengelak.

http://amenoworld.blogspot.com/2011/03/hot-zulkifli-nordin-termalu-bila-dah.html

kenapa negara2 arab xde satu pun kata allah itu samseng? hanya negeri kelantan sahaja? apekah kelantan itu lagi islam dr negara2 arab2?

semua orang di malaysia tahu ape maksud samseng, xpayh nk putar fakta samseng = kuat

ke melayu kelantan ni guna kamus indon sampai boleh lari2 maksud? patut la student kelantan dpt F utk bahasa melayu

This comment has been removed by a blog administrator.

Bangsat betul la si MiloSuam ni, habis statement aku yang menyatakan kebenaran ko buang!!!!

encik Jepp samseng chow kit (nama cina la tempat tu... bukan melayu pun) kedai mz depan zakat... agak2 nya encik jepp keturunan kuli tokey bijih timah yang buka KL yg diimport dari indon pastu beranak-pinak pastu orang KL. huahuahuahuahu

korang lebih agung2 kan Nik Aziz dari Al-Qur'an & Sunnah Rasulullah S.A.W.

aku rasa org pas ni pandang nik najis tu sbg imam mahdi

Apa itu 1malaysia?...pukimak dia 1malaysia. Tipu saham Melayu kemudian sebut pasal Ketuanan Melayu....pergi jahanam lah pemimpin umno jenis ini.
DEB sasar 30 peratus Melayu...Melayu mana yang kaya?....anak siapa yang kaya?.....menantu siapa yang kaya?.
Pergi jahanamlah pemimpin umno ini....hanya Melayu yang malang saja kena tipu dengan pemimpin umno jenis ini.
Mereka adalah perompak, lanun yang menggunakan nama Melayu untuk menipu Melayu marhaen.

Wei bahlol.... tajuk kat atas tu Ku Li yang cakap, otai UMNO tu! BN tu!salah seorang pengasas petronas tu! salah seorang yg terlibat dalam memeterai perjanjian antara negeri2 berkenaan royalti minyak tu! bukan org PAS tu!

"kami berdua sudahpun menjadi ahli PAS semasa PAS cumalah parti kampung dan dijauhi oleh orang Melayu kerana imejnya yang ekstremis....etc"

Bagus cite dongeng ni, cite indon ke?

JAWAPAN 1 :
MMG NIK AZIZ CAKAP ALLAH SAMSENG, BUKAN MAKSUD KUAT, TAPI SAMSENG. SO APA MASALAHNYA? TAKDE YANG LEBIH SAMSENG DARI ALLAH. ALLAH BONGKAK, ALLAH TAKBUR. ADA MASALAH? PEGI BALIK BELAJAR SEBELUM TUNJUKKAN KEBODOHAN.

JAWAPAN 2 :
ORANG KELANTAN RAMAI KAT KL SEBAB ORANG KELANTAN TAK KISAH KERJA SUSAH. DIORANG RAMAI KERJA KILANG, KEDAI MAKAN, BASUH PINGGAN. ORANG NEGERI LAIN? GENTEL TELUR KAT KAMPUNG MAK BAPAK! DUIT HABIS SURUH MAK JUAL TANAH. NAK KAWIN SURUH BAPAK JUAL TANAH. JANGAN MARAH, AKU PUN BUKAN ORANG KELANTAN.

JAWAPAN 3 :
KENAPA PUAK UMNO SUSAH MENERIMA KEBENARAN?
YAASIN, AYAT 10 : Dan (dengan sebab itu) sama sahaja kepada mereka, engkau beri amaran atau engkau tidak beri amaran kepadanya - mereka tidak akan beriman.

Wei bahlol.... tajuk kat atas tu Ku Li yang cakap, otai UMNO tu! BN tu!salah seorang pengasas petronas tu! salah seorang yg terlibat dalam memeterai perjanjian antara negeri2 berkenaan royalti minyak tu! bukan org PAS tu!
----------------------------------------------
WEI BAHLUL! MMGLA DIA BUKAN ORANG PAS, REJAM NAK CAKAP YANG ORANG BN PUN ADA YANG TAK SETUJU DENGAN DASAR BN. FAHAM?

TENGKU RAZALEIGH NI KIRANYA ABU TALIB ZAMAN MODEN LA.

macam ni ler orang umno ye..cuba ko orang bagi tahu ape ayat pe yang salah tuan guru nik aziz gtau..dan bagi sebab untuk ayat die yang salah..macam perkara samseng orang di atas dah terangkan..ke korang(meno) ni jenis baca je akhbar utusan meloyan korang terus percaya? satu lagi bagi tahu aku ape yang najib buat mengenai islam yang buat korang ikut die? nama aku hafizullah.

Panglima 7 Pulau delete 3 April 2011 at 22:41

milo suam tlg hati hati dgn tajuk, kami berdua dah lama jadi ahli PAS semasa PAS sebagai parti kampong gitu lebihkurang.saya dah baca dlm blog haramjadah GOMO tu tadi.cerita yg berbentuk artikal tu nampak mcm betul aje.tapi awas bagi yg tau GOMO itu adalah panglima perangsaraf AMNOPORNO,tu takpa.saya harap para pelawat blog MS yg pro PR kalau ada maklumat minta tolong tangkis secepat mungkin.Artikal ini pasti akan digunakan dlm PRU KE13 ni.mamat tu pasti akan digunakan sepenuhnya.siapa sebenarnya MAMATKOK NI.?

Salam.
Hak tetap hak, tak kira lah apa pun alasan. Undang2/Perlembagaan ciptaan manusia. Kalau dah menzalimi rakyat sendiri, baik beri kuasa pemerintahan kepada orang lain. Ingatlah, di akhirat nanti, segala2nya kena tanggung dan kena jawab.

Jangan banyak soal, dok diam2, fikir semula. Agama dan keimanan lebih penting, ataupun bangsa lebih penting?

Nik Aziz kata Allah samseng??mmg betul..tp fahami maksud yg sebenar..nie mesti tak tahu hal yg sebenar..Nik Aziz seorang ulama yg cuba menegakkan hukum Allah di muka bumi ini. Beliau mmg patut dihormati lebih drpd pemimpin yg terang2 menolak hukum islam..Isteri sendiri pun tidak terbimbing inikan sebuah negara..fikir2kanlah..

kenapa org kelantan ramai kat kl.
kerana nk selamat kan org melayu kl/selangor. kau tgok semua tpat ade org kelantan. dari bawah sekali sampai atas sekali.
nk harap kan melayu kl/sel aku rasa dah lama kene tipu cina/ mat salih.

bahasa kelantan
sbb org kelantan semangat permaufakatan dia kuat, klu dia jumpa sesama kelantan dia mesti ckap kelantan. nk buat camne biar le dia

bakar stadium
penyokokng selangor dulu bakar stadium / bendera

nk tolong melayu kl konon, padahal diri sendiri kena tipu dgn ulama palsu nik najis. sanggup terima kata2 allah maha samseng, bagus la tu, sama2 gi neraka

bukan muafakat, tapi semangat assabiyah, sama la macam kaum afrika tu, kat mana2 ade

antara kezaliman nik najis

Anak-anak Tadika KEMAS dihalau dari balai raya dan lain-lain premis milik Kerajaan Negeri Terengganu bila Pas berkuasa. Sehingga ini membabitkan 391 halauan dibuat iaitu balairaya 367, dewan sivik-7, dewan serbaguna-3, dewan orang ramai 5 dan bangunan di ladang-ladang milik kerajaan negeri-9.

mungkin orang2 lama tau psl isu ni

Dalam sebuah hadis, riwayat Abu Daud, seorang sahabat bertanyakan Rasulullah saw, `Apakah yang dimaksudkan dengan `assabiyah’ itu? Apakah kecintaan seseorang terhadap bangsanya dikatakan `assabiyah’?’ Rasulullah saw menjawab ‘Tidak! Yang dikatakan `assabiyah’ ialah apabila seseorang itu menolong kaumnya dalam melakukan kezaliman”.

Bagaimanapun, `ulama ’ Pas telah memberi tafsiran yang berlainan maksud hadis ini, dengan mentafsirkan bahawa `assabiyah’ itu merupakan fahaman kebangsaan dan kesukuan.

Tafsiran ini kemudiannya disongsangkan lagi dengan cara memfitnah UMNO sebagai parti `assabiyah’. Tegasnya, Rasulullah saw telah menjelaskan dua perkara di dalam hadisnya.

Pertama, perasaan cintakan bangsa bukan `assabiyah’. Kedua, orang yang membantu kaumnya melakukan kezaliman merupakan orang yang mengamalkan `assabiyah’.

Nyatanya `assabiyah’ merupakan ketaksuban terhadap kumpulan sehingga menyebabkan ahli kumpulan itu sanggup melakukan kezaliman dan membiarkan kezaliman berlaku.

Contoh Ketaksuban ialah pengikut Pas taksub terhadap Mursyidul Am mereka Datuk Nik Aziz Nik Mat, menyebabkan mereka menyokong apa saja perkataannya....

komen di atas nmpak padat dan berfakta..tp, bg aku, pengikut pas bukan taksub dgn tuan guru. tp hormat sebagai seorang yang mempunyai ilmu islam yang tinggi. kami menyokong pa yang tuan guru nik aziz ckap, cz da kebenarannya. mybe hamba Allah kat atas tu kena cari n tgk video penuh nik aziz berceramah pasal Allah samseng yang jadi isu tu.

sebenarnya isu tu dah buka mata aku dgn penipuan media. time tu isu tu tgh hangat di mainkan di media, aku da p umah sedara aku, kebetulan time tu dia tgh bukan cd yang da ceramah penuh nik aziz yang jd isu tu. ni ternyata pa yang disampaikan lain dr pa yang di putar belit di media.nik aziz berceramah da bunyi kelantan, tp aku boleh faham dgn jelas da yang disampaikan walaupun aku x faham bahasa kelantan ni.

nasihat aku, sapa2 yang masih tertipu dgn media pa yang dismpaikan oleh nik aziz, cari video ceramah penuh nik aziz tu... n nilai sendiri. jangan baca, dengar sebalah pihak ja. nnti buta hati

[KAMI SENTIASA DI BALAKANG TUAN GURU NIK AZIZ TEGAKKAN ISLAM NI BUMI MALAYSIA]

aiseh..isu royalti je kutuk nik aziz apekehal...mmg hak rakyat kelantan pon royalti tu..penyokong bn jwb ler persoalan royalti tu..apekehal lak nik aziz jd mangsa ni..aku dak bwh umo ni pon malu la dgn penyokong umno bn ni..siyes..

budak bwh umo

bukan isu royalti, ni isu nik aziz kutuk tuhan dia sendiri

ni mesti slh paham ni..aku dah dengar ceramah tu..nik aziz x kutuk sapa2 pun..ko dah dengar ke ceramah tu?? kalo lom, dengar la sampai hbs..nk tido dh.bye.

budak bwh umo

Salam, Maaf saya mencelah...
Kenapa kebanyakkan komen penyokong UMNO di sini (komen pro UMNO) kelihatan bodoh-bodoh belaka?

Adakah kamu benar-benar penyokong UMNO, atau kamu hanyalah penyokong Pakatan Rakyat, yang menyamar jadi penyokong UMNO yg bodoh, sebagai untuk memburukkan UMNO?

Saya tak fikir penyokong UMNO begitu bodoh...

-Pemerhati bebas-

Ketaksuban pengikut umporno terhadap madey dan balaci2,

boleh jadi tokeh/minum arak..hello parpubabi dia campion bab ni A1
boleh ada saham judi
boleh raba bontot lepas tu jadi duta
boleh rogol budak bawah umor
boleh rogol amah
boleh rasuah dan jadi menteri
boleh fitnah orang tanpa bukti yang sahih
boleh rembat duit rakyat macam duit mak bapak dia...
boleh berpolitik secara kotor,hukum islam diperlekehkan
boleh,boleh,boleh..malaysia boleh


dan kepala penyokong umporno pun terhangguk-hangguk
kegembiraan bila kena kencing oleh mangkok madey dan balaci2

royaliti minyak untuk rakyat kelantan yang berhak pasal pukimak ni rembat..
inila 'assabiyah' untuk rakyat kelantan yang sebenarnya

org yg bersetuju allah itu samseng tak patut diberi sebarang hak.

Nik Aziz Bodo la. En. Bahar pun sama! Hahaha. Kalau dah samakan Allah dgn ciptaan = Samseng = Makhluk. Tak ke bodo namanya tu. Mana boleh Allah disamakan dengan makhluk mahupun sifat2nya. Pegi la tanya ulamak yg betul. Kalau nak adil lagi pegi tanya Ulama luar negara. Jgn tnya osama dan gengnya sudah. Takde hikmah nye langsung. Hidup di akhirat lebih selamat kalau ditakbir oleh orang yg tak gunakan agama daripada orang yg gunakan agama seperti pembohong yg namanya Nik Aziz. Hangpa semua orang PAS memang bodo! Agaknya sebabtu ramai samseng orang kelantan. Hahahaha. Kejap lagi kita tgk.

Shirk in al-Asma was-Sifat (the Names and Attributes)

Shirk in this category includes both the non-believer practices of giving God the attributes of His creation as well as the act of giving created beings God's names and attributes.

dengan kata lain, sebenarnya tak boleh langsung taruk perkataan samseng itu pada sifat allah. samseng itu sifat manusia, mmg x boleh ditaruk pada sifat allah,kerna ia akan menyamakan sesuatu dgn allah. mungkin nik aziz ni nyanyuk atau terlalu taksub dengan politik sbb itu lah perkataan itu terkeluar.

Milo Suam / Rejam..lu check IP semua Tanpa Nama ni, konfirm IP same je..

P/S: Ingat org bodoh ke? BN bayar ko nak buat keje ni, jilat bontot Najib la..

Aku ni jahil sebab tu aku kene ikut telunjuk ulamak, bukan mufti ulamak pukimak kat UMNO, makin jahil aku.

menda laa geng2 pro-umno buat kat sini? dah la komen ngarut2 blaka.... buat malu jer.....
apparaaaa....... nak tunjuk ilmu agama tinggi tp cetek......

kalau x reti ape2 jgn nak komen2 la......
solat cukup 5 waktu tah ke tidak yg ckp nik aziz bukan2 tuuu?

mat skudai

sape pernah dgar najib b'ucap d sertakn dgn bcaan ayat2 al quran dr mlut dia sndiri?mkna al fatihah pn x taw la igt ke x..bini sndiri pn kpala bogel..sah2 calon neraka...nk taw dtail bc ksah Nabi ms isra' mkraj'..kalo laki x dpt nk cntrol bini,biar je bini wt mksiat brterusan(cth:x ttup aurat),laki 2 dkira dayus..kalo ayah bia ank wt mksiat,ayah dayus..sbelum bini2 n ank2 yg dbiarkn buat mksiat (msa kt dunia) masuk neraka,laki yg jd ktua ni dlu awl2 kne sumbat dlm neraka 2..

pasal Allah swt smseng:mmg Allah swt lyak nk smseng pn,dh dlm quran sndiri byk sbut,kalo ssorang 2 lggar hukum Allah swt umpamanya,wt mksiat,lwan Islam dsb,balasanya Allah ckp msuk neraka(auzubillah),yg sal balasan neraka 2 sume UGUTAN dr Allah swt..sape rs dia lg smseng dr Allah,ha!!!lwn jela Allah..tp kalo wt baik,amal ajran Islam,msuk Syurga..

p/s:org smseng je yg brani n layak nk mengugut org len..:)

Nik Aziz Bodo la. En. Bahar pun sama! Hahaha. Kalau dah samakan Allah dgn ciptaan = Samseng = Makhluk. Tak ke bodo namanya tu. Mana boleh Allah disamakan dengan makhluk mahupun sifat2nya.

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/tengku-razaleigh-hentam-purajaya-pulak.html#ixzz1IUTEQd1p

Tanpa nama (4 april) yg tulis statement d ats:
>kecik2 x baca sifat 20 ke???ntah2 x taw kot apeke bnda sifat 20 tu kn..hahaha..org cmni baek xyh komen la..wt malu muka sndiri je..kalo diam org x kn kata ssorg 2 bodoh,tp kalo dh bsuara,wt kua statement bodoh,x saje2 org taw kite ni bodoh..kecian kt dia..rajin2 ler dgr kuliah kt surau msjid..jgn ngadap je utusan menipu 2..

Korang sumer, takyah la layan Beruk Samseng yg tak abis2 bercakap pasal isu "Tuhan Samseng" tuh. Si beruk dungu tu memang sah tak tgk clip video penjelasan berkaitan isu tersebut.

http://www.youtube.com/watch?v=8Cz0hB_FDGU

Kalau dia tgk dan still tak paham lagi, dah memang jelas si beruk UMNGOK tu mamang jenis bangang tak reti bahasa + semangat asobiyyah cap beruk.

Don't feed the troll.

eleh, org UMNO asik dok ckp PAS sesat la, nik aziz bagi ajaran sesat la, PAS parti ajaran sesat la, hahahahahahaha

kalau sesat naper jabatan agama x gi dakwa PAS bawak ajaran sesat mcm diorg wat kat al arqam... hahahahahahahaha

org2 UMNO /BN ni sbnrnyer sajer jer tau suka wat lawak.... hahahahahahah

rejam...terharu atas usaha anda.hingga tak terkata.sedih andainya cita2 anda tak tercapai....

salam..aduh mcm ni pnya komen mana ada pengajaran dan pembelajaran...jgn bermusuh tapi jawab la dgn baik2...kalau x dapat jwb...jgn byk pusing..bikin malu ja..

-pro pakatan rakyat yg selalu lawat blog ni sila dapatkan email atau fb atau fon number antara 1 sama lain n build 1 team yg boleh bagi komen yg bagus2..jgn komen haprak2 pon korng masukkan malu la kite ni kan blog pro PR.

-org2 lame otai2 politik atau tidak yg tau nk tangkis2 dgn hujah2 bagus sila kedepan.

-komen dari org BN yg bijak2 mmg jarang nk jumpe dalam ni..tapi ade jgk org BN yg bijak2 berhujah diluar sana silakan jemput kemari membela adik2 BN yg terkial2 nk menjawab ni...

-admin tapis la kalau sempat komen2 yg x ada point lgsung...atau komen yg memalukan...mcmcna ni...org komen nik aziz jadi nik *$%##@ pon keluar...lebih baik tapis daripada semua melenting tentang hal yg sbenarnya "kelalaian n kealpaan admin ttg sensitiviti sesuatu isu"

-team penghujah lawat la blog2 pro BN n bagi hujah bagus2 n jgn emosional jika mereka maki hamun. tunggu sahaja otai2 mereka buleh jwb ke x?????

-aku boring asik baca babi sial ank anjing pukimak haram ada merata-rata perkataan yg kotorkan minda dalam ni jd emosi pembaca dpengaruhi perasaan benci je...kite kan nk hidup sehat..msti xnk kanser otak kn???hari2 baca anak haram babi sial pnye pkataan kn boleh jd barah...bia kita lakukan perubahan~!

ultraman cosmos

kenapa penyokong BN asyik menyatakan ttg pernyataan TGNA menyatakan Allah tu 'samseng'...bukan ker lebih baik mereka dengar ceramah tu sampai habis baru komen??bagi pendapat aku,perkataan samseng digunakan sebagai ganti kepada sangat berkuasa..tiada siapa pun boleh melawan kehendak Allah bila Dia berkehendakkan sesuatu...Kenapa pula penyokong2 BN senyap bila tindakan DS Najib Meletakkan kalungan bunga di makan Kamal Attartuk??adakah apabila penyokong Bn buat benda tu,terus ianya menjadi halal di sisi islam sedangkan sudah disepakati dan dipersetujui oleh Majlis Fatwa Kebanggsaan,meletek kalungan bunga adalah haram di sisi islam...ini berikutan peristiwa hari pahlawan dimana setiap kali sambutan hari pahlawan,PM/YB akan meletakkan kalungan bunga di Tugu Kebangsaan aka Berhala Kebangsaan

Pasal orang kelantan di merata2..ini menunjukkan orang kelantan kuat berusaha untuk mencari rezeki,tidak hanya mengharapkan simpati kerajaan negeri/kerajaan pusat...orang kelantan lagi pandai dalam berniaga dan buat bisness..kredit patut diberikan kepada kerajaan pusat kerana telah mengamalkan diskriminasi ekonomi kepada kerajaan kelantan dan sekaligus membuka mata anak2 kelantan tentang susahnya hidup di negara sendiri dan mengambil tindakan untuk merantau dan belajar untuk survive di negara sendiri walaupun hanya bekerja sebagai pemungut sampah...itu lebih mulia dari menerima wang haram dari hasil cukai or minyak yg totally hak milik rakyat kelantan..aku orang kelantan,dan aku xkisah di hina jika orang kata orang kelantan miskin dan minta sedekah di negeri lain,janji aku dan org2 kelantan yg lain tahu,kami mencari rezeki yang halal...

fikir2 kan lah

ultraman cosmos berkata lagi

Pasal penduduk kelantan bercakap menggunakan dialect kelantan tu,adakah menjadi satu kesalahan??apakah yg kami guna tu bukan bahasa melayu??bahasa melayu tetapi dialect kelantan jer..kenapa mesti samakan orang kelantan dengan indonesia??adakah sekarang ni penyokong2 BN menganggap orang kelantan ada lah warga asing??begitu hebat betul orang2 BN ni berfikir...adakah lepas ni apabila berjumpa sama2 orang kelantan,kami perlu speaking in english??hahaha...habis mcmna pula dengan orang sabah/perlis/penang/melaka/terengganu/swak??adakah mereka pun bangsa asing sebab mereka pun ada dialect juga...ohhh aku lupa plak..penyokong2 BN jer yg warganegara malaysia...kalau sokong PR,jadi warga asing..hahaha

Ada 10 samseng PAS bawah komen aku! Hahahaha! Dah cakap dah! PAS = Parti Ahli Samseng!

Oleh:
Orang yg kata En Bahar Bodo

KEPADA YG TAKSUB PADA PARTI DAN PEMIMPIN, BACA NI...http://politikislamsebenar.blogspot.com/2011/03/luahan-hati-mengapa-kami-meninggalkan.html

Orang amno mana nk dengar ceramah Agama.. Ronggeng-ronggeng bolehlah. lepas tu dangdutttt dan lepas tu telan air setan dan lepas tu cakap soal agama.... nk bezakan alim ulama dan alim ularmakkk pun dah jadi bodoh macam keldai. itulah pencacai umngokkkkkkkkk

Soalan:-

"org yg bersetuju allah itu samseng tak patut diberi sebarang hak.
4 April 2011 1:37 AM

_____________

jawapan Aku :-

salam bro..meh aku ajar ilmu agama skit kat ko...
Klu seorang ustaz atau ulama tuh kata Allah maha samseng atau Gagah Perkasa dan Pemberi Azab... tgk ar dulu dari segi ayat dan konteks kata..bukan main amik sekerat2 cam utusan meloya dan wat provokasi!!

aku rasa kat sekolah ade je ustaz2 & ustazah ngajor kat ko pasal Asma ul husna kan?? sia2 je blajor agama kat sekolah tapi xtau maksud nama Allah swt dan maksudnya..baik korang pergi menuntut lagi... ilmu farhu ain wajib ke atas umat islam!! setakat pandai ilmu geografi,ekonomi n matematik tp jahil ilmu agama..
TAK DER MAKNA NYER DER!!!

CONTOH LAIN : - 81. al-Muntaqim = =المنتقم =Maha Penyiksa ..

http://ms.wikipedia.org/wiki/Asmaul_Husna!!



-AMRI -

INI AKU AMBIK DARI KAMUS LAIN PLAK...

25. Al-Muzill (Al Muzill) = Artinya Yang Maha Menghina

____________

SO, bilamana korang tgk Allah swt tuh Maha Menghina korang tau ke maksudnyer ape? adekah Allah swt menghina manusia atau ciptaan-Nya??
kalau xtau tanyalah ustaz2 dan berguru.. janganlah wat pandai2 tapi sebenarnya jahil!!!

sekadar memberi nasihat,pendapat dan teguran..Assalam..


-Amri-

nie aku nak bagi tau kepada umno hanpa nie dah le kapiaq(kafir)keturunan anak haram lak tu,nape otak hangpa nie dah kena ais ke sampai bahalol nak mampus nie dan bangsa anpa nie kan boleh cakap elok2 sangat sebab angpa nie jenis anak haram(anak luar nikah)

ooooo pandai pula cari wiki amik maksud nama dan sifat allah

tolong guna wiki atau kamus cari maksud perkataan 'allah'

anon 4 April 2011 10:23 AM
ultraman cosmos

Pasal orang kelantan di merata2..ini menunjukkan orang kelantan kuat berusaha untuk mencari rezeki,tidak hanya mengharapkan simpati kerajaan negeri/kerajaan pusat...orang kelantan lagi pandai dalam berniaga dan buat bisness..kredit patut diberikan kepada kerajaan pusat kerana telah mengamalkan diskriminasi ekonomi kepada kerajaan kelantan dan sekaligus membuka mata anak2 kelantan tentang susahnya hidup di negara sendiri dan mengambil tindakan untuk merantau dan belajar untuk survive di negara sendiri walaupun hanya bekerja sebagai pemungut sampah...itu lebih mulia dari menerima wang haram dari hasil cukai or minyak yg totally hak milik rakyat kelantan..aku orang kelantan,dan aku xkisah di hina jika orang kata orang kelantan miskin dan minta sedekah di negeri lain,janji aku dan org2 kelantan yg lain tahu,kami mencari rezeki yang halal...

------------------------------------------
ape beza orang kelantan ngn org indon, kalo nk cakap cari rezeki halal, org indon pon sanggup naik sampan dtg malaysia sbb nk cari rezeki.

tapi org kelantan datang kl, bukan sbb bisnes, tp sbb kl ade entertainment, ade awek sana sini, ade pub, sbb tu diorg terhegeh2 dtg sini, bile xde duit, ragut beg duit org, sampai ade sorg kelantan tu tersangkut telur dia kt kereta.

to kelantanese
datang negeri org tu hormat la sikit org2 kt sini,datang kt stadium orang pastu gi bakar, bodo sial, stadium negeri sendiri xnk bakar

ape beza orang kelantan ngn org indon, kalo nk cakap cari rezeki halal, org indon pon sanggup naik sampan dtg malaysia sbb nk cari rezeki.
-------------
orang kelantan, dalam negara sendiri di anaktirikan, hasil bumi kerajaan pusat angkut, pastu ada hati nk bg wang ehsan..
tapi org kelantan datang kl, bukan sbb bisnes, tp sbb kl ade entertainment, ade awek sana sini, ade pub, sbb tu diorg terhegeh2 dtg sini, bile xde duit, ragut beg duit org, sampai ade sorg kelantan tu tersangkut telur dia kt kereta.
-----------
kalo ko g survey, kebanyakan kedai makan di area kl ni adalah dimiliki oleh orang kelantan.. kat ofis aku ni pun dlm Oil & gas industry, banyak anak kelantan yang bekerjaya bagus2..


to kelantanese
datang negeri org tu hormat la sikit org2 kt sini,datang kt stadium orang pastu gi bakar, bodo sial, stadium negeri sendiri xnk bakar
----------
siapa yang mula provoke? bukan stadium pun yg dibakar, bendera je.. xde lg kes stadium hangus terbakar, kalo ade pun runtuh kt Terengganu sbb otromen yang hentam...

1.6 juta penduduk Kelantan risiko HIV

MACHANG – Kira-kira 1.6 juta penduduk Kelantan yang mengesyaki diri berisiko tinggi dijangkiti virus HIV perlu menjalani saringan untuk mengesahkannya bagi mengurangkan jumlah penghidap yang tertinggi berbanding negeri lain.

Timbalan Pengarah, Jabatan Kesihatan Kelantan, Dr. Abu Hassan Ashaari berkata, ini disebabkan pihaknya mengesan jangkitan virus itu menyerang mangsa tanpa mengira umur walaupun warga emas 60 tahun ke atas.

“Mereka sama ada lelaki atau perempuan terutama yang kerap berkahwin dan tidak menyedari pasangan masing-masing pembawa virus berkenaan,” dedahnya kepada pemberita selepas merasmikan Hari AIDS Sedunia 2009 peringkat negeri di sini semalam.

Beliau berkata, golongan berisiko itu boleh menjalani ujian HIV di pusat kesihatan atau hospital kerajaan secara percuma tanpa perlu mendedahkan identiti diri.

Katanya, sejak jangkitan HIV mula dilaporkan pada 1986, jumlah kes baru HIV tertinggi dilaporkan pada tahun 2005 ialah 1,239 orang atau 93.9 bagi setiap 100,000 penduduk di Kelantan.

kredit : kosmo.com.my

Post by rejam at 5.35pm
Jam 715pm.orang bersiap2 nk solat.solat diutamakan dahulu. tapi lain jadi nampaknya. perang mulut pun agak-agak lah.
Ia menjadi perkara lagha(lalai) hingga lupa kita sebagai hamba allah di muka bumi ini. saya hanya menasihati sahaja.dan juga kepada diri saya juga. Perkara-perkara buruk seperti ini hendaklah dijauhkan sama sekali.
Kerjakan solat dengan ikhlas.dengan itu semua anggota menjadi ikhlas dan sempurna.
Sempurna solatnya,maka sempurnalah amalannya dan jika rosak solatnya,maka rosaklah amalannya.Ini telah disebut dalam hadith.
Politik pun politik jugak. Tapi islam mesti menunaikan tanggungjawab sebagai orang Islam.
kepada yang mengutuk,ingatlah dosa anda. Ulama pewaris nabi. Kutukan itu juga bererti anda mengutuk kepada nabi. ingatlah wahai saudaraku..hanya sekadar ingatan.surah al-ikhlas

ooooo pandai pula cari wiki amik maksud nama dan sifat allah

tolong guna wiki atau kamus cari maksud perkataan 'allah'...4 April 2011 1:16 PM

_____

kesian aku tgk budak xde nama nih...
aku just cerita secara general je bai.. menda2 nih semer nak dptkan kesahihan kenalah berguru.. janganlah jadi pemalas sgt dan tuntutlah ilmu agama tuh sampai ke liang lahat..


-AMri-

Bertapa BENCIA nya BN pada orang2 MELAYU kelantan

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=31664:kelantan-terus-dianiayai-bn&catid=1:utama&Itemid=50

adehh...baru aku tahu, ada makhluk kat malaysia ni yang benci kat orang kelantan rupanya...ermm, tape lah, nak benci2 kami pun, bukan redho korang pun yang boleh bawa kami masuk Syurga...aisehh...pernah la 2 3 kali otak aku terfikir, cam best je kalau kelantan neh keluar dari malaysia, wat negara sendiri...eheh...aku kalau dengar org ngutuk Tok Guru ni memang hot semacam je...gaya najib dia mengamalkan ajaran Islam yg sebenarnya Islam je...haih...
tapi, serius, aku kecewa bila ada orang benci kat kami rakyat kelantan tanpa sebab yang kukuh...satu diskriminasi dan agak racist di situ bhai...nak merasa dok kat kelantan, meh la jenguk negeri kami yang tercinta neh...baru boleh kenal kami ni macam mana...ape daa...dah le lari topik...dok ngutuk orang...

p/s:aku akan berjuang bersama-sama PAS untuk menegakkan Islam kat bumi Malaysia neh...Daulah Islamiah matlamat kami...Allah matlamat kami yg paling tinggi...kalau nak kenal Pas ni sape, rajin2 la buka laman web kami...insyaAllah boleh je ambik sebanyak mungkin info tentang PAS bagi mereka yang dok kami kami parti sesat tuh...ermm...and, try fikir 2 3 4 5 kali before mengutuk pihak lain...just buka hati dan minda...mohon taubat daripada Allah, istighfar banyak2...moga Allah ampunkan kekhilafan hamba2-Nya

Gaduh lah korang... gaduh lagi... aku baca ni sambil ketawa tgk korang gaduh... hahahaha...

Laa..masih meroyan nak jadi PM ke kuli batak ni?

Dah le melompat sana sini.

haihh...

laaa... org kelantan gi carik makan kat negeri lain pon nak salahkan kerajaan kelantan?? abis tu tiap2 hari beribu2 org johor carik makan ke singapore tu apa citer??... salahkan kerajaan johor bole?? apa ke bangang korang ni

apa kes hang smua nie???
kes ceramah nik aziz biaq la kat dia..yang dok komen tu knapa..level pmikiran yang komen cramah nik aziz tu x cukup tu...depa pnya level pmikiran level budak tadika yang x blajar sifat 20...

yang hal duit ehsan tu mmg x patut..
tu dah hak rakyat kelantan..bagi ja la..mcm juga yg kat terengganu..tu bukan duit ehsan tapi royalti..
buka mata..buka hati...jgn buka aurat ja...

hal org kelantan g kerja kat mna tu lantak la...
depa tu bukan bangsa asing..rakyat malaysia gak..

yang geng UMNO tu sokong la 1Malaysia..realisasikan slogan presiden UMNO..jangan malukan 1Mlaysia..hiduplah kita bersatu padu..sokonglah yang baik..teruskan dengan semangat yang bersatu padu..bukan sahaja dengan kaum n agama lain..tapi dengan kaum sendiri dan agama sendiri..

yang geng PAS plak..teruskan dakwah anda..teruskan perjuangan..ramai penyokong anda di serata malaysia..hidup tanpa Islam yang tulen, sia2 nikmat yang di beri...

student law UUM


EmoticonEmoticon