Wednesday

Video propaganda bodoh Umno di YouTube dapat lebih 3000 dislikes


MACAM-macam cara untuk memperbodohkan rakyat agar jangan menyokong Pakatan Rakyat. Terbaru sebuah video propaganda entah hape-hape dimuat naik di internet menyeru rakyat agar jangan menyokong Pakatan Rakyat.

Apa yang melucukan, lelaki yang berlakon di dalam video propaganda itu membayangkan kononnya dalam masa 100 hari pertama, jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, negara ini akan jahanam.

Teringat kata-kata bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo kononnya Negeri Selangor akan bangkrap dalam masa dua tahun jika Pakatan Rakyat memerintah negeri itu. Tapi sampai sekarang Negeri Selangor tak bangkrap-bangkrap, malah makin maju kah kah kah...



Menurut sahabat blogger ASD, lelaki yang muncul dalam video ini adalah pelakon drama Alia Kasih bernama Afzan.

Tinjauan ReJaM© di YouTube mendapati, setakat artikel ini ditulis, video propaganda bodoh itu telah mendapat 3157 undian dislikes berbanding hanya 37 likes. Ini maknanya, warga internet tidak bodoh untuk mempercayai propaganda bodoh seperti ini.







ReJaM© "Propaganda bodoh untuk orang-orang bodoh... "

12 comments

Sebab apa selangor tak bankrap..sebab janji pru tak di tunaikan..cakap tak serupa bikin.

Aku punya air free mana , jangan janji aja , nanti masa mengundi siap kau .

Aku sjk 2008 dpt air free.pakatan rakyat kini dihati

Pelik...ade ke sape2 yg berkuasa nk menjahanamkan negara sendiri...kalau dh jahanam, sapa plak nk berkuasa...propaganda yg xda otak...confirm keja si rais...

Tak masuk akal.. Kenapa dekat2 nak PRU baru nak buat video mcm ni? Apa yang kami mahu adalah negara yang aman damai! Tiada rasuah! Tamat belajar senang mencari pekerjaan! NO PATI! Org miskin tak dilupa(jgn hari raya jer muka dok masuk newspaper hari2 bagi sumbangan!) lepas tu mereka kembali kepada kehidupan daif mereka! Menteri tidak boleh terikat dgn mana2 syarikat untuk merebut WANG daripada peniaga dan kontraktor! SPRM sentiasa memantau MEREKA jika sesuatu yg ganjil berlaku (menteri2 dok buat rumah besar2 tu.. Darimana mereka dapat wang?? Sedangkan GOVERNMENT SURVANT) pekerja kerajaan suka sangat meminta2 (rasuah!).. Banyak la lagi kes kes.. Boleh buat buku nanti! For POLITICAL PEOPLE OUT THERE! WE'RE NOT STUPID AND DON'T TREAT US LIKE STUPID!

Dah tau Ada rakyat miskin jgn lah sume nak rely dgn bantuan kerajaan... Ajar lah orang miskin buat duit... Davelope orang2 miskin ni..kalau terus nak harapkan sumbangan x mengubah mentality Dan sikap maka bersepahlah orng2 miskin Kat Malaysia... X salah tolong dgn sedekah.. Tapi kalau tlng orng miskin dgn mengubah kehidupan Dulu pun x pe... X perlu rely dgn kerajaan...

Rumah aku free je air, siap bil air negatif lagi... Ko duk mane?

Nak rely camne... Tender sume korang sapu... Felda korang kasi jahanam... Harga sawit n getah duk merudum... Ko lain le... Dapat projek juta lion... Bolot sorang2... Makan rasuah... Suap sana sini...

Paip dh kena potong lh tu..bil air negetif je kah3...

Nk nilai biar adil bro..peminpin pr suci ke..

Klu btul xnk susahkn rakyat jgnlh mtk diorg hulur derma kat tin milo je msa ceramah..nk kempen tp sakau duit org kg..malulh..
Felda jahanam??? Duit felda bg ko cekik, kebun xnk jga..malass..bg alasan mcm2 tp sebenarnya korg mmg pemalas..

Kena kau db987. Terbaik 7.32pm. Heeeee pemalas tapi nk pendapatan puluhan rm. Kerja sikit lepas tu tidoq. Org kaya lu dengki. Lu ni db 987 bangsa pemalas tapi nak kaya , hati busuk, mulut busuk heee...


EmoticonEmoticon