Friday

Isu tangkapan kes rasuah pembantu khas TKM (1) Penang putar belit media


SAYA adalah pembantu khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang.
 
Saya merujuk kepada laporan-laporan media baru ini yang merujuk kepada penahanan saya oleh SPRM atas satu dakwaan korupsi bagi kononnya menutup aduan gangguan seksual terhadap seorang pegawai tinggi.
 
Saya amat terkejut kesemua laporan media tersebut adalah lebih memfokus terhadap saya sebagai pembantu khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang. Saya dengan ini ingin menegaskan seperti berikut:-
 
1) Saya tidak terlibat dalam apa-apa transaksi untuk menutup mana-mana aduan gangguan seksual dan tidak memberi mahupun menerima apa-apa wang atau ganjaran bagi tujuan menutup aduan gangguan seksual tersebut;
 
2) Pihak SPRM telah menangkap saya dan telah ditahan semalaman dalam lokap SPRM sebelum disoal siasat. Pada setiap masa siasatan, saya dirujuk dan disoal sebagai seorang saksi sahaja dan bukannya sebagai suspek atau pesalah;
 
3) Siasatan berkenaan dakwaan korupsi untuk menutup aduan gangguan seksual tersebut adalah melibatkan Bekas Pegawai Daerah Seberang Perai Tengah dan tidak melibatkan mana-mana pimpinan parti dari Pakatan Rakyat mahupun melibatkan Timbalan Ketua Menteri (I).
 
4)Memandangkan terdapat niat jahat serta kecenderungan berbaur politik dalam laporan-laporan akibat penangkapan saya yang telah menjatuhkan imej saya serta imej pimpinan parti saya, maka saya telah mendapatkan nasihat guaman dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang meneruskan fitnah terhadap saya tanpa sebarang justifikasi.
 
Sekian penjelasan saya.
 
Zainal Abidin bin Saad
Pembantu Khas 
Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang

ReJaM ~ Biasalah propaganda Utusan Syaitan, TV3 suku untuk PRU13

Peringatan Penting!

Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Tarikh: 12 Jan 2013
Hari: Sabtu
Tempat: Stadium Merdeka, Kuala Lumpur
Bersama sejuta rakyat bangkit membantah!
Sent from my BlackBerry®

10 comments

Sape2 xkn ngaku taik dia tgh jalan

itu kalaw berak merata macam binatang

itu kalaw berak merata macam binatang

betul betul betoooll!
najib telibat dgn altantuya.. mana ngaku!
rosmah beli cincin berjota2.. ada ngaku?
sarijat sakau duit nfc 250 jote.. tak ngsku!
raja tali ropiah songlap 200 jota.. pon x ngaku!
napsiah om libas 300 jotah.. mana ngaku!
musang tak aman gelapkan 30 jota.. tak gak ngaku!
taib marmot berbilion3 asetnya.. nk ngaku?
duit pmpasan ketapi maut 204 jota ghaib.. spa ngaku?
ahmad sarbani mati dlm siasatn sprm.. tolong ngaku?
beng hock tbunoh dlm jagaan sprm.. ada yg ngsku!
kugan mati dlm lokap polis... polis tk ngaku pown?
amirul rasyid mati di tembak polis... ada yg ngaku?
beli kpal selam tk bole selam... tk gk ngaku!
beli scorpene komsyen 500 juta.. tk gk ngaku!
dana tunai felda dh susut ratus juta.. nahe2 ngaku!
sisa samad untung bejuta2 miliki saham felda global.. ngaku?.
hassan mb ng 9 anto duit 10 juta ke luo negri.. no ngaku!
mirzan miliki saham st miguel pembuat arak di filipine. mana ngaku!
mirzan miliki saham tbesar exon mobil (esso) di mlysia.. ada ngaku?
mahdey kata umno pati setan yg di kenali... ada dia ngaku?
mahdey hina hudud... tak ngaku!
mahdey persenda sunah RasulAllah... dia ngaku?
mahdey tduh anwar berahm peliwat... tak nk ngsku?
ehhhh bab tak ngaku nih umno la yg terer! sebab tu macai2nya spesis Umat Melayu Nomad Otak nya!
prmpin2 yg dok rompak & pungah reta ralyat berbilion3 hnga mreka kaya raya & senang lenang tpi macai2 nya tu tetap sokong gk! walhal macai2nya tu bukan la kaya! nk bayo yuran pun cingap2 tpi sokong gk! sokong & bersekongko dgn kemungkaran!
kalian ingat umno akn jamin kamu semua di akhirat kelak?
Paling tepat UMNO tu Umat Melayu No Otak!

Papagomorosmah kot. Tak ke gitu cai ameno? Huh huh..hu..

HEHE satu org lg ko trlupa,nuar anak brahim..smpai mati dia xngaku dia kuat konkek..

Anon 10:44pm
Dia kuat kongkek pun apa kena mengena dgn politik? Hang kuat kongkek dalam kelambu hang takdak sapa nak ambik tau. Aku pun kuat kongkek jugak bini aku tak heboh pun...

Kongkek bini kira okie bro. Tapi kalau liwat orang berapa ramai pemimpin yang mampu.

Osama... Yg lu mention tu semua kes belum settle... So, mmg sorry la nak mengaku. Yg wa pelik kes liwat ni patut dah settle dah... Dah clear pun... Tapi, tetap nak paksa suruh mengaku ni apa ceritanya ni... Dah tak de modal lain ke? Ungkit la skandal akaun kat oversea ke, skandal dgn bini org ke... Alamak, itu pun cerita lama jugak... Sori la wa tak de idea la nak bagi utk fitnah org... Oh! Silap... Wa tak pandai fitnah la sbb dah quit UMNO lama sgt... Alhamdulillah!

Pasal liwat2 nko kan dah tengok tv3 suku..watpa lagi nak kecoh...yg kene liwat awat smpai pi jumpa najib?xkan kerana psl nak stdy pun nak smpai jumpa najib?besar benor deme tu.....kompius aku dgn org um no......mcm umno besar sngat...kalo umno x jadi kerajaan...hang kene halau kluar negara ka...hang kene berlapar ka....Ckap biar berfakta...jgn celik mate tapi hati bute.....


EmoticonEmoticon