Friday

Anak Tun Mahathir, Mokhzani kini manusia ke 14 terkaya di Malaysia


ANAK Tun Mahathir, Mokhzani Mahathir terus mengaut kekayaan dan kini semakin mengukuhkan hartanya apabila dilaporkan meningkat satu lagi anak tangga menjadi manusia ke #14 paling kaya di Malaysia.

Perkara itu disahkan oleh laporan portal berpengaruh Forbes yang mendedahkan kekayaan anak bekas Perdana Menteri Malaysia itu kini berjumlah $685 Million (RM2.1 Bilion).



Sumber kekayaan Mokhzani Mahathir, 51 dilaporkan oleh Forbes, bersumberkan daripada perusahaan minyak dan gas. Sebelum ini beliau dilaporkan menduduki tangga ke #15 sebagai manusia paling kaya di Malaysia ~ Kritis Online

Inilah faktor besar mengapa Tun Mahathir paling takut jika Barisan Nasional tewas pada pilihanraya umum yang akan datang. Beliau sudah menggunakan kedudukannya sebagai Perdana Menteri selama ini untuk mengayakan anak beranaknya.

Sebuk dengan slogan "Hidup Melayu!", "Hidup Umno!" ke hulu ke hilir, yang hidup bukan orang melayu tapi anak-anak Mahathir. Amalan nepotisme mengayakan anak beranak ini sudah lama diamalkan oleh pimpinan Barisan Nasional terutama Umno.

Kalau anda sahabat pembaca yang gua hormati masih tak nampak semua ini, sila celup kepala anda di dalam longkang dan pergilah ke Jabatan Pendaftaran Negara mintak "resign" jadi manusia kah kah kah...

ReJaM© "Seronok tak kena tipu dengan anak beranak Mahathir? "

91 comments

astagfirullah. semoga diberikan hidayah

Apa masalah klu dia kaya..ananda keling tu bilionair cekik duit org kat astro maxis tu ko tak bising plak, kita ni mungkin tak bernasib sebaik anak tun tu tp janganlah kita nk salah kn dia sebab dia kaya..klu dulu ko ditakdirkn jd akan tun pn ko pn dh kaya raya..dh takda masa nk usahakan blog milobasi ko ni..

Takda beza antara LONGKANG dgn blog MILosuaM..sama2 busuk..hati.

Aku kalau jadi anak mahathir pun nak kaya juga , time bapak jadi pm masa itulah kita nak tumpang senang , kita tidak boleh lurus macam tiang elextrik , dalam dunia sekarang kalau kita lurus orang akan pijak kita .

Ok ler 2 biznes mokzani brjaya, dia kuat bkrja...ok ler 2 biznes tanah nga n ngeh brjaya, dia kuat kautem...hehehe

Blog pencacai tin milo. Sekaya mn dn sehabat mn kku tk ada kerja keras tk berjaya juga. Ni blog paling sampah. Tk boleh tegok melayu kaya dn senang. Ini lah blog milosuam

Bro. Milosuam ni pencacai tegar DAP. Buntut DAP dia yg jilat

Blog pencacai tin milo. Sekaya mn dn sehabat mn kku tk ada kerja keras tk berjaya juga. Ni blog paling sampah. Tk boleh tegok melayu kaya dn senang. Ini lah blog milosuam

Mak datuk kayanya dia...hanya rakyat yg miskin sprti aku n caicai umngok.

X belajar sejarah puak2 umno ni.
Saidina khalid alwalid yg x pernah kalah perang dan bole jd manusia terkaya pd zaman beliau pun cuma ade sehelai baju sebagai hartanya. Anak rasululah fatimah nak minta tanah yg rasulullah kerjakan pun x dapat sbb harta rakyat (baitulmal).
Ini pakai nme bapak pun bole kaya? Hebat2 orang melayu ni. Ini br betul melayu bijak makan melayu x cerdik.

Kah kah kah.

"dalam dunia sekarang kalau kita lurus orang akan pijak kita"

Salaam saudari/saudari di atas.

Tak ada gunanya anda membaca Al-Fatihah setiap hari setiap waktu "eh dinassirotol mustaqim" meminta kpd Allah SWT agar ditunjukkan jalan yg lurus yg luhur yakni jalan Nabi Muhammad SAW tetapi lebih suka memilih jalan yg tidak lurus dan menyimpang yakni pedoman drpd Syaiton!

Tidak hairanlah di akhir zaman ini umat Nabi Muhammad SAW byk di kalangannya memilih utk menjadi atau berketuakan Wali Syaitan dan tidak mahu mendekatkan diri dan mengenali Wali Allah. Ya khir.

Korg rasa kalau mokhzani bukan anak tun mahathir, tapi dia keja kuat gile, akan jadi kaya camni tak?? Dia kaya sebab bapak dia ex-PM,so most of oil n gas project dapat kat company dia. Yg sipi2 ja dapat kat company lain yg pemiliknya bukan anak ex-PM. inilah namanya nepotisme.. Bangang! Ni bukan sebab org dengki dia kaya, tapi sebab dia berjaya guna pengaruh bapak dia, bangang!!! Tan Sri Syed Mokhtar kaya rtaya org tak bising sbb org tahu dia mmg kerja sendiri, tak guna pengaruh bapak! Bodoh nak mampus pengomen2 yg kata kita dengki mokhzani sbb dia kaya..

dah terang lagi bersuluh....inilaa..pencacai umngok...masih lagi tak sedar....

Abis kalau ko buka warung goreng pisang..modal&barang org tua ko bg (biasalah baru nk hidup)..lepas tu berjaya!!! KO NK CAKAP ORANG TUA KO SALAH LH ERRK SEBAB KENAPA TAK BIARKN AKU USAHA SENDIRI CARI MODAL..apa yg ko ada skrg ni belum tentu hasil usaha ko sendiri dulu lh..

Mokzani tu kaya aku tak heran sangat..lg heran klu ahli politik bru sepenggal jd MP dh berbiji biji keta mewah@banglo dah ada, mcm mana erk? ?? Rezeki dia kot!!!! Kih..kih..kih..

Dah dekat nak ngundi ni makin ramai pencacai umno

Nak hidup goyang kaki jadi orang kaya , nak jadi orang kaya tak boleh hidup goyang kaki ....., lebai lebai pas asyik dudok kedai kopi macam mana nak kaya , kita kena cari ilmu dan berusaha , kita jangan salahkan mahathir kalau hidup kita susah , zaman mahathir dah berlalu , peluang ekonomi banyak disekeliling kita , cuma kita tak tahu menfaatkannya , jangan asyik hemtam kerajaan dekat kedai kopi aje !

puak puak pas sepatotnya kena hantar pulau bukom dekat singapura itu supaya dicuci otaknya , anak mahathir dah kaya memanglah dia pandai berniaga , niaga itu sunah nabi , nabi tak suroh umatnya jadi papa kedana , kepada puak puak pas cuba tukar cara berfikir anda , jangan asyik cari salah orang aje , katak bawah tin milo ke ?

jadi pencacai umno brapa sen dapat ja. banyak ke.. kalau banyak aku pun nak jadi.. kot kot boleh kaya nanti

Mungkin lebih baik mokhzani ni jadi cikgu sekolah atau......tros jadi n.presiden ameno cam yb nurul izzah. Baru la idea politik bapak dia x hilang. Modal besau tue noq...hihi.

Kancan Tirana.

Kalau nak kaya kena berkawan dengan orang kaya , kalau nak niaga kena kawan dengan orang niaga , kalau nak jadi balaci pas kena kawan dengan balaci pas juga , itu sahaja kitaran hidupnya , hidup ini tak susah sebenarnya , yang buat susah diri sendiri macam lebai lebai pemalas yang dudok kedai kopi itu......abang haji milo suam satu !!!!!! Hehehehe

Time melayu kaya, ade je org persoal... yg cina tu ramai kaya xde lak org bising... ini mentaliti org melayu... kelas ke3 punye minda

Kalau diturih pun keluar tulisan .jangan kata apa 2 leeee biarkan dngan uuuuuuo nya

Masalahnya dia kalau bungkus duit rakyat bapa dia sapu utk bail out.bila dia kaya satu sen pun kita tak merasa.kaya bkn usaha sendiri.nasibla kita rakyat biasa kena usaha sendiri.

Aku gentle la bangang.mak bapak lama dah tak ada.Guna duit sendiri kecil kecilan buat modal dan tak mkn duit haram.

Heeee.... betul2. Org kaya pun salah

Cina kaya, umno yg jual bangsanyer.
Kan mahathir dh cerita bisnes alibaba.
Org umno yg buatkan? Kah3...
pertikai tahi tgh jln sapevpunya tp rupanye tahi sendiri.
Kah3

Wa kaya wa kilija lor..tapi wa dapat pelojek untung sikit saje lor. Itu olang busat mau komisen banyak
Lor. Wa tak mau tamak tapi wa kilija macam lembu untuk kaya lor. Bole lasuah lagi wa kaya....

Ko sapa nk tentukan halal haram..ko niaga kecil kecilan ko yakin ke 100% tak makan duit haram..cara ko komen pn mcm blh agak busuk hati punya org..gentle konon pegrrh daaa. .

Jd ko marah sebab tak dapat merasa lh ea..kesian!! Pegi lh buat sesuatu jumpa Mokzani ke..cal dia ke..apa lh..
Jangan lh duduk warung sambil baca harakah je..kena gerak laaa!!!

Bukan cina kaya sebab adanya org melayu mcm ko ke..pemalas dan sibuk hal org je..
Nk elak tahi lembu tngah jalan tp terpijak tahi sendiri rupanya..kih..kih..kih..

Jd pencacai pr lg cpt kaya..gerakan tin milo je cpt lh kaya..

Terbaek!!!!!
Cer tengok bpa kerat melayu dlm senarai no1 ke 10 bilionaire Malaysia...ehm
Sedih tgk siMilo ni...produk yahudi

Ko yg vongok

Busuknya bau cirit....
Padan muka ko setan penganut Partai Ajaran Sesat
Esok kubo ko buat tepi umah...jgn campor masyarakat
Sebab kubor ko lebih bising dari org lain

Seram ke ko af@sfuck

kubo ko diterima bumi tak tau lagi sebab pertahankan pemimpin yg pecah amanah. Takkan tahi depan mata pun tak nmpk lg.

Biar x kaya dr kaya yg memijak bangsa aku sendiri.
Kata belajar sejarah, ko belaja sejarah bangsa mayan kot. Kah3. Sejarah islam tolak tepi tu yg meroyan.

Kah kah kah

Bukan maksum..
mesti ko kerja kerajaan kn? Btn dah pergi blm?
antara 100 bisnesman cina aku jumpa yg buat bisnes ngan gomen telah mengesahkannye. Hampir 90%. Nak bukti apa lagi?
Tak caya, tanya lah sendiri.

Orang melayu islam sejati akan tolak rasuah sebab tu x dapat projek.

Kah kah kah....

Bukan maksum.. Xpayahlah namakan diriko bukan maksum.. Dah tahu ko bukan maksum jgn namakan ko bukan maksum.. Dah tentu lepas muhammad tidak umat manusia maksum.. Tulah jahil.. Dah tentu2 ko bukan maksum dan xkan terjadi.. Lebih baik ko namakan diriko superman.. Sbb berangan nak jadi maksum.. Dan encik superman kamu masih setia dgn mahathir aka melayu sebenarnya mamak makuti.. Yang keling2 ananda tu adik angkat beliau.. sebangsa sebenarnya dn cik det nie.. SUPERMAN UMNO

Dorang duduk kedai kopi xpe.. Daripda duduk pub minum arak keluarqn san miquel.. Saya kamu anti pas... Sebab pas maukan islam ditegakan.. Saya amat tahu kamu benci dap.. Sbbkan dia bagi dana lebih dkt institusi islam penang.. Dan saya tahu kamu sayang umno.. Sbb kamu sayang dunia.. Dan kamu masih buta agama..

Islam dah lama tegak dekat malaysia , tak payah bising bising , tak payah kecoh kecoh , dah negara islam dah , pasarana islam semua dah cukop , kenapa buta hati kamu ?

Apa nak gaduhh....
Tunggu je la PAKATAN RAKYAT berkuasa nanti....
Kalau Mokhzani tak buat salah, selamat la dia....
Kalau ada buat salah, ke'dalam' la jawabnya....
Aku percaya sistem kehakiman dibawah PAKATAN RAKYAT nanti lebih telus dan adil....
Tunggu je la....
Tak lama mana pun....

Adil lubang tahi anwar lah , pemilihan pkr kerusi terbang melayang !

Woi Bukan Maksum dan Anon 11:55 pm, Butuh Pak Hangpa. Ananda Krishnan pun proksi Mamak Mahadey jugak. Mamak Mahadey Anak Beranak pun kongsi untung dgn Ananda. Of coz la on paper Mamak Mahadey tak berani jadikan Anak dia sbg org terkaya sbb takut rakyat kacau teruk. Woi bangsat, tlg sekoq melayu tu bukan tlg melayu namanya, tu tlg kroni la pelaq woi. Bangsat punya manusia!!!!

ni bukan dah bengkok dah pelaq woi, tu namanya mengketedarah duit rakyat.....bangsat...pi la tumpang duit mahadey, jgn tumpang duit rakyat pelaq woi...

Busuk hati Butuh Pak Hangpa. Ananda Krishnan pun proksi Mamak Mahadey jugak. Mamak Mahadey Anak Beranak pun kongsi untung dgn Ananda. Of coz la on paper Mamak Mahadey tak berani jadikan Anak dia sbg org terkaya sbb takut rakyat kacau teruk. Woi bangsat, tlg sekoq melayu tu bukan tlg melayu namanya, tu tlg kroni la pelaq woi. Bangsat punya manusia!!!!

kuat kerja butuh pak hang, setakat bergayut belakang politik pak saja, tak payah sembang kemas. BN bungkuih nanti aku nak tgk Mokhzani kuat kerja ka atau kuat terima Notis Kebankrapan.....jahanam punya manusia...

Woi bangsat, tlg sekoq melayu tu bukan tlg melayu namanya, tu tlg kroni la pelaq woi. Bangsat punya manusia!!!! tak salah mahadey tlg anak dia tp dlm masa dia tlg anak dia, dia biaq melayu yg jauh lebih rajin bekerja dari mokhzani tp merempat sampai separuh abad...barua punya mamak mahadey....

Betul betul...tak lama mana pun kan
pakatan nak bungkus.....
Tak sabor benor aku ni....

Salaam saudara/saudari Anonymous 30 December, 2012 5:40 AM

Alhamdulillah, semua

Islam sudah cukup yakni tertegaknya SYIAR Islam. Tegaknya

mestilah seiring

SYARIAT Islam.

dibina untuk solat

dipenuhi org? Di mana org Islam di

waktu

dan

hari2

Bermaksiat? Lupa

berniaga dan langgar waktu solat?

Islam adalah ‘din’, cara hidup yang paling sempurna. Macam mana Tuhan nak tolong kita, kalau Tuhan dan agama kita pun, kita permainkan? Ramai yang nama saja Islam, bagaimana dengan amalan dan cara hidup kita? Sampai bila kita nak tipu Tuhan? Guna nama Islam, berpura-pura Islam sebenarnya seorang yang fasik. Sempurna ke kehidupan kerabat diraja serta para ulama yang berdiam diri bila melihat kemungkaran berlaku di depan mata ibarat hama di seberang nampak, gajah depan mata tak nampak. Ulama, polis, raja berdiam diri bila tersebar luas berita ada umat Islam yang menerima ugutan bunuh dari seorang kerabat diraja Johor. Itulah sebabnya saya gunakan tangan menulis buku untuk mengingatkan mereka yang berkuasa jangan lupa Tuhan. (Petikan dari Buku SSS,S.H ALATTAS).

Kita tengok orang yang berkuasa dan raja tak adil, pemimpin angkuh, sombong, zalim, saudara kita main judi, minum arak, terlibat dengan LGBT, kita diam. Ada yang buat bising bila orang hina Nabi, itu sangat bagus. Apakah perangai kita tidak memalukan Nabi Muhammad s.a.w? Terutamanya mereka yang layak digelar “the ugly muslim”. Kita duduk sebelah mereka yang melakukan kemungkaran, kita tengok saja, bersubahat namanya, dosa sama. Tuhan kalau turunkan bala, semua rakyat dalam negara terkena seperti petir, puting beliung, banjir dan macam-macam malapetaka yang menimpa Amerika, dan tsunami di Acheh dan Jepun. (Petikan dari Buku SSS,S.H ALATTAS)

(PEMBETULAN DI ATAS)
Alhamdulillah, semua prasarana Islam sudah cukup yakni tertegaknya SYIAR Islam. Tegaknya SYIAR mestilah seiring dengan tegaknya SYARIAT Islam. Adakah masjid2 dibina untuk solat Jumaat shj dipenuhi org? Di mana org Islam di hari2 dan waktu solat yg lain? Bermaksiat? Lupa Tuhan? Sibuk berniaga dan langgar waktu solat?

Apa ni sampai sebut butoh pulak ' bapak kamu tak ada butoh ke? Macam mana kita orang nak sokong pas nanti ! Lidah itu cermin hati '

Dimana islam dimana kita ? Dimana parti pas dimana islamnya ? F-ARN tolong jawab !

Kat pulau bukom tu ada kilang sabun ke utk cuci otak ,,, musykil aku ...

Oii bangang anon 7:23..anwar kaya sebab bapak dia kaya..bapak dia kaya sebab dia pn kroni mahathir dulu..yg tak kaya kaya pak hangpa sebab hangpa pemalas dok abiskn beras je..

Dia ni dr td sebut pak hangpa & butuh..rasa2 dia komen ni bukan pakai jari tp pakai pala butuh pak dia kot..jangan marah arr awak yg ajar lagu tu...

Bangsattt..sapa yg merempat separuh abad tu? Kasi tahu aku boleh bangsatt..

F-arn: kat mana PAS dengan apa kemungkaran yg saudara sebut kn td..kat mana..??
Komen berjela jela tiada nilainya kalau tuan punya badan sendiri tak jujur & ikhlas menghayatinya..

Aku keja sendiri tak pernah kerja kerajaan..
Tak bermaksud bila kita memilih dunia itu kita meninggalkan agama..dan islam pn membenci kemiskinan dan kepapaan.
Orang melayu islam sejati memang akan tolak rasuah tp tak menghalang untuk membuat projek..fahamkan dulu baru blh ketawa kah kah kah.

Lubang tahi najib lagi best..putih kemerahan jomlah umngok masukkan lu punya belalai klubang najib...umno n lubang x dpt dpisahkan.
.

Anon 1:49. : aku tak sempurna lh sebab tu "bukan maksum" sedar diri..
Yg tak sedar diri je susah nk mengaku kesalahan sendiri susah nk taubat kerana ego politik..
SUPERMAN tu ko yg iktiraf bukan aku jd kolh yg pakai nama tu ea..

Orang melayu kena buat revolusi mental sebenarnya ! macam mana orang melayu nak bersatu kerana cara berfikir orang melayu itu tidak selari , sepatotnya perbezaan pendapat itu rahmat , bukan membawa perpecahan , yang umno cakap macam ni , yang pas cakap macam ni , masing masing bermain sentimen politik .

Napa lh org pas suka cakap butuh pak hangpa, aku rsa lh dia ni paling bangsat dlm mlysia......bodohhhhhhhhhhhhh.

Ko cerita projek gomen yg mne ni? Yg ijm punye ker genting punya? Ker ko yg supply kamera aes.

Saidina umar berkata, jika dia mengetahui abdullah mengambil harta baitulmal yg diamanahkan oleh umat islam untuk kepentingan nya, maka dia sendiri akan menghukum abdullah.

Sori bro, aku lebih suka membaca sejarah islam dr sejarah tun sri lanang.

Mungkin pemimpin pujaan ko adalah kamal artatuk.
Kah kah kah....

Dato najib: kah kah kah.. Sebab aku ramai org melayu gaduh2 kat blog.. Kah2.. Melayu2... Mentiliti teruk! Aku untung bnyk, ko apa dapat?

Dato najib: aku gembira malaysia tersenarai antara negara paling top terima rasuah.. Yerla dh 50 tahun malaysia amalkan rasuah, mana boleh ubah lagi..nak projek kene rasuah dulu. Duit, malam2 bagi pelacur main dulu baru dapat projek.. Atau bagi kete, o taja anak balajr kat oversea smpi graduate.. Ini yg terjadi kat maaysia tercinta.. Payah nak ubah.. Sbb mak bapak kita dah diajar mcm tu..

Ada ke patut logo besar satu malaysia kat tepi pantai klebang melaka berharga rm300k?? Ada logik ka. Td aku pegi tgk logo tu dah jadi mcm tapak sejarah purba. 300k utk brng yg dlm anggaran rm30 ribu shj? Kenapa? Sbb aku as dato najib nak bagi kenyang kroni2 aku.. Kenapa sbb dh mmg tradisi poliik malaysia mcm tu..
Jgn lupa undi aku ok!! Haha

Ko plak diterima bumi ker?
Kalu rasa2 tak diterima tu...ko mintak kat NickyAjis...dia leh menjanjikan Sorga pada ko pencacai HamPAS

Inilah org produk bn.
menghalalkan cara nak kaya walaupun dah terang2ngan kronisme.
sebut islam bkn main tp yg jelas didpn mata dipejamkan.
Inilah dinmakan "syaitan yg baik', kaya tapi menimbulkan syak wasangka rakyat.
Mari2 "syaitan" jgn peduli apa orang nk kata, kita kaya kita bole buat apa kita suke, kita raja, Kita gunakan nama islam tutup mulut mereka yg hitam hatinyer.

Kah kah kah.........

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Segala puji bagi Allah dan selawat kepada junjungan Nabi Muhammad SAW, para sahabat dan kaum keluarganya. Amin.

Alhamdulillah..syukur. terima kasih kepada yang respons sahabat2 sekalian. Mari berdiskusi secara ilmiah dan tiada maki-makian. Saya secara jujur tidak bersetuju sama sekali sahabat2 kita di sini di pihak mana sekali pun yang emosi berlebihan sehingga maki-makian yg tidak enak.

Manusia akan kembali kepada asal from dust to dust. daripada tanah kembali kepada tanah. Sahabat yg pertama bertanya di manakah Islam, di manakah kita?

Islam itu ada dalam diri setiap insan/manusia/hamba Allah......yang mengenal dirinya dan mengenal tuhannya. Awal-awal agama adalah mengenal Allah. Roh yang ditiup semasa dalam kandungan ibu kembali kepada Tuhannya.Nak balik macam mana kalau Tuhan sendiri pun tidak kenal.Manusia mati, Tuhan tak mati.

Di manakah kita? Anda sendiri yg boleh menjawabnya. Sejauh mana anda telah mengenal diri anda sendiri? Anda menjadi hamba kepada yg SATU atau mnjadi hamba kpd yg byk? Di akhir zaman rmai umat manusia mnjadi hamba kepada WANG dan KUASA.

Samada org itu mengidamkan kuasa dengan wangnya ataupun orang itu mengidamkan wang dengan kuasa yang mereka ada.

Jadi dimanakah Islam kita? Jika kita dah kenal diri kita barulah kita mahu mengenal Allah. Bagaimana mahu mengenal Allah? Kenalah menuntut ilmu Tawhid dan ilmu keTuhanan yg terdapat dalam hakikat, tarikat dan makrifat. Carilah Guru yg bermatlamatkan Akhirat bukan yg bermatlamatkan Dunia. Guru yg lurus jalan tareqatnya jelas sanadnya sampai terus kepada Nabi Muhammad SAW. Kesimpulannya di manakah Islam kita di Malaysia? Masih byk yg perlu diperbetulkan dan diperbaiki. Tuntutlah dan pelajari ajaran Islam yg sebenar yang tiada penyimpangan. Hanya dengan ilmu dapat melahirkan keTaqwaan kpd Allah SWT.

Soalan yg seterusnya dimanakah ISLAM Pas? Saya tidak semestinya bersetuju 100% setiap tindakan yg dilakukan oleh PAS. Yang Benar tetap akan saya katakan Benar dan yg Salah tetap akan saya katakan Salah. Ya mungkin ada segelintir ahli2 atau pemimpin PAS yg tergelincir atau cenderung kpd mazhab2 yg tertentu, tetapi jumlahnya sedikit dan minoriti. InsyaAllah dgn dakwah yg berterusan dan satu hari nnti di bumi Allah, di Malaysia ini dilantik org yg bertanggungjawab tentang Agama Islam terdiri daripada yg benar2 Ahlinya maka Islam yg sebenarnya yg dibawa oleh Nabi Muhammad SAW dapat ditegakkan. InsyaAllah.

Anda boleh buat perbandingan perjuangan kedua-dua parti ini. Satu mahukan undang-undang Islam dan satu lagi tidak mahu bahkan memperlecehkan hukum Allah! Subhanallah. Adakah dengan laksanakan hukum Allah di negara berbilang kaum ini akan menjadi huru-hara? dipetik dari jawapan orang No.1 negara Malaysia ini: “Negara akan huru-hara jika dilaksanakan hukum Hudud”. Subhanallah. Dia yg ciptakan Dunia ini atau Allah?

Saya ingin membuat perumpamaan disini: Ada 2 kapal terbang yang akan membuat perjalanan ke 2 destinasi yg berbeza. Kapal terbang Pertama adalah dari Syarikat Penerbangan orang Muslim/Islam. Destinasinya adalah ke Las Vegas. Kapal terbang ke-2 adalah dari Syarikat Penerbangan org bukan Islam. Destinasinya ke kota Makkah. Kapal terbang pertamakah atau yg ke-2 kah yg anda pilih? Sila jawab dan kemukan hujah anda.

“Setiap pemimpin yg Durhaka kepada Allah dan tidak mengikuti kebenaran, kemudian menyuruh rakyat atau bawahannya supaya taat kepada ajarannya, baik secara paksa maupun sukarela, maka org yg menyerah diri, mengabdi dan taat kpd penguasa, pemimpin yg fasiq tersebut berarti ia menyembah TAGHUT.”

Adul A’Ala Al Maududi

Dalam bukunya

“Al-Musthalah Al-Arba’ah Fi Al-Qur’an”

Saudara "bukan maksum".... terima kasih dengan komen anda. Bukan anda yg dapat menilai keikhlasan saya, sesungguhnya Allah sahaja yg dpt menilainya serta Alim yg dianugerahkan Allah untuk membantu Hamba Allah yg ingin membetulkan niat keikhlasannya menghambakan diri kepada Allah SWT.

Ya komen saya yg berjela2.... adakah saudara membacanya dan berfikir tentang kebenarannya? Jangan malas berfikir.

Anon 1:11..ko sebenarnya nk sindir sapa ni!!! Terasa pemimpin&penyokong pas dengan ayat ko "sebut islam bukan main..."
klu nak tegur cakap baik2 jgn sindir2 mcm ni..pedih tau hati ini!!!

Pemimpin&MP pakatan tu yg buat project semua rasuah lh ea..kat kelantan n penang tu Diorg cekik project rasuah lh ea..JAWAB DENGAN JUJUR TAU!!!!

Aku mengharapkan melayu kat tanah melayu ni bersatu je bro..dh bersatu baru lh islam dapat ditegakan dgn sempurna..itu je.

Tlg bersopan

Dato anwar: jib..ko adjustkan aku 1@2 projek boleh? Aku pn nk makan jgak..

Dato najib: ishh..mana boleh! Tggu lh ko jd pm nanti..

Dato anwar: jd pm??? Kah..kah..kah..aku berangan jela jib.

Dato najib: kesian penyokong2 ko kat blog & ceramah2 lh nuar..apa lh ko ni!

Dato anwar: itu pencacai lh jib..bukan penyokong! Penyokong2 aku tengah holiday kat overseas..

Najib&Anwar : KAH..KAH..KAH..

Bukan maksum,
Pedih x pedih kena terima hakikat ler.
Sapa yg rasa pengikut syaitan yg dikenali memang tak terasa lah sebab kan syaitan musuh islam.

Kah kah kah

Kata2 ko mcm merelakan dia org sebat duit rakyat.
Kebulor2 aku x minta pn mkn kt org umno.
Aku dh kata puak2 yg kronisme dn nepotism ni akan wujud. Ingatlah kisah umar mcm mne dia bahagikan tanah rampasan parsi.
" akuv takut umat islam yg kaya bertambah kaya, dn miskin bertambah miskin jika tanah ini beredar dikalangan mereka sahaja".
Perang khaibar, perang yg kecil dn x bole disamakan dgn perang qidiyah.
Kte kite blajar dr sejarah, 13 mei lah, merdeka lah, tapi nape semua buta sejarah islam?
cube ko jawab.

F-aRn.
Engko ajelah jadi pm. Pemimpin skrang
baik bn ataupun pr takde pun yg betul2
ikut ajaran islam sebenar.



Cikhidungmerah.

Dekat pulau bukom itu memang tak ada kilang sabon ! Tetapi memang ada tempat cuci kapal dagang , saya pernah kerja cuci kapal dekat sana 20 tahon , kalau penganut pas nak cuci otak boleh saya tolong cucikan !

Bro. Tlg sertakan bukti bole?
pnt nk lyn serkap jarang ni

Yelah 2013 nk jumpa Mokzani minta tolong bisnes mesti cpt kaya.

Ambo tok tau. Ambo sakit perok

Sesiapa yang menulis dekat sini baik pas atau umno seelok eloknya jangan mencarutlah! , nabi kita tak ada ajar macam ni , nak tulis , tulis ajelah , jangan sampai mencarot .

Selamat menempuh 2013 tahun kebinasaan umno & keruntuhan kerajaan BN.
Yes! Year 2013 UMNO Be End. khallassss..
Justru itu maka kita tunjukan solidariti rakyat prihatin yg inginkan perubahan!
Jom kita ramai2 ke Himpunan Kebangkitan Rakyat pd 12hb January 2013 di Stadium Merdeka!
Kita realisasikan 1 juta kehadiran utk beri isyarat kpd SPR agr usah jdi kaldai tunggangan umno!!
umno be end usah pekak badak!!!

Bagus juga anak mamak ni jadi kaya sebab mengangkat mertabat Melayu dan bangsa Melayu tumpang sekaki atas nama kekayaan mamak hasil merompak kekayaan negara..jadi semua bangsa Melayu dibela oleh kroni mamak ni.Ada kilang arak berharga 2 bilion lebih siap yang tidak bangga! Bangsa Melayu lah patut berbangga dan perlu berterima kasih kepada mamak ni jutaan kali.kalau tiada mamak mahathir ni tiadalah Melayu hari ini.

Degan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Segala puji bagi Allah dan selawat kepada junjungan Nabi Muhammad SAW, para sahabat dan kaum keluarganya. Amin.

Salaam Cikhidungmerah

Kata-kata saya adalah umum. Dituju utk semua org tak kira pangkat, darjat, berharta atau tak berharta termasuk Cikhidungmerah juga.

Sbb tu rakyat dibawah yg bukan pemimpin juga harus muhasabah diri dan berusaha berubah kpd Islam yg sebenar. Anda juga akan berkeluarga satu hati nanti ataupun sudah berkeluarga kiranya. Ilmu untuk memimpin dan mendidik anak2 harus dipelajari. Cuma kaedahnya yg anda sendiri harus tentukan. Mahukan didikan beracuan Barat ataupun acuan yg telah diajarkan oleh Baginda Nabi Muhammad SAW.

Memang benar pemimpin juga adalah manusia biasa, tetapi dia menjadi ketua manusia. Sebagai umat islam kita perlu memilih yg terbaik walaupun mungkin tidak dpt memenuhi semua kriteria atau kualiti yg diperlukan seperti kata Saidina Abu Bakar As-Siddik di atas mimbar ketika dilantik selaku Khalifah selepas wafat Rasulullah SAW: “Aku bukanlah yg terbaik diantara kamu, selagi aku mengikut Al-Quran dan Sunnah, kau ikut aku jika tidak tinggalkan aku”. (Petikan dari Buku SSS, S.H. Alattas)

Apa pun, asas pertimbangan dalam memilih pemimpin mestilah kembali kepada agama. Utk kepimpinan apa juga bidang termasuk rumah tangga, akhlak dan moral adalah elemen terpenting dalam semua keadaan kerana mereka akan menjadi contoh kepada pengikut. (Petikan dari Buku SSS, S.H. Alattas)

Ingat, bila ketua rosak, ulama rosak, akhlaknya cintakan dunia, takut mati maka rosaklah penduduk seluruh negara.

Selagi penduduk negara itu tidak bertukar menjadi baik, maka pemimpin yg naik juga tidak akan dtg dari kalangan yg baik. Tokoh korporat dan undang2 yg ketat macam mana sekalipun mereka yg tak takut kepada Allah akan melakukan kerosakan. Hukum umumnya, “Allah tidak akan benarkan pemimpin yg baik memerintah org yg jahat dan orang yg jahat memerintah org yg baik-baik”. (Petikan dari Buku SSS, S.H. Alattas)

Terima kasih sahaja kerana mencadangkan saya menjadi PM. Saya kenal diri saya. Saya tidak akan pikul Tanggungjawab dan Amanah yg Besar itu sekiranya saya tahu diri ini tidak mampu. Wallahu a’lam. Ya khir.

Yg nak memaki hamun ni buat apa? akhlak semua mana? Ada ka mana2 pemimpin suruh memaki hamun... yg mana x suka blog ni xyah baca la yg nak marah pasai apa? Kalu umno kat jalan yg benar nak takut/marah buat apa kat pihak pakatan?

Kah kah kah.. Dato najib n dato anuar sama2 main golf kat singapura. Kita duk perang2 mulut.. Melayu2.. Nasib baik aku keturunan cina islam. Haha..

Kesimpulannya:-
Menentang umno adalah jihad.
Parti umno adalah parti setan yg dkenali....jelas sejelasnya.
Para pndokongnya trdiri dari iblis pelesit hantu raya hantu rimba n seangkatan dgnnya.

Ciri ciri fanatik pas diatas , tak lama lagi dia jadi pelampau agama atau teroris !

Kalau nak berjihad sertai hamas digaza , kalau mati lawan israel sudah tentu syahid milikmu . Tetapi pas parti kampong , nak jihad apa barang dekat malaysia ini .


EmoticonEmoticon