Sunday

Kemenangan Pro-A, Sokongan ‘Palsu’ Anak Muda - Pemuda PAS Negeri Sembilan


KEMENANGAN Pro-A dalam Pilihanraya Kampus (PRK) baru-baru ini hanyalah imej 'palsu' sokongan anak muda yang ditonjolkan oleh UMNO/Barisan Nasional.
 
Ini kerana, PRK dijalankan dengan tidak telus dan sistem pengurusannya yang tempang dimana pihak universiti lebih berpihak calon-calon kampus yang pro kerajaan (BN).
 
Sebagai contoh, proses membuang undi di UIAM terpaksa dijalankan dua kali kerana proses undian  pertama mengalami masalah teknikal disebabkan kelemahan sistem e-undi yang dikendalikan oleh pihak universiti tersebut.
 
Selain itu, wujud budaya samseng semasa tempoh PRK, dan ugutan yang oleh calon Pro-M yang bertanding . Ada juga mahasiswa yang dipaksa membuang undi calon yang bukan pilihan mereka, jika tidak mereka akan diambil tindakan oleh pihak universiti.
 
Perkara ini tidak menjadi 'misteri' kerana Pakatan Rakyat telah mendedahkan Projek Ops2020 dalam Parlimen sesi yang lalu. Ia terbukti dirangka untuk memenangkan calon-calon kampus yang pro-kerajaan.
 
Soal keterbukaan berpolitik di kampus juga menjadi sandiwara BN. Pihak kerajaan bersikap double standard terhadap mahasiswa. Mana-mana mahasiswa yang cenderung kepada PR akan diambil tindakan tegas sedangkan membenarkan mahasiswa lain mengikuti program-program doktrinisasi BN di kampus.
 
Barisan Nasional khususnya UMNO perlu sedar bahawa Generasi Y kini lebih cenderung menilai kepada  agenda yang ditawarkan kepada mereka, bukannya mudah termakan dengan doktrin UMNO/BN.
 
Sebagai contoh, PR mempunyai political will (keazaman politik) yang tinggi menawarkan pendidikan percuma kepada mahasiswa. Sehingga sekarang BN masih takut malah menyatakan pelbagai helah terhadap pendidikan percuma.
 
Mohd Khairil Anuar Mohd Wafa
Ketua Pemuda Pas Negeri Sembilan


Sent from my BlackBerry®

84 comments

Mcm gini daya pemikiran ketua pemuda negeri..patutlh....

Nak semua percuma , mana nak dapat !

Nak masuk jamban pun bayar 30 sen.. Ini kan pulak nk tuntut ilmu free... Bangang punya Pakatan Haram!!!

Budus. Esk lusa klau pkr mng, dpt pndidikn free, ko jgk yg trhegeh2. Klo jmban free pun, ko jgk yg berak sjam skali.

Yg thegeh2 tu puak pencacai pr semua nk free..dasar pemalas..bila hidup tu susah salahkan kerajaan padahal pemalas, yg keja kerajaan tu ular je lebih hasil keja pn Mcm sial..x percaya cuba tanya diri sendiri betul tak!!!

Nak menuntut ilmu agama dekat aziz dapat free tak ?

Dulu semua pemimpin umno masuk u dapat biasiswa kan? Era 50an hingga 80an.

Kalau PR mampu tawarkan,maknanya mereka percaya mampu buat.Kenapa kerajaan sekarang ✗ mampu?Sebab ketirisan yang ✗ mampu dibendung?
Pelbagai isu berkaitan dengan rasuah.Wahai rakyat Malaysia,menangkanlah harapan rakyat.Kenapa ✗ nak percuma?Kenapa?
Kalau anda berhutang dengan sy RM1000,tapi saya halalkan sebab saya ada RM1000 JUTA,anda tetap nak bayar?

Umno dulu kini dan selamanya gelap hati

Serah sahaja kuasa pd yg kuat keazamannya utk bantu rakyat.. Dah lama sgt be end kenyang mentekedaghah duit rakyat

Kenapa tahun 80an dulu boleh?

nk bg free pn x nk ke? pe punya bodoh la org ni sma gak dgn lembu umno tu, x kira la pr leh buat ke x klau xleh masa tu dh nmpak tembelang tukar la blk baghal bahalol...bongokkkk!!!

Bukan xnk percuma bangang tp takut lain jdnya..tak guna Semua free tp ekonomi drop, lainlh korg mmg dasar pemalas nk hidup serba suap je..bila susah salahkan org lain..

Dulu pnduduk msia berapa org..skrg brape..?

Bodo ke ape ekonomi drop? Ke tau sebut 'ekonomi' je? Explain kat aku apa itu ekonomi.

Lebih baik tak payah pergi kerja kalau semua serba serbi dapat free ! Pemimpin pkr betol ke tak betul ni ?

Bukanla sampai semua benda nk free..hg nk mkn hg kena la keluaq p keja..bila pr nk bg pndidikan percuma,sekurangnya dpt kurgkan beban..ok la drp duit khazanah negara kita dibolot semua pak pak menteri yg duk ada lani..

puak yg bodoh ni nk ckp ekonomi pun x reti bingai tul punya org....nk bg free tu ada dia suruh x yah keje ke bangang, apa ko ingat klau dpt free ko x yah keje ke hbs nk minta sedekah aje...dasar lembu umno mcm sial haram jadah....guru ekonomi ko x ajar ke pusingan ekonomi cmne....ko nk hasil je pastu bg free ko x nk, hbs tu ko ingat klau x diusahakan hasil leh dpt ke? bodoh nk mampus puak umno kecik2 x nk mampuss dh besar ni keje rembat duit aje...bongokkkkkk!!!!

Aku tak percaya pakatan rakyat nak kasi pendidikan percuma ! no way bro ! mati hidup semula pun aku tak percaya ! itu semua janji politik sahaja , berjanji lah bulan dan bintang , nak aku undi pakatan rakyat ! tak dapek den nak nolong ! berjanjilah enkau selagi mana enkau mahu berjanji ! janji munafik tu , dengar sahaja boleh , pakai tak boleh , nanti kalau aku bagi ciri ciri munafik ramai yang kena !!!

Janji nak bikin hudud ? mana hudud ? dah 22 tahon kita tunggu ! mana hudud ?

Klu sumber kwangan semua bg blk pd rakyat mcm mana nk buat pembangunan bangang..Klu pemimpin korg pandai pusing duit tak wujudlh TIN MILO. ..

Yg mintak sedekah tu korg lh..dh lupa Tin Milo n tabung memali..

Kalau dengar ceramah umno fre sahaja tak payah bayar , siap ada makan makan sekali ! Tetapi kalau dengar ceramah pas nak kena hulor dekat tin milo , kalau bagi milo ais fre tak apalah , tapi aku tak kisah tin milo tu dah datang aku hulur jugak singgit dua inggit !

Masa saya dengar ceramah pas sambil kena milo ais mata saya mengantok bro !

Tin Milo kosong jgn dibuang..banyak gunanya nk dkt2 PRU ni..

Janji PKR yang lepas pun belum dilunaskan, ini nak kelentong orang kampung dgn pendidikan percuma. Klau setakat orang yg malas berfikir, bolehlah ko tipu berkali kali tapi bukan semua orang boleh di tipu berulang kali.

ini ada info sains / Otak manusia ada dua sistem, satu otak kiri dan lagi satu otak kanan , kita kalau berkata sesuatu mesti gunakan kedua dua sistem otak itu, kalau kita gunakan satu antara dua sistem otak itu maka kita tidak dapat gunakan keseluruhan sistem otak itu , maka jadilah puak puak pakatan rakyat yang tak mampu berfikir sepenohnya, maaf cakaplah mentaliti puak puak pakatan kelas tiga , kalau nak hidup goyang kaki jadi orang kaya,kalau nak jadi orang kaya tak boleh hidup goyang kaki , tiada kejayaan tampa usaha , susah sikit nak dapat benda free hari ini, semuanya perlu dibayar, kos hidup semakin tinggi !!!!

Kepada puak puak pas kalau ada masa lapang datanglah dengar ceramah umno , baru fikiran kita boleh seimbang ! aku pengundi atas pagar, parti yang logik sahaja yang akan aku undi !

oiii bodoh yg htg 484 bilion tu mana pegi duit tu? duit petronas buat untung 80 bilion tu mana pegi? klau bodoh tu jgn la over sgt....lg elok ko mati cepat lg baik pastu ko jd pengundi hantu...bangang...

ni lg seekor beruk jadian babi ni.....ko ingat yg bn janji tu dh tunai ke? bangang punya org.....yg ko kata x percaya ni ko dh tengok ke pr pegang aset negara ni a.k.a jd kerajaan yg diamanahkan.....yg ko percaya sgt dgn bn tu apa yg ko dpt? ko dpt duit yg bn hutang 484b tu ke? ade ke ko rasa?...

ni lg seekor babi hutan sesat....nmpak sgt ko ni x pernah byr cukai bodoh nk mampossss nk ckp psl ekonomi pun x lps....

oiiii baghal....ko nk ckp psl undang2 pun biar ko khatam dulu perlembagaan malaysia jgn ko tunjuk bodoh ko kat sini.....ko kena tahu ada fasal2 dlm perundangan negeri yg x boleh lebih dn bercanggah dgn perundangan persekutuan....jgn jd bangang sbb dh mmg ko bangang...

turki di bawah erdogan tu dh lama bg pendidikan percuma ade x ko dgr ekonomi dia jatuh mcm greece? libya masa ghadaffi pegang pun bg free pendidikan ada ko dengar ekonomi libya jatuh ke?.....bangang bodoh bahalol biul lembu....

mmg la free bangang sbb ko x tau brpa juta pula dia sebat duit rakyat atas nama komisyen......klau betul la bagai menteri nazri tu ckp 40juta yg musa aman dpt tu derma politik utk umno bkn ke byk tu bangang....tp rupanya duit rasuah atau org umno bodoh ni kata komisyen utk musa sbb bg tender balak dekat cina sabah tu.....btul2 ko jd buta baru ko nk sedar baghal....

janji ape yg x lunas tu? bila masa pula pr ni kuasai persekutuan supaya dorg blh tunjuk mampu ke x mampu dorg tunai janji tu....yg bn pemegang harta negara tu jnji nk buat highway kat kelantan pun x buat....stadium runtuh kat ganu tu bila leh siap...belum cmpur kat sabah dan sarawak lg....

mengantuk la sbb dh byk sgt syaitan yg dikenali yg jd sahabat ko....tu x lama lg la tu....elok ko tulis wasiat dulu la....kot2 x sempat sbb ko dh mengantuk takut ko x bgn2 lg dh....

lojik yg cmne ko maksudkan tu? lojik mcm umno yg dh buat mcm2 kat negara malaysia ni ke? klau mcm tu elok x payah jd pemerintah je la klau tugas dan tanggungjawab pun x reti nk beza tu masalah besar kat otak org tu la kot...negara luar sentiasa tukar kerajaan pun elok je....ko klau nk jd pengadil bola sepak kena ada ilmu yg cukup tentang bolasepak......parti yg x lojik mcm apa yg ko fikir tu yg xde matlamat jelas spt parti kita dan bebas tu yg cuma tau nk dpt elaun wakil rakyat je tp buat keje x tau...

tengok dah kat selangor.... exco negeri las2 DAp yng kontrol..... exco agama pon x nak kasi kat PAS parti isle tu....pagi2 pegi keje belumba2 lori pasir kat jalan... punya la bawak lori kurang ajar.... Anak sy di luar negeri amik perubatan bawah dasar MARA.... hutang 800k...kalo lulus tak payah baya sumer pon... Alhamdulillah... Tolong la jangn rosakkan dasar menaikkan martabat anak harapan keluarga dan bangsa ni...

xder negara luar yng amik pemimpin bermasaalah moral..... habih sebarkan kat luar kononnya rakyat negara dizalimi... dan diorang takda masaalah puak chauvinis

Kalau lh korg ni Jd pembangkang dkt turki n libya mcm korg buat kat msia ni dh lama dh korg kojol nk2 abg non tu..

Hoi bangang..cuba ko buat research skit dkt turki libya tu pendapatan seisi keluarga diorg Klu tukar duit kita lbh kurang rm350..turki rm700..ckp mcm pandai tp habok pn takdaaa..

Amboi..dh mcm tok.guru korg plak nk doakn orang mati cepat, dasyat ilmu yg korg belajar, try ko tanya pemimpin korg dlu diorg belajar cekik biasiswa tu duit datang dr mana..

Pencacai pr ni nk 484b tu bg2 cash kat diorg bru diorg senyap..dh mmg pemalas!!!

pd penyokong SARKAS NGOK yg x fhm economy dan revolusi..sila bc, berita xdak dlm media commercial sbb kebngkitan adalah ketakutan pihak crooked.

http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=48944

the summary;

In summary of the Icelandic revolution, we saw:
-resignation of the entire corrupt government of the country
-nationalization of the bank
-referendum enabling the people to determine their own economic system
-incarceration of responsible parties, and
-a rewriting of the Iceland Constitution by its people

khidupan selesa adalah hak rakyat.


ko lg bangang yg ko pi convert dgn nilai matawang nape? bangang...lembu...apsal ko amik kira kos hidup dia sekali? bodoh!!!!

sbb ada spesis manusia lembu dn bangang mcm ko la maka taraf hidup kita di malaysia ni x ke mana....hutang negara makin naik pun ko buat senyap pastu bila semua dh naik masa tu kalau ko buat buta gak biar la ko jd buta terus....ko nk ckp psl pemalas tu elok ko cermin blk diri ko brpa sen sgt gaji yg ko dpt mangkok...

moral ape yg ko ckp tu? najb tu naik ketila tgh panas dgn mongol....ko nk kata anwar ke? semoga ko taubat sblm ko mati.....siapa yg bg label mcm tu kat dia ko dh lupa mahathir ke? pastu dorg ulang tayang blk tp ade gak manusia jahil yg mengaku islam bertopeng munafik dan fasik mcm ko ni yg mudah ditipu oleh puak2 syaitan yg dikenali tu....aku x kata anwar tu bersih tp klau ko ckp mcm pemimpin pujaan ko tu ckp ko dh ada share dgn fitnah tu....fikr dgn akal yg betul jgn nanti bila Allah tarik nikmat akal tu ko juga yg jd gila...bawa2 la bertaubat ok....isu yg korang bawa ni pun korang kutip dr tv media lahanat tu...

ok la ko ckp kelas tiga dh tu puak ko pula xde kelas la ko tau x apa yg mendorong kos hidup yg makin tinggi tu? bila hutang negara makin naik ko pernah fikir x cmne kerajaan nk bayar blk? ko nk harap hasil dlm bumi malaysia je ke? ko kata kena guna otak kiri dan kanan tp ko sendiri x leh berfikir dgn betul cmne tu....ikut lojik ckit la wakil rakyat di malaysia ni walau baru sepenggal jd wakil rakyat dlm sekelip mata leh jd jutawan ko pernah fikir ke semua tu? bkn nk pertikai la tp ikut cara yg betul la klau banding dgn gaji dn elaun dorg sebulan x lojik langsung hanya dlm 5 thn leh jd kaya raya...

nk ckp dgn puak2 ni elok saje mereka ni dduk dlm hutan, ada org yg nk bg hidup selesa pn mereka dgn sombong x nk, umno dgn berbilion rasuah tu dorg kata ok lg pastu siap sokong lg....tumpang share utk hari esok la kot.....beruntung aku kat slgor ni meski harga brg mahal tp dpt gak air free smpai 3 4 bln x byr bil sbb x smpai rm10 punya psl....kat kelantan lg la best harga brg hmpir semua murah bab makan jgn sebut la cuma larat x larat je....tp ada gak lg yg mcm org gila xde akal x leh fikir semua tu....pd puak2 ni rasuah umno tu xpe ok je....

cuba pula ko research kos hidup dorg berbanding dgn kos hidup kkta kat malaysia ni...sebelum ko kata org lain bangang sbb yg bangang itu ko....elok ko research dlu yg ko kata gji dorg 350 convert 700 duit kita tu cuba ko explain kat aku dgn 700 tu kat malaysia ko leh beli ape?

Pemikiran manusia akhir zaman. Semua kebaikan difitnah dan pemimpin sesat dipuja ramai.

kita dah beri peluang kalid gagap jadi mb selangor , macam umno dulu juga caranya , pkr itu asal usul dari umno juga ! khalid gagap diberi anugerah penyapu selayaknya ! macam mb toyo bagi anugerah dulu !

Memang dah sifat ahli pakatan rakyat , bila kita sentoh bab politik terutamanya melibatkan parti umno memang mudah tercuit emosinya , mengapa terlalu emosional ya , cuba kita berlapang dada ! emosi perlu dikawal , kalau tak kawal emosi itu yang menyebabkan jiwa menjadi kacau tu !

Madu ditangan kanan mu....barisan :) Racun ditangan kiriku....pakatan :( .....buat pilihan tepat pru 13 nanti !!! ,

x guna ko ckp bab kebaikkan klau tugas dan kewajipan seorg pemimpin pun ko x tau nk beza....amat malang tahap pemikiran org mcm ko msh di era 70an dn 80an dulu....seorang pemimpin atau kerajaan yg dipilih bkn semata2 nk rembat khazanah dn hasil dlm negara sebaliknya dibahu seorg pemimpin itu terletaknya satu kewajipan yg dipikul utk memastikan hak kesamarataan, keadilan dan kebajikan semua rakyat dijaga dan dihormati dgn mengimarahkan hasil negara agar semua rakyat dpt merasainya....tp malang dan dukacita kerana segelintir rakyat negara kita yg buat politik seolah mengiya setiap ringgit yg dirembat utk kepentingan keluarga pemimpin yg konon dikata baik itu...

ko tau sebelah pakatan je ke? mlm td kat gombak tu ko x kata ape pula...ade x ko dengar atau ko sendiri nmpak puak pakatan ni berlagak samseng mcm tu...? itu lg teruk dr amalan jahiliah dulu tp ko buat x nmpak je.....jgn kelak Allah tarik nikmat mata dan akal yg ko ada tu nanti baru ko nk tahu antara haq dan batil...

Cayalh bro..sindiran tepat pada MP fauziah saleh @ mak lampir,dorg tu bru sepenggal Jd MP dh kaya raya berbiji2 keta mewah..

Anon 7:49 ni bro mmg bangang..org bg fakta supaya ko Bukak mata hati pikirrr!!! Bersyukur lh duduk kat msia ni..

pemikiran manusia di akhir zaman juga bila segala bentuk kezaliman dan penindasan dipuja2 petanda sahabat dajjal bertambah utk memudahkannya menyesatkan lg umat manusia.......renunglah ke dalam diri sendiri pandanglah sekeliling kita berbagai kerosakkan yg berlaku semua angkara sokongan segelintir kita yg memilih penzalim dan perasuah perosak agama dan bangsa kita

Betul2 sebab tu harga gula dinaikkan.. pasal dia madu x payah pakai gula pakai barisan saja

anon 9:39 bangang tu adalah ko dgn puak ko....islam ajar kita cara bersyukur semua kena redha dgn rasuah yg berlaku ke bangang? ada islam ajar mcm tu ke?....jika pemimpin yg dipilih itu tau tgjwb dia mcm tu baru la kita bersyukur sbb ada pemimpin yg bertgjwb dan berterima ksh ats semua yg dia buat....yg nyata aku x ingin esok nanti Allah soal aku kenapa aku sokong dn pilih pemimpin yg zalim ni.....? ada otak tp akal xde xde guna bhai klau arah tuju politik pun ikut telunjuk org....ko nilai sendiri la...

Anon 9:39 ko nk fakta ke? 250 juta duit lembu tu hanya dpt kat sharizat sorg ade ko kisah? projek mrt kat ampang tu ikut nilai asal dlm lingkungan kurang 400j je tp leh smpai 1 bilion tu pun kwn najib beb yg dpt, baru2 ni lak adik ipar pak lah adik kpd arwah bini dia dpt lak tender pasang meter baru tnb kroni lg beb, sblm tu speed trap aes dh pasang dh pun nasib baik kat slgor dh buka blk, ni apa citer ni dpt tender dulu baru buka sykt aduyaiiii klau nasib x baik leh kena saman dgn aes satu dgn polis lg satu....hakktuiiihh....mcm sial!!!! tu kpl selam tu dh bpe thn dh apsal x hbs lg? kita alih lak kat srwk punya la kaya tahap bilionair dh tok uban tu pegi lak kat sebelahnya di sabah musa aman tu baru je dpt 40 juta yg nazri kata derma politik utk umno sabah wahhhhhh mudahnya dorg nk tipu rakyat yg bangang mcm korg dn puak2 ko sekali....ini yg korang nk bersyukur tu? ini yg korg kata pemimpin yg baik tu? harga brg naik pun korg kata ini yg pemimpin nk jaga kebajikan rakyat tu? kelantan di anam tirikan, sabah dan srwk tu msh gak mundur pdhal hasil punya la byk, ini yg korg kata pemimpin yg adil tu? siapa pula yg kata hukum islam x sesuai dilaksanakan di malaysia ni klau bkn najib altantuya tu,ini yg korg kata memartabatkan islam tu...tu pelakon lucah bermulut longkang soi lek terang2 hina islam umno buat ape beb? najib bg lg 30juta pd mca utk sekolah cina lg ade la....korg fikir la semua lu ada mata lu tengok lu ada otak lu pikir la sendiri....

sah ko ni buta anon 9:32...apsal sprm x siasat aje? hbs yg mp dn adun bn tu ko buat buta pula? guna la mata dan akal tu dgn betul.....buat mcm mp zuraidah tu org kata dia ada byk kete last2 dia sendiri cabar sprm suruh siasat....klau umno ade ko tengok mcm tu? musa aman kat sabah tu x smpai 10 thn jd km sabah harta dh berjuta....opppsss silap aku perasan yg ko x reti nk kira angka yg banyak ni yg ko reti angka yg kecik je kan.....mcm sampah je cara ko berfikir ni...

Kalau begitu, sila bandingkan pendapatan negara dulu dan sekarang juga.

Mengaku pn silap Jd ko lh pikir mcm sampah!!!! Kenapa MP bn kaya korg sakit hati tp MP korg kaya raya semuanya halal..tak rasuah..
Cuba buka hati skit..yg rasuah@haram tak kira org tu BN atau PEMBANGKANG. ..

klau mcm tu kenapa yg disiasat hanya wakil rakyat pr je? cmni ke KERAjaan yg adil itu....aku pelik puak bn ni dh nmpak tempang pun tp msh gak nk terus ditipu diperlembukan smpai mati...

Dasyat korg punya sumber dapat fakta ni..apa yg ko tulis kat atas tu pnyelewengan..kroni.. Apa pemimpin korg xde seleweng..kroni..
Jujur lh skit Klu nk beri fakta tu, RASUAH TU YG PATUT DIBENCI BUKAN BEZA2 KN ORG YG RASUAH..

tu tak hebat dan cuma hear say.... masa bersih 3 lagi samseng.... berlonggok baju kuning ngan hijau balun sorang yng dah parah.... budak law uitm hentak kaki kat polis yng jauh lebih tua.... ni baru jahiliah... nasib tuhan terangkan mata dan hati ku... dan menjelaskan yng hak dan batil...

jauh lebih selamat percaya pd pemimpin yng sedia dan sudahpun bersumpah dengn nama Allah dari silaknat yng mengadakan bermcam helah untuk mengelak bersumpah.... kalo tertipu pun atas nama Allah..

sudah jelas x payah suluh lg dh....lu nk backing juga ke mcm ni punya pemimpin...ke lu ada share jugak...!

klau ko jd buta terus pun ok gak...ape ko yakin dn percaya dgn sumpah yg dilafaz tu yg dia xkan buat lg rasuah2 yg bilion2 tu ke? nyata la ko dn puak2 ko ni mmg kena penyakit juling otak dn akalnya smpai mudah ditipu hanya dgn sumpah....ko belajar kat mne smpai ko kata sumpah mcm tu blh...? ke ko lbh jahil dr arab jahiliyah dulu..?

klau ko pn nk tunjuk konon ko ni anon 1:19 ni x jahil tp ko jgn pula nk mengaku yg ko ni x jahil malah ko ni x ubah mcm keparat... ko nk ckp psl hak dan batil hak rakyat kelantan tu cmne? sabah dn srwk tu minyak punya la byk mne pegi? yg jahil dn bodoh tu org mcm ko la yg x tau beza hak dan batil yg ko hanya tau sebut saje...

10:35 ko asyik sebut babi je..ni mesti satu table dgn mat sebu makan benda tu..

puak2 bn, tolong bagi fakta yg terang bila nak berckp ye. nak lg senang, bagi je contoh negara yg bankrap/ ekonomi jatuh bila bagi free education. ckp biar ada asas. tak perlu risau tak tentu hala. tQ

Duit kerajaan adalah duit rakyat bukan duit parti yg memerintah... tolong paham.

abih ko tak percaya ke Allah pasti melaknat mereka yng bermain sumpah dengn namaNya... syahadah balik yop... jauh dah ko ni hanya kerana taksub pd manusia yng nyata rosak peribadinya...

8.54 pm mesti pernah tengok dsi beri ceramah tapi kata2 itu mcm ini madu di tangan kanan mu pakatan racun di tangan kiri mu bn jadi kita pilih pakatan .tapi 8.54 pm tebalikkan dia ni biasa pergi ceramah pakatan mgkm cuma belum dapat hidayah mudah2 pada pru ke 13 dia akan meyokong pakatan

anon 12:39.....bkn x percaya la bangang.....ape ko dh lupa dgn tipu daya syaitan atau manusia dr kalangan org2 munafik? mereka sanggup buat ape saja sekalipun dgn bersumpah walhal dlm hati golongan spt ini tdk pernah ikhlas dlm apa yg mereka janjikan.....sudah2 la bangang tu....ko x yah ckp psl peribadi rosak la bkn aku nk taksub dgn anwar ke ape.....tp ko cermin blk najib tu cmne....dia naik jd PM pn nama dia panas dgn kpl selam dn bom c4......akal ada lu pikir la jgn jd bangang terus....ok.....slm...

kih. .kih..sedap kn hatiiii...

tak pyh nk spin lh korg ni..sekurang2nya najib n saiful tu berani sumpah utk nyatakan pendirian, dia berbohong dia dlaknat...tp anwar kenapa mengelak takut utk bsumpah..ke takut dlaknat..
hari ni anwar bersumpah esok sebelum subuh kami isi borang pr..beraniii!

korg asyik citer rasuah n akhlak, bg aku satu nama pemimpin korg yg maksum..yg bersih yg layak jd pemimpin negara..
jgnlh hipokrit dlm mengatakan sesuatu perkara..

Ko yg lmbu kta org lmbu org yg main china doll ko sokong plak.

Ustaz UAI pun bg ceramah kna byr... x dpt pun free...

Dah unisel kerajaan selangor punye pun kna byr.. free ape bendenye


EmoticonEmoticon