Wednesday

Logo Barisan Nasional serupa dengan lambang puak Yahudi DAN


HASIL tinjauan gua di internet hari ini, gua jumpa beberapa benda yang agak mengejutkan untuk dikongsi kepada sahabat pembaca MiLo SuaM semua tentang logo yang digunakan pada parti Barisan Nasional.

Barisan Nasional yang ditubuhkan pada tahun 1973 iaitu merupakan gabungan 14 parti-parti di dalamnya menggunakan lambang yang sangat mirip dengan lambang yang digunakan oleh puak Yahudi DAN sejak sekian lama.

Menurut kepercayaan Yahudi, mereka terdiri daripada 12 puak-puak atau suku-suku iaitu, Benjamin, Ephraim, Manasseh, Naptali, Dan, Asher, Issachar, Judah, Zebulon, Simeon, Reuben, dan Gad. Setiap puak ini mempunyai lambang mewakili puak masing-masing.

Kalau kita lihat, lambang yang digunakan oleh salah satu puak Yahudi bernama Dan ini sangat mirip dengan lambang yang digunakan oleh Barisan Nasional iaitu menggunakan lambang dacing.



Malah pada tahun 1955-56, Israel ada mengeluarkan setem khas bagi memperingati 12 puak-puak Yahudi ini. Kalau kita lihat secara jelas, salah satu setem yang dikeluarkan bagi mewakili puak Dan, adalah setem berwarna biru menggunakan lambang dacing. ~ StampAlbum



Tidak cukup dengan itu, kalau kita lihat di laman sesawang gerakan freemason, lambang dacing juga digunakan sebagai lambang Grand Inspector Inquisitor Commander rujuk link ini ~ freemason.

Sebelum ini gagasan 1 Malaysia dengan slogan Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan juga telah mencetuskan kontroversi apabila ia sangat mirip dengan konsep One Israel berslogankan People First yang dibawa oleh Perdana Menteri Israel, Ehud Barak pada tahun 1999.

Adakah semua ini satu kebetulan? Atau memang disengajakan? Dalam banyak-banyak lambang, kenapa lambang dacing jadi pilihan?

ReJaM© "Adakah Israel yang meniru Barisan Nasional? Kah kah kah... "

Peringatan Penting!

Jom turun ramai-ramai Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Tarikh: 12 Januari 2013
Masa: 14:00 petang
Tempat: Bandar Kuala Lumpur (Stadium Merdeka).

Bapak segala Himpunan, Bapak segala Bantahan bersama sejuta rakyat! Sejuta Jiwa!

39 comments

Ape kata kita guna timbang ni kita tmbang pok nicky ajis n hardy awag.kita bole tau mana satu yg byk dosa atau pahala...kehkehkeh

ada 12 logo tu....ada lambang yg ada bulab dan bintang...mcm masjid jugak...mcm bendera2 negara islam secara majoritinya....ada gambar pokok...mungkin bendera negeri melaka pon tiru...mcm2 kemungkinan bole jadi...peace

Apakata kalau kita timbang hang..Anonymous 7:53 nak tgk dosa hang banyak mana dan semoga hang sempat bertobat diatas segala dosa hang terhadap ulama2 ni....

Ha ah.aku rasa timbang rosmah mansor lg berat derrr

klu dah timbang dua org tua tu.. klu lebih kat pahala.. dah kata timbang tu rosak lak...

Timbang dacing bn itu pakai kati, tak pakai kilo, kalau nak timbang aziz dan hadi kena pakai kati lah, agak agak korang berapa kati aziz dan hadi tu ....aduhai macam nak pecah perot aku ketawa ....hehehe kihkihkihkih

"Israel for all" dgn "Pas for all"
Apa beza???

Dah lah tu, kita asyik sakat puak puak pas sahaja, orang tua dua ekor itu saja yang selalu jadi mangsa !

Da mmg tkdir tuhan, org tua dua ekor ni slalu kena sakat..kalu xnk kena sakat dok diam2 dlm sjid bzikir..hahaha slalu sgt mlalut dgn fatwa yg bukan2..

Kalu timbang tu rosak kite hempuk kepla 2 org tua dgn timbang ler..snang jer nk slesaikn masalah hahaha pas 2 kita pnjam plak tmbang JPJ ny. Xkn rosakny.

Bezany ialah one israel

mane ada moto israel for all hg amek kt mane? hg yg reka sndri. oneisrael ada la. hg ni kalut la

Itulah mereka je, xpernah dengar pn Israel for All.. Kalaka plk dgrny.. Kalau one israel ada la.. Adoyai... Ish2.. Nk reka pon agk2 la hihi

type la israel for all jumpa x...siap ada artikel benda nie...saper yg kita nk tpu dlm dunia serba maju nie

Woi babi.. Mak ko dulu nikah siam ker. Hanya syaitan jer brani kecam ulama. Yg haji najib n hajjah rosmah tu ko x brani pulak nak kata mcm2.. Dasar hati syaitan.. Apa salah ulama tu pd family ko? Ada dia kaco ko? Najib mmg jahat. Rompak duit rakyat. Hajjah rosmah beli cincin berjuta2 hasil duit cukai ko dan family ko tak pulak ko marah.. Dasar hati batu.. Baik ko mengucap n minta maaf pd ulama.. Bodoh punyer mamat.. Kata islam.. Tp sendiri kutuk ulama yg tegakkan islam. Najib n hajjah rosmah ada tegakkan islam. Hukum dlm al quran hudud pun dia berani tolak.. Apesal ko x menyalak kat haji najib tu? Mcm tu baik umno bn kata, kahwin x yah nikah.. Puasa boleh minum.. Nasib baik najib x kata rasuah tu halal.. Kalo tak lagi cepat kiamat jika malaysia pilih lg najib jd pm. Dia ingat dia tu lg power dr allah.. Bila duit dah ada dlm hati.. Akhirat tu dah jd main2..

Aku dato s ttp sokong pr perintah malaysia.. Bodoh sekali lg buat pro bn.. Dasar hati syaitan.. Hati batu!!!

Dah tu bawa bersabar...biar si luncai dgn labunya.xlama lagi akan hanyut bersama BN

Dah...dah...dah...rilex bro/sis...jangan sampai kita dilihat serupa bangsa depa bila kat blog nih...depa kalu kat blog nih, sengan nampak ...nahu ayat and "fakta" depa seghupa ja...


Buktikan kita bole berbeza berbanding depa...we give sound proof and sane words....

Apa ni yg ko melalut dato s..mengaku dato konon komen standart Bdk sekolah meroyan pegrrh daaa..
Nk suruh org taubat tp sendiri maki hamun, mmg sesuai lh org mcm ko ni sokong pr..taksub tak bertempat!!!

Ko baca harakah je mmg tak jumpa..pegi tanya ariel sharon zaman dia perintah moto israel apa??

Pencacai Najis Tong Rosak mmg camtu ..jiwa kacau sbb bnyak benda haram masuk perut boroi diaorang..I Luv PM Najis..!

Brat nik jis 16 1/2 kati dan brat hadi 27 3/4 kati.harap maklum.tq.

Ni blog maharaja lawak ka hahahahaha

Kalau tak ada lawak sinis tak best !

Ada lg yg babi pengikut pr ni ya,suka sgt sebut babi mat sabu kan suka mkn babi dr mkn ayam psl tu pengikut pr ni suka babi,bangsat btl..tak bleh b'hujah guna p'kataan babi.

Buat anon 12.09am, ko ni aku ingt anak haram lh mngkn ko byk mak agak nye psl tu ko suka ckp mak, ntah2 mak ko kawen kat siam kot ko tak tau mna satu bapak ko ramai sgt bapak, bodoh ko ni

Mcm budak2 x skolah..ni la perangai org umno/bn insaf lah

Sejak bile ade israel for all? Jgn jd dajal

umporno dgn yahudi saudara kembar yg hilang. cuma yahudi lebih baik sbb dia tak buat zalim kat bangsa dia. umporno? satu parti pun dia boleh buat zalim. malangnya cacai2 umporno ni tak nampak. hati dah gelap. klu tak percaya, cuba jawab soalan ni "barangsiapa yg tak berhukum dgn hukum ALLAH, dia kafir" surah al maidah ayat 43 rasanya. jgn jawab klu taktau ayat ni dituju pd siapa. klu bodoh jgn jawab. nak jawab, pi mengaji atau tanyalah ustaz.

Barang siapa tidak berhukom dengan kitab allah mereka itu fasik , kemudian zalim , kemudian baru kafir ! .....kafir jatoh nombor 3 . Jangan main sebut aje , kafir kafir kafir ! TAK BAIK TAHU !

Apa punya manusia parti pas ini , ayat ayat al quran kau buat sandaran politik parti pas kau itu , begitu mudah sekali kau jatoh hukom , kau petik dua tiga baris ayat ayat al quran selepas itu kau jadikan modal selera politik pas , kepada puak puak khawarij pas kembalilah kepada al quran . Hadis , ijma ulama , dan qias , ....kalau nak berguru cari guru yang murshid , kalau berguru dipentas ceramah pas tak kemana perginya !!!

Apa punya manusia parti pas ini , ayat ayat al quran kau buat sandaran politik parti pas kau itu , begitu mudah sekali kau jatoh hukom , kau petik dua tiga baris ayat ayat al quran selepas itu kau jadikan modal selera politik pas , kepada puak puak khawarij pas kembalilah kepada al quran . Hadis , ijma ulama , dan qias , ....kalau nak berguru cari guru yang murshid , kalau berguru dipentas ceramah pas tak kemana perginya !!!

pas zaman dato asri dulu kalau ada , hari ini juga aku jadi ahli pas , tetapi zaman itu dah berlalu !

Umngok... Be End...

Dah timbang tu dikenali aejak azli lagi kalau dikampong tahun 50'an ke 60'an masih jumpa tibang sebegitu dah bn adil guna lambang dacing sekali lagi guna lambang dacing bukan kata guna lambang salip, otam beku kau cai pr memang metal tak kuat..

Kutul mcm2 bn bagi brim pas ngan pkr bik gal tak tau malu betul

Lambang PKR cmner plak ye,,

Pas dap pkr...sama2..naik..syurga 0r NERAKA !

woi bongok.. brim tu bkn duit bn la bahalol.. dah la sakau duit kwsp wat bg brim. sng2 nk ngaku kata bn bg. klau kau dpt brim dan ada kna mgena gn duit aku kat kwsp mmg aku tak halalkan dunia akhirat...

Apa la ini org..... Bangun org melayu bangun Dr tido... Lupe kan politik sekejap...bersatu sume


EmoticonEmoticon