Thursday

Video propaganda Umno agungkan tugu peringatan penjajah


SEMALAM MiLo SuaM ada menyiarkan sebuah video propaganda memburukkan Pakatan Rakyat. Pelakon di dalam video itu membayangkan kononnya negara yang telah dimajukan oleh Barisan Nasional selama 55 tahun akan jahanam dalam masa 100 hari pertama jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia klik sini [Video propaganda].

Cuba anda perhatikan latar belakang video tersebut baik-baik. Apakah monumen yang tersergam gagah di belakang pelakon tersebut? Bagi yang tidak tahu, ia adalah Tugu Peringatan. Terletak berhampiran dengan Tugu Negara di Kuala Lumpur.

Buat pengetahuan anda semua, itulah tugu yang selama ini memesongkan sejarah Malaysia. Itulah juga tugu yang selama ini digunakan oleh penjajah British untuk memperbodohkan rakyat Malaysia dan juga memperbodohkan askar-askar Melayu setiap kali menjelang Hari Pahlawan.



Cuba lihat tulisan nama-nama pahlawan yang gugur terpahat pada Tugu Peringatan ini. Tiada satu pun nama orang Melayu, namun setiap kali Hari Pahlawan askar-askar Melayu akan berhimpun depan Tugu Peringatan ini kononnya untuk memperingati pejuang-pejuang yang telah terkorban klik sini [Tugu Peringatan].

Tarikh 1914 dan 1918 merupakan tarikh Perang Dunia Pertama, yang langsung tiada kaitan dengan Tanah Melayu. Apa rasionalnya rakyat Malaysia disuruh memperingati askar-askar British yang gugur pada Perang Dunia Pertama?



Lima puluh tahun lalu British menggunakan Tugu Negara ini untuk memperbodohkan orang Melayu supaya percaya bahawa askar British adalah pejuang Tanah Melayu.

Tahun ini, 2012 Umno melalui video ini menggunakan Tugu Negara untuk memperbodohkan rakyat Malaysia dengan propaganda Pakatan Rakyat akan jahanamkan negara kah kah kah...


ReJaM© "Malang sungguh siapa yang percaya dengan propaganda tali barut British ini... "

32 comments

Komunis tu 100x lg kejam dr british..kenapa pemimpin korg sanjung..kenapa iktiraf anjing2 ni yg pernah sembelih atuk moyang kita dlu,.nk dpt kn undi sanggup khianat bangsa..sedihnya..

Memang betul , orang kampong saya ramai dibunoh komunis kerana tidak memberi barang makanan , nak minta tolong mat sabu , mat sabu belom lahir masa itu .

Bila masa pulak pembangkang sanjung komunis??

Bila masa pulak pembangkang sanjung komunis??

Umno ckp,
Komunis=cina..
Stakat ape yg aku faham la tu..
Walaupun komunis da xde,da pupus,da bubur, tp org umno masih cakap kaum cina=komunis..
Komunis jahat,kejam,bunuh org,sembelih org jugak..melayu xjahat,xberani nk bunuh org,xpegi merompak..da name pun mase perang,mesti la ganas dan kejam..tp kalau najib yg beperang kompom die xkn membunuh melain kn upah org utk membunuh,sbb najib xde te**..kn2?
Org cina ni kite kene benci,biar pun sampai kiamat..jgn berbaik2, sbb dorg tu komunis..betul ke cmtu?kalau da otak korg befikiran camtu,jgn duk melaysia la..g duk endon la..da tau malaysia ni rakyat berbilang kaum..bodo xbertempat..umpama meludah kelangit..

stuju dgn kt kt raihan.... ramai org kita kat msia msh prejudis thadap sesuatu kaum. tolonglah buka hati dan fikiran tu. jdlah insan yg berakal dan berilmu. zaman komunis itu dah blalu kini kita anggap sejarah. apa kata kita d msia ni blajar mnerima bhw neg kita byk kaum... agama dan budaya.

Kalau nenek enkau kena rogol cina komunis kau marah tak ?

Sengal... Ape citer ko ni... Ko da masuk alam mane nie...

ketidak cerdikkan tahap max.... ni mesti org upahan umNO.... menjawab kerana nak duit... satu ayat RM 2... hahaaha

Mat sabu cerdik tak ?

Ni off topic x?
Nk marah tu mmg la marah..tp ape kite boleh buat?nk rogol die balik?
Kalau nenek kau kne bunuh?ape boleh kau buat?bunuh balik ke?sbb tu kite kene patuh dgn hukum islam(bg yg beragama islam)..sume da di ajar oleh nabi,cume cara penerimaan kite berlainan..skrg ni bile hukum allah x dijalankn tp digantikn dgn hukum manusia (gov) maka terjadi la sikap kurg senang,tidak puas hati,double standard,rasuah dll..setuju?sesungguh nya allah telah merela kn sesuatu kejadian,maka kite sebagai hamba nya wajib percaya pada qodo & qada..kalau pun nenek kau kene rogol bergilir2 sampai mati,percaya la pada allah,ada hikmah di sebalik kejadian..oleh itu tunduk pada allah,belajar berubah daripada buruk,kepada yg baik,yg baik kepada yg lebih baik..jgn la menjadi manusia yg pemarah,sesungguh nya perasaan marah itu dijadi kn utk syaitan..jgn la kite membunuh,jika saudara kite dibunuh..tapi cari la keadilan,hukum la si pembunuh,dgn hukuman yg di ajar oleh nabi kita..(Sesungguh nya,sy ni bukan seorang ustaz,alkitab,penceramah bebas, sy hanya seorang hamba allah yg biasa melalukan kesilapan,sy minx maaf kalau tersilap perkataan dan maksud..sy tulis ni berdasar kn pgalaman sendiri dan ilmu2 yg diterima melalui ceramah2..sy bukan org yg sempurna..

Si pengintai/penggoreng/pembungkus,
Aburaihan

Bijak..knape?nk blaja dgn die ke?tp die blum bukak kelas lg..kalau rse2 nk belajar jugak,ikuti program ceramah beliau..ok?
Jgn nilai seseorg melalui muka2,bunyi2 berita..nilai seseorang selepas berhadapan,bertemu 4 mata..bru sesuai..btw,mat sabu antara pemimpin yg berani bercakap benar tentang sejarah malaysia..jgn belajar dgn pemimpin umno, dlm buku jelas2 tulis org putih tu penjajah, tp bile tnye sape penjajah, 'oh bukan org putih, tp org putih tu la yg bg kemerdekaan malaysia'..memang la bebal, sebab kite perang dgn org putih, bukan perang dgn komunis..bodo mcm monyet..ok?sedap?
Bg cuci otak kau jap,
Org kite suke mkn ayam,jijik mkn monyet,
Org asal pulak,jijik mkn ayam,suka mkn monyet,
Sbb monyet makan pucuk daun,ayam makan cacing/taik..
So now, adakah anda berfikir seperti orang asal?tanpa berfikir panjang dan tanpa kaji selidik..krna gula penyebab kencing manis,harga gula dinaik kn..mcm tu la mksud aku..simple,pimple..

Nak belajar politk boleh lah dengan mat sabu , itu pun belajar politik pas , nak belajar sejarah jangan harap lah .

Mat labu cucuk bini org tu ke????? Mana cerdik sbb tak ada akai

Mat labu cucuk bini org tu ke????? Mana cerdik sbb tak ada akai

Mat labu cucuk bini org tu ke????? Mana cerdik sbb tak ada akai

Ish2 mcm2 hal..

Mat Sapu pandai kata.. "Mahhhhh.. bulu sangkut idung nih Mahhhhhh.."

ZoRRo..

Dh lupa ke nik ajis jatuh hukum haram bkonsi dgn kapir utk tabir negara..dh lupa ke..cpt sngat lupa ko ni..pas piss pusss..dlu lain skrg lain..

Ke..ke..buat2 x faham ke! Buat2 bodoh..x pyh spin lh bro!!

1:31 : penjelasan dr si otak mereng!!!

Cuba tnya mak bapak n atuk ko..besar x jasa komunis tu pd diorg dlu2, seronok x hidup msa zaman komunis tu..dpt jawapan nnti kongsi2 ea...

Oi otak batu..zaman perang mmg la tolol..klau tanye atuk kau pun atuk kau ckp xseronok..ko pg palestin sane,tnye dorg,sronok ke dok palestin tu?ko pg tnye askar yg jage smpadan tu,sronok ke jage sempadan peganag senjata?jgn la lembab sgt..kau ni benci ape sebenar nya?cina ke komunis?komunis da xde kt malaysia ni..jgn la bongok sgt..yg ade cina je..kau nk benci cina,tp sbb cina la atuk kau dpt pakai honda kapcai..bodo sgt la kau ni..kau tgk melayu,ape teknologi yg melayu bawak?kapal seram tu?bersyukur la sbb malaysia terlibat dlm peperangan,kalau melaysia xperang,jgn ckp kapal terbang,selipar jepun pun ko xkenal..bukak la kitab alquran,zaman ape yg xberperang..raja tu dpt jd raja pun sbb beperang..kau igt org asli suka ke kt raja?rmpas tanah org?xde sape suke beperang la,terima la hakikat hidup..yg lemah akan dipijak..bersatu untuk membangun..jgn la kau harap kn melayu bersatu,pastu nk pijak cina..nnt cina bersatu pijak melayu pulak..bodoh betul,tau nk perkauman je..

Mcm tu la cara org umno pikir . Tu yg dok makin kalah teruk tuu..

Mat sabu, mat sabu..tak habis habis..mula2 dsai, kene tuduh kau2, kene hina 1 malaysia..lepas tu mat sabu pulak..tp bile bawak pegi mahkamah,kalau jgk..ckp manipulasi mahkamah..skrg ni pasal nurul,tggu je la keputusan mahkamah..
Umno itu penipu melayu..sbb tu melayu mundur, india yg dtg sbagai pencacai pun lebih maju dr melayu, boleh bina kuil sehebat klcc..sbb ape?sbb mudah melayu di tipu..ape lg yg korg nk bangga kn dgn umno yg umpama sampan berlubang,menara condong,tin kosong,lidah bercabang,sarat dgn rasuah,kembung dgn ulat2 rasuah yg semakin lama semakin membiak..-ABU-

Kalau kita mengata orang , satu hari nanti orang akan mengata kita , kalau kita fitnah orang satu hari nanti orang akan fitnah kita ....serupa politik juga , pas ke umno ke sama sahaja , politik itu daki dunia .

Buta sejarah....g skolah balik....blaja sejarah erk...kah kah kah...

nenek ko kene rogol ke sampai ko marah sangat?

yg bangang sgt ni pasal apa...MCA tu parti apa... dah kawan pun puluh tahun... baru tau ka cina tu komunis....

ade ke diorang suruh budak2 sekolah sembah tugu tu macam org pas sembah teoh beng hock..??

eerkk..kamu dah lahir ke belum masa tu, gaya mcm dah lahhir je.

Pas dgn umngok tak sama. Umngok memperjuangkn assobiyah @ kaum/ bangsa sdgkn Pas mperjuangkn Islam. Nabi s.a.w petnah bersabda yg mafhumnya lbh krg begini... bkn dr kalangan aku org yg mperjuangkn assobiyah. Lalu sahabat pun btanya: apakh assobiyah? Jwb Nabi s.a.w assobiyah itu ialah perjuangan bersifat perkaumn.


EmoticonEmoticon