Tuesday

Isu Kalimah Allah, Nazri Aziz benarkan bukan Islam guna di Pulau Pinang


MENJELANG pilihanraya umum ke 13 yang semakin hampir, maka isu kalimah Allah perlu dimainkan semula oleh Umno bagi meraih sokongan orang Melayu untuk mengundi parti itu. Ingat! Propaganda Umno meraih sokongan menggunakan elemen 3R (Race, Religion, and Royal).

Namun ramai yang terlepas pandang bahawa pada tahun 2010, Umno sendiri melalui Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz telah mengumumkan bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan Islam di negeri-negeri yang tiada sultan seperti Sabah, Sarawak dan Pulau Pinang.

Sila rujuk laporan akhbar The Star di bawah ini.



Para pembaca yang budiman, lihat bagaimana rakyat Malaysia terperangkap dengan isu agama  (kalimah Allah) dimainkan oleh Umno untuk terus berkuasa. Cuba lihat di dunia dan seluruh dunia Islam tiada satu pun negara lain yang kecoh dengan isu kalimah Allah.

Malaysia satu-satunya negara yang kecoh dengan isu kalimah Allah di dunia ini kerana apa? Kerana hanya di Malaysia ada United Malays National Organization, Umno.

Isu kalimah Allah adalah isu Umno untuk menang pilihanraya, dengan tersebarnya isu ini maka rakyat akan sibuk mengamuk tak tentu pasal dan tidak sedar bahawa mereka dipermainkan oleh Umno dan Barisan Nasional.

Kerana itu pada waktu ini media-media kongkongan Umno sedang sibuk menjaja isu ini.



ReJaM© "Israel pun akan kecoh isu kalimah Allah jika Umno ada di sana... "

103 comments

Mane bukti brtulis,bukti brctak,bkti rkman nazri 2010,kalu ada tolg siarkn n britahu..kami nk bukti bkn air liur suam..

Jom Pencacai semua... Kita serang milo..

Puihhh.. Pas haram jadah, pkr ngok, dap sial.. Sedar la melayu oiii.. BN d best sbb spai ke hari ni. Malaysia aman damai. Pas perintah kelantan celaru spai hari ni tp ada gak org ngok

Betul tu puihhh.. aku sokong ko. Sapa2 xnk sokong BN.. kita pukul diorg..aku dah lama x bunuh org ni.

Aku anti pas kelantan. Semua org kelantan aku benci. Org kelantan suka pinjam duit xnk bayar. Aku ada kawan, nama dia syamsul (awe) perangai mcm babi. Dia pinjam duit aku Lepastu bawak lari smpi skg xnk bayar. Duit kawan aku pun dia curi jugak. Aku dpt ko. Siap ko bai..babi hutan ko sial!!!.. Sorg lagi nama dia Nik Asri keje public bank. Muka mcm babi belakang tikam kawan. Depan ckp baik mcm babi. Aku anti kelantan. Jom kita halau org kelantan keluar dari Malaysia!!!..

Sekor lagi mamat babi ni Nik mohd Azhar lagi babi. Dah org kelantan pengotor. Si babi ni suka menghasut bos aku. Penjilat habis. Sanggup sabotaj kawan sendiri. Aku harap pru13 kita halau org kelantan keluar dari sini. Semua org kelantan bodoh!!!. Haram jadah!!!!

Hahaha...sian nko...Sabo2...Bykkan istighfar bro...jauh dah marah tu hanyut...setan dok bg bara tu menyala nyala...sabar..

kesian ko asik2 berkawan dengan babi je ek... kenapa hanya babi je yg nak berkawan dgn ko? adakah ko x layak berkawan dgn manusia? mungkinkah ko juga sebenarnya babi yg bodo? hanya babi je yg suka berkawan dgn babi... babi yg lebih pandai mmg suka memperbodohkan babi yg bodo mcm ko... lepas bodokan babi bodo mcm ko, diababi akan melihat dari jauh ko membebel dan memaki merwka sambil mereka terguling2 gelak kerana berjaya bodohkan babi hodoh mcm ko.....

ko jangan marah sangat dgn babi2 tu semua sebab kalo ko bersentuh dgn diaorg oun, ko x diwajibkan samak... mane ade binatang disuruh samak j8ka menyentuh babi? lagi2 dah mmg satu spesis babi dgn ko.. cuma beza2 babi2 tu dgn ko ialah ko ni kategori babi yang bangang abadi....

Tu bukti kat star.....

yang babi tu adalah pencacai umno bongokacam kau.. anak haram jadah.. kau mampus lagi baik aman dunia ni dari kaki fitnah

Mana osama ...hehe , kita nak ulas isu kalimah allah ni ! Osama oooo 0sama mana kau ...hehe

Ada ni ha..tgh oder online ubat kuat dlm harakah

Marah betul.. mesti org kelate

Fuyooo babi pun bole berbalas balas msg..arini topik pasal babi ke?

Pakar babi sedang memberi hujah tentang hukum babi bersentuhan dgn babi.

Aku nk oder babi online dlm harakah ada x?.. aku nk beli sekilo

Ada perbincangan psl babi ke? Aku org cina suke mkn babi sdp tau. Buat masak asam pedas. Terliur beb.

Arini kita ulas isu babi.

Panas tul cai cai umngok ni yekkk...sape lah yg brilliant pegi pasang jerat ni....ustaz nazri aziz xnk komen??haha

Haha.milosuam dah kena attack ngan macai umno.banyak gaji diaorg mlm ni.

Saya no komen. Tp saya mau komen pasal mlm td saya ada nampak babi masuk rumah saya.

Kami dari club vateran babi seMalaysia kesal dgn sikap manusia yg suke mengejek kami. Kami akan berjumpa dgn penasihat undang2 utk meminta pandangan samada bole atau tidak utk kami saman manusia.

Aku sokong dgn mamat kt atas tu. Org kelantan ni bangang. Duit kutu xnk bayar. Buat2 lupa. Bile mintak dia bg mcm2 alasan. Mmg sial n babi. Dulu kini dan selamanya aku benci kelantan. Pengotor.

Dunia xkn aman selagi ada org kelantan.. halau semua org kelantan keluar!!!

Ohhh...kalau masalah tu kene jmpe ngn k.pah listen..beliau arif tentang mslh ternakan kamu....huhuhu

Nko ni bodoh ke ape?isu kalimah Allah la..yg nko merepek meroyan ni pasai ape?

Yg kat atas tu bukan bukti ke bodoh?

Bagus sokong bn.ari2 kene tipu,duitt kene curi..hidup pencacaii najib.

Berapa bnyk duit ko bn curi.bodoh!!!

Listen2..ekoran babi pun ada masalah.juak2 umno apa lg.da la buta akal,buta hati plak tu.bab sex n fitnah je depa x buta.

Lempang je mukanya. Org citer psl Kalimah Allah dia sibuk dgn masalah jiwanya!!..

Dey apa ini.. asik citer psl babi je.. kasi tukar topik woi.. fokus pada isu Kalimah Allah. Aku tetap sokong BN. PR boleh blah!!!..

Kahkahkah Kak Pah Listen... Adui arini topik pasal babi la pulak. Kak Pah Listen help!!!!..

Pening kepala aku arini citer psl babi je!

Abby Abadi tergolong x?

syukur kat sarawak umno tak boleh masuk..hahahahaha...

aik..kalau ko benci sangat kat kelantan masuk kat tv3 lah.tv3 suka cerita mcm ngko ni.kalau tak pun youtube..cepat ppuler..mmg terus kena ambik jadi menteri..koman2 pun jdi pembantu peribadi menteri2 umno..selamat berjaya!!!

Asyik cakap babi , babi , babi , dah lah , macam budak budak ! Sekarang isu kalimah allah ! Jom kita serang hadi awang , punca sebenar dari dia !

Kenapa marah sgt sampai nk halau org kelantan.relaxla bro kita sama2 org melayu dan islam.Jgn terlalu emosi bg pendapat.

Betul ke?..

Betul tu. Meh bawak bincang

Sapa kata kat sarawak tak ada umno....tu PBB umno ler tu...yg tu pun bangang...

Ni lagi satu org yg nilai satu negeri based on segelintir org yg buat salah..example kalau adik ko pelacur adakah mak ko dan adk beradik yg laen jugak seorg pelacur derr??xfaham aku dengan manusia sekarang..ape gune ade syurga dan neraka kalau semua manusia baik or semua jahat?? Adakah semua org kelantan masuk neraka??adakah semua org perlis masuk syurga??semua org johor masuk syurga??melaka masuk neraka??ataupon malaysia semua masuk syurga n org amerika semua masuk neraka??xkan??so jgn menilai kelompok yg besar based on seorg yg telah melakukan kesalahan..memang betol akibat NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA tp adakah susu itu minta untuk bertukar warna?? Akibat seorg lelaki merogol perempuan so apakah semua lelaki itu perogol?? So pandai2 la menilai jgn tunjukkan kebodohan anda..aku ad kwn dr kl yg jahat tp xde pulak aku ckp semua org kl jahat..sebab rambut sama hitam hati lain2 derr..

Woi woi apa ni babi nabi...aku dah nak termuntah nie...isu sebenar ialah kalimah Allah...nazri awat senyap...mai la komen sama...pasai apa nak serang hadi awang pulak...

Yang nazri jual kalimah allah tak masok tv 3 , hadi jual kalimah allah masok tv 3 , sebab itu serangan lebih tertumpu dekat hadi awanh , tv 3 memang best punya , baik punya siaran ....kihkihkih

Yang nazri jual kalimah allah tak masok tv 3 , hadi jual kalimah allah masok tv 3 , sebab itu serangan lebih tertumpu dekat hadi awanh , tv 3 memang best punya , baik punya siaran ....kihkihkih

Hahaha sama2 la tu.

wakakakak.. kompem caii ubn yg xleh trima kenyataan.. kah kah kah.. bodoh piang punya caii ubn ni..

I pon xsuke owg kelantan dorg mmg kaki belit suke tipu ckp besar berlagak & mcm2 lgi arrr.....johorean gak yg terbaikkkkkkkk

Aku sokong. Betul ckp mamat ni. X baik berburuk sangka pd semua. Xkan la semua org kelantan jahat. Aku pun jahat jugak. Tp aku org Melaka.

Kerana hadi jual kalimah allah menyebabkan kami yang pro parti pas terkena palatnya , isu kafir mengkafir tak selesai lagi , belom kisah pulau memulau , kubor berasingan , bercerai berai , sebenarnya yang menjadi fanatik pas itu ialah semasa program usrah dijalankan , semasa usrah itu doktrin politik pas diterapkan , sebab itu fanatik pas susah nak menerima pendapat orang lain selain dari tok guru mereka , belom cerita lagi golongan anwarinas dalam pas lagi !

Ano1135 klu d cmpr duit aku duithg duit mak hg duit bapak hg duit datok n nenek hg n duit rkyt 1mlaysia byk gak tu bahlol woiiii....

Rosmah pakai tudong dekat gaza ! Sapa cakap rosmah tak pernah pakai tudong ! Hehehe

Hadi awang kau itu ortodok pas.!

Aku orang melaka juga ! Aku nampak kau gantong bendera umno dekat serkam ...hehe

Ko orang fikir sendiri, ada ke patut orang tu kata boleh makan babi hutan sebab babi hutan dah samak muncungnya guna tanah. Hancur ... hancur ..... LOL

Anon 6:22..ProPAS kununn..pro kepala butuh bapak hang...

Jap jap..aku tengah kira kira hasil tin milo ni..lps ni nk gantung bendera roket lg..busy ni...

PR takut dgn isu kalimah ALLAH jd pemimpin diorg kerahkan balaci2 diorg seperti milosuam utk spin citer atau alih isu yg bukan2..hidup balaci!!!

Aku nk tanya pd balaci pr ni..antara ckp hadi awang dgn majlis syura mana satu yg korg nk ikut?...

Pergh...!suh kasi haji hadi jawab lam tv...tak nak...gelabah...pastu suh ustaz nazri jawab lagi gelabah....Pastu suh macai2 backup...macai2pun nk tunjuk hero...pertahankanlah bos die ngan gagahnya...bagus2...tu sebab bos nkorg lantik jd macai..mmg tu je jawatan sesuai...hahaha...Takpe teruskan mggilap kebodohan mu...nanti bos lu bg lu makan pedigree...ahaks...

Keluarkan sabah sarawak dari malaysia..negeri paling miskin. Bikin malu jer. Genti bn menang kat sana. Sana kadazan sabah sama sarawak iban suka mkn vavi gak..wakaka

Hoi tak baik cakap kepala butoh bapak orang ! Bapak kau tak ada kepala butoh ke ? Kalau bapak kau tak ada kepala butoh macam mana kau boleh lahir didunia ini ! Munkin emak kau pakai kepala butoh anwar tak ? Tok guru kita tak ajar macam tu...hehe

Halau gak sabah sarawak dri malaysia. Bikin nyemak. Bikin nama malaysia malu yg dah kaya. Sal dorg miskin ni buat mlaysia cm ketinggalan..

Syura ulama cakap lain, hadi cakap lain, dengan isu kalimah allah ini umpama pas menggali kubornya sendiri, orang tak ada pendirian, tak boleh diangkat sebagai pemimpin.!

Teringin nk tngok rosmah pakai G- string..m genti aku jatuh cintan.. Mmg x tido pnya..wakaka

Pas tu butoh dia...pastu pkr lobang jubur dia.... Mmg serasi. Dap pe ?. .. Blowjob ke !?.... Wakaka

Hang tau ka apa makna ortodok..kalau tak tau pi belajar bagi pas PMR dulu...

Ikut ckp hadi awang sbb boleh jadi balaci tegar DAP heee....

Majlis syura membuat keputusan yg bijak,bilamana mengambil pendirian utk menghalang org bkn islam mengunakan kalimah Allah dan harus dipuji juga krn tuan guru haji hadi dan tuan guru nik aziz bersetuju dan bersedia menerima teguran memandangkan banyak tentangan dari rakyat malaysia tidak kira parti pas,pkr atau umno..langkah ini juga dpt mengelakkan perpecahan antara islam dan melayu...namun dari sudut dasarnya tidak pernah dinyatakan mana2 larangan utk menggunakan kalimah Allah bg mana2 kaum... Cuma disini saya rasa isu ini dibangkitkan utk kepentingan politik saja...

Mintak tlg sama presiden SW1M la..kak pah..dia memahami binatang yg bermasalah..especially babi yg ditindas..

Ade ke PBB tu Umno....bangangnyerrrr...ape maksud Umno & PBB tu..cecite skit...

Hadi awang nak jual kalimah allah itu untok politik juga , ulama usuk akhir zaman , kita bukan nak caci hadi awang , tapi hakikatnya macam itulah , tak kan puak puak pas tak tahu tanda tanda akhir zaman , bukak kitab sikit , jangan asyik main politik sahaja !

Aku suka awek kelantan.....hehehe...gedik habis beb.

Untung dap senang hati minum kopi..pas yg kena ngadap,
Pengajaran pd hadi awang lain kali duduk bbincang dulu dgn majlis syura jgn cpt sangat diri tu di perkudakan..

Lim guan eng main isu ni utk politik..
Hadi setuju dgn isu ini utk politik..
Umno highlight isu ni pn untuk politik..
Jd keputusan majlis syura adalah tepat walaupn melawan arus dan yg paling penting kesudahannya kalimah ALLAH dapat dipertahankan..amin.

hahahaha.kelakar abis la korg.cite pasal babi plak..pecah perut aku

Wakakakakaka.lawak gile babi.Mmg babi pun kelantan.Sial haram jadah.kebanyakan aku kenal mcm babi pelaq.Dlm 10 ada sorang je ok sikit.Tu pun ada cam babi kalu x samak awal2.Babi betol.

Tula sebarkan maklumat ada yg sakit hati

Bro,pls make it clear...leh tak nko bentang hujah nko yang mengatakan haji hadi nak jual kalimah allah untuk politik..?bagi aku satu bukti pun dah memadai...pls...!gentlemen.!

Bro,lu pukul rata je n main sondol je statement lu...aku tgk pun dah mcm iras2 bende yg nko dok sebut tu...x perasan ke?

Kepada mane yg xsuke kelantan tu n gelarkan ORGKELANTAN=BABI terima kasih sebab anda semua telah merelakan dan mengiktiraf diri anda sendiri selaku SAUDARA MARA BABI. Kita semua berasal daripada keturunan NABI ADAM..so org KELANTAN BABI semua org SAUDARA MARA BABI lah..xjauh pon beza sbb ko still ade kaitan dgn babi..secara tak langsung nye ko telah menyamakan NABI ADAM = BABI sebab melahirkan cucu cicit BABI... pikir2 kan lah..ko bukan berdosa terhadap seorg org KELANTAN tp berjuta-juta..

Halau sabah sarawak kelantan?? BRO pikir cikit ko igt semua kekayaan yg kita perolehi hak milik ko sorg??bawak la harta ko tu masuk kubur kalau dah xnak share dgn org laen..jgn BAYAR ZAKAT nanti harta ko habis..jangan BERSEDEKAH nanti ko yg jatuh MISKIN..dalam banyak2 NEGARA ISLAM negara mana yg paling miskin ehh??so kita HALAU JE LA DYORG KELUAR DRPD NEGARA ISLAM coz memalukan org islam jek...halau kat mane derr negara kafir??pluto zuhrah?? Pikir2 la..ko buat baik ke jahat ker xde pulak ALLAH halau dari BUMI..

Politik MALAYSIA adalah politik yg mengangkat nama BABI menjadi semakin popular..tah ape2 kalau xde perkataan elok yg anda mampu lontarkan untuk berhujah xpayah coment la wat tambah dosa je derr..

Memang betul hadi awang jual kalimah allah untok politk supaya dapat menarik undi orang bukan islam dalam ertikata melacorkan kalimah allah itu !

Masalah besar umat Islam di Malaysia ini ialah mereka kurang ilmu dan malas untuk mencari ilmu, sebab itu mudah dimanupulasi oleh orang-orang yang tahu ilmu tapi ada kepentingan lain.

Sebenarnya Kelantan lebih maju dari Terengganu yg dikuasai oleh BN.Sila banding Kota Bharu dgn K.Terengganu.

Maknanya kau kena samak satu rumah.

Dia sebut banyak binatang tapi babi dia tak sebut da....

Nko baca star oline kat atas..ada tulis nama haji hadi ke?

hahahahaha . sampai bila umno ?

Tu la pasal..tu yg kat atss tu bkn bukti ke..?tak paham la...nak yg mcm mn lg?

Setahu aku la kalimah Allah tu adalah yg termashur...yg plg disebut2 dlm dunia..Allah itu adalah nm bg yg mencipta..yg maha esa..rahman juga Allah...rahim juga Allah..yg selalu kita bc..asmaulhusna..99 rujukan yg terbaik merujuk kepada Allah...kalau tak panggil Allah pun takpe...guna nama ya rahim..ya rahman...ya malik...Allah itu umum..sdg yg.khususnya bermcm2...dlm bible 'His' bnyk digunakan...sdg hakikatnya ia merujuk kepada tuhan...umum..dalam Alquran juga ada menyebut ya rab(tuhan)..juga merujuk pada yg maha esa...tuhan bg org islam..jd Allah itu pencipta kepada semua tak kira islam atau bkn..yg silapnya manusia adalah aqidahnya..yg wajib ditolak..yg sunat diagungkan...kalau la Allah ditukar dlm bible kepada ya rahman..ke...malik...ya kuddus..ya salam..agak2nya jd isu tak?..rs aku tak jd isu..malah di senda guraukan..org akan ckp apa la bible guna nm rahman...kelakar la pulak kan..sbb org anggap bible dah guna nm org jd tuhan..kalau mcm ni plak mcm mn..sekiranya hamba Allah bernm malik juga nm yg ada dlm asmaulhusna..tp hidup dia minun arak..judi..dadah..zina..merompak..pukul orang..bunuh org..n sbgainya...bknkah kita hina nm Allah tu..sbb guna tuhan dlm dunia ni tp bt maksiat...so apa patut kita bt dgn org mcm tue?bunuh dia..tangkap dia..pancung..sula..rejam..apa?jd sebelun kt kata mengata..kita kaji dulu..selidik dulu pucuk pangkalnya..cr mn akar umbinya..jgn kita sewenang2nya menjatuhkan hukum..ulamak tahu perkara tue sbb itu diorg tak larang...sbb Allah tue adalah tuhan sekalian makhluk..bkn hanya manusia..syaitan iblis pun tau..kalau tanya dia pun dia akan ckp Allah yuhan dia..yg silapnya kerana ingkar...itu shaja...sekiranya ada yg mahir dan tinggi ilmu agamanya disini mintak tlg diperbetulkan sekiranya tafsiran ana td terdapat kepincangan..mintak tunjuk ajar...krn ana juga manusia ciptaan tuhan yg bernm Allah...yg termaha esa..tiada yg setandingnya...salam sahabat semua...mintak tunjuk ajar...

Allah pun tak penah ckp dia benci org kelantan ke..johor ke..melaka ke..ganu ke...np kt perlu benci sesama kita...dalam islam ada 4 mazhab utama yg diterima pakai fahaman mereka dlm islam...boleh diguna pakai mn2 satu mazhab atau fahaman tersebut..tp mereka2 itu tidak pernah membenci sesama mereka kerana berlainan fahaman..itu kerana mereka yg berbeza hanya fahaman..bkn aqidah..aqidah umat islam semua sm..takda beza..semua berasal dr Tuhan yg satu...cuma cara mengamalkan yg berbeza..berdasarkan fahaman 4 mazhab tdlah...jd jgn benci membenci..tak baik..malah tugas kita adalah sbg penasihat pd sesama kt..bkn menjatuhkan hukum..menberi hukuman itu hanya Allah yg selayaknya...maaf ye sekiranya menyinggung mn2 pihak...kalau nak tau mn betul mn salah..ada cr yg betul yg Allah dh bg guideline..solat minta petunjuk...isyaAllah ada nnt..kene sabar la skit ye sahabat2 sekalian...amin..

Kalimah Allah juga secara berleluasa digunakan dlm akhbar2 tempatan dimalaysia ni baik ruang berita semasa..dunia..kolum hiburan..mcm2 kolum lglah...kalau tak cy cuba esok beli metro..baca semua artikel dan catatkan dlm sehelai kertas brapa bnyk kalimah Allah yg ada dlm paper tersebut..mungkin tak banyak tp masih ada Kalimah Allah yg mulia tue...bila dfikirkan apa yg akan terjd pada paper tersebut tak tergamak rsnya...ada yg dibuat alas tpt duduk..jg alas bekas buah2an untuk dijual..jg alas letak kaki didlm kenderaan..di bw masuk kedlm tandas...bt lap cermin..dibuang kedalam tong sampah sudah pastilah...dijual pd pembeli brg2 lusuh yg kebnyakkannya org bkn islam..yg kita tak tau dia bt apa dgn paper tersebut...mungkin diproses semula..ada sedikit yg dibuat alas tpt binatang peliharaan mereka..dan bermacam2 lg lah...jd spttunya kita juga melarang perkara itu dr terjd..kalau org kafir yg bt no wonderlah.dah mmg dia kafir..tp yg islam ni mcm mn de...?bt alas kaki...lah apa lah..ada tak kt perasan perkara tu...?takdakan..sbb apa?...renung2kanlah..slmt beramal...

smua sdh jd babi hbs...mjur aku x jd mcm depa..

klu dh buta perut xleh nk buat sps lg dh.

Islam tak larang org bkn Islam guna kalimah Allah..so takde isu dah sbnrnya...yg peliknya, puak yg kunun perjuangkan kalimah Allah tp suruhan Allah xmo buat....

Pew hal lak sbh srwak trmsuk ney.......2 ursan msing2 kt kubur nnt dowg yg jwp bkn kita yg tlng jwp pn......


EmoticonEmoticon