Monday

Raja Nong Chik mahu jemaah surau ingat Umno/BN ketika solat


JEMAAH salah sebuah surau di Pantai Dalam berang dengan tindakan Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai, Raja Nong Chik yang dilihat sengaja mahu jemaah surau tersebut mengingati Umno dan BN serta dirinya ketika menunaikan solat di surau terbabit.

Lihat gambar di bawah ini, pada bulan Ramadhan lalu, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu telah mendermakan sejumlah sejadah di surau terbabit, namun meletakkan "pelekat kekal" dengan logo 1 Malaysia, Umno dan BN di atas sejadah tersebut.


Malah turut terpapar di atas pelekat itu ialah nama beliau sebagai penderma sejadah tersebut.

Hal ini membuatkan orang ramai yang menggunakan sejadah tersebut menjadi tidak khusyuk ketika menunaikan solat lantaran terpandang "pelekat kekal" tersebut yang betul-betul dilekatkan pada kawasan pandangan mata ketika jemaah "Qiam" di dalam solat.



Difahamkan ramai jemaah yang mengadu tentang hal ini kerana merasa terganggu dengan sejadah berpelekat Umno/BN itu. Tambah parah ramai jemaah berang kerana terpaksa sujud di atas pelekat Umno/BN itu ketika menunaikan solat berjemaah.

Akhirnya terbongkar bahawa ini merupakan taktik Raja Nong Chik mempopularkan dirinya di kalangan penduduk setempat untuk bertanding di DUN Lembah Pantai pada PRU13 nanti menentang penyandang, YB Nurul Izzah Anwar.


ReJaM© "Betul-betul macam syaitan, nak bertanding punya pasal sanggup kacau orang sembahyang... "

8 comments

Sanggup buat mcm tu demi politik betul-betul pendukung Parti Syaitan yang dikenali...

ni yg menguatkan semangat aku untuk sokong bn dan pangkah pr..

kalau PR yg buat mcm ni kompem mengamok perkosa.. bangang betol..

perkosa ahli2 nya smua bangang tahap lima paling worst sikatak chip dier..bangang sebangangnye

umno bodo kan??? suka sgt buat bende yg dibenci org. keje org bodo. nk pikat pun..gune la akal.

Klu nak buat amal pun biarlah ikhlas....apa nk jd org skrg dah salah gunakan agama

mcm ni ada hati nk jadi pemimpin lupa kan je lah nong chik oii...

X segak lngsung nk jd pemimpin


EmoticonEmoticon